{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.222 visninger | Oprettet:

Canon EOS 1100D {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skal have et nyt kamera (min digital er ikke ligefrem noget at råbe hurra for længere, da den kun kan tage pæne billeder af stillestående objekter)

Bilka kører jo tilbud, og man kan få en Canon EOS 1100D til 2699 - men er der nogle der har erfaring med dette kamera, og kan sige, om det da er billigt, eller om det bare er noget dyrt noget.

Det er med en 18-55 mm linse, og har vidst fået en god anmeldelse - så længe man ikke skal optage HD video smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canon EOS 1100D
  • #1   29. jun 2012 Jeg har selv lige købt det og er SÅ tilfreds købte det dog bare i elgiganten og fik det til samme pris som i bilka smiley

• #2   29. jun 2012 Okay smiley Skal nemlig på ridelejr, og vil bare gerne have et nyt kamera til billeder der, og self. også til alle andre formål - irriterende, når benene på hunden/hesten bare er en utydelig klat x3

• #3   29. jun 2012 Befro.dk har samme kamera til 2.736 nedsat fra 2.999

Tekniske detaljer:
    CANON EOS 1100D Body 12.2 MPix kamera

Avanceret, kompakt og til at betale: Dit første skridt ind i en verden af fotografering med spejlreflekskameraer bliver enkelt med Canon EOS 1100D.

Features

Overlegen 12 Megapixel billedkvalitet
    Intuitiv funktionsguide på skærmen
    Creativ Auto og Basic+
    HD-videooptagelse
    ISO 100-6400 sensitiv
    Bredt dækkende 9-punkts AF-system
    63-zoners iFCL-eksponeringsmåling
    6,8 cm (2,7") LCD-skærm med 230.000 punkter
    Alle EF- og EF-S-objektiver kan anvendes

Tag det første skridt

12 Megapixel opløsning
    Tag skridtet op til spejlrefleks-billedkvalitet med en 12 Megapixel sensor i APS-C-formatet. En 14-bit DIGIC 4-billedprocessor muliggør kontinuerlig optagelse af op til 3,2 bps og giver billeder, der er fyldt med detaljer og tonal spændvidde.

Test af selve kameraet:
    Test af Canon EOS 1100D
    Canon EOS 1100D er et ukompliceret systemkamera, hvor der er lagt vægt på brugervenlighed.

At vælge nyt kamera handler ofte lige så meget om pris som om kvalitet. For mange handler det også om at vælge et kamera, som er nemt at tage gode billeder med. Så bliver et systemkamera attraktivt. Billedkvalitet, hastighed og muligheder øges betydeligt sammenlignet med et kompaktkamera. Og det behøver heller ikke at blive så dyrt.

Canon EOS 1100D er et af de billigste systemkameraer, hvor man har forenet spejlreflekskameraernes fortrin med HD-video og de funktioner, de fleste nybegyndere har brug for. For under 5.000 kr. får man et enkelt kamera med 18-55 mm zoom og udskiftelig optik, som det er hurtigt at komme i gang med, og som ikke lægger mange hindringer i vejen for uerfarne.
    Brugervenlighed

Man mærker det med det samme. Kameraet er let og ligger godt i hånden. Canon har ryddet op i menuer, flyttet knapper og lavet flere praktiske forbedringer sammenlignet med forgængeren EOS 1000D.

Start/stop af videooptagelse har fået egen knap på bagsiden, som også aktiverer live view-skærmsøger. En knap mærket Q (for Quick) giver hurtig adgang til hovedfunktioner på skærmmenuen, hvilket er superpraktisk og gør kameraet hurtigere at arbejde med. Alle andre funktioner, som ISO, skudhastighed, fokusmetode og hvidbalance, har egne knapper på bagsiden, og et indstillingsrat på toppen giver fotografen mulighed for indstilling af valgt funktion.
    Billedkvalitet

Fokusydelsen er ganske god i godt lys, med relativt hurtig og præcis autofokus. Men ikke i live view, hvor man må trykke udløseren halvvejs ned for at aktivere autofokussen, som er træg og ofte fejler i svagt lys og deaktiveres, når man starter videooptagelse.

Hvis man skal have autofokus under optagelse, er man prisgivet en støjende fokusmotor, du helt sikkert kan høre under optagelse, og som samtidig er meget træg. Med 720-opløsning er videokvaliteten heller ikke på højde med de bedste. Rådet er at fokusere manuelt, så har man bedre kontrol, og fokusstøjen dæmpes, men fjernes ikke helt.

Så står det bedre til med stillbilledfunktionen. Opløsningen er meget god, glem talværdien, kameraet klarer opløsning på højde med mange dyrere kameraer.

