546 visninger
|
Oprettet:
Svensk Politi Skød Brutus {{forumTopicSubject}}
Puha.. Synes det er en frygtelig historie og synd for ejerne at miste sin næsten 10 årige Newfoundland/Berner Sennen blanding på denne måde, har et par kolegaer som har givet ham en "skønhedsbehandling" i den salon jeg abrejder og han skulle aldrig have opført sig agressivt hverken over for dem eller andre hunde i salonen. Håber virkelig ejerne sørger for at skaffe en advokat og ikke bare giver op..
http://mobil.hd.se/hoganas/2012/07/23/jag-fattade-inte-att-brutus-var-pa/
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.210
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 735
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
aug 2008
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 541
var 5:00 om morgenen. Henrietta Kozica blev vækket af lyden af growlende hunde og styrtede ud på badeværelset vinduet på anden sal. Nede på plænen, så hun sin hund Brutus står diagonalt over for en politimand, der havde en schæferhund relateret til hans side. Ifølge Henriette, tre meter mellem Brutus og politi, mens hun ser Brutus tager to skridt tilbage.
- Jeg forstod ikke, hvad politiet gjorde i vores have. Så tager han sin pistol og skyder mod Brutus. "Hvad sker der?" Jeg skriger fra vinduet. Han råber, at han var nødt til at skyde min hund.
Vi mødes Henrietta Kozica om eftermiddagen. Hun er træt og hendes øjne rødrandede. For hende og hendes partner var ni år gammel Brutus, et familiemedlem. Bare et par timer siden, måtte de lade ham dræbe. Det er stille og tomt i haven, bare familiens lille pige spankulerer rundt i græsset. Henrietta Kozica ved ikke hvor meget hun vidste af begivenhederne om morgenen.
- Jeg har ikke selv være Brutus blev skudt for alvor, jeg troede det var en slags bedøvelse. Da han stod op og begyndte at gå med benene bagud ham, at jeg troede, det var, at han blev vækket fra anæstesi. Selv om jeg så blodet løbe, så jeg forstod det ikke.
Hun ringede til sin kæreste, der var på jobbet. Han ringede igen, til hendes forældre, som straks gik til familiens hjem forsøge at komme væk Brutus til dyrlægen.
Betjenten havde i mellemtiden forsvundet fra haven, men et øjeblik efter var han tilbage med en anden politibetjent. Deres holdning er en af ??de ting, der forstyrrer Henrietta mest.
- Jeg sagde, at jeg havde set hændelsen fra vinduet, så sagde han havde skudt, "Hvorfor har du ikke så?" Jeg fik også at vide, at hvad der skete, var "bare min version." Og jeg var i chok. I mellemtiden, Brutus lå på jorden og kæmpede for sit liv.
Henrietta Kozica ryster på hovedet.
- Jo mere du tænker over dette, sygere synes. Politiet kommer ind i vores have og skyde vores hund. Og de tør ikke betale for deres fejl, men siger, at Brutus angrebet, sagde hun.
Ejerne og flere andre, at avisen har været i kontakt med Brutus beskriver som en rolig familiehund, som var aldrig aggressiv. Henrietta Kozica taler om ham som om han stadig var i live.
- Han er CUBBISH. Hvis han var en mand ville nok betegne ham som naiv. Jeg kan forstå, at du bliver bange for ham, han er en stor hund. Men han er ligesom en stor bamse.
Brutus bruges til at gå løs i haven. Det skete, at han holdt, da han fik nys om en tæve, men ifølge Henriette, har han aldrig været i et slagsmål med en anden hund.
- Jeg er så glad for jeg så det hele. Ellers havde jeg været nødt til at tro politiet, selv om det havde været svært.
Word mod ord. Men Henriette Kozica er fuldstændig sikker på hans jord. Hun mener, at politimanden trak våben i en situation, hvor han ikke burde have gjort det.
- Og jeg har et ansvar for, hvad jeg har oplevet. Det er vigtigt for samfundet, at politiet ikke bare kan gøre hvad de vil, uden nogen bekymringer, siger hun.
aug 2008
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.410
Politi jagter en tyv! Jagten går igennem haven til en familie en tidlig morgen. Familiens hund Brutus er så der ude og ejeren hører lidt hunde spetakel og kigger ud af vinduet hvor hun ser en politibetjent stå med sin i snor nogle meter fra familiens hund og der ser ud til at være kontrol over situationen da hun pludselig ser politiet tage sin pistol og skyde hunden i hovedet!
Der er så to dier af historien for politimanden mener jo at hunden gik til angreb på hans hund og da han prøver at få kontrol over situationen så virker hunden agressiv mod ham også og så mærker han en smerte i benet som artiklen ikke går nærmere ind på, andet end at det var en anden årsag end hundebid smerten kom af. Poltitet mener slevf at han har handlet rigtig, men det er jo påstand mod påstand...
maj 2012
Følger: 35 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.626
aug 2008
dec 2004
maj 2012
Hunden passer på sit hjem!
Stakkels familie, og hund..
aug 2011
aug 2011
maj 2012
dec 2004
Men må indrømme at jeg nu faktisk tror på ejeren og den kendskab jeg har til hunden er at selvom den måske nok har givet lyd over at der var uindbudte gæster i haven så, tror jeg ikke den ville have angrebet..
dec 2004
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
dec 2004
dec 2004
dec 2004
dec 2004
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Og jo efter 15 år i sverige har jeg mødt søde politi betjente men også nogle totalt magt liderlige ( værre end jeg har set andre steder )
Føj Svenska Polisen
dec 2004
Ja desværre har "Överåklagaren" nedlagt sagen nu... og politiet har også været ude og sige at han handlede korrekt i situationen... han siger ikke ejeren lyver men at hun var i chok.... noget i den stil læste jeg...
Men håber at de ikke giver op endnu.
maj 2012
dec 2004
Jag är polis och har många frågetecken.
1. Varför skjuta när man har OC (tårgasspray som ni kallar det)och batong?
2. Varför skjuta i huvudet?
3. Om nu hundarna var i slagsmål hur kunde då hunden också attackara min kollega? Skulle hundförarens egna hund plötsligt avbryta hundslagsmålet och låta Brutus gå till attack? Detta är inte särskilt troligt.
Det är för mycket som inte stämmer i denna sak. Som tur är så finns där vittne vilket försvårar för lögner men tyvärr inte omöjligt.
4. Varför skrev inte polisen om händelsen direkt? Är det för att kunna hitta på en historia efter att man läst om fallet i tidningarna?
5. Varför stannade inte hundföraren kvar, det sägs att LKC gav en order att hundföraren skulle fortsätta, vi har alla ett eget ansvar och jag förstår inte hur man kan fortsätta arbeta efter att man skjutit en hund.
6. Varför tog inte hundföraren in hunden i bilen och körde till sjukhuset, där finns mer än en bur!!! Om man var rädd för sjukdomar så hade ju hundarna redan varit i slagsmål så det är det minsta man kan begära och det är trots allt statens bilar.
Jag vill med detta upplysa er att inte alla poliser står bakom detta scenario.
Jag kan inte heller se att det är försvarbart att skjuta en hund för att gripa en tjuv.
Oavsett vad som hände så borde hundföraren ha stannat kvar på plats och kört in hunden till djursjukhuset.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Og der er ikke meget støtte at hente for politiet fra de andre kommentarer.
Vi mangler bare at få afvide at politimanden er fra Stockholm, da dette vist skete i Skåne, og Skånninge kan ikke fordrage 08èr ( landskoden i telefon numrene 08 er Stockholm)
Svensk Politi Skød Brutus