{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.670 visninger | Oprettet:

Adopter en græsk hund. Har i? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg fik et link til en hjemmeside af en veninde der hedder graeskehunde.dk
Det smerter mit hjerte at se at der er så mange der har lidt en forfærdelig skæbne, og endnu mere at vide at der er mange flere derude, og især mange der ikke har overlevet den. smiley

Er der nogen af jer der har adopteret et hund fra udlandet der ikke havde haft det godt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adopter en græsk hund. Har i?
  • #1   20. jun 2012 Nej.. smiley

Og jeg kunne heller aldrig finde på det...
    Hvis jeg endelig skulle "redde" en hund... Ja så har vi masser af hunde her i DK der sidder og glor i bure på diverse internater.. smiley

Det er synd for de græske hunde.. Men det er også synd for alle de andre hunde i ALLE de andre lande.. Incl vores eget...

• #2   20. jun 2012 Jeg ville bestemt os redde en dansk hund - ser absolut ingen grund til at indføre flere hunde hertil, vi er rigeligt med sørgelige skæbner her i DK...:(

• #3   20. jun 2012 Har det ligesom Frides&FreYse

Man kan ikke redde hele verden. Der er hunde som de græske i ALLE lande. Hvis man selv redder én, hvad så med de tusindevis af andre hunde der har det lige så forfærdelig? Jeg ville også hellere give en dansk hund et bedre liv end bag tremmerne på et internat.....

• #6   20. jun 2012 Jeg adopterede en rumænsk gadehund, Bailey. Trist historie, om en hund der kom til Danmark med et så smadret skelet, at det enddog var dybt ulovligt at transportere ham på så lang en rejse... Hvad der skete yderligere, kan læses her: http://veganrebel.wordpress.com/2012/02/20/advarsel-mod-newlifeforanimals-romania/

Det endte med en stærk depression for mit vedkommende.
    Jeg vil aldrig igen adoptere fra et sted, der ikke har en dansk orgination bag sig og som er relativt kendte i DK.
    Graeskehunde.dk ville jeg ikke have nogen betvivlninger ved at adoptere fra. Ej heller gadehunde.dk
    Begge virker som gode steder, med styr på tingene.

Og så er der selvf. også danske internatter, ej at forglemme =) Skulle jeg adoptere på et dansk internat, ville det blive et af dyrenes beskyttelses internatter.

• #7   20. jun 2012 Og at man ikke kan redde alle, gør det da ikke dumt at redde en... Man gør jo en verden til forskel for den ene man redder ;o) (Og hvis man samtidig donerer lidt til neutraliseringsprojekterne i de samme lande, så er det bare top!)

• #8   20. jun 2012 Jeg var tæt på at tage en græsk gadehund med hjem i kufferten da jeg var afsted smiley

Jeg kender en der har adopteret en derfra.

Mener det var gennem Graeskehunde.dk

• #10   20. jun 2012 Det kan da godt være at hundene i DK har det bedre på internaterne herhjemme..

Men derfor har de ikke fortjent at sidde der og glo , BARE fordi at en hund i et helt andet land har det ringere.. ?
    Jeg tænker bare.. Hva har den danske hund gjort, for at den fortjener at sidde der og ikke blive reddet...
    På et eller andet tidspunkt bliver den vel aflivet, fordi at vi i DK heller ikke har plads..? Nu ved jeg ikke hvordan det er med internater og plads i DK..

Kan sagtens følge dig/jer i at det er en fantastisk tanke at redde stakkels lille fido fra de græske gader.. Jeg har været på ferie og set nogle hunde jeg ikke havde lyst til at se.. Men det eneste jeg kunne gøre de 14 dage jeg var der.. Det var at give dem vand og mad.. Hvilket de var lykkelige over.. Jeg gjorde da lidt forskel følte jeg..

