1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Svær ventetid når vovsen er indlagt Svær ventetid når vovsen er indlagt

I guder hvor er det svært når ens vovse er indlagt. Scooby Doo er lige pt indlagt. Han gad ikke spise noget som helst og blev mere og mere svækket. Jeg troede først at det var en forstoppelse eller begyndende mavedrejning, selvom de klassike symptomer på en mavedrejning ikke var der, men han har haft en begyndende mavedrejning for en 4-5 år siden, der heldigvis endte godt.
Jeg tog afsted med ham akut i torsdags, men dyrlægen sagde at det næppe var forstoppelse, da vovsen ikke havde hård mave.
Vi fik noget paraffin emulsion med hjem og skulle kontakte dyrlægen igen om mandagen, hvis det ikke blev bedre.
Mandag. igen til dyrlægen.. Prostata var ikke forstørret. blodprøver blev taget og der var intet galt. Ej heller røngten viste nogen unormalheder.
Jeg snakkede med dyrlægen mandag aften og jeg sagde at nu var Scooby derhenne hvor han var, da han fik den begyndende mavedrejning for de der 4-5 år siden og jeg mente at en maveskylning var på sin plads. Det fik han nemlig den gang og det hjalp.
Afsted til dyrlægen igen idag. Men denne gang var det så en anden dyrlæge.. hun mente så at en en billedserie med kontrastvæske ville være det bedste lige nu... Grrrr.. hunden kan sgu da ikke vente til al evighed.. Jeg ved godt at han er tudsegammel af en GD'er at være, men når de andre prøver intet unormalt viser , sååå... nå .. han er nu indlagt og jeg ventrer spændt på svar fra dyrlægen... krydser fingre og tæer.
Hav en god dag allesammen..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svær ventetid når vovsen er indlagt
  • #1   14. aug 2012 Arh, puha. Jeg hader sådan noget. smiley Man føler sig så hjælpeløs. Håber at Scooby klarer den. Bare fordi han er "gammel", betyder ikke at han er svag af styrke!

• #2   14. aug 2012 Kryser fingre med dig smiley og håber at de snart finder ud af hvad der er galt med ham.

Maria , hvad var der gal med Kenzo ?

• #3   14. aug 2012 Tusind tak skal i have.
    Adopt, don´t buy! <-- Ja man kan ikke gøre en dyt.. og så overlader man vovsen til fremmede mennersker på et fremmed sted... . Det eneste der er galt med ham er en mislyd ved hjertet, men den mislyd har han haft i al den tid jeg har haft ham.

Maria* <--- Det gør mig virkelig ondt at læse. Ja.. de skal jo bort på et tidspunkt, men det er sjældent det rette øjeblik, når det sker..

• #4   14. aug 2012 Maria* <--- æv da. det var da en slem en. Ved du hvad det er kommet af ??

• #5   14. aug 2012 Maria, øv hvilken kedelig historie.

• #6   14. aug 2012 Det må da være dybt frustrerende, at det ikke er dig som ejer som bestemmer hvad der skal ske.

• #7   14. aug 2012 Føler med dig. Det er dybt frustrerende når ens hund har det rigtig skidt og man ikke ved hvorfor og hvad der kan hjælpe.

• #8   14. aug 2012 stakkels jer og stakkels hund

• #9   14. aug 2012 Tusind tak alle sammen. Det varmer alt sammen.
    Snow K <---- Ja. det er dælme dybt frustrerende, men igen.. jeg er ikke ekspert eller dyrlæge og man formoder vel at de ved bedst.

UPDATE: Scooby Doo er nu kommet hjem igen. Han er stadig meget sløj og skal til flere undersøgelser i morgen. Han skal have Zoolac indtil videre og så må vi se om han gider at spise noget. Han får skånekost som i den sidste uges tid ris/med kylling. og noget ymer Håber det bedste for det gamle "fjollehovede"

• #10   15. aug 2012 God bedring.

• #11   15. aug 2012 Tusind tak, Nu som medløber DKK snob.

