{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

FAMILIE PROBLEMER! AKUT {{forumTopicSubject}}

okay jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller slutte, og kan mærke det hele bliver meget indviklet.. men ja ..

min mor er gift med en mand som hun ikke længer har lyst til at være sammen med eller bo med fordi han drikker og aldrig laver noget der hjemme osv. de har et barn sammen som er 1½ år, ham gider han heller ikke hjælpe med at passe , så er det min lille søster som er kommet i pleje familie for nogle uger siden fordi hun løj i skolen med at hun blev slået der hjemme pgr. af min mor tvang hende i skole hun er så 12 år.

så er det mig ja.. jeg er mere den "neutrale" er næsten ikke hjemme laver en masse andet ..

problemet er at min mor kan ikke klare det hele mere, jeg kan se på hende hun er ødelagt inden i.

idag kommer jeg hjem og manden er på vej væk og min mor græder, jeg spørg så hvad der skeer og hun svarer de kom op og skændes og så havde hun for sjov prikket ham på næsen og så ringede han efter politiet...

hun siger hun ikka kan klare mere , hun vil væk m flytte væk men jeg kan mærke hun ikke tør fordi hun mener hun ikke har penge til det , hvilket hun enlig heller ikke har da hun tjener intet hun går der hjemme fordi hun ikke kan finde arbejde og så har hun os meget ondt i ryggen.

er der nogle der kan komme med en ide hvad vi skal? eller min mor, vi skal 100% væk her fra men ja hvad gør vi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FAMILIE PROBLEMER! AKUT
  • #1   27. maj 2012 det er hans hus vi bor i. og det er ham der køber mad osv. uden ham har min mor intet

  • #2   27. maj 2012 Støt din mor, og sig han skal forsvinde! Og det er lige nu.

  • #3   27. maj 2012 han er jo gået politiet forbød ham komme hjem i dag. men hvordan skal hun få penge til at leve for?:(

  • #4   27. maj 2012 Kan du ikke hjælpe din mor?

  • #5   27. maj 2012 okay er der nogle der kan forklare mere hvordan man skal gøre? og ja jeg er uerfaren, er alligevel kun 15 år

  • #6   27. maj 2012 ja men hvordan?

  • #7   27. maj 2012 hvis ikke hun har råd til at sidde i en lejlighed alene, er der vel næsten kun tilbage, at flytte ind hos ´noget familie eller på et krisehjem for kvinder (men ingen af delene er holdbare i længden).
    Er selv fra en rigtig kernefamilie, så har desværre hverken erfarring eller gode idéer at dele med dig, men håber meget at det hele vil ordne sig, for det lyder ikke særlig rart.


  • #8   27. maj 2012 Åh, jeg vidste ikke du var så ung. Undskyld.
    Jeg ved ikke hvad du kunne gøre. hvis jeg havde et større hjem, var i velkommen her!


  • #9   27. maj 2012 Hvis de bliver skilt og hun flytter kan hun vel få kontanthjælp, boligstøtte, børnebidrag m.m.

    Man kan ikke bede manden om at skride, når det er hans eget hus.

    Hun bør tage kontakt til kommunen og snakke med hendes sagsbehandler.


  • #10   27. maj 2012 hun kan vel komme på ontanthjælp og kommunen kan hjælpe hende med akut bolig. der findes også krisecentere hvor i evt kan være til kommunen kan hjælpe jer med bolig.

    det er bare at hun får kontaktet sin sagsbehandler. så brude hun kunne få hjælp der. ellers flyt midlertidlig til noget familie.


  • #11   27. maj 2012 okay tusind tak i er sq guld værd alle sammen ! men jeg kan bare ikke mere selv det er så fandens hårdt og leve med sådan noget !

  • #12   27. maj 2012 Kriks, selfølgelig kan du ikke løse din families situation. Du er kun 15 (det er ikke ondt ment. smiley )

  • #13   27. maj 2012 jeg skal bare tvinge min mor til kommunen det går ikke mere det her

  • #14   27. maj 2012 1) din mor og i skal ud af huset hellere idag end i morgen.
    2) Tirsdag (det er helligdag imorgen) stiller i på kommunen og søger kontanthjælp og siger at i ikke har noget sted at bo. Så får I en sagsbehandler. Hun kan få kontanthjælp, børnepenge, friplads osv.


  • #15   27. maj 2012 Er der vold i forholdet ??

    Men selvom der ikke er så kan I måske få lidt råd og vejledning her :

    http://www.kvindekrisecenter.dk/

    Ellers er der Børn og Unge Rådgivningen, der er et nummer på siden, om ikke andet tror jeg de vil hjælpe da du ikke i din alder skal stå med den slags problemer :

    (link fjernet)


  • #16   27. maj 2012 Jeg ved ikke om han er "farlig", men jeg har stået i samme situation, vi flygtede på "ferie" fra nordsjælland til Sønderjylland og 2 dage efter så vi hans bil køre ind på campingpladsen.. Vi har absolut stadig ingen idé om, hvordan han fandt os. Han var voldelig, smadrede huset for at komme ind, så politiet kom flere gange.. Vi endte på krisecenter én gang. Måske det er en mulighed for jer?

    Ring til kommunen, de er ikke altid lige villige, de sagde en gang til os, at vi skulle finde et sted at overnatte, så ville de ringe næste dag, fordi det var midt om natten.... De ringede aldrig. Så klø på, i har krav på den hjælp!!


  • #17   27. maj 2012 TUSIND TAK! i er så fantastiske!

  • #18   27. maj 2012 først og fremmest...

    Dette er ikke dit ansvar... det er din mors.. Husk det..