Begrænsningerne ligger mere i den optiske ydelse. Zoomobjektivet er relativt skarptegnende fra blænde f5,6, men skarpheden i hjørnerne falder hurtigt, hvis man bruger større blændeåbninger for at slippe mere lys ind eller dæmpe skarphedsdybden. Linjefortegningen er mest synlig på vidvinkel, men der er også moderat pudeformet fortegning på tele-brændvidde.
    Konklusion

Canon EOS 1100D er et udmærket kamera til nybegynderen. Det er billigt, nemt at bruge, og billedkvaliteten er meget god. Udstyrslisten er ikke lang, men de fleste vil opleve, at de finder alt, hvad de har brug for i et 1100D.

Bortset fra videoydelsen, der ikke er en fuldendt løsning uden brugbar autofokus, med monolyd og i 720-HD-kvalitet. Men for dem, der er ude efter et ukompliceret systemkamera, som er let at få fine billeder med, er Canon EOS 1100 pengene værd.

Ambitiøse amatører bør overveje lidt dyrere alternativer, for eksempel Canon EOS 600D og Nikon D5100, som byder på endnu flere muligheder, deriblandt bedre HD-video og endnu højere billedkvalitet.

• #4   29. jun 2012 Jaa det er så IRRITERENDE, også derfor jeg købte kameraet, de 2 sidste billeder i Eigiels album, kan man tydeligt se at det er taget med det kamera smiley
    Det er klart pengende værd, og ok nemt at sætte sig ind i smiley

• #5   29. jun 2012 Bettina: Ikke for at måske være lidt hmm... kritisk, men har du zoomet meget ind på det løbende billede :)? For synes nemlig det ser ret 'grumset' ud smiley

• #6   29. jun 2012 Ja Jeg har så Cecilie, han var SÅÅÅ langt væk på billedet, Så når man tænker over det er det faktisk super godt zoomet ind, for han var bare en lille plet på det rigtige billed, Jeg kan lige lægge nogle billeder ind som er taget tæt på i spring og uden hvis du vil se kvaliteten ? smiley

• #7   29. jun 2012 Okay, for ellers ville jeg ikke investere i den, hvis de så sådan ud, når den ikke er zoomet ind x3

Du må meget gerne ligge billeder ind smiley Bare smid alle dem ind, du vil ;D

• #8   29. jun 2012 Du kan altså også få rigtig gode systemkameraer til en lidt billigere pris i dag så du behøver ikke at købe et spejlrefleks.
    Canon og Nikon og Olympus har laver nogle SUPER gode systemkameraer til billigere penge end et spejlrefleks

• #9   29. jun 2012 Neej det kan jeg godt forstå smiley Jeg fandt først ud af efter jeg havde taget billedet hvor jeg sku zome på kameraet, TYPISK ( billedet er zoomet på computeren)
    Man lære det super hurtigt at kende, jeg har brugt det hverdag siden jeg købte det forrig ude, og tager hvertfald "små" 100 billeder om dagen smiley
    Jeg går lige igang med at ligge billeder ind skriver lige bagefter smiley

• #10   29. jun 2012 Elisabeth: Aner ikke hvad systemkameraer er, men min mor har nu sagt god for at købe den til mig (hun har lige betalt noget til en værdi af ca. 6000 kr. til min søster, så nu må jeg få et kamera, da jeg længe har villet have et spejlrefleks) smiley

Bettina: Det er typisk, at man først ser det, efter billederne er taget x3
    Okay smiley

• #11   29. jun 2012 Jaaa Så typisk smiley
    Jeg har lige lagt lidt billeder ind, ( mine hunde kan klokken og nabo vejens hunde er i løbe tid så har to pivende drenge der meget gerne vil ud ) smiley
    http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/69710-eigiel_i_nyt_lys?status=1

• #12   29. jun 2012 Systemkamera er de såkaldte spejlløse kameraer som tager næsten ligeså gode billeder som et spejlrefleks.
    Husk det er ikke kun kameraet der tager gode billeder.
    Jeg ser mange som har spejlrefleks kameraer som ikke kan tage gode billeder alligevel.

• #13   29. jun 2012 Bettina: De er gode smiley Du må gerne (hvis du har lyst, og hvis du har tid, intet pres) gerne ligge flere billeder ind - evt. hvor hundene løber mod dig eller noget - self. kun hvis du selv vil smiley
    Heh - min ligger heldigvis og sover - han er 9 måneder, og er ikke begyndt på damejagt endnu smiley

Elisabeth: Vidste faktisk ikke der var noget der hed systemkameraer - så lærte man da lidt i dag smiley
    Jeg har en onkel, der har spejlrefleks, og han kan med garanti lære mig at tage gode billeder smiley

• #14   29. jun 2012 Du kan prøve at kigge i mine albummer hvis ud har lyst. Jeg har også et spejlreflekskamera dog et lidt større end 1100D

