{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

dreng/mand pige/kvinde TV2 knopper..... {{forumTopicSubject}}

Tja, hvad skulle jeg lige kalde emnet....

Jeg er nemlig gentagne gange ved at slå ud over heke kroppen når lisbeth overfrisk fra Go´Morgen Danmark står og kalder 2 stk´s han-køn der burde være granvoksne mænd for DRENGENE.... Michael Beha og Peter Tanev er ved gud ikke drenge, de er mænd, hvis de har sønner der er unge ja så er de drenge, de her er sgu da skarpt på vej til at være middelalderene mænd....

Hvornår er drenge mænd ? Hvornår er piger kvinder ?

Hvorfor skal vi efterhånden ikke bruge de voksne betegnelser mere, er vi bange for at blive voksne, eller hvad f.... går det ud på....

Synes simpelthen ikke at det er" drengen der er i byen med gutterne", når vi taler om mænd der er udannede, i gode job, familiefædre og som er både over 30 og 40 år...krummer tæer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dreng/mand pige/kvinde TV2 knopper.....
  • #3   10. maj 2012 Mænd er vel bare drenge i en voksenkrop:o)))))

• #4   10. maj 2012 Jeg kalder også mine kolleger for drengene. Den ældste fylder snart 60 smiley Synes det lyder underligt, hvis jeg skal spørge hvad tid "mændene" har tænkt sig at gå til frokost i dag ,-)

• #5   10. maj 2012 I vores omgangskreds kan vi godt sende drengene afsted efter noget, når vi omtaler vores mænd.

Havde det været mændende der havde sagt, "pigerne er nede i banegårdahallen" havde det så også været forkert?

• #6   10. maj 2012 Kom lige til at tænke på den her:

Only difference between a man and a boy, are the price of their toys smiley

• #7   10. maj 2012 @ camilla ja dame er også meget stift.... men kvinde....

@ Majbritt.... mænd er drenge hele livet.... er kvinder piger hele livet...

Da jeg var barn var man piger og drenge som børn og teenagere, men på et tidspunkt i løbet af selvstændig bolig, bil, børn og job, så blev man VOKSEN og mænd/kvinder....

Jeg synes simpelthen der ligger en form for "så længe jeg er dreng, kan jeg smutte lidt fra det voksne menneskes ansvar", og ja det synes jeg ligger lidt meget hos mændene, de vil være drenge, de vil ikke være voksne mænd, de vil ikke stilles helt så meget til ansvar for det voksne liv, hvis de kan undgå det ved at blive ved at lege med drengene... og jeg synes kvinderne af skræk for HVAD lade dem slippe afsted med det....

Skal på job nu : /// Håber debatten kommer videre....

For ser det ud som om det hænger sammen med behovet for evig ungdom, at selv de voksne vil vednlive at være ung med de unge, venner med børnene osv... og voksen og ansvarlig prædikatet er bare så YT....

• #8   10. maj 2012 jeg er snart 52, jeg kan ikke lide betegnelsen 'dame' eller 'kvinde' - så hellere gamle tøs, synes det lyder så upersonligt:)

noget jeg så kan krumme tæer over er når der i nyhederne står: mand på 17/18 år anholdt for........

jeg er bestemt ikke bange for at tage ansvar eller være voksen, men for mig så er en dame en gammel kone;)

• #9   10. maj 2012 hanne M
    Sådan ser jeg det bestemt ikke, at sige drengene fralægger dem jo ikke noget ansvar og at sige tøserne fralægger jo heller ikke os vores ansvar.

jeg føler mig hverken mere eller mindre ung/gammel af den grund.

• #10   10. maj 2012 Jeg bruger begge dele om begge køn. Ingen skal dog kalde mig dame, og det får de også strengt at vide.

Tror der kommer an på sammenhængen. En let sjov tone, der er mænd drenge smiley men jeg ville aldrig kalde en ældre mand 50+ for dreng. Det er jeg for ung til.

