396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Vil ikke spise? Vil ikke spise?

Hej Hundevenner.

Jeg har en lille Golden Retriever pige på lidt over 9 måneder og vi har en mas med at få hende til at spise?

Vi har købt dyre mærker, den billige fra bilka, tørfoder, dåsemad og den slags men hun glor for det meste bare på det og vender næsen væk? og jeg syntes hun er begyndt at se noget tynd ud efterhånden..

Appetiten fejler intet når det er en bid bøf eller et stykke kyllinge køb der falder på gulvet så er der ingen problemer men så fornemt kan vi altså ikke fodre hende hverdag...

Hva gør vi?

Hjælp... de 2 bekymrede fædre!! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke spise?
  • #1   21. jun 2012 Jeg har en husky dreng.. Der også er svær at fodre..
    Men lad være med at købe alt mulig forskelligt. Det gør det bare værre ( det har det i den grad gjort her )
    - Jeg snakkede med en sød pige herinde fra, hvor hun gav mig dette råd.
    - Giv morgenmad, og aftensmad, og hav det stående i 15 min, og tag maden væk igen. Det har hjulpet på vores husky. Så ved han at det er der han får mad, og han får ikke andet!

- Hvad fodre i med ligenu?

• #2   21. jun 2012 Lige nu får hun Pedigree til store hvalpe, den blander vi så lidt med noget dåsemad så der er lidt kød med også. af godbider får hun leverguffer, en dentastik nu og da samt de der bøfstænger som hun somregel får en af når hun at spist sin mad op.

Hun er rask og fuld af energi og noget så kærlig og skider normal, men hun spiser bare intet.

Vi har prøvet at sætte maden frem morgen og aften, og har også haft det stående længere tid med det er lidt det samme! kan det tænkes at hun bare ikke har brug for så meget mad og derfor ikke spiser mere?

• #3   21. jun 2012 Pedigree er der delte meninger om. smiley
    - Det meste indhold i pedigree er korn produkter. Adr badr. (hihi) Det optager hundene overhovedet ikke.

• #4   21. jun 2012 Hvis i har mod på det, så kan det være at hun gider spise råt.

Det går kort fortalt ud på at man fodrer med råt kød, ben og indmad. Man skal regne med at hunden skal spise 2% af sin ønsket voksenvægt hver dag, og at man ellers afpasser portionerne med hundens stand (bliver hunden tyk skal den have mindre mad, bliver den tynd skal den have mere.. ligesom os).

Der findes en masse forhandlere rundt omkring i landet:
    http://rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=53399
    http://www.kragborg-raafoder.dk/index.php/forhandlerliste

Forhandleren kan ofte hjælpe jer i gang, ellers findes der op til flere grupper herinde, hvor folk gladeligt hjælper nye i gang.

• #5   21. jun 2012 HVIS hunden er glad og frisk og opfører sig som hun plejer så ville jeg lade være med at give hande andet end sit normale foder. Lad hende have mulighed gor at spise det og fjern så resten efter et kvarter. Og så INGEN bøffer eller andet godt bare fordi hun ser ynkelig ud. Så skal hun nok spise når hun bliver sulten. Mange unghunde har haft det på samme måde. Så det er helt naturligt tror jeg. Dog vil jeg nok foreslå at fodre med noget bedre foder. Især nu hvor hun ikke spiser så meget.

• #6   21. jun 2012 Det behøver slet ikke at handle om hvad hunden får, men hvordan den får det.

Måske der skal eksperimenteres med den faktor...

• #7   21. jun 2012 Nå ja, det kan også være en hjælp at kaste foderet ud over en græsplæne, ei en tom plastflaske, eller noget i den dur.

• #8   21. jun 2012 Jeg har NØJAGTIG samme problem med min.. Han gider godt spise det, hvis jeg sidder og håndfodrer ham med en lille pille efter den anden (det kommer så bare ikke til at ske;-)), jeg mistænker ham for at være stædig, for hvis jeg tager hans morgenmad væk om morgenen fordi han ikke har spist det, så er han lige pludselig rigtig sulten om aftenen. At han så bliver ved med det, forstår jeg simpelthen ikke. Og han får Acana, et dyrt og rigtig godt fodermærke, uden alt muligt "lort" i.

• #9   21. jun 2012 ja det er sgu svært med de små bæster... man vil dem jo det bedste og jeg købte kun Pedigree fordi min dyrlæge sagde at det var vigtigt at hun fik det pga allemulige vitaminer som de har brug for imens de vokser..

Det pudsige er at når vi er ovre hos mine forældre som har 2 labradore, så er hun hurtigt ovre i deres madskål og æde det hele.. vi fik så en lille posefuld med hjem af det foder for at se om hun ville spise det herhjemme men nej.. samme opførsel igen... stædige lille orm!

• #10   21. jun 2012 Jeg vil bare tilføje at min dreng fungerer rigtig godt på pedigree smiley
    Han har fået en rigtig flot pels, og taget fint på smiley
    Dog har jeg lige bestilt royal Canin, men han har i løbet af den tid jeg har haft ham taget næsten et kg. på, hvilket er rigtig flot for hans tidl. ejer kunne ikke få ham til at tage på smiley Så nu er han hvor han skal være smiley

Hvis konrad ikke spiser (sådan nogle dage kan han godt have) så lader jeg simpelthen maden stå, uden at give ham andet, for når han er sulten nok skal han nok spise smiley

• #11   21. jun 2012 Michael W
    jeg har haft det samme problem som din. jeg købte også alt muligt det blev hurtigt dyrt og han gad ikke at spise det.
    og han spiste gerne andres hundemad ingen problemer der. puha en tid.han tabte sig en del, nu er han 19 mdr. han spise nu og har taget på i vægt smiley
    han vil dog ikke spise sin mad ude i køkkent så han får det inde i stuen hvor jeg også er. det har været en hård kamp, men jeg holde fast i at han ikke skulle have andet i sin tørkost
    jeg fik det råd fra dyrelæge at jeg skulle prøve at komme en lille klat leverpostej i som jeg havde lune så duften kom kan, jeg siger dig det hjalp. nu får han det ikke

• #12   21. jun 2012 Hvad for noget materiale er skålen lavet af?

• #13   21. jun 2012 hun har en stål skål.. har et stativ hvor hendes mad og vandskål sidder i.

• #14   21. jun 2012 Er det det samme hvis hun får maden i en anden skål (eller evt på græsplænen)?

• #15   21. jun 2012 der var en gang en herinde som forslog at man skulle lade hunden "jagte" noget inden, så den gør sig fortjent til maden smiley

• #16   21. jun 2012 vi har prøvet at servere maden flere steder men det har ikke ændret på noget... vi har også købt en aktiveringbold hvor vi også smider mad i og den leger hun med nu og da og spiser lidt af det men slet ikke nok til at kunne blive mæt..

• #17   21. jun 2012 Vi havde samme problem, vi havde en hund der kastede mavesyrer op hverdag, men da vi gik over på ziwipeak var problemet løst. Det er et dyrt mærke, man kan også få det i maxizoo men ellers skal man til en dyrehandler.

Det er et vildt godt produkt med masser af kød i og ingen korn.

• #18   22. jun 2012 Råt er billigere end Ziwi, og den eneste forskel er sådan set at ziwi ikke indholder vand. Har du plads i fryseren, så gør dig selv en tjeneste og skift. smiley

• #19   22. jun 2012 Det er rigtig Søster, men vi prøvede også rådt og lady gad heller ikke rådt..

Kommentér på:
Vil ikke spise?

Annonce