{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Computervirus - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Min kærestes computer har fået virus i stor grad... Den kan ingenting, den vil ikke åbne internettet, den vil ikke åbne programmer, den vil ikke åbne filer... Der bliver ved med at poppe en besked op fra Security Shield om at den har fundet 20 trusler (heriblandt både orme og trojanske heste) og så siger den at vi skal registrere os og betale $60 for et månedsabonnement for at få de der trusler fjernet.

Nu er det så jeg er i tvivl om det vil hjælpe. Vi vil ikke betale så mange penge hvis ikke det hjælper en fis alligevel. Så hvad mener I vi skal gøre? Skal vi registrere os og betale og kan det så fjerne virusen, eller skal der noget helt andet til....???

Og det nytter ikke at installere et andet antivirus program. For det første kan computeren slet ikke komme på nettet pga virusen, og for det andet kan den ikke åbne filen hvis jeg lægger programmet på usb først fra den anden computer og prøver at overføre det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computervirus - hvad gør jeg?
  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 20
    #1   3. jun 2012 Formater HD'en smiley desværre..

• #2   3. jun 2012 Har overvejet det, men tvivler på den vil... Som sagt kan jeg stort set ikke gå ind i noget som helst uden den lukker det ned... Men kan da prøve....
    Hvad med mails i outlook, kan man gemme dem på en smart måde, så de ikke forsvinder når man formaterer? Sidst vi skulle formatere en comp havde vi et kæmpe hyr med at gemme alle hans mails...

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 20
    #3   3. jun 2012 Mener da at mails bliver i outlook.. Det gør de i hotmail så vidt jeg ved.. Jeg ville formatere hvis det var mig.. Log på outlook fra en anden comp og gem dem evt.

• #4   3. jun 2012 Outlook henter bare mails ned fra en hjemmeside f.eks. hotmail og bliver ikke slettet..

Men den eneste metode er at formatere og det kan du sagtens da formateringen sker 'f'ør computeren starter op'

Man kan bruge nok så mange antivirusser osv osv men det bliver aldrig helt godt uden en formatering

• #5   3. jun 2012 Hmm synes da bare han mistede alle sine mails i outlook sidst....

Ok, lader til formatering er vejen... Det prøver jeg...

• #6   3. jun 2012 Uff den virus har jeg haft, det tog mig en hel dag at få den på ret køl igen.

Jeg startede sådan set bare min computer i fejlsikret tilstand med netværk også fik jeg downloadet Malware Bytes, SuperAntispyware og Avira antivirus. Da de alle var downloadet kørte jeg dem igennem og de tog virussen. Derefter kunne jeg bruge computeren igen og så valgte jeg at køre ccleaner og cleanup på den. Så var den tilbage til det den plejede.

• #7   3. jun 2012 Emma:
    Sjovt, jeg googlede det lidt og fandt en side hvor der stod jeg også skulle prøve med fejlsikret tilstand og en systemgendannelse.. Det gjorde jeg og nu virker det sørme... Så behøver heldigvis ikke formatere smiley

Jeg har nu installeret AVG på omputeren og den er i fuld gang med at scanne og det ser ikke ud til der er noget på den nu...

• #8   3. jun 2012 Lyder da godt smiley Jeg brugte bare alle de remedier jeg kunne komme i tanke om, da jeg tænkte vis et anti virus program er godt. Så må en en hel masse da bare være endnu bedre smiley

• #9   3. jun 2012 Hehe ja, men jeg ved ikke hvor meget man kan have på én gang uden der går kage i det.... Jeg ved at man ikke kan have både Norton og AVG på samme tid, så er der ingen af dem der dækker.. Har jeg nemlig prøvet....
    Men ellers har jeg ikke så meget forstand på det, ved bare at AVG altid har beskyttet mig rigtig fint, så det bruger jeg altid... og anbefaler det til andre..

• #10   3. jun 2012 Hvilken virus er det præcis ?

• #11   3. jun 2012 Rene:
    Jamen det er det jeg ikke ved.... Jeg tænker om det måske var den der pop-up meddelelse fra Security Shield som var virus i sig selv... For det var den der blokerede for det hele.... Men da jeg så fik lavet en systemgendannelse var der intet...

• #12   3. jun 2012 Det er en fake "virus"

• #13   3. jun 2012 Ja det lader til det.... Men uanset hvad så er den der i hvert fald ikke mere... Hvor den så end kom fra, men nu er AVG som sagt installeret så håber den blokerer for sådan noget fremover...

• #14   3. jun 2012 Maria: Bruger også AVG smiley Det er også ved at være en del tid siden jeg havde den virus eller hvad det nu var smiley

• #15   3. jun 2012 Synes AVG dækker godt, men det kommer jo selvfølgelig an på hvilket forbrug man har på computeren... Til vores almindelige dagligdagsbrug er det fint synes jeg... Jeg har aldrig haft noget på min computer, så det må jo gøre sit arbejde...

Kan se den har fundet en trojansk hest inde på min kærestes computer nu, men mon ikke den kan fjerne den?