• #12   15. aug 2012 Krydser fingre for han snart er på toppen igen smiley

• #13   16. aug 2012 Er der noget nyt? Håber han er i bedring smiley

• #14   16. aug 2012 UPDATE: Scooby var som skrevet før, til yderligere undersøgelser igår. Den er så gal med hjertet. Han har en defekt der sandsynligvis er opstået fra dengang han fik en mavedrejning. Han får nu 3 slagsmedicin for at afhjælpe det. Hjertet bliver ikke helbredt af det men medicinen skal være med til at hjertet kan fungere så normalt som muligt. Grunden til at han er så sløj, skyldes væske i bughulen og lunger som kommer af det syge hjerte. Hjertet slår en del fejlslag samt det ikke trækker sig nok sammen. Desuden er hjertefrekvensen også alt for høj. Frekvensen er på mellem 150 -180 slag hvor den burde ligge på ca 100 iflg hjertedyrlægen.
    Jeg spurgte naturligvis dyrlægen om det overhovede kunne betale sig at sætte ham på den kur/medicin.. ikke ud fra et økonomisk aspekt men ud fra hundens ve og vel. Til det sagde han at det naturligvis var helt min egen beslutning men at han havde set andre hunde der havde det meget dårligere end Scooby der har klaret sig udemærket i både halve og hele år på medicin og han havde faktisk aldrig det en GD'er der var så gammel og i sådan fin stand som Scooby. Scooby har ingen knogle og led problemer overhovedet. ej heller fejler mave/tarm systemet noget og bisserne er fine og han vejer 70.6 kg.
    Jeg har så valgt at give ham en chance for at komme sig. Vi skal til kontrol om en uge og har han ikke fået det markant bedre, får han lov til at sove ind.
    Jeg vil så oplyse om at han så småt er begyndt at spise igen. Stadig på skånekost og ikke så store potioner som han har været vant til.. Jeg vil lige passe lidt på i starten når mavesækken har været helt tom, men ellers ser det ud til at gå den rigtige vej. Han er også livet noget mere op.

• #15   16. aug 2012 Håber det bedste for jer smiley

• #16   16. aug 2012 Tusind tak Primadonnaens moar!

• #17   16. aug 2012 Fingre og poter er krydsede her med ønsket om at han bliver bedre så han kan får endnu et par gode år.

• #18   16. aug 2012 Alt er krydset smiley

• #19   17. aug 2012 vi krydser også alt.

• #20   18. aug 2012 Tusind tak for de varme tanker.
    UPDATE: Det er lidt af en rutsjebanetur.. det går både op og ned.. dog mest opad.. Scooby har aldrig været særligt madglad og en af de piller, han får, er også appetitnedsættende, så han er lidt svær at få proppet noget mad i , men han er utrolig glad for leverpostejsmadder, så det får han i øjeblikket. Jeg har tømt det lokale supermarked for leverpostej og rugbrød. gg..
    Zoolac'en som han også får, ser ud til at gøre underværker på appetitten. Jeg ved godt at leverpostejsmadder ikke er den helt ideelle hundekost men lige nu gælder det bare om at få noget indenbords og få noget styrke tilbage.
    Torsdag blev det til 10 hele skiver med leverpostej og igår blev det til 11 hele skiver, så det går den rigtige vej.
    Han er også livet noget mere op og slingrer ikke så meget mere som han gjorde da han havde det allerværst. Naboens irriterende Chi fik også lige en sang fra de varme lande af den gamle, så jo.. det går fremad.

• #21   18. aug 2012 Lasse, Da jeg var barn, var det det foder som hundene fik hele deres liv, sammen med rester af menneskemad, og rå knogler...
    Så dejligt at læse der glider noget ned nu...Og hundene dengang de blev forbløffende gamle.