    Din mor skal gå til kommunen og fortælle om sin situation. Kommunen kan give økonomisk støtte pg hjælpe med boligsituationen.

    Er der en grund til at din mor ikke tør at gå fra ham, udover det økonomiske? (du kan svare i pb hvis du har lyst)


  • #19   27. maj 2012 og så er der åbenbart kommet et nyt team til unge i sønderborg :

    http://www.24-7kontakten.dk/



  • #20   27. maj 2012 nej hun er bange for at hun ikke kan sørge for os smiley

    men vi har jo os hunde? bliver vi nød til at sælge dem så hvis vi skal flytte? det ønsker jeg ikke ihvertfald ?


  • #21   27. maj 2012 okay , men dem vil vi ikke af med:/

  • #22   27. maj 2012 Det skær mig godt nok i hjertet, at du skal ha så mange bekymringer i din alder, det burde du ikke. Men kan sagtens forstå du er bekymret, det er din familie det handler om. Som mange af de andre skriver så er det ikke dit ansvar, og især ikke nu du er så ung. Når det så er sagt, så SKAL kommunen hjælpe, og det gør de også uden tvivl. Hvis de er gift, må din mor også ha nogle rettigheder, med mindre der er tale om sær eje. Men alt sådan noget kan kommunen hjælpe din mor med.
    Held og lykke med det hele til dig og din familie.


  • #23   27. maj 2012 din mor kan henvende sig hos et krisecenter. et krisecenter er ikke kun for kvinder der er udsat for vold - men for kvinder der er i krise. og det er din mor lige nu

    de kan hjælpe hende med at få kontakt til de rigtige personer på kommunen og kan være hendes bisidder (en person der tager med til møder hos kommunen osv og hjælper med at forklare de ting der bliver sagt og med at få styr på de pligter din mor har)

    også skal du sørge for at hjælpe din mor og bakke hende op i at hun skal sørge for at blive skilt hvis det er det hun vil. men husk at du ikke har ansvaret for din mor og hendes liv. det er hende der skal passe på dig. men husk hende på det er det rigtige hun gør og hvad du også ønsker. sørg for at fortælle hende hvad du har brug for. og at du elsker hende lige meget hvad.


    hvis hun henvender sig hos kommunen vil hun få en masse hjælp. men det kan være rigtig svært at hitte rundt i hvordan og hvorledes man gør. derfor vil jeg anbefale at hun tager kontakt til mødrehjælpe eller et krisecenter. de kan rådgive hende og evt være bisidder for hende. deres opgave er at hjælpe din mor med at tage det ansvar man har som forældre. de vil være hendes part hele vejen igennem.


  • #24   27. maj 2012 @ Alfisten, forstår ikke hvorfor man ikke skulle kunne ringe og spørge på fx et krisecenter om der er råd og vejledning de kan give....

  • #25   27. maj 2012 der skulle stå mødrehjælpen.

  • #26   27. maj 2012 Kriks - jeg er så ked af de sviner din mor til hende på baboom :o( Det er ikke fair overfor dig!

  • #27   27. maj 2012 alfisten. et krisecenter er meget andet end et akut opholdssted for voldsramte.

    de yder også rådgivning og vejledning. de har ofte kontakter rundt omkring til udlejere som de kan trække på og hjælpe med at finde en bolig. og de kan tilbyde din mor en rådgiver at snakke med og mødes med og få snakket om de ting der er svære for voksne når de går fra hinanden. der ud over tilbyder de også ofte at kontakte de forskellige myndigheder - være bisidder - hjælper med at udfylde ansøgninger om boliglån - kontanthjælp osv osv.. også selvom man slet ikke bor på centret. mødrehjælpen yder også denne form for hjælp til kvinder med børn


  • #28   27. maj 2012 de kan også hjælpe din mor med at få et overblik over hendes økonomiske sitiuation. din mor vil kunne få forskellige tilskud når hun bliver enlig forsørger. det er slevølgelig ikke noget man bliver rig a. men i vil højst sandsynlig kunne overleve ganske udemærket. men det kræver hun får et overblik. og det vil de kunne hjælpe hende med på et krisecenter eller hos mødrehjælpen. eller også kan de hjælpe hende med at få lavet et budget i samarbejde med banken. så i kan få et overblik over hvad i får at leve for. og hvor meget i kan betale i husleje.



  • #29   27. maj 2012 @ ok...jeg tror nu på der kan være hjælp at hente i form af støtte og nogle fx socialrådgivere der kender systemet og hvilke knapper der skal trykkes på for at få gang i at de praktiske ting kommer i gang, dermed mere overskud for kvinden ... når man endda skal overskue bolig mangel og økonomi og ikke ved hvor man skal starte så virker det jo så meget op af bakke så mange opgiver... så kan de hjælpe med praktiske ting eller viden om hvor man kan få hjælp til disse ting så er det et stk af vejen... det var det jeg tænkte TS og familie kunne bruge disse steder til..

  • #30   27. maj 2012 Det må så kommen an på hvilken kommune du bor i. Har en bekendt der fik rigtig go hjælp her i vores kommune, da der var små børn inde i billedet. Den ene forældre drak voldsomt og var en tikkende bombe. Men du har ret alfisten, de har nok ikke nogen akut boliger til rådighed. Alle har en sagsbehandler, og de kan ihvertfald vejlede..

  • #31   28. maj 2012 måske kommunen er villige til at hjælpe - "i" er j allerede i systemet, da din søster er i pleje, så de ved jo godt i ikke er en stabil familie


Kommentér på:
FAMILIE PROBLEMER! AKUT

Annonce