• #11   10. maj 2012 hos mig skiller det ved de 30 smiley .. så bliver knægte til mænd og tøser til kvinder ..
    det er nok mest fordi jeg ikke kan tage et hankøns væsen seriøst hvis han omtaler sig selv/bliver omtalt som dreng.. det er ikke modent og voksent..
    en mand skal sku være en mand, ikke en dreng smiley

hvis man skal omtale det lidt sådan i sjov, så er det " han var langs me æ knæjte" smiley

men jeg er så også stået helt af på det her metrose*uelle fis.. en mand skal ikke ligne noget androgynt femi pjat.. nej det skal ligne mænd smiley

vi har stadig to køn, ikke 1..

nå men det var et sidespring *GG*

giver TS ret, mænd er mænd, drenge er dreng smiley

• #12   10. maj 2012 Jeg er 19, og jeg er ikke en dame smiley jeg skal heller ikke giftes før om laaaaang tid, for jeg er altså heller ikke klar til at være en kone! Synes generelt ordene for hunkøn lyder utroligt underlige, når det er lige den der mellemting, som jeg kategoriserer mig selv under smiley

• #13   10. maj 2012 Nogle gange kan jeg godt få tanken om at fr., fru., og hr. savnes lidt;-) For hold da op hvor kan jeg blive "småfornærmet" når jeg bliver betegnet som damen, ubevidst, så er fr. eller fru da mere charmerende;-) I mine ører, lol.

• #15   10. maj 2012 jeg er så ret så ligeglad *GG*

elsker når små piger siger "Damen" om mig, Det er så skørt at det er skønt.
    - jeg kalder kæresten for "dreng" hvis han er barnlig, fjollet eller kær - "mand" hvis jeg vil have ham til at gøre noget for mig *GG* Det hjælper nemlig - "Skaaat, du er sådan en stor og stærk mand - kan du ikke liiiiiiiiiige......" ;)))

går ikke så højt op i det må jeg sige, Kan være fordi jeg kun er 22 - men altså...ja...

• #16   10. maj 2012 Jeg bliver også idiot af at høre på det og synes, det er lige slemt med begge køn. Der er også rigtig mange tøsefrokoster, butikker med tøj til store piger osv osv. Argh!

Jeg har ikke noget problem med at være kvinde. Da jeg var yngre, var jeg ung kvinde og på samme måde ser jeg hankønsvæsener på 18-19 år som unge mænd. Dog synes jeg nogle gange, der mangler et ord et sted mellem dame og kvinde. Man kan godt tage på herretur eller til herrefrokost, men damefrokost er noget helt andet i mine ører og kvindetur lyder rigtig mærkeligt. Til nød kan det måske kaldes venindefrokost osv. Men det er jo ikke rigtig dækkende, hvis det ikke er veninder men f.eks. Kvindelige kollegaer.

Her var faktisk for ikke så længe siden en debat om, hvornår man er voksen. Det var nogle folk meget magtpåliggende, at de IKKE var voksne på trods af, de måske var 35 plus. Det er som om, det at være voksen opfattes som modsætning til at have det sjovt, leve livet, være spontan osv.

Personligt har jeg følt, jeg blev mere voksen i etaper i takt med, jeg f.eks. har fået stemmeret, kørekort, er flyttet hjemmefra, har færdiggjort min uddannelse, er blevet forlovet, har købt bil, er flytteti rækkehus osv osv. Udover sådan nogle pejlepunkter, vokser man da forhåbentlig hele tiden med sine erfaringer. Det kan jeg ikke forstå, skulle være så farligt. Det er jo op til den enkelte, om man vil være en voksen, der stadig kan fjolle, lege, være ubunden og hvad folk ellers tilsyneladende forbinder med at være barn, dreng, pige

• #17   10. maj 2012 @ Elin , nej det er jo det, jeg kan godt nok heller ikke tage en "voksen" der omtaler sig selv so dreng, seriøst.... Og hvad gør en voksen kvinde der er mor, når hun omtaler drengene i sit liv, er det sønner, eller far og sønner, og har hun så ikke en MAND...

@ Marianne, meget enig i det du skriver.... det er som om at det at blive voksen og være kvinde og mand, det er nærmest der livet slutter.... det er helt forkert i mine øjne og ører.....

Jeg føler stadig det er sådan lidt in at så længe man kalder sig dreng og kan få kone/kæresten til at gøre det samme, jamen så er man altså stadig ung med de unge.....

Tja hvis nogen har set Klassefesten, lidt det samme, de havde heller ikke liiige opdaget at de var blevet ældre..... jeg synes det er lidt patetisk, må jeg indrømme, er nok ved at være en gammel sur kone,,,,

@ Karin J : ja det er rigtigt, det er da egentligt underligt, de siger nemlig ung MAND anholdt for...... når han så bliver 30 er det så en dreng, eller ??? Eller de mænd når de bliver anholdt ??? nej hold nu....

Kommentér på:
dreng/mand pige/kvinde TV2 knopper.....

Annonce