• #22   18. aug 2012 Lad ham bare leve af leverpostejsmader de næste par dage, det havde jeg os gjort smiley

• #23   18. aug 2012 Snow K. <--- Du har helt ret.
    Nu som medløber DKK snob. <--- Det får han skam også lov til. Det vigtigste er som før skrevet at han får noget indenbords og at han gider at spise selv

• #24   18. aug 2012 Helt enig smiley

• #25   18. aug 2012 Dejligt han er begyndt at spise igen og fuldstændig enig i at han lige nu bare skal have det han har lyst til smiley

• #26   18. aug 2012 Leverpostej madder smager da også godt så det kan jeg ikke bebrejde ham smiley
    Skønt at det går den rigtige vej, God bedring med ham .

• #27   19. aug 2012 Bare rolig det sidste år levede min gamle hjertesyge cavalier af cocktail pølser og mini frikadeller, det var det eneste jeg kunne få bare lidt af i ham, og han blev ikke mere syg af den dårlige kost smiley Håber medicinen virker på din dreng, det gør det faktisk på de fleste, min var oppe på en frekvens på 280 nogen dage og han levede altså 2 år efter han blev syg, og det var lungerne der gav op før hjertet (han var født med en forsnævring af lungepulsåren)

• #28   19. aug 2012 SIdste Update: Scooby Doo er sovet stille ind mellem klokken 02.00 og 04.00. Vi skulle ud på en nattissetur da han tissede meget pga de vanddrivende pillere han fik. Jeg kaldte på ham men han kom ikke. Jeg gik ind i soveværelset for at hente ham, men der havde han sovet ind.
    Jeg takker mange gange for de søde og varme tanker i har sendt.

• #29   19. aug 2012 Åh hvor trist at høre at det ikke gik, føler med dig. R.I.P. Scooby Doo.
    Mange varme tanker herfra.

• #30   19. aug 2012 Tusind tak Primadonnaens moar! Dert luner i en svær tid.

• #31   19. aug 2012 Ja det er en svær tid du og din anden GD skal igennem nu. Husker det desværre selv alt for godt fra da jeg mistede min basse for ca. 1år siden. De når at sætte et kæmpe poteaftryk i ens hjerte de kære firbenede.

• #32   19. aug 2012 Åh det er jeg ked af , sender mange varme tanker herfra.
    Sov sødt Scooby Doo

• #33   19. aug 2012 Åh for pokker det gør mig ondt smiley

• #34   19. aug 2012 åh,hvor jeg er ked af det på jeres vegne,R.I.P. Scoopy Doo,savnet er stort for ejerne men jeg håber at jeres anden GD også kommer igennem den tid,der nu kommer.

• #35   19. aug 2012 Det gør mig ondt smiley Sov sødt Scoopy Doo.

Jeg vil dog sige, uden at det skal misforståes, at jeg er glad for han bare sov stille ind, det må være rart at når det nu skulle være at det forgik stille og roligt.

Tanker herfra.

• #36   19. aug 2012 Tusind tak for jeres varme tanker. Det er en svær tid lige nu og jeg har grædt mange tårer.Nu skal Elmer Fjot og jeg få en hverdag til at hænge sammen uden "Storebror".
    Nu som medløber DK snob. Jeg misforstår dig slet ikke, Han kom afsted i sine trygge og vante omgivelser og det var det jeg ønskede for ham, når tiden kom. At det så skulle være nu havde jeg ikke ventet da han var i bedring men igen.. Hans tid var måske bare kommet.
    Som jeg fandt ham liggende stille og roligt er jeg af den overbevisning at han bare er sovet stille og roligt ind.
    Jeg trøster mig selv med at jeg har gjort hvad jeg kunne gøre for ham. Jeg gav ham et langt og trygt liv med al den kærlighed fra både mig og Elmer Fjot.

• #37   19. aug 2012 Godt du ikke misforstår, for det er ihvertfald ikke meningen.

Jeg håber nemlig selv at den dag tiden kommer for mine hunde at de selv sover stille ind i deres vante omgivelser, i tryghed og uden at være bange, og det tror jeg er det der der sket for Scooby og det må da være det rareste når det nu endelig skulle være.
    Jeg forstår du syntes det var for tidligt og at det kom lidt som et chok når han nu var i bedring.

Sov sødt Scooby.

Kommentér på:
Svær ventetid når vovsen er indlagt

Annonce