• #15   29. jun 2012 Vil lige sige at selvfølgelig er et spejlrefleks kamera bedre, HVIS du gider tage dig tid til at lære alle funktionerne... Hvis du alligevel "bare" har planlagt den skal stå på auto og tage billeder kan du lige så godt købe et digitalkamera med flere pixels smiley

Jeg har selv et spejlrefleks, dog canon EOS 550D og skal snart til at sætte mig ind i funktionerne på det smiley

• #16   29. jun 2012 Maria: Jeg vil skam tage mig GRUNDIG tid til det - få hjælp af min onkel, og sikkert tage nogle fotokurser, hvis det er muligt smiley

Ville helst have en 550D eller 7D, meeeeen de er nu noget dyrere smiley

• #17   29. jun 2012 Såå blev der gået med hund og handlet lidt ind til weekenden smiley
    Jeg hopper ud i haven og svinger kameraet og lægger lidt flere billeder ind smiley

• #18   29. jun 2012 Lyder da dejligt smiley

Glæder mig - ved at mit kamera IKKE vil komme til at samle støv på en hylde, når jeg først får fingre i det x3

• #19   29. jun 2012 http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/69710-eigiel_i_nyt_lys
    Jeg var lige så "klygtig" at igen efter billeder blev taget opdaget at den stod på portræt billed DOH.. Men selvom de stod på det blev de nogle lunde, Balou (den sorte hår klump) som ses på billederne ville også være med smiley
    Der er en "løbende"mand som man kan indstille den på, det er til at tage billeder af f.eks racer biler og fly, så mon ik den kan fange vores kære dyr smiley
    Jeg skal til at lave mad , jeg kan godt tage billederne med løb på bagefter hvis det er smiley

• #20   29. jun 2012 Okay smiley Det er helt op til dig selv, om du vil tage billederne - men du må gerne hvis du vil smiley

• #21   29. jun 2012 Det var mere hvis du ikke syntes de nye billeder gav dig det du ledte efter så vil jeg gerne vise hvordan det ser ud i "løb"
    Min bedømmelse af kameraet er i top (til hvad jeg bruger det til, som primært er af mine hunde i løb)
    Jeg er lidt nærrig når det handler om elektronik, og har ikke fortrudt et sekundt at jeg har brugt penge på det smiley

• #22   29. jun 2012 Jamen, jeg vil da gerne se billederne smiley

Jeg venter såmænd bare på, at det bliver søndag, så jeg kan få købt kameraet ;D

• #24   29. jun 2012 Cecilie vi har lige været en tur på stranden og tag en masse billeder, han er baaaare så lille at han næsten er umulig at se på billederne med mindre jeg zoomer ind
    Stine K Jeg ELSKER det sidste billed smiley

• #26   29. jun 2012 De sidste 6 albums jeg har er taget med EOS 1100 D smiley Der kommer snart nogle endnu nyere smiley Jeg er super glad for mit smiley

• #27   30. jun 2012 men hvor pokker lære man det med et kamera? jeg har en Canon 550D og kan intet andet end at sætte den på de automatiske funktioner den har og det kan jeg da næsten ikke engang overskue smiley

• #28   30. jun 2012 hmm.. er vist allerede tabt smiley

• #29   30. jun 2012 Det kan jeg helt sikkert... tænk hvis det går i koks og jeg så ikke kan få det tilbage til udgangspunktet smiley gyyys ... hehe

• #30   30. jun 2012 Alternativt går man bare tilbage til fabriksindstillinger, hvis man får pillet ved en masse og ikke kan huske hvad man rodede med...

Jeg bruger så sjældent lukketidsprogrammet, i nogenlunde ensartet vejr skyder ren manuel , eller bruger jeg blændepriotet

• #31   30. jun 2012 så når jeg slukker, så går det automatisk tilbage ?

• #32   30. jun 2012 Hihi du er sku sød platugler smiley
    Blander mig lige smiley Min går tilbage til den normale indstilling når jeg slukker hvertfald smiley

• #33   30. jun 2012 Nææ det skrev jeg vist heller intet om smiley

Jeg ville klart bruge blændepriotet frem for lukketidspriotet, heller have kontrol over blænden

• #34   30. jun 2012 tjooow .. måske

• #35   30. jun 2012 René : Jeg sys det med at finde ud af hva blænden lige skal stå på er utrolig svært smiley

• #36   1. jul 2012 Plejer at bruge 5,6, er der godt med lys så kan du også gå i blænde 8......

Når man bruger blændepriotet, skal man holde øje end lukketider i søgeren , den skal så ikke være under 1/500, er den det, må man have iso eller ændre blænden

Kommentér på:
Canon EOS 1100D

Annonce