• #16   3. jun 2012 http://www.avast.com/free-antivirus-download
    den dækker bedre og er også gratis

• #17   3. jun 2012 Ok... Synes dækningen ligner meget AVG, men har ikke så meget forstand på det, så skal ikke kunne sige det smiley

• #18   3. jun 2012 Maria, du kunne jo melde dig ind i denne gruppe http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=4834 :o)

• #19   3. jun 2012 men det bruger ikke så meget plads og kraft når det kører

• #20   3. jun 2012 www.spywarefri.dk

Der sidder der en bunke virus-nørder og de hjælper gladeligt og gratis med at rense puteren for alt muligt snavs.

De er supergode, giver vejledning i detaljerne, tjekker og dobbelttjekker at alt er som det skal være.

Jeg synes det er en ultimative løsning - og vil først overveje at formatere når både jeg og de har givet op.

• #21   3. jun 2012 Jan: OK, jamen jeg vil da overveje det smiley

CH: Ej det skulle jeg da have vist... Har tit brug for noget nørd-hjælp... Men det ved jeg så til næste gang smiley

Aino: Hehe ja det kunne da være.. Var ikke klar over der var sådan en gruppe herinde...

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #22   3. jun 2012 OUTLOOK gemmer ikke og henter ikke fra en server!!!

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #23   3. jun 2012 Der skal laves en import/eksport af filerne til USB feks før man crasher maskinen.

Outlook hører - oftest - til en udbyder med webmail, som tømmes HVER GANG man åbner Outlook.

• #24   3. jun 2012 Jeg har ikke læst alle svar, men kan fortælle hvad jeg gjorde da min PC af "sig selv" fik en grim virus efter at kæresten "ikke havde trykket på noget" *GG*

Jeg tog mit kabinet; gik ned til min onkel - satte min PC til hans som en ekstern HD, og tvang antivirus igennem på den måde =)

Intet slettet, intet formateret - og et antivirus-upgrade bare til hvis kæresten igen "trykker på ingenting" ; )

• #25   3. jun 2012 Har ikke lige læst andres svar men jeg fik den samme virus for kort tid siden, hvis du ikke har en back up af dine filer så smid dine billeder og andre ting du vil gemme over på en ekstern og så skal du gendanne den eller formatere din harddisk og så virker den igen.:)

• #26   3. jun 2012 Kiss a frog:
    Nej det mener jeg nemlig heller ikke den gør.... For den mail som outlook er tilknyttet, har nemlig ikke mails'ne liggende i sin indbakke... Vi måtte nemlig også gemme dem på en ekstern harddisk sidst vi skulle formatere, men det tog bare en krig, derfor jeg tænkte om der var en smartere måde at gøre det på... Så ligemeget nu da computeren jo er fikset uden formatering smiley

Nina:
    Jeg prøvede at downloade AVG til en usb og føre den over på computeren, men det ville den ikke, så tror heller ikke det andet havde hjulpet... Den var jo total nede, jeg kunne intet overhovedet før jeg åbnede i fejlsikret tilstand... Men ja nu er der også opdateret antivirus på, for en sikkerheds skyld.. Skal ikke risikere noget.. Det er jo en arbejdscomputer med rigtig mange vigtige filer på, så der skal bare ikke virus på!!!

Kamilla:
    Vi skyndte os at lave backup af alle filer smiley Og så lavede jeg en systemgendannelse i fejlsikret tilstand og så virkede det og virusen var væk smiley Så slap heldigvis for en formatering...

• #27   3. jun 2012 Jeg kunne heller ingenting, men når den sættes som ekstern er det ikke min PCs styresystem der skal reagere, det er min onkels PC..
    - Det gik i hvert fald som det skulle, og "min" virus havde også lukket for alt, jeg måtte ikke engang slukke PC..

• #28   3. jun 2012 Ok.. ja det kan da egentlig godt være... Men så teknisk er jeg altså ikke lige anlagt... Vi kunne godt slukke for den og tænde, men det var så også det... Mere kunne vi ikke før den poppede op med en meddelelse om virus i alting og bare lukkede det ned igen...

• #29   3. jun 2012 hvis du køre med avast og så denne her, er du dækket ind så godt du kan være med gratis programmer
    http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

• #30   3. jun 2012 Tjaaa for mig lyder det slet ikke som virus men en simpel addware

Der ud over er der lidt hjælp at hente i den gruppe Aino linker til der er lidt info i en tråd der hedder 3 uunværlige programmer.

Det er lidt tricky at fjerne virus hvis det er tilfældet, men jeg skal nok lige se om jeg kan finde en simpel guide til det da det kræver en usb/cd at boote fra.

