Vil ikke spise? Vil ikke spise?
Hej Hundevenner.
Jeg har en lille Golden Retriever pige på lidt over 9 måneder og vi har en mas med at få hende til at spise?
Vi har købt dyre mærker, den billige fra bilka, tørfoder, dåsemad og den slags men hun glor for det meste bare på det og vender næsen væk? og jeg syntes hun er begyndt at se noget tynd ud efterhånden..
Appetiten fejler intet når det er en bid bøf eller et stykke kyllinge køb der falder på gulvet så er der ingen problemer men så fornemt kan vi altså ikke fodre hende hverdag...
Hva gør vi?
Hjælp... de 2 bekymrede fædre!!
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
Men lad være med at købe alt mulig forskelligt. Det gør det bare værre ( det har det i den grad gjort her )
- Jeg snakkede med en sød pige herinde fra, hvor hun gav mig dette råd.
- Giv morgenmad, og aftensmad, og hav det stående i 15 min, og tag maden væk igen. Det har hjulpet på vores husky. Så ved han at det er der han får mad, og han får ikke andet!
- Hvad fodre i med ligenu?
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 14
Hun er rask og fuld af energi og noget så kærlig og skider normal, men hun spiser bare intet.
Vi har prøvet at sætte maden frem morgen og aften, og har også haft det stående længere tid med det er lidt det samme! kan det tænkes at hun bare ikke har brug for så meget mad og derfor ikke spiser mere?
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
- Det meste indhold i pedigree er korn produkter. Adr badr. (hihi) Det optager hundene overhovedet ikke.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Det går kort fortalt ud på at man fodrer med råt kød, ben og indmad. Man skal regne med at hunden skal spise 2% af sin ønsket voksenvægt hver dag, og at man ellers afpasser portionerne med hundens stand (bliver hunden tyk skal den have mindre mad, bliver den tynd skal den have mere.. ligesom os).
Der findes en masse forhandlere rundt omkring i landet:
http://rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=53399
http://www.kragborg-raafoder.dk/index.php/forhandlerliste
Forhandleren kan ofte hjælpe jer i gang, ellers findes der op til flere grupper herinde, hvor folk gladeligt hjælper nye i gang.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.346
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Måske der skal eksperimenteres med den faktor...
mar 2006
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 740
jan 2012
Det pudsige er at når vi er ovre hos mine forældre som har 2 labradore, så er hun hurtigt ovre i deres madskål og æde det hele.. vi fik så en lille posefuld med hjem af det foder for at se om hun ville spise det herhjemme men nej.. samme opførsel igen... stædige lille orm!
dec 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 110
Han har fået en rigtig flot pels, og taget fint på
Dog har jeg lige bestilt royal Canin, men han har i løbet af den tid jeg har haft ham taget næsten et kg. på, hvilket er rigtig flot for hans tidl. ejer kunne ikke få ham til at tage på
Hvis konrad ikke spiser (sådan nogle dage kan han godt have) så lader jeg simpelthen maden stå, uden at give ham andet, for når han er sulten nok skal han nok spise
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 106
jeg har haft det samme problem som din. jeg købte også alt muligt det blev hurtigt dyrt og han gad ikke at spise det.
og han spiste gerne andres hundemad ingen problemer der. puha en tid.han tabte sig en del, nu er han 19 mdr. han spise nu og har taget på i vægt
han vil dog ikke spise sin mad ude i køkkent så han får det inde i stuen hvor jeg også er. det har været en hård kamp, men jeg holde fast i at han ikke skulle have andet i sin tørkost
jeg fik det råd fra dyrelæge at jeg skulle prøve at komme en lille klat leverpostej i som jeg havde lune så duften kom kan, jeg siger dig det hjalp. nu får han det ikke
mar 2006
jan 2012
mar 2006
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
jan 2012
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
Det er et vildt godt produkt med masser af kød i og ingen korn.
mar 2006
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
Vil ikke spise?