{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.784 visninger | Oprettet:

Svartid - MR scanning - Knæ? {{forumTopicSubject}}

Min datter var ude for et uheld med sit knæ, natten til lørdag.
Hun har fået en skinne på, og må hverken tage den af eller støtte på foden/benet.
Hun skal MR scannes - og har allerede fået en tid til imorgen.

Nogen der ved, hvor lang tid der ca. går inden man får svar på sådan en scanning..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svartid - MR scanning - Knæ?
  • #1   21. maj 2012 et par dage plejer der at gå inden henvisende læge/afdeling - men hvis det er direkte fra sygehuset, så kan de have det samme dag.

• #3   21. maj 2012 Kæresten her blev scannet idag omkring kl 10-11 stykker tror jeg , svaret kom her ved en 2 tiden tror jeg smiley

Det kommer jo an på forskellieg ting - han var indlagt .

• #4   21. maj 2012 Det er meget forskelligt og ikke ens fra sygehus til sygehus....

Ude ved os kan svartider variere alt fra få dage til flere uger. Det kommer meget an på hvor mange læger der er til rådighed til at beskrive dem og hvor effektiv sygehuset er......

• #5   21. maj 2012 Ja, der er der lidt forskel kan jeg jeg se smiley
    Håber så bare på hurtigt svar, for de ved jo endnu ikke hvor stor/lille skaden er, og der skal vel en forholdsvis hurtig vurdering til, for at kunne (forhåbentlig) udbedre skaden, når det er en akut-skade.
    Har fået at vide at hun ikke må tage skinnen af, støtte eller foretage sig ret meget, før svaret fra scanningen foreligger.

Men vi kan vel gå udfra, at det er helt udelukket, at blive kaldt til samtale lige umiddelbart efter scanningen...?

Men vi aner jo intet omkring knæ-skader.

• #6   21. maj 2012 Det er via skadestue/sygehuset, der er indkaldt til MR scanning..Fik at vide hun skulle scannes indenfor en uge, men vi blev så allerede ringet op imorges, at de har en tid imorgen eftermiddag til hende.

Og jeg er jo allerede flejnet helt ud over, at man som 17-årig pådrager sig en skade, da jeg har hørt, at knæskader generelt er noget møg, man kan døje med fremover..!

• #7   21. maj 2012 Tak for svar smiley

Hvad vi har fået at vide indtil videre, er at de vurdere, at hendes knæskal er hoppet af led og på plads igen, hvorved der er blevet revet nogle ledbånd over, og noget brusk der har løsrevet/flyttet sig pga. der vist var kommet et lille brud i skallen...Det skulle så være det brusk de har lur på, da de ikke kan se str. af det, og hvis det var et stort stk. skal det fjernes.

Uha, hun beholder skam også skinnen på, og ligger med benet højt, for det er jo stadig meget hævet omkring knæet.

• #8   21. maj 2012 Hvis det er hospitalet der har bedt om det går der højst et par dage. Hun har forhåbentligt en tid i ambulatoriet
    Inden jeg skulle have nyt knæ var jeg for tredje gang til scanning og 10 min efter kunne de se resultatet i ambulatoriet

• #9   21. maj 2012 Vi har ikke fået noget at vide ang. ambulatoriet...Vi fik bare opringning fra sygehuset om, at der var en tid til scanning imorgen 15.45, men vi må jo bare væbne os med tålmodighed smiley

• #10   29. maj 2012 Årh hvor er det frustrerende smiley

Hun var til MR-scanningen for en uge siden...Torsdag ringer jeg for at høre, om der var noget svar...Ja, svaret var kommet, men det er en læge der skal oplyse os om det, ved en samtale på ortopæd.
    Så hun (skadeamb.) ville sende det videre til orto. - fint tænker jeg, så kan jeg vel ringe fredag og i det mindste få oplyst dato for samtale..
    Ringer fredag...nårh ja, der havde de stadig glemt at sende sagen videre..
    Dog blev jeg ringet op om eftermiddagen, at vi har fået en tid den 5 juni, mere kan de ikke sige..

Jeg er så frustreret på min datters vegne, da hun har fået elevplads fra 1. aug. - og ingen kan oplyse om samtalen går ud på genoptræning eller operation, og så tænker jeg bare at 1. aug. er lige om hjørnet.

Hun var ikke i skole i sidste uge (eller på job selvfølgelig) - idag var hun så i skole, men kunne ikke udholde det længere end til middag, og de tæller næsten fravær pr. minut, heldigvis har hun minimalt fravær i forvejen.

Fritidsjobbet er der hvor hun også har fået elevplads, så er det bare at håbe at stedet kan acceptere denne sygemelding der kan gå hen og strække sig et stykke tid endnu.

Dog ved jeg fra E-journal, at hun har "Luksation af patella" - altså skred af knæskal.

Nogen der kender til et sådan forløb..?

Imorges ringer jeg så igen for at høre, om vi skal tage nøjagtig de samme forholdsregler som dag 1., altså ingen støtte og ikke tage skinnen af..sygeplejersken vil få en læge til at ringe..og har endnu ikke hørt noget

Kommentér på:
Svartid - MR scanning - Knæ?

Annonce