• #31   4. jun 2012 DogByHeart: det er nemlig lige præcis det den gjorde, altså fortalte jeg både havde heste og orme og alt muligt på computeren... Jeg kunne ikke finde det i programmer, så der har den ikke ligget, men d jeg fik gendannet systemet og kørt en scanning fandt den altså en hest alligevel.. men den blev jo så fjernet uden problemer smiley

Ryan: Jeg har accepteret. Nu er problemet jo løst, men jeg har tit små problemer med computerne som jeg godt kunne bruge hjælp til, så meget rart med den gruppe smiley

• #32   4. jun 2012 Det er bare i orden smiley

Bare lige være ops på de kan komme tilbage så snart du genstarter da de kan ligge i MBR, og derfra læses de ind når windows startes og de kan ikke fjernes fra windows.

De fleste antivirus er til at undgå at få virus men får man dem først kan det blive lidt tricky

• #33   4. jun 2012 Vi havde faktisk snakket om hvorvidt vi skulle betale, da vi jo troede det var noget antivirus der skulle opdateres... Men jeg blev alligevel enig med mig selv om lige at undersøge andre muligheder først og det var vist meget godt hehe... Generelt er jeg noget skeptisk over for ting der popper op og siger vi skal betale for det....

• #34   4. jun 2012 Det er jo lige det... Var også min holdning til dem, derfor jeg synes det virkede mærkeligt at vi skulle betale så mange penge for det andet, og at jeg ikke engang kunne gå på nettet og downloade et gratis... Der var noget lusket ved det hehe...

• #35   4. jun 2012 Tager du et program som SlimDrivers det er 100% gratis men kun til drivere, vælger man at opgradere får man så noget ud over så som winopdatering og program opdatering.

Der er så 1000 andre programmer der lover gratis driver scan - her skal man ligge mærke til SCAN for når man så vil opdatere drivere popper der en box op og beder om $10 eller noget.

og det er det samme med spyware scannere og antivirus.

Her er lige nogle der virkelig er gratis:

SpyBot Search & Destroy (Anti-Spyware)
    Avast (Anti-Virus)
    SlimDrivers (Driver opdatering)
    CCleaner (Computer rense program)

• #36   4. jun 2012 Uh det lyder avanceret hehe.... Men er min AVG antivirus ikke fin nok da?

• #37   4. jun 2012 Ok.... Ja jeg har jo haft problemer med to antivirus programmer på samme tid... Men AVG beskytter vel fint nok? Jeg har da aldrig haft problemer på min com...

• #38   4. jun 2012 dogbyheart - hvad underbygger du den påstand med?

• #39   5. jun 2012 Ja det er rigtigt nok, men det gør mig nu ikke så meget... Computeren får jo bare lov at passe sig selv mens den kører...

• #40   5. jun 2012 Jeg har haft meget dårlige erfaringer med AVG, fik virus selv om det kørte og var opdateret.

• #41   5. jun 2012 Mærkeligt.... jeg har aldrig hørt om andre der haft problemer med det..

• #42   5. jun 2012 Det er en del år siden så det kan være blevet bedre, men jeg oplevede min computer blev langsommere og langsommere, så installerede et andet antivirus og fjernede AVG + 30+ virusser, siden har jeg ikke brugt det.

Jeg bruger Microsoft Security Essentials eller AVAST alt efter hvad styresystem.

Og til en computer der er kommet virus på der bruger jeg F-Secure boot usb, for hvis virussen først er kommet ind er det ikke sikkert den kan fjernes inde fra windows.

• #43   5. jun 2012 Det lyder godt nok uheldigt... Har jeg aldrig oplevet, men måske det har noget at gøre med hvad man bruger sin com til? Hvis man downloader mange sjove ting og sager kan det måske være nødvendigt med et mere omfattende antivirus program?

• #44   5. jun 2012 Det afhænger nok mere af hvorhurtigt der bliver lavet en defination på virussen og hvor hurtigt den spredes.

Mange kan nok huske den XP virus som lukkede computeren ned efter 60 sekunder
    Den spredtes så hurtigt at det virkede som om den smuttede igennem antivirus. Men man kan jo ikke lave en kur til noget man ikke kender.

• #45   5. jun 2012 Nej det er nok svært hehe...

Jeg kender ikke så meget til virus, har kun haft trojanske heste.... Og mine antivirus programmer har som regel fanget virussen før den har gjort skade...

• #46   5. jun 2012 Fandt lige den her:
    http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/removal/avc_removal_2009.pdf

Et hurtigt overblik viser Avast er en smule bedre end AVG men ikke meget. Og ingen af dem scorede 3 stjerner.
    Af dem der scorede 3 stjerne er det kun MicroSofts der er gratis. Og med pris på antivirus er det måske en ide at købe en windows hvis man ikke har en lovlig så bruge MSSE gratis da brugen af købt antivirus hurtigt overskrider hvad en windows koster

• #47   5. jun 2012 det er da lidt af en gammel sag du disker op med der ryan, en antivirus er kun så god som sin seneste opdatering

• #48   5. jun 2012 Det var den besdste tabel jeg kunne finde, nyere tests siger det samme.

og ja selvfølgelige skal det være opdateret men softwaren skal også være i orden.

Og der ud over må folk da også selv om hvad de installere jeg giver bare min mening jeg skal ikke tvinge folk til at følge den

Kommentér på:
Computervirus - hvad gør jeg?

Annonce