NETS virker {{forumTopicSubject}}
Fredag bestilte jeg 4 pakker, det blev en dyr affære, men jeg havde sparet op til dem, så vidste jeg sagtens kunne bestille dem.
Da jeg så fredag aften skulle handle virkede mit kort ikke, ekspedienten mente det var deres system der var nede, men lørdag, søndag og mandag kunne jeg heller ikke bruge det.
Heldigvis havde jeg denne md. valgt at hæve godt med penge, så jeg kunne godt handle ind, men det er en sjælden gang jeg hæver penge, ellers bruger jeg altid mit kort.
Tirsdag fik jeg brev fra NETS, de skulle lige have bekræftelse på at jeg havde brugt mit kort, og indtil da var det spærret, det blev spærret fredag, lige efter den voldsomme aktivitet på mit kort var foretaget.
Jeg ringede til dem, og forklarede at jeg havde brugt en masse penge på mit kort, hvortil de svarede.
"Vi spærrede dit kort fredag, da der blev hævet nogle voldsomme høje beløb, og din konto plejer ikke at blive brugt på den måde, det plejer at være små beløb af gangen".
Det var en ambivalent følelse jeg havde, for det var lidt irriterende at man sad så længe uvidende om at kortet var spærret, men fedt at de reagerer så hurtigt.
Har været udsat for det før, hvor min TDC regning ikke ville gå igennem, og jeg er panisk med mine regninger, de skal bare betales til tiden.
Så først over nettet et par gange uden held, så ringede jeg til TDC som foreslog jeg tog i en af deres butikker, det gjorde jeg så.
Det samme skete her, efter et par gange der også, eller rettere mange, ringede banken og sagde mit kort var spærret.
"øhh, okay, så er det derfor jeg ikke kan betale min regninge", bankmanden grinte lidt og spurgte "Er det en TDC regning", kunne mærke jeg blev helt varm og svarede "Ja, det er det, har efterhånden prøvet et par gange, men den vil ikke gennemføres", bankmanden sagde "Jeg tror de har fået deres penge, der er overført 15.555 kr. til deres konto.
Shit, forståeligt de havde lukket mit kort, det stod jo i minus så det baskede, så jeg måtte låne lidt af banken, til jeg fik mine penge igen
Herefter sagde jeg så stop for Dankort
Det er skønt det system virker
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Min søster var ude for at stå i en forretning og hendes kort blev afvist, hun kontaktede banken og de sagde det var fordi hun havde været ude og rejse, og de så havde lukket det.....smart at gøre det, uden at give folk besked.
Så om Nets virker......det er der nok forskellige meninger om
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Jeg er en nærig person og det ses på mit kort, handler i discount butikkerne, så beløbene der bliver hævet er ofte på 150 - 250 kr. af gangen, når så der på et lille kvarter bliver hævet lige knap 9000 kr. så reagerer de fluks, godt nok træls når det ikke var misbrugt, men hvis det nu var, så havde jeg været ovenud lykkelig for deres hurtige reaktion
Kan godt se det er træls i din søster situation og meget uheldigt i din situation.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Jeg blev da faktisk lidt glad for, at man er så OBS på misbrug, men jeg blev også forundret over, at man på den måde sidder og overvåger konti
jan 2006
Ja det kræver lidt ekstra tid, omvendt sætter det ikke os i en kedelig situation, hvor man står og skal købe ind og så er kortet lukket.
Grunden til de gør det og ikke tænker på os forbrugere, er at de selv skal dække beløbet, hvis kortet er misbrugt.
jan 2006
sep 2011
Jeg tror ikke de som sådan sidder og overvåger ens konti, tror de har et system hvor der plopper en besked op, når en konto har en voldsom aktivitet som er unormalt ifh. til hvordan aktiviteten normalt ser ud
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
aug 2008
jan 2006
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Men altså, min bank kunne da godt lige have ringet, så jeg vidste det inden jeg stod og skulle bruge det..
sep 2011
9000 kr. er meget unormalt på mit kort, jeg plejer aldrig at bruge så mange penge på en gang.
9000 kr. er næsten en hel måneds løn for mig Det er banken der har mit tlf. nr. NETS har ikke, og da banken var lukket, så valgte de at lukke kortet.
Da jeg ringede ind og forklarede, så åbnede de jo kortet med det samme, så for mig var det blot en rar sikkerhed
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Jeg er glad for sikkerheden men har alligevel den undelige følelse af at blive overvåget af Big Brother fordi de vil sikre sig selv, da de jo skal dække disse transaktioner og jeg er sikker på at hvis det ikke var fordi loven siger de skal så havde de ikke gjort det, men været ligeglade.
aug 2008
NETS virker