Halsbetændelse - virus - kur? Halsbetændelse - virus - kur?
Ja jeg er så den "stolte" ejer af 1 stk. halsbetændelse. Og den gode doktor-mand har konstateret at det er virus og ikke bakterier, så der er ikke andet jeg kan gøre end at vente...
Når jeg lyser ned i halsen kan jeg se at der sidder betændelse, og det er så her er mit spørgsmål kommer: kan man bruge en eller anden form for mundskyld (måske noget med klorhexidin i?) til at desinficere og derved blive hurtigere fri for betændelsen?
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Hun har brugt det de sidste 20 år, og hun siger det virker.. Kunne forestille mig at du kan putte et tebrev og en klat honning i, så det smager lidt af te
Men ellers så masser af hvidløg, chili og kamille-te med honning
Go bedring..
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
Ellers er mine råd til at komme over halsbetændelsen at slappe godt af få MASSER af væske, smertelindrende midler til at slå evt. feber ned, og sugetabletter og solbær eller hyldebærsaft. Jeg ville måske kigge lidt på echinaceadråber og biostrath og ellers alm. husremedier som nævnt kamille, honning hvidløg..
God bedring. (ps en alm forkølelse varer ca 8-10 dage i snit og en halsbetændelse 10-14)
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 358
Rigtig god bedring!
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Line
Er du sikker på, det der ikke er en røver? Jeg ved godt, man skal være forsigtig med at genopvarme retter med persille, men har nu forstået, det er fordi, der meget ofte vil være lidt jordbakterier man ikke får fjernet fra persillen og hvis man så ikke får det varmet nok ved en genopvarmning, har man balladen. Jeg har aldrig hørt om gift i persille. Hvis den frigav gift ved at blive kogt, skulle det jo allerede være et problem når man lavede persillesovsen første gang??
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Persille bliver ikke giftig af at blive varmet.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Jeg har også kun hørt det med jordbakterierne...
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 358
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Skal giftes om ni dage så jeg har SLET ikke tid til at være syg i halsen.
nov 2007
Og tak allesammen, jeg vil tage et smut forbi apoteket imorgen og høre om de anbefaler noget... Jeg er i hvert fald træt af at være syg!!!
Jeg har været nødt til at aflyse alle weekend-planerne fordi doktor-manden sagde at det var meget smitsomt. Så ikke nok med at jeg har 39 i feber - kaster op - ikke kan spise noget, og har ondt i halsen - så kan jeg så også lige få lov til at være i isolation den næste uges tid... yeah for mig
Typisk mig! Det skulle bare være virus! hvorfor kunne det ikke være bakterier så jeg kunne få noget penicillin?!
Men det er nu ikke så slemt mere - det værste er kedsomheden!! Det er jo helt sindssygt så meget dårligt tv der findes
nov 2007
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.094
(EDIT: Næh det gør der ikke. Så er det dæleme underligt at tråden pludselig dukker op.)
Sprut og jo højere alkoholprocent jo bedre, og samtidig stiger humøret.
Halsbetændelse - virus - kur?