Hærværk og nabokrig Hærværk og nabokrig
Lang tråd.
Jeg bor i en lejlighed med et rigtig gammelt trægulv der knirker når man går på det, nogle af pladerne klaprer ligefrem, og man kan ikke liste på gulvet uden at det larmer.
Det er generende for underboen, som tilsyneladende ikke kan acceptere det, og jeg har bedt ham kontakte udlejeren og gøre ham opmærksom på det, og at vi havde gjort det samme, samt at vi går så stille på gulvet som vi overhovedet kan for at tage hensyn.
Trods at jeg snakkede pænt valgte han at råbe og skrige og smække døren i hovedet på mig, han lavede præcis det samme nummer overfor udlejeren da han kom efter episoden.
Herefter valgte han at genere min familie og jeg ved at spille høj musik, råbe, smække med døre, slå i loftet, smide ting i vores postkasse, smid affald i gården, vi ønskede ikke mere ballade og valgte derfor at ignorere ham, trods at det var grænseløst irriterende.
Den manglende reaktion gjorde at han gik amok med en nøgle på min bil, den eneste der så det var mig, og dette gav selvfølgelig en reaktion.
Jeg holdte hovedet koldt og ringede til politiet, imens jeg rasede indvendigt, de spurgte om jeg havde vidner, hvilket jeg selvfølgelig ikke havde, da han havde valgt at vente til der var ro i gaden og alle var gået i seng.
Så kunne politiet ikke gøre noget da det så ville blive ord mod ord, men hvis jeg nu kunne få udlejeren til at overvære en samtale hvor han snakkede over sig så ville jeg have et vidne, eller hvis jeg optog han sagde det, men så skulle han jo lige informeres om at jeg optog samtalen.
Om morgenen gik jeg, kæresten og udlejeren ned til ham, vi bankede på døren, og han tændte straks tvét og skruede op så han havde svært ved at høre os, og vi endte med at måtte gå uden at komme i forbindelse med ham.
Han ryger selvfølgelig ud efter denne episode, hvilket er dejligt, han vil i dag modtage en opsigelse som siger han skal være ude d. 1/10 men nu ved jeg så at vi kan frygte det værste, og vil derfor gerne helgardere mig.
Jeg har undersøgt muligheden for at sætte overvågnings kameraer op, det må jeg kun med de andre lejeres accept, og den får jeg ikke af underboen.
Så kan desværre ikke helgardere mig i gården.
Bilen får nu en alarm der larmer meget voldsomt ved berøring, og den bliver stillet foran mit vindue, så jeg kan se ned med samme, her har jeg så overvejet at have et kamera klar, og en bøtte med farvestof som jeg vil kaste ud på personen der rører min bil, det vil være fødevarer som derfor ikke er giftige, men farven bliver hængende i flere dage, og dermed er personen nem at identificere, nu er spørgsmålet så, er det overhovedet lovligt?
overvejede også at gøre så man fik stød hvis metal ramte min bil, men det var ikke lovligt, så den idé er droppet.
Der kommer også alarm i hjemmet, som ringer til 9 personer hvis nogen bryder ind, samt kamera på min altan og kamera i min opgang.
Tanken om at forlade sit hjem for at gå på arbejde er ikke rar, og jeg sover virkelig dårligt, fordi jeg frygter for hans næste træk, så er hele tiden på vagt.
Det er ikke holdbart at skulle leve sådan, tiden føles lang, og jeg ved at hvis han ikke vil forlade lejligheden, så skal sagen i retten, hvilket kan betyde flere mdr. i helvede.
Ellers nogen gode ideer til hvordan jeg kan helgardere mig?
