4.564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Vrææææl jeg taber mit hår! Vrææææl jeg taber mit hår!

Hulk hulk hulk!
Jeg har ekstremt tyndt, fint og lyst hår og er meget forsigtig med det. Jeg vasker max hver anden dag, lufttørrer altid og bruger ingen stylingprodukter. Men nu er jeg begyndt at fælde helt vildt! Håret er blevet synligt endnu tyndere og jeg har fået en bar plet i "babyhåret" i tindingen. Jeg har pga nogle andre problemer skiftet fra lindynette p-piller til cilest, og ved dem er hårtab en bivirkning. Jeg har så talt med gynækologen, og jeg skal nu holde tre mdrs pause med p-pillerne. Men jeg kan læse, at man kan risikere hårtab, når man stopper med pillerne. Nogen som har prøvet det?
Jeg har indkøbt et arsenal af priorin, silica og folligro. Nogle erfaringer med produkterne, eller med andre der virker? Please kom med en masse gode råd, for jeg er simpelthen så ked af det og bange for at få flere bare pletter...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vrææææl jeg taber mit hår!
  • #1   1. aug 2012 Jeg kan ikke sige så meget andet end, at jeg slet ikke kunne tåle Cilest - Jeg fik uren hud i kæmpe mængder! - Så nu er jeg gået tilbage til de "faaaarlige" p-piller igen (altså 3. generations) og det har pyntet!

• #2   1. aug 2012 Jeg troede egentlig, at cilest/2. Generation var de farlige...

Min gynækolog mente ikke, at et skift tilbage ville være muligt for mig pga mine andre problemer. Selvom jeg til en hver tid vil tage dem over skaldethed...

• #3   1. aug 2012 Jo det er 1.+2. generation der er de gode - Og 3.+4. generation der er de dårlige.. Det sagde min læge ihvertfald? smiley
    Jeg ville selv skifte til 2. generation (Cilest), men det måtte jeg opgive og kontakte min læge som mente det var de pillers skyld.. Så tilbage til de velkendte Novynette/Gestonette smiley

• #4   1. aug 2012 Var en p-sprøjte ikke mulighed?
    Synes da bestemt ikke du skal tage Cilest når du får bivirkninger af dem.

Jeg kan heller ikke tåle Cilest, kaster op og får konstant kvalme af dem.

• #5   1. aug 2012 Har ingen gode råd, men ville bare sende nogen tanker afsted og håbe at du finder en løsning på det.
    Kunne jeg, måtte du sgu gerne få noget af mit mega tykke hår.

• #6   1. aug 2012 hmm kan heller ikke hjælpe dig... men er også kommet på 2. generations piller (malounette) og dem er jeg også blevet vildt dårlig af og døjer med kvalme, mavesmerter og hovedpine :s fik også genstonette før, som der ingen problemer var med... dumme læger, føler de har givet os noget der er mere giftigt end det vi fik i forvejen :S

• #7   1. aug 2012 Nogen af jer, der har overvejet p-ring?

• #8   1. aug 2012 Ved min veninde blev guidet af hendes læge til at påbegynde b vitamin, netop fordi hun tabte håret af ppillerne

• #9   1. aug 2012 Jeg er efter at have gået med problemer i 7 år endelig(!) kommet til en læge, som tager mig alvorligt og hjælper mig- hun ved bare ikke helt, hvad hun skal gøre ved det. Derfor prøvede vi med et hormonskifte, som så ikke har hjulpet (men har kun taget dem i 2 mdr) og som får mig til at tabe håret. Nu prøver vi og se om det er p-pillerne, som giver mig problemer. Altså de originale

• #10   1. aug 2012 Nala...: der er masser af b-vitaminer i de kosttilskud jeg tager. Så det burde være dækket ind smiley

• #11   1. aug 2012 Tænkte på om du er blevet undersøgt for hovedsvamp? Jeg er klar over at p-piller og hormoner ikke har ret meget med det at gøre hihi men bare en hurtig tanke.
    Det kan være svært at opdage før man har tabt nærmest hele hårpragten i visse tilfælde. Min datter havde sidste sommer tiltrukket sig en eller anden svampeart som gjorde hun tabte rigtig rigtig meget hår. Hun blev næsten helt tyndhåret da det røg af i enkelte hårstrå imellen de der blev siddende hvor de skulle.

Vi behandlede med Nicoral shampoo som både kan købes med og uden recept (billigst på recept). Vi kunne ikke se nogen former symptomer bortset fra hårtabet. Det var den meget meget meget svage lugt af "sure håndklæder" der bragte os og lægen på sporet af årsagen. Håber du finder hjælp.

• #12   1. aug 2012 Line: nej det er jeg ikke. Jeg har ikke været ved læge med det, fordi det er kommet efter mit skifte og det er en af bivirkningerne. Men det kunne godt være, at jeg skulle smutte forbi lægen og blive testet- man kan ikke være for forsigtig med sin hår"pragt"

• #13   1. aug 2012 min søster har fått alopecia areata , flekkvis håravfall... og kommer vel af måske stress osv... begynte snart for 1 år siden og nu er håret så tynt og mange bare flekker at hun går med hodeplagg... håber da du ikke har fået det... startet først med en lille flekk

• #14   1. aug 2012 Hodeplagg? Paryk?
    Åh det må du ikke sige... Jeg er simpelthen SÅ bange for at det ender med bare pletter for selv på det normale niveau vil det aldrig kunne dække selv de mindste pletter!

