{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

HJÆLP ang kat {{forumTopicSubject}}

Vi afleverede en kat på 8 mdr igår og den nye ejer er bekymret da katten virker skræmt og sidder under en sofa, den har ikke røret hverken vådt eller tørt.
Den var temmelig bange for køreturen og ersikkert chokket.

Nogen med forstan på hvad den nye ejer kan gøre eller evt give den så den ikke dehydrere

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP ang kat
  • #1   4. jun 2012 Tja hvadfor en kat ville ikke gøre som den....

Det er meget naturligt at en kat reagere sådan, og finder et sted den føler sig tryg....

den skal have tid og så skal den nok komme frem... smiley

• #2   4. jun 2012 Hmm vand og mad bliver serveret på det sted katten er, og det må gerne være meget lækre godbidder.

• #3   4. jun 2012 Man skal lade være med at prøve at tage den ud,men nusse så meget med den som muligt på dens trygge plads....
    Nu ved jeg ikke hvad race det er...????

• #4   4. jun 2012 Stil en skål vand under sofaen og evt. en skål vådfoder med ekstra vand i.

Det er helt normal katteadfærd, når de flytter et nyt sted hen.

• #5   4. jun 2012 Der er ikke andre dyr i huset og han har sat lækkert mad og vand ind til den.

Den har lidt store pupiller og lige nu er det mere vædske vi er bekymret for

• #6   4. jun 2012 Er der ikke noget med en blanding med sukkervand som er godt mod dehydrering eller er det ikke nødvendigt nu.

• #7   4. jun 2012 Jeg ville lade den være og så stille mad og vand frem og fortsætte min dagligdag. Den skal nok komme frem.

• #8   4. jun 2012 Ham der har fået den ligger og kæler og snakker med den og der er dåsemad og vand hos den.

Det er en blandind af Blue rusian og norsk skovkat og er 8 mdr gammel

• #9   4. jun 2012 En blanding af druesukker og vand er altid godt.

• #10   4. jun 2012 Hmm syntes nu ikke de to racer er såå sky, men lad den selv finde ud af det, den skal nok komme når den er klar ikke før.... smiley

Den drikker og spiser når den er klar til det, man kan ikke tvinge en kat eller hund til at drikke kun tilbyde....

• #11   4. jun 2012 Man kan sagtens tvinge en kat til at indtage vand, ved at man giver det i en engangssprøjte. Men det er ikke særlig optimalt.

• #12   4. jun 2012 Den har absalut aldrig været sky men er tydeligtvis blevet forskrækket over flytningen og køreturen og nu prøver ham der har fået den at lade ham få lidt fred og tid med dåsemad og vand ved siden under sofaen så ser vi hvad der sker senere, tak for jeres gode råd, man bliver jo lidt bekymret nå man ikke før har oplevet en kat der reagerer sådan.

Der er et billede af Leo som katten hedder her
    (link fjernet)

• #13   4. jun 2012 Syntes ikke om at en ny kat skal tvinges til at drikke, så ender det da 100% med at den ikke stoler på sin nye ejer...

Noget andet er hvis katten er syg.... smiley

• #14   4. jun 2012 Bente - *Savner Beanmor* N>>> Super smuk kat ellers.... smiley

• #15   4. jun 2012 Den er helt sikkert ikke syg og startede med at ræse huset rundt da vi åbnede kattetransporten igår..
    Jeg fik fat i den iaftes hos den nye ejer og sad med den i skødet så den nye ejer kune komme til at kæle lidt med ham men den gemte sig så igen under sofaen, der har den været siden med mad og vand.
    Nu får den fred og ro så ser vi lige tiden lidt an.
    Tusind tak for hjælpen alle sammen

• #16   4. jun 2012 Anika.... Tak skal du have.

• #17   4. jun 2012 Det skal nok komme smiley da jeg fik Leo og kitty gemte de sig også.. Men de drak, spiste og gik i kattebakken når vi andre var gået i seng.. Der gik 3 dage, og så gemte de sig ikke længere.. smiley

• #18   4. jun 2012 Jeg tror ikke man skal gøre andet end at give den helt fred og ro til at komme sig over flytningen. Og når den kommer frem, synes jeg man skal lade den være til den selv kommer smiley Evt kan man servere lidt fløde med vand til den, det kan de fleste katte godt lide smiley

• #19   4. jun 2012 bare lad katten være... giv den ro, og lad den komme ud når den vil og ignorer den gerne, så den ikke blir bange og nærmest blir overfaldet så snart den kommer ud..

Min var meget sky lige da den kom herhjem og det var den ik hos tidligere ejer. Hun skulle bare have tid. Hun lagde sig under sofaen og blev der.. det tog 1-2 dage før hun kom ud og spiste osv mens vi var der og vi forholdte os helt stille..

Nu er hun den mest snakkesaglige kat, og der er ingenting mere smiley
    Så giv den lidt tid til lige at finde sig til rette det nye sted, nye mennesker, nye lugte, lyde og vaner..