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
Ved faktisk ikke om du må kaste farve på ham, men du kunne jo prøve at forhøre dig hos politiet om hvad du må og ikke må? Men det vil selvfølgelig være en god idé at have et kamera klar, så du kan filme det hvis han skulle gøre det igen
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
sikke en nabo at have
har ingen ideer - synes dine egne er ganske fine !
mht til kamera - så skal du jo være forberedt på at det nok er mørkt når du vil tage billede - så tag et prøveskud først og se hvordan det bliver, måske du skal have vinduet op og bruge blitz
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 820
Det var virkelig også svært at holde hovedet koldt, jeg er normalt den mest rolige person, som har svært ved at sige fra, men efter denne episode er der faret tusindvis af tanker igennem mit hoved, og er egentlig blevet lidt skræmt af, hvor grusom en tankegang man kan få efter sådan en omgang.
Jeg troede slet ikke jeg kunne have sådanne tanker, men jeg tror nu heller ikke jeg har hvad der skal til for at skade andre, så skal man ihvertfald køre den rigtig langt ud.
Jeg er også lidt i tvivl omkring hvorvidt det er lovligt at tage billeder/filme ham på fersk gerning, uden hans accept, vores lovgivning er jo virkelig forskruet
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
sep 2011
Min kæreste nævnte godt nok at man i et møde hvor man selv deltager gerne må optage uden at sige det, men politiet oplyste om noget andet, men når endnu en siger man gerne må, så tager jeg chancen hvis den byder sig, så må politiet diskutere med mig bagefter hvis de vil
jul 2005
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Politiet har ikke ret i denne forbindelse, så der er ingen ko på isen med det.
Værre er et i forhold til at sætte kamera op.
Du SKAL skilte med det, ellers kan politiet ikke bruge optagelserne.
sep 2011
Jeg holdte i vores indkørsel, men parkerer nu ved min kammerat som bor et kvarters gågang fra mig, det er super træls, men tør ikke at have bilen hjemme.
Du siger noget, mit kamera har en fantastisk blitz og en god zoom funktion der gør at jeg kan tage gode, tætte og skape billeder/videoer
sep 2011
Jo, det er nemlig det jeg frygter, men tænker det er så harmløst, han dør ikke af det og hans tøj kan vaskes, det efterlader ikke varige pletter på tøjet, men på huden tager det et par vaske for at komme af, og han er ikke en hygiejnisk mand, det var derfor jeg tænkte det var en genial ide
CH
Jeg læste jeg ikke skal skilte med det på privatgrund, men det betyder at jeg kun må filme min terrasse og min opgang, og i gården måtte jeg også uden skilt men så skal underboerne skrive under på at det er i orden.
Må så ikke filme på områder hvor der er almindelig færdsel, det er der jo så desværre der hvor min bil holder, da min indkørsel er op til et andet lejligheds kompleks hvor folk så går forbi når de skal ind i deres gård
jul 2005
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
jul 2005
Der står ikke noget om at de skal skrive under
feb 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 281 Svar: 2.342
Lige en ting .. Vis husejern skriver i opsigelses kontrakten at vis han ikk er flyttet ved den 1/10 så bliver han flyttet på hans REGNING .. Og det kan han godt
Tro mig .. Lille historie
Da jeg boede i lejlighed fik jeg min veninde ned under og da hun skifter bank er der problemer med betalning så der var gået 14dag over betaling og han ligger et brev i postkassen vis der ikk er blevet betalt inden for en uge vil hun være opsagt og flytning omgående på hendes regning ..
Husejern kom så op til mig fordi han havde prøvet og komme i kontakt med hende men hun havde fået nyt nummer så det havde han ik fået i nu . (1mdr) ..
Han fortæller mig så hvorfor han smider hende ud og ikk betalt . Siger så jamen kan du godt bare smide ud ja kan han godt da der er brev i postkassen og da hun ikk har reagert på det så stod hun faktisk til at blive smidt ud om 3 dag ..
Jeg stod bare seriøst .. Fuuck .
Kort af det lange han kan smide ham ud inden for en uge vis der ikk er blevet reagert på noget som helst !
Tilbage til det andet ..
var det mig var jeg gået ned og filmet samtidig og sagt hvad fuck laver du !!
