Barsel når man er timelønnet?? {{forumTopicSubject}}
Go aften
Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg ikke synes Google kan svare på. Det forholder sig sådan vi gerne vil have børn - ikke lige nu, men der går nok ikke mange år. Men det forholder sig sådan jeg er time lønnet på en kontrakt der siger 10-15 timer pr ug (dog arbejder jeg oftest 30 timer pr uger, men nogle uheldige uger er ikke meget og lave og timertallet ryger ned). Derfor er jeg ikke berettet til barsel - og jeg er heller ikke med i en a-kasse da jeg ikke har timer nok.
Så jeg ser mig lidt tvunget til at søge nyt job inden projekt baby kommer på tale - og synes ærlig talt det noget møg at søge væk fra et dejligt job som jeg nyder pga barsel.
Så hvad er ens muligheder?!
Forsøgte at læse på borger.dk og fattede hat - lige lidt hjalp det at ringe derind ;o)
Og hvis vi når at blive gift (hvis jeg er så heldig
) så kan jeg vel knap få KH???
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Dether synes jeg tyder på, du vil kunne få barselsdagpenge med det antal timer, du arbejder nu
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Tak for link, det vil jeg give dig ret i. Dejligt :o) og barsel dagpenge er 3.940 kr pr uge før skat? Det da egentlig lidt meget - eller det er maks man kan få?? Mhh
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Det bliver ikke luksus hvis vi får barn mens jeg har dette job, men dog en del bedre end KH, eller ingenting. og bedst af alt, jeg slipper for at være "presset" til nyt job ;O)
Tak for hjælpen :O)
Barsel når man er timelønnet??