• #20   4. jun 2012 Han har sat forskellige lækkerier ind til den og vand og har sørget for det er så han kan se om der bliver taget af det.
    Der er ikke noget med at katten flytter sig når han forsigtigt kæler med den og han gør det kun få min af gangen og så så snakker han til den.
    Han presser den ikke til noget og nu er han taget lidt hjemmefra så der er ro og bare lidt stille musik.

Her hos os var den vandt til både gøen, musik og alm larm og den nye ejer bor alene det er ikke noget problem at give den tid til at falde til.

Han har set tråden her og har selv kunnet læse de gode råd i alle har givet og dem følger han og er også selv blevet mere beroliget nu hvor han har læst det er en naturlig reaktion fra katten.

Han er vandt til at have både kat og hund men har kun den her kat nu og ingen af os har før oplevet en kat med sådan en reaktion som denne men så er det jo godt at vi kan blive beroliget af folk der kender til det.
    Tak skal i have smiley

• #21   4. jun 2012 Katte reagerer meget forskelligt, da vi flyttede gemte min kat sig bag toilettet i 3 dage, og hun var endda flyttet sammen med os og alle de ting hun kendte.

Hun er godt nok ikke så modig, men alligevel....

• #22   4. jun 2012 Feromoner.

• #23   5. jun 2012 *CH*.... er det Feliway du tænker på ?

• #24   5. jun 2012 Jep - eller noget tilsvarende :o)

• #25   5. jun 2012 Det tænkte jeg nok, det har vi også snakket om hvis ikke det bliver bedre.

• #26   5. jun 2012 Zyklene kan i nogen tilfælde også bruges. Men de fleste katte skal bruge en uges tid til at falde ordentlig til. Og nogle endda endnu længere.

• #27   5. jun 2012 Den er kommet frem nu men den angriber hans hånd når han prøver at røre den.

• #28   5. jun 2012 Michael, skyd din bjæffer.

• #29   5. jun 2012 Så lader han katten komme til sig når den er klar, katte er selvstændige og har deres egen mening om hvornår og hvem der rører den, katten skal nok komme til ham når den er klar ikke før...

• #30   5. jun 2012 Hunde er lige så meget skadedyr som alle andre dyr.

• #31   5. jun 2012 Kan jo være den har vist ham at den ikke var intra i at blive kælet og så nu reagere med at bide ud efter ham... Katte har osse sprog og hverken katte eller hunde er skadedyr... smiley

Han skal give den tid... smiley

• #32   5. jun 2012 Jeg siger det videre, det der nok bekymrer ham mest er hvis der kommer nogen med børn på besøg.

• #33   5. jun 2012 Jamen så må han vente med at få besøg til katten er faldet ordentlig til og er blevet sikker på ham...

Ja man vil jo sååå gerne vise frem og vise hvor søde de er... Meeen ikke altid katte samarbejder... smiley

• #34   5. jun 2012 Nej men går det helt galt må han hjem til os igen smiley

• #35   5. jun 2012 God plan det er jo heller ikke rart at han skal have en kat der ikke vil ham...

hvorfor skulle du af med ham Bente...????

• #36   5. jun 2012 Jeg har for mange katte så er nød til at skal af med nogle.

• #37   5. jun 2012 Okay... smiley

• #38   5. jun 2012 Han ser da så sød ud, så mon ikke han falder til efter nogle dage. Han er bare stresset over flytningen, og det er også derfor, han langer ud efter ham.

• #39   5. jun 2012 Nu ser vi lige hvordan det går de næste par dage, ja han er helt klart stresset

• #40   13. jun 2012 Update
    Vi har idag hentet Leo hjem igen, han ville kun frem og spise og drikke når ejer ikke var hjemme eller sov og sad hele tiden under sofaen.
    Hvis han var fremme når ejer kom hjem var den fuldstændig som vildkat og var ved at vælte det hele, og hvis man kom tæt på ham ville han angribe.
    Da vi kom sad han bag sofaen og hvæste og knurrede når man kom tæt på ham, det var ikke der man havde lyst til at stikke fingerne hen.
    Jeg havde et håndklæde med som hans mor og søskende havde lagt på de sidste par dage med i transportkassen men heller ikke det var godt nok.

Vi rykkede sofaen lidt ud og så løb han hen under den anden sofa, de stod som hjørnesofa med bord i hjørnet, så satte jeg transporten med åbning mod ham og så kunne Kim drive ham lige så stille hen i kassen hvor han faldt til ro.

Da vi kom hjem miavede han med det samme vi åbnede bildøren og så kom hans mor og hilste på ham, med det samme vi kom ind kom alle kattene hen og hilste på ham, vi havde endnu ikke åbnet lågen da vi lige ville se hvordan han reagerede, men han var bare tilpas.
    Lige så snart vi åbnede kassen stak Baldur hele hovedet ind til ham og så gik Leo ud til de andre katte, nej han var glad for at se dem.
    5 min efter stod han ved mit ben og jeg kunne bare tage ham op og kæle med ham som havde han aldrig været væk.
    Han kunne åbenbart bare ikke tåle at komme væk fra hans kattefamilie så nu bliver han her hos os. smiley

Kommentér på:
HJÆLP ang kat

Annonce