Min overbos hund(e) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Superduper langt! (Beklager ;))
Jeg bor i et hus der er delt i to. Hvor jeg bor i stuen sammen med min kæreste, min datter og vores lille 12uger gamle cocker.
Ovenover os bor der en mor og hendes datter. Da vi flyttede ind for et halvt års tid siden havde de en lille d/s gårdhund, en hvalp.
Den kom aldrig at gå tur (i hvert fald ikke noget vi nogensinde så) men den kom derimod ned i haven, (min families have. Vi er dem med den absolut højeste husleje i dette hus. Derfor er haven vores. Det står også i lejekontrak) og gøre hvad den nu skal. Efter noget tid begyndte en mand at klare turene ned i haven. Han var meget voldsom overfor hunden. Sparkede den, og hev den afsted. Jeg anmeldte det til politiet. Kort efter var hunden væk, og hundekurv og det hele i skraldespanden.
Min kæreste og jeg begyndte nogle måneder senere at snakke om selv at få en hund, og vi kontakte ejeren af vores hus, for at hører hvordan han havde det med det. Det var han ikke en fan af i det, det ikke står i lejekontrakten. Men vi fik lov, hvis vi sørgede for at samle op efter den, og lejekontrakten er nu ændret (Hvilket også siger overboen ikke havde "lov" til at have sin hund)
Her noget tid efter, har overboen anskaffet sig to hunde, som faktisk stort set bor på deres altan. De kommer ind om natten. De besørger også på altanen, og når de gør det drypper det faktisk ned på vores terrasse (nam)
En sjælend gang imellem tager hun dem ned i haven, UDEN at samle op efter dem.
Mit dilemma er; hvordan skal jeg gribe alt det her an?! Jeg har snakket med hende flere gange om hendes måde at holde dyr på. De havde forresten også en kanin der pludselig er væk. Men hun vender det døve øre til.
Jeg vil ikke se på dyr blive behandlet dårligt, men vil heller ikke skabe nabostridigheder. Åh det er svært.
men i og med vores udlejer ikke ved de har hunde, og at deres hunde skider i haven, tror han jo at det er min hund, og derfor ender han med at tro at det er os der ikke overholder aftalen... Hvilket vi gør, til punkt og prikke.
Det er vores have, men vil jo ikke nægte hende adgang...
Åh, hvad gør man i sådan en skod situation?!
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 65
Det er bare så træls hvis man skal ende med at bo så tæt på nogen, der ender med at hade en.. Øv!
jun 2012
Men en som min overbo burde bare ikke at have hunde.. De går ude i regnvejr nogle gange!
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jun 2012
Gider det ikke mere, synes jeg har været flink, og givet hende mange chancer.
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Så klag du bare til udlejer, for det er da overhovedet ikke fedt at have lort over det hele, og specielt ikke når i har et barn!
jun 2012
Jeg går godt nok selv i haven og samle op efter DERES hund, men det er heller ikke fedt...
jul 2010
jun 2012
jun 2012
Det med at optage kunne jeg godt overveje, men kun i haven, hvor det er "mit" vil ikke filme op på deres altan, men kan filme nede fra min terrasse og op, så de kan se hvor klamt det er.
jun 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 374
jun 2012
Jeg sagde at jeg lukker haven af, i hvert fald hen over sommeren, for det er for klamt at hun ikke kan finde ud af at samle op.
Og jeg sagde det på hendes altan måtte høre op, ellers ville jeg kontakte udlejeren (igen).
Det virkede ikke som om hun tog noget af det særlig seriøst, men vi får se..
jun 2012
Bare træls at man skal have det sådan. Prøvede på at skabe en god tone mellem os da vi flyttede ind ved at lade dem bruge haven..
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Håber i finder ud af noget snart, held og lykke med det:)
Min overbos hund(e)