Almennyttig bolig. Hjælp Almennyttig bolig. Hjælp
Hej.
Jeg leder med lys og lygte efter en bolig hvor der er tilladelse til 2(+) hunde.
Jeg er skrevet op i DAB og tjekker hver morgen deres liste over ledige boliger, foreløbigt uden held selvom jeg har kigget i nogle måneder nu.
Det jeg skal bruge er.
2-3 værelser.
Rækkehus m. have.
Helst syd eller vest sjælland men Lolland Falster kan til nød gå an hvis lejligheden er den rette.
Højest 5.000kr i husleje.
Er der nogen her som har ideer til hvilke andre almennyttige boligselskaber jeg kan kigge efter?
"Min" opdrætters tæve er med hvalpe og skulle den eneste ene blive født denne gang vil jeg så inderligt gerne kunne købe den. Men her må jeg kun eje et husdyr så derfor er jeg ved at være en smule desperat.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Ja DAB kigger jeg selv efter de har rigtigt mange boliger men desvære ikke så mange med flerdyrs tilladelse.
Jeg vil bare så uendeligt gerne væk herfra snarest. Dels på grund af det med ønsket om en hund mere, som måske er på vej. Dels fordi Calle bliver ved med at rede sig hjerte lungeorm til her. Vi bor i Glostrup klods op af vestskoven og sneglene her er åbenbart voldsomt inficeret.
Vi SKAL bare væk.
jun 2010
Har set den men den bliver for dyr.
Husleje: 5.633,00 og den er 84m2. Det vil komme til at koste dyrt i husleje tilskudet til pensionist (mig) da den er for stor vil det trække temmelig meget ned i mit tilskud.
Der var en 2 værelses for noget tid siden samme sted. den lagde jeg billet ind på, men jeg var desvære ikke hurtig nok. Det er faktisk derfor jeg er begyndt at kigge hver eneste dag kl 6 om morgenen for ikke at misse en ny bolig hehe.
jun 2010
jun 2010
Tusinde tak
Jep den havde jeg overset og også Nonnebanken.
Nu tjekker jeg lige alle DAB rækkehuse på sjælland en gang til. kan jo være flere jeg har overset så
jun 2010
Ja det skulle man mene Tinna men der skal jo lige være nogen som siger op ik. hehe
Desuden er jeg en af de sidste som får tilbudt da jeg kommer udefra. Dem som allerede bor i DAB og dem som er henvist af kommunen får altid først. Men jeg kan da håbe.
Ringede til DAB om en jeg ER skrevet op til for noget siden og spurgte. Der står ca 1år ved den. Da fik jeg besked på jeg skulle regne med omkring 3 år da jeg som sagt er sidste i køen.
jun 2010
Jeg har efterhånden brugt en del penge på at blive skrevet op, men jeg bruger gerne flere hvis det kan skaffe mig en bolig..NUUUUU .. piv
jun 2010
Findbolig.nu kender jeg ikke den prøver jeg 8-) har prøvet Boligportalen. det fik jeg ikke andet end en regning ud af, nå ja og så en masse mail på boliger jeg ikke kunne bruge hehe.
Boligselskabet sjælland kigger jeg også lige på
Endnu engang tak 8-)
jun 2010
jun 2010
Privat ejendom kan der ske så meget i. Ejendommen kan bliver solgt eller ejer kan få brug for lejligheden/boligen til eget formål. Kan godt være man så har 6 måneder til at finde noget andet i, men det er ikke godt nok for mig.
Hvis jeg levede sådan ville jeg leve i evig angst for at modtage en opsigelse. Jeg ville aldrig komme til at føle jeg boede der.
Derudover høre man så ofte "boligen har fejl men udlejer er ligeglad" ens sikkerhed er bedre tror jeg i en Almennyttig bolig
jun 2010
1 år er bedre men stadig. Når jeg flytter håber jeg at jeg kan blive der til jeg skal bæres ud 8-)
Tænk om man blev opsagt når man er folkepensionist og ikke har råd til nyt indskud, eller ikke kan finde noget man kan bruge inden tiden udløber. Så står man der og må måske gå på gaden eller skille sig af med den ene hund.
Nu har jeg jo lisom prøvet hvor svært det er at finde noget godt til 2 hunde 8-)
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.382
Almennyttig bolig. Hjælp