Men derfor kan jeg ikke redde alle gadehunde... smiley

• #11   20. jun 2012 Min mening er klar !. red en dansk hund, for den risiko de importerede hunde udsætter hundene i danmark for er faktisk ganske stor. bændelorme der ikke har været i danmark før er kommer med hunde fra øst eller sydeuropa, det samme med andre smitsomme sygdomme.. i Norge har man bestem fra deres "landbohøjskole" at importerede gadehunde skal undergå specielle undersøgelser, da spredningen af eksotiske sygdomme er i stor vækst deroppe.. http://www.vetinst.no/Nyheter/Hundeimport-risikovurdering

• #12   20. jun 2012 For 7 år siden havde vi en "græsk gadehund".
    - Hunden var blevet adopteret af en dansk familie, som ikke kunne have ham mere og vi hentede ham på Sjælland.

Han måtte aflives et års tid senere pga. der simpelthen sad for meget gadehund i ham og han havde en del adfærdsproblemer som ikke kunne trænes væk - jeg ved fra nogle dyrlæger at vi bestemt ikke var den eneste med dét problem.
    - Hunden som sådan var en helt utrolig dejlig kærlig hund, intet ondt skabt i ham overhovedet, men at ha' levet som gadehund i en 3 år som fertil hanhund, dét sad i hunden og til sidst blev det for farligt for omgivelserne at ha' ham gående fordi han bl.a. brød ud af huset og haven uanset hvad der blev gjort - virkelig brød ud! Trafik var han ligeglad med og vi frygtede han ville være skyld i nogen kom til skade en dag.

Ydermere var han kryptochid hvilket vi IKKE var blevet oplyst - vi vidste han ikke var kasteret men ingen brugte lige tid på at fortælle os hvorfor - dét kunne vi så selv opdage og bruge penge på at få ham kasteret.

Havde noget tid efter en voldsom debat med en bag græske hunde på nettet, da jeg ikke har været imponeret af deres service - og var jeg ikke i forvejen forarget over deres mangel på oplysning af hundens kryptochisme og andre problemer m.v. så blev jeg det da dér.
    - Hold da op nogle tilsvininger jeg fik, ja jeg var bare barnet og de havde jo haft kontakt med min mor - at det var MIG de mailede med da vi skulle have hunden må jo så have været noget nyt. De havde bestemt oplyst os om hundens kryptochisme problem og tiltrods for at jeg ville få tilsendt den mail hvori de påpegede det, ja så så jeg aldrig skyggen af den, sjovt nok. Jeg har den dag i dag stadig ALLE mails vi sendte frem og tilbage med dem.

Der var en masse andet og der var ingen tvivl om at der var en del der ikke liiiige blev oplyst om hunden - og så får vi ydermere smidt i hovedet at vi slet ikke burde ha' aflivet den men givet hunden tilbage til græske hunde!? For så skulle de jo nok finde nogen der kunne have ham.
    - Nej tak! Det var VORES hund, VI havde brugt uendeligt meget tid på ham og valgte for HUNDENS SKYLD at lade ham aflive - skulle han ud til en 3. familie som sikkert heller ikke ville have kunne magte ham!? NEJ!

Så beklager, er godt klar over det efterhånden er 7 år siden - men aldrig i livet om jeg skal have en græsk gadehund igen eller på anden vis støtte.

De danske internat hunde har det da muligvis bedre end græske, spanske m.v. - men jeg synes at man bør feje for egen dør først, hvorfor tage sig af andres hundeproblem frem for at fremstå som et godt eksempel og have styr på vores egne?!
    - HVIS jeg en dag skal have en hund fra et internat, så bliver det en dansk hund, den har altså bare ikke helt de samme ting i "bagagen" som en udenlandsk hund har.

Beklager hvis jeg lyder ond og hård, det er bestemt ikke fordi jeg ikke har ondt af de hunde i de omtalte lande, men der er rigtig mange dyr rundt om i verden jeg kan have ondt af, af forskellige årsager.

• #13   20. jun 2012 Jeg så for længe siden en hund, Kiwa, på en hjemmeside for polske hunde og læste om hans grimme baggrund. Han havde siddet på internatet længe og var meget trist.