• #15   1. aug 2012 ja var meget uheldig min søster ... ser desverre ikke pent ud på hende... men får håbe du ikke har det... hun hadde tykt flott hår...

• #16   1. aug 2012 Julie P
    Rolig nu, tag ikke sorgerne på forskud, det er sikkert P-pillerne der er skyld i det, håber lægen kommer frem til en løsning, så du hurtigt får dit hår tilbage smiley

• #17   1. aug 2012 Betina: tak smiley jeg er bare bekymret for, at det at jeg stopper også giver hårtab. Så er jeg virkelig på den :s

• #18   1. aug 2012 Biostrath og B vitamin som de andre er inde på

• #19   1. aug 2012 Reiki..: jeg kan ikke se, at bio strath skulle have indvirkning på håret?

• #20   1. aug 2012 Biostrath Eleksir indeholder alle vitaminer mineraler gode sporstoffer som samtidig styrker dit imunforsvar.

• #21   1. aug 2012 eller måske mangler du silicium eller et cellesalt, jeg foreslår at du går til en biopat, der kan teste dig....og forsøge at finde en sammenhæng i hvad det er der sker i din krop.

• #22   1. aug 2012 Forresten problemer med håret, tab eller grå, hænger sammen med nyrerne.
    Og nyrerne er der vores livsenergi bor, så se på om der er noget ved livet som du er bange for eller ligefrem frygter. Lev livet fuldt ud og nyd det, så kommer håret igen smiley

• #23   1. aug 2012 Reiki: jeg tror nu bare, at det er fordi jeg har fået en bivirkning af noget nyt medicin.

• #24   1. aug 2012 Øv. Det lyder godt nok ikke sjovt. Jeg har heldigvis ikke selv prøvet det, så kan ikke komme med så mange andre råd end at du ikke må stresse, da det kun gør det værre.

• #25   1. aug 2012 Jeg fandt lige dette; (link fjernet)

Derudover så undgå at rede for meget i dit hår, vask det ikke for tit osv osv. Og vask det nænsomt, når du vasker (ikke noget med at køre rundt i håret og hovedbunden)
    Og så undgå at stresse, da det kun gør det værre.
    Men tag nu heller ikke sorgerne på forskud, det kan jo være "det bare er dét" og du ikke taber så meget mere hår.

• #26   1. aug 2012 Flis: tak. Jeg er allerede rigtig sød ved håret- børster kun inden jeg vasker det, og vasker meget skånsomt og bruger hårkur min. En gang om ugen, og altid balsam men kun i spidserne. Jeg forsøger at lade være med at tage sorgerne på forskud- men det er svært, når man efter en måned har tabt så meget, at hestehalen er mindre og pandehåret ikke kan dække den bare plet i babyhåret...

• #27   1. aug 2012 Bethina A: Hvis hun ønsker at få børn i fremtiden ville jeg ikke vælge p-sprøjt, det kan være svært at få børn hvis man har været på p-spøjte, det kan i væreste tilfælde være umuligt smiley

• #28   1. aug 2012 Julie, ja og det forstår jeg også godt. Jeg har selv oplevet noget lignende og det er svært ikke at panikke. Det er lidt angstprovokerende, men prøv at tjekke linket ud - måske findes der noget der kan hjælpe dig lidt på vej :O)

• #29   1. aug 2012 Kristine
    Det har jeg ikke hørt noget om, hvor sikker er du på det?

Men ellers er der p-stav og hormon spiral som også skulle være godt smiley

• #30   1. aug 2012 Julie
    Gror der ikke noget nyt ud der hvor du taber det?

Hår vokser hurtigt, men som en anden skriver så vask det kun hver anden dag, håret har ikke godt af at blive vasket hver dag.
    Varme får håret til at gro.
    Hvis du er stresset har det også meget at sige, og spekulerer du meget så stresser du kroppen også selvom det måske ikke lige føles sådan smiley

• #31   1. aug 2012 Her er nogle sider du kan læse om p-spøjten. Den sidste er et forum hvor de har talt om den.

Der står bla. at det kan tage op til 9 måneder efter man er stoppet før man bliver gravid. Mange læger fraråder også unge piger at få den.

Jeg fik det fortalt engang, så jeg vil hvert fald ikke have den smiley

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-sproejte.htm
    http://www.babygalleri.dk/forum/off-topic/6450-p_sproejte

• #32   2. aug 2012 Betina: jeg ved ikke, om der gror nyt hår ud- tror det er for tidligt at sige. Jeg ved ikke endnu, hvad form for prævention jeg skal i gang med bagefter- men gynækologen snakkede om spiral fx. Så nu må vi se. Nu hedder det i hvert fald tre måneder med kondom (yeeeeah....)

• #33   3. aug 2012 ...det kan osse tænkes

Kommentér på:
Vrææææl jeg taber mit hår!

Annonce