Men op med kamara som CH siger
sep 2011
Nej, jeg tror desværre også du har ret
Tjeaz
Så slipper manden fri og jeg kommer til at betale for de skader han har påført på min bil, det er møg uretfærdigt, og jeg har ingen mulighed for at gå imod ham, da selvtægt er ulovligt.
Nu kan jeg kun vente på om han finder på noget nyt, og så skal der være vidner, billede, video eller fingeraftryk som kan identificere ham, ellers kan jeg igen ikke gøre noget
jul 2005
sep 2011
Ved manglende betaling er det rigtigt, men manden har betalt sin husleje til tiden og hver md.
så den er lidt mere kringlet, udlejeren har været det igennem med en anden lejer, og det trak ud i flere mdr.
Line J
Det var denne her jeg fandt: http://secubi.dk/artikler/lovgivning.html
Men i gården kunne jeg godt sætte skilt op, bare for at få lov til at filme
sep 2011
Problemet er at vi kun er 3 lejere her i bygningen, og den 3 arbejder i Norge, så han kommer desværre først hjem til Jul.
Men kender en som bor på den anden side af gaden, og har så min mor og nogle venner tæt på også som gerne vil være behjælpelige, så forhåbentlig giver det mig en god chance for at der er nogen som reagerer i god tid
jul 2005
Lav en aftale med dem om at når du ringer og siger "nu" så kommer de løbende
feb 2009
MEN f***K jeg har ondt af jer ..
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 613
sep 2011
Det har jeg allerede gjort, og har sagt de gerne må lave en civil anholdelse, men uden at yde selvtægt
Vibse
Det er rigtig træls, og frygter han går helt amok når han modtager det anbefalede brev, jeg har ingen ærlig chance imod ham, er en lille pige på 48 kg. med spaghetti arme, mine hunde er små krystere, og han er et stort brød på 100-110 kg. vil jeg tro, og gammel fisker.
Derudover har han malerhjerne, så jeg stoler ikke på ham over en dørtærskel
sep 2011
Jeg tror det kommer sig af at jeg som barn opvoksede med at der er noget godt i alle, og man skal behandle andre som man selv vil behandles.
Jeg var barnet der vendte mig om og sagde undskyld, hvis nogen slog eller sparkede mig.
Mine forældre slog hårdt ned på hvis jeg ikke var sød og venlig overfor andre, hvilket i dag er en kæmpe ulempe, og jeg arbejder hårdt for at lære at sige fra i dag, men tror nok jeg skal lære det
sep 2011
Det vil jeg helt sikkert benytte mig af
jul 2005
sep 2011
Lige nu savner jeg min gamle vagthund, med den skulle jeg ikke frygte noget, han var kommet ind men ikke ud, nu er der kun 2 små hunde som gemmer sig hvis de føler sig truet, heldigvis for at de i det mindste gemmer sig
sep 2011
Altså skal han have gjort fysisk skade på en af os, eller kan man få det fordi man føler sig truet/udsat af hans chikane?
jul 2005
feb 2009
Hehe .. var du her tæt på kunne jeg tag min kæreste med griner .. Sidst år til jul var der en som skyldte min bror penge .. Og havde han gjordt i ½år .. og min bror han var så skide træt af hver gang han ringet tog han den ikk . Så en dag da vi skulle hjem fra mine forældre (bor i samme by) . Skulle vi lige handle til aftens mad . Og vi går ind og handler og jeg ser ham ham der skylder penge . Og han er en tyk mure . ( hehe ) . Og siger så bare til kæresten da ham manden kigger på mig det ham som skylder min bror penge . min kæreste kigger har aldrig set en handle så hurtigt går så ud for og ringe til min bror og spørge om han stadig skylder. for så skulle jeg da nok stille mig op i lille kiwi og sige HALLO du skylder penge til min bror for arbejde hvad med at punge op .. Og jeg nå ikk og komme ind så løber han ud og min kæreste stå i køen kigger på ham har du sagt noget . Nææ han havde ikk gjordt noget der går 1 time så ringer min bror hvad helved har du lavet . Måtte sige jeg har ikk lavet noget som helst .. nå siger min bror , jeg har lige fået en besked om 5min for jeg min penge ..
