354 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Børn og PC Børn og PC

Hvornår er de gamle nok til at selv installere deres PC ?

Jeg står nu i den situation at jeg fornylig geninstallerede knægtens PC og fik den sat op så han ikke fyldte C drevet op osv.
Automatisk opdatering af PC og antivirus.

Jeg brugte en del tid på at forklare at computeren har det lidt som han har med sine legokasser, hvis de bliver blandet ved man ikke hvor det kan findes henne, og kommer man bakugan i legokasserne går der helt kuk i det, og sådan virker en computer også.

Men ak, 14 dage efter begynder de første fejl, og nu 1 mdr senere så er der så mange fejl, så meget ikke brugbart indhold at den skal geninstalleres igen fra bunden, der skal tages backup osv.

Så nu er jeg kommet til at knægten på 10 år selv får lov til at gøre det, skal selvfølgelig nok hjælpe ham, men så kan han måske få en bedre forståelse for hvad det betyder når der går ged i det.

Så kommer det gode spørgsmål, er det for tidligt at lade et barn gøre det ?
Mit bud er:
Både ja og nej, det er meget individuelt, det kommer helt an på barnets forståelse og interesse for IT.
F.eks. vores dreng på 10 oprettede selv FB uden hjælp, installere TeamSpeak3 og adder selv de servere han har brug for.
I nogle spil hjælper han børn der er ældre end ham.

Og alt det finder han helt selv ud af, så efter min mening er det på tide han også lære om konsekvenserne i bare at gøre.

Pga. hans diagnose med GUA er der så andre problemer forbundet med det, det medføre at vi nu desværre må aktivere forældre kontrol for at sætte tidsrammer, men igen en konsekvens han må lære.

Hvad jeg egenligt godt kunne tænke mig at debattere er alder vs. indsigt i computeren ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn og PC
  • #1   22. sep 2012 Min opfattelse af det, på baggrund af jeg arbejder på skole og sfo, samt at jeg har med it-delen at gøre er.

Børn ned til 7-8 års alderen, lynhurtigt lærer at installere div. programmer/spil, problemerne opstår ofte fordi, de ikke aner hvad de siger install til,samt de ikke lige tjekker hvad der følger med ned.

Jeg er så glad for vi har deep freeze på vores computere i it-rummet.

I klubben har vi det ikke, men der spørger de stort set altid om de må, og så kigger vi lige over skulderen og får fjernet div. flueben, hvis noget følger med et program

• #2   22. sep 2012 Jeps Deep Freeze er smart, gik selv på en skole hvor de havde nogle instikskort der pratisk talt geninstallerede PC ved opstart og så med roaming profiles.

Men disse løsninger er dyre set i forhold til vi snakker 1 PC i hjemmet smiley

• #3   22. sep 2012 NEJ, han er ikke for ung til at lære det smiley De lærer det hurtigere end os voksne. Og forstår det nok også bedre smiley

• #4   23. sep 2012 Nej, han er ikke for ung, hvis han har mod på det og kan rumme det (jeg tænker her på hans diagnose).
    Drengen min, som er dobbelt så gammel som din, har også altid fået lov til at slå sig løs på pc'en og var ikke særlig gammel, da han begyndte at "lege" med alt muligt - han studerer i dag IT på universitetet smiley

Kommentér på:
Børn og PC

Annonce