3.968 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Halsbetændelse - virus - kur? Halsbetændelse - virus - kur?

Ja jeg er så den "stolte" ejer af 1 stk. halsbetændelse. Og den gode doktor-mand har konstateret at det er virus og ikke bakterier, så der er ikke andet jeg kan gøre end at vente...
Når jeg lyser ned i halsen kan jeg se at der sidder betændelse, og det er så her er mit spørgsmål kommer: kan man bruge en eller anden form for mundskyld (måske noget med klorhexidin i?) til at desinficere og derved blive hurtigere fri for betændelsen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbetændelse - virus - kur?
  • #1   17. maj 2012 Jeg har lige været turen igennem, spiste en del med hvidløg, grapefrugter og drak en masse C-vitamin, kan fås som brusetabl på apoteket.

• #2   17. maj 2012 Hjalp det? hvor længe var du syg? smiley

• #3   17. maj 2012 Jeg fik for nylig et råd af fysioterapeuten i vores by. Køb en dusk persille - skær bunden af - kog selve persillen i 1 liter vand (altså put persillen i koldt vand, og tag gryden af når det koger) - og så drik vandet, varmt eller koldt..
    Hun har brugt det de sidste 20 år, og hun siger det virker.. Kunne forestille mig at du kan putte et tebrev og en klat honning i, så det smager lidt af te smiley

Men ellers så masser af hvidløg, chili og kamille-te med honning smiley

Go bedring..

• #4   17. maj 2012 Hmm den der med persillen bekymrer mig at læse. Der er giftstoffer som bliver frigivet af persille når det bliver kogt og som kan være rigtig farlige at indtage. Samme årsag til man ikke må genopvarme persillesovs som mange ikke ved..

Ellers er mine råd til at komme over halsbetændelsen at slappe godt af få MASSER af væske, smertelindrende midler til at slå evt. feber ned, og sugetabletter og solbær eller hyldebærsaft. Jeg ville måske kigge lidt på echinaceadråber og biostrath og ellers alm. husremedier som nævnt kamille, honning hvidløg..

God bedring. (ps en alm forkølelse varer ca 8-10 dage i snit og en halsbetændelse 10-14)

• #5   17. maj 2012 Strepsiler har faktisk en bakteriedræbende funktion, så dem kan du sagtens sutte nogle stykker af om dagen. Kamillethe er let antiseptisk, og honning både smører halsen og virker bakteriedræbende. Citrusfrugter og chili vil jeg undlade da den kan irritere den ømme hals.
    Rigtig god bedring!

• #6   17. maj 2012 Hexocain desinficerer både lidt og bedøver så det ikke gør så ondt. Sugetabletter, man kan få på de fleste tankstationer. Honning, kamille og stregspiller, som Sigyn skriver og så mener jeg også, Propolis har samme effekt, men jeg ved faktisk ikke, om man kan få propolispastiller længere.

Line
    Er du sikker på, det der ikke er en røver? Jeg ved godt, man skal være forsigtig med at genopvarme retter med persille, men har nu forstået, det er fordi, der meget ofte vil være lidt jordbakterier man ikke får fjernet fra persillen og hvis man så ikke får det varmet nok ved en genopvarmning, har man balladen. Jeg har aldrig hørt om gift i persille. Hvis den frigav gift ved at blive kogt, skulle det jo allerede være et problem når man lavede persillesovsen første gang??

• #7   17. maj 2012 Line N, den med at man ikke må opvarme persillesovs er aflivet. Det kom af en tid, hvor man lige pyntede f.eks. kalvefrikassé med persille. Denne persille var ikke gennemvarmet, og derfor kunne jordbakterier overleve og blive farlige.

Persille bliver ikke giftig af at blive varmet.

• #8   17. maj 2012 Tror altså også det er en røver med den giftige persille... Ellers har vi et pokkers problem med vores grydekylling...;0)

Jeg har også kun hørt det med jordbakterierne...

• #9   17. maj 2012 Hvis persillen har været "kogt" som i fx. persillesovs må den gerne genopvarmes - derimod persille som pynt på fx. kartofler må ikke opvarmes igen.

• #10   17. maj 2012 Arj jeg står i det samme. Så jeg tager alle råd til mig.

Skal giftes om ni dage så jeg har SLET ikke tid til at være syg i halsen.

• #13   18. maj 2012 Pernille C - jamen tillykke med det - håber du bliver rask inden smiley

Og tak allesammen, jeg vil tage et smut forbi apoteket imorgen og høre om de anbefaler noget... Jeg er i hvert fald træt af at være syg!!!
    Jeg har været nødt til at aflyse alle weekend-planerne fordi doktor-manden sagde at det var meget smitsomt. Så ikke nok med at jeg har 39 i feber - kaster op - ikke kan spise noget, og har ondt i halsen - så kan jeg så også lige få lov til at være i isolation den næste uges tid... yeah for mig smiley
    Typisk mig! Det skulle bare være virus! hvorfor kunne det ikke være bakterier så jeg kunne få noget penicillin?!

Men det er nu ikke så slemt mere - det værste er kedsomheden!! Det er jo helt sindssygt så meget dårligt tv der findes smiley

• #14   18. maj 2012 Så fik jeg snakket med dem på apoteket. De sagde at strepsil ikke var det optimale, så jeg fik nogle sugetabletter der hedder hexokain. Mundskyld mente hun ikke ville have nogen effekt... Og så anbefalede hun te med honning...

• #15   2. dec 2018 Gammel tråd som underligt nok er genoplivet, men der mangle nok et indlæg i rækken..
    (EDIT: Næh det gør der ikke. Så er det dæleme underligt at tråden pludselig dukker op.)

Sprut og jo højere alkoholprocent jo bedre, og samtidig stiger humøret. smiley

Kommentér på:
Halsbetændelse - virus - kur?

Annonce