I gooooood tid. I gooooood tid.
Det kan man vist godt sige, at vi er.
Vi er i forvejen registreret/borgerligt viet og kan derfor ikke blive gift i kirken som alle andre "normale" bryllupper. Vi kan dog få den kirkelige handling, som alle andre borgerligt viede par.
Og det har vi så valgt at vi vil have og det bliver til juli næste år.
Vi har bestilt lokaler, mad, musik og tid hos præsten og kirken for den sags skyld osse.
Er der mere, vi skal checke op på på forhånd?
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
- Bestil kirke eller rådhus
- Udarbejd et bryllupsbudget (Se værktøjet Bryllupsbudget under planlægningsværktøjerne)
- Udarbejd en gæsteliste (Se værktøjet Gæsteliste under planlægningsværktøjerne)
- Bestil festlokale eller restaurant
- Bestil bryllupsmenuen
- Bestil bryllupskagen
- Arrangér serveringspersonale
- Bestil bryllupsfotograf
- Bestil musik og anden underholdning til festen
- Bestil transportmiddel til dagen
- Bestil tid til brudehår, makeup og negle
- Køb brudekjole
- Køb brudesko
- Køb smykker, lingeri, strømpebånd og øvrigt tilbehør
- Køb tøj til brudgom
- Bestil bryllupsrejsen og husk evt. vaccinationer, visum og navneskift i pas
- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring (Se praktiske link under planlægningsværktøjerne)
- Aflevér prøvelsesattest til vielsesstedet (Se praktiske link under planlægningsværktøjerne)
- Køb vielsesringe
- Køb/design invitationer og send dem ud
- Udarbejd en ønskeliste (Se værktøjet Ønskeliste)
- Vælg gavekoordinator
- Køb/design takkekort, bordkort, menukort, risposer m.m.
- Vælg forlover (ved kirkelig vielse)
- Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse)
- Vælg brudepiger og –svende
- Vælg toastmaster
- Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer m.m.
- Arrangér overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel)
- Forbered tale/sang/event til din tilkommende
- Øv jer på brudevals
- Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken
- Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten
- Udarbejd en bordplan (Se værktøjet Bordplanner under planlægningsværktøjerne)
- Køb morgengaver
- Veksle penge til bryllupsrejsen
- Pak en taske med almindeligt tøj hvis I skal overnatte ude på bryllupsnatten
- Sørg for at makeup, sikkerhedsnåle, plaster og andre praktiske ting er i brudens taske til selve dagen
- Afsend takkekort
Listen er hentet på: http://www.bryllupsklar.dk/planlaegning/huskelister-til-bryllup.html
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
gæsteliste er løsligt udarbejdet - meget kan ændre sig på 1 år ( sygdom osv)
Tror den liste er lidt rigelig lang for min smag, men god at have in mente.
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Men den er god som rettesnor.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Rikke, har du nogle fantastiske idéer til hvordan man holder budgettet nede? Vi skal nemlig have ret mange gæster med:/
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Og så ønsker vi at festen skal afspejle os - afslappet og hyggelig. Vi har bare lyst til at dele denne store dag med en del gode venner og familie.
Og gæstelisten er valgt med omhu.
Det med en gaveliste, det springer vi nemt og elegant over, for vi dør heller ikke af at skulle bytte en gave eller to, men for os er gaverne bestemt ikke vigtige, bare det at folk har lyst at fejre dagen med os, det er vigtigere.
Jeg kigger muligvis efter limousine til dagen, men har faktisk en kammerat i baghånden, der har en gammel Zodiac fra 1965 og han vil meget gerne køre os og så er det heldigt, at han osse skal med til brylluppet, så der kan vi spare lidt penge, hvis det er.
Vi har så valgt, at der "bare" skal være DJ, da vi ikke er til det der suppe steg og is musik, som typisk spilles til et bryllup. Har allerede aftalt med DJ, at det skal være med hovedvægt på 80´er musik.
Tøjet kommer, når vi kommer lidt tættere på, men det bliver i vores lokale Tøjmand, hvor vi altid får super betjening.
Jeg ved godt at der er masse traditioner forbundet med kirkebryllup, men bryllupskage har vi osse fravalgt, det siger os ikke det vilde.
Frisør - tjah, nu kan vi jo få det ordnet dagen før, da vi begge er korthårede, så det er ikke lige det med hår, der er vigtigt for os.
Og en lille huske liste over ting, vi skal have købt, er osse under udarbejdelse. Vi har snakket om engangs kamera på bordet, så folk kan tage en masse billeder. Derudover så har vi selv kamera og det har mange gæster osse, min søster har dog en ret avanceret kamera, så hun kan vel tage en masse billeder.
Nu er min datter ret opsat på at være brudepige ( 15 år), men hvad er egentlig brudepigens job?
Skal man have en forlover? Vi er jo gift i forvejen og havde vidner der, så skal det være de samme?
Og lige toastmaster, det tager vi så heller ikke, vi kender alle gæsterne og vi bliver ikke så mange, men der er mange, der ikke kender hinanden.
Så hvad det angår havde vi snakket om at lave en præsentationsrunde ved alle 4 borde og fortælle hvem der er hvem og deres tilknytning til os. Er det ikke en god ide?
Lizette P og Rapanden Rikke
STORT tillykke til Jer osse - og tak.
Ja, osse til dig, Tine.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Vi har også tænkt os at det bare skal være en hyggefest,uden alle de der formelle ting, hvor vi skal være sammen, og muligvis blive mega fulde;)
Jeg ved ikke så meget om hvad en brudepiges job er, men tror Tina har ret i det med at hjælpe bruden, også op til brylluppet:)
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Lækkert med en stedfar der er fotograf, kunne vildt godt tænke mig et par proffesionelle billeder:)
I gooooood tid.