Der FLÆKKET JEG sammen af grin.. for vi gjorde ikk noget andet ind jeg tænkte ikk før jeg talte (SOM ALTID) og vupti for han sine penge og min bror har ikk hørt et ord fra ham siden .. !!
sep 2011
Håber også at det at han har malerhjerne og er alkoholiker kan gavne lidt hvad politi tilhold angår, for er godt nok ikke tryg i mit eget hjem længere, bryder mig slet ikke om at være alene hjemme.
sep 2011
Min bror har tilbudt at bo hos mig indtil manden er væk, men da han er på prøveløsladelse og jeg ved hvor hidsig et temperament han har, så har jeg sagt at det er bedst hvis han ikke er her, selvom hans tilstede værelse ville gøre at jeg vil være tryg
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 42
feb 2009
men træls
sep 2011
Min bror og jeg har et tæt bånd, det er ham jeg betror mig til og ham der altid er der på godt og ondt, han er min bror og samtidig min bedste ven, så at mangle ham er alt for hårdt, derfor sagde jeg nej
feb 2009
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Håber virkelig alt løser sig til det bedste for jer.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
sep 2011
Har også overvejet at flytte hjem til min mor til han er ude, men så frygter jeg for hvad jeg kan risikere at komme hjem til
feb 2009
sep 2011
Batdog
Vinduerne er lukket på klem, så han ikke kan kaste noget igennem åbningen der er ingen brevsprække og jeg har lukket af til køkkenet, i tilfælde af at han smadrer vinduerne, så de ikke står i skud linjen.
Bor på 1 og 2 sal, så det besværlig gør det gudskelov lidt, men i køkkenet er der mulighed for at komme til vinduerne desværre.
Skal han til hundene, skal han bryde helt ind i lejligheden.
sep 2011
jun 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
Ellers kan du jo altid kaste et ip kamera op, som sender dig en mail/sms hvis der kommer noget ind i dens synsfelt. Eller hvis du har en ekstra smartphone kan man hente en masse gode apps som gør det samme enten ved bevægelse eller lyd.
sep 2011
Har ikke en ekstra smartphone, men har en gammel tlf. jeg sagtens kan leve med, hvis min smartphone er bedre at benytte til overvågning hjemme
ip kameraet lyder rigtig smart, det må jeg lige få kigget nærmere på
feb 2009
sep 2011
Jeg kiggede ned, og der stod han, han gik hen mod min dør til min opgang (den i gården), tog i håndtaget (der var låst), gik tilbage mod skralspanden, vendte om igen og gik hen til min dør igen, hvor han stod og tøvede, lidt efter begyndte han at gå op af min brandtrappe (her har kun jeg indgang), han kigger rundt, og får øje på mig i vinduet.
Jeg stivner, med små/stille bevægelser griber jeg min telefon, imens jeg holder blikket på ham, og håber på jeg har fået låst min dør ved brandtrappen.
han skynder sig at vende om, ud af gården, rundt om huset og ind til sig selv.
Jeg trykkede hurtigt nummeret til min kæreste, imens jeg skyndte mig ud og hive i døren, den var ulåst, her var jeg så glad for at han havde valgt at vende om.
herefter gik jeg stille ud, lukkede og låste så lydløst som jeg kunne, og listede ned af trapperne, og kunne kun håbe på han ikke havde hørt jeg var gået.
Jeg sad med min tlf. i lommen, lige indtil kæresten skrev han var hjemme og der ikke var sket noget, det var en lang time.
Puha, var jeg ikke utryg så er jeg godt nok blevet det nu
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Hærværk og nabokrig