Hvem stod med sin nye ejer foran Brugsen, da jeg 14 dage senere skulle ned for at handle? - Jo, det var Kiwa, fik jeg at vide, da jeg nysgerrigt spurgte.

Vi fik en lang snak.
    Kiwa var med det samme faldet godt til og hans ejer har overhovedet ingen problemer haft med ham. Det er gensidig kærlighed.

Jeg møder dem tit, når jeg går med mine egne hunde smiley

• #14   20. jun 2012 Jeg giver jer ret i at der også er mange her i DK. Jeg synes bare at vilkårene i de andre lande lyder mere makabre.
    Hunde der ikke må aflives fordi de ikke er dødelige syge, og som i stedet ender på gaden, eller lænket til et træ. Hvalpe der smides i skraldespande som var det et stykke skrald. Gift og glasskår, der lægges ud på gaden, så de dør en langsom og smertefuld død. Osv osv

Nej men kan ikke redde hele verden, men man kan gøre en forskel. Og jeg er 100% enige om at der også sidder mange ensomme hunde i DK, og der er med garanti også hunde der bliver behandlet grimt. Jeg synes bare at den udenlandske dyresituation kontra vores, er helt vild! Gæskehunde.dk virker meget professionelle, og jeg ville ikke være bange for at adoptere derfra. Det er dog ikke noget jeg vil gøre, dels fordi jeg ikke er gammel nok, og fordi jeg aldrig ville hive en hund hjem, så langvejs fra, hvis den ikke kunne med min egen. Det ville være synd at udsætte den for smiley

Jeg ville bare høre om der var andre der havde gjort den forskel, og givet en hund et nyt liv, som ellers var dømt til døden! smiley

• #15   21. jun 2012 Jeg har valgt at hjælpe på den måde, at jeg har forpligtet mig til at sende et vist beløb om året til en hjælpeorganisation, som jeg har valgt ud fra, at der er orden i sagerne, og jeg har tillid til at de bruger pengene fornuftigt.
    Jeg ville aldrig adoptere en hund, jeg ikke selv havde haft fysisk kontakt med - aldrig en hund, jeg kun havde set på billeder.
    Til gengæld har jeg flere gange taget hunde til mig, som er kommet fra danske internater eller via min dyrlæge.
    Det beløb man bruger på at hive en adoptionshund her til Danmark kan hjælpe mange hunde i hjemlandet. Neutralisering, udsættelse af hunde i gl. miljø og fodring af dem der holder bestandene af hunde nede = hjælp til selvhjælp.

• #16   21. jun 2012 Først, jeg kunne ikke finde på at adoptere en udlandsk hund. For som mange andre siger har vi en del danske hunde der mangler et godt kærligt hjem. Min far har hus i Thailand hvor jeg ofte har kommet. Hundene ser forfærdelige ud, og pga deres tror omkring hvis man tager en andens liv uden at skulle " bruge " det vil der ske dig noget dårligt, gør at disse hunde lider, men mener du det ville være en redning for disse hunde der er født og opvokset som " fri " hunde, at skulle leve som kæledyr der er alene hjemme i en lejlighed / hus x antal timer om dagen ?

Den hverdag har været hård, helt sikkert. Den har levet som vildhund, kæmpet for sin mad, sin plads i flokken, kæmpet for at overleve.

Skulle JEG hjælpe skulle det være med penge til neutralisering, aflivning og behandling i landet de kommer fra, sender ingen penge, men møder op personligt, hilser på hunde, personale osv.

• #18   21. jun 2012 Jeg forstår ikke behovet for en græsk gadehund, og jeg syntes ikke jeg hører mange success-historier om dem. Hvis man virkelig syntes at udenlandske gadehunde har brug for hjælp, så donér penge til et internat i deres hjemland.

• #19   21. jun 2012 Nu med Chi & Staff
    Nu ved jeg ikke om den var henvendt til mig med "men mener du det ville være en redning for disse hunde der er født og opvokset som " fri " hunde, at skulle leve som kæledyr der er alene hjemme i en lejlighed / hus x antal timer om dagen ? "
    Men mange af de hunde der bla. er inde på græskehunde.dk der er fundet som hvalpe, eller som er meget sociale med de andre hunde. De fleste er jo ikke bjerghunde der aldrig har haft en ejer før.

Med det sagt, så ville jeg bare høre folks historier om adoption af en hund fra udlandet. Ikke om hvorfor man ikke skal, og om den danske hundesituation.
    Jeg har som sagt IKKE planer om at adoptere.

• #20   21. jun 2012 Den var ikke myntet på dig smiley blot folk der mener det bedre at rede en " gade hund " frem for en dansk internat hund.

Tror stadig ikke de vil have nemt ved at falde på plads i en lejlighed/hus, dem der har oplevet disse hunde i det land de kommer fra vil højst sandsynligt dele min mening. Vi lever MEGET forskelligt fra disse lande, og vores syn og opfattelse af hunde er MEGET forskellig smiley

• #21   21. jun 2012 Alle hunde har fortjent et godt liv, danske, internationale, udenlandske osv. Man skal ikke lave en åndssvag diskussion om hvem der fortjener mest og hvem der har det værst. Man handler efter hjertet (og nok også hjernen). Færdig bum.

• #22   21. jun 2012 og for at svare på spørgsmålet. JA! jeg ville tage alle de delige hunde med hjem hvis jeg kunne. Give dem kærlighed, mad, vand, legetøj, en varm kurv, og et godt liv. Og det er ligedyldigt om det er en ældre hund fra et dansk internat, en græsk hund eller andre udenlandske hunde smiley

• #23   21. jun 2012 Min Otto er fra Grækenland. At det endte med at blive en græker hang sammen med, at på det tidspunkt sad der flest lab-blandinger på internaterne herhjemme, og jeg undskylder her til lab-ejere, men labbere siger mig ingenting. Så var jeg på Rhodos og blev opmærksom på forholdene i Grækenland, og jeg begyndte at spørge mig frem rundt omkring, og jeg hørte så kun positive historier.
    Jeg læste Græske Hundes hjemmeside grundigt mange gange, og brugte lang tid på at tænke over om jeg havde mod på at få en hund som måske/måske ikke krævede noget ekstra.
    Til sidst fandt min mand og jeg Otto på hjemmesiden, og tog Molly med ud for at hilse på ham. de kom fint ud af det med hinanden og vi adopterede ham så.
    Otto og hans søskende blev fundet i en affaldscontainer. jeg fik ham da han var ca.8 måneder.
    I starten var han nervøs over en del ting, og ikke ret kælen. Han blev angst når min mand havde arbejdshandsker på, og havde haveredskaber i hånden. Nu er han bedøvende ligeglad. Selvom jeg har haft ham i flere år, sker der stadig små fremskridt. For et halvt år siden besluttede Otto, at det der med at ligge i arm, faktisk er drønhyggeligt :). Han er den største kælegris, og Molly og han er så glade for hinanden. Jeg er lykkelig for at jeg valgte ham dengang.
    Jeg kunne godt finde på at få en udenlandsk brugt hund igen, men kunne også sagtens vælge en dansk internathund.
    Håber ikke dette indlæg blev for rodet.

• #24   22. jun 2012 Pia S
    Hvor er det dog bare dejligt at høre smiley Man vinder de fleste hundes tillid med tålmodighed smiley

Det er sørgeligt at de bare smider hundene ud ;( Men godt at der findes mennesker der vil give dem en chance! Held og lykke frem over med din skønne hund smiley

• #25   23. jun 2012 Konrad&Ella- Tak smiley

• #26   23. jun 2012 Jeg synes det er sådan en smuk ting du vil gøre Konrad&Ella & jeg vil ønske dig alt held og lykke med det.

Jeg har en veninde som har en derfra, han er så sød og rolig smiley

Kommentér på:
Adopter en græsk hund. Har i?

Annonce