{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Nattrøje til hund? HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}

Heej Alle i hunde glade mennesker !
Nu skal i høre!
Jeg har en lille dansk svensk gårdhund...! Han har ikke særlig meget hår og ej særlig meget sul på kroppen, så mit lille pus fryser! Hele tiden! Han har altid kolde poter, kolde øre og kold næse :s og så ryster han bare.. Dog mest om natten..
- Han sover oppe hos mig i min seng, men vil altid ligge under min dyne, men så dør jeg altså af varme! Det ville jo være dejligt at kunne smide ham ned med god samvittighed, så kæresten og jeg også kan have hyggetid !

Så spørgsmålet er om jeg skal give ham en trøje på? han virker godt tilfreds i sin regnjakke når vi er ude så tror ikke en trøje er et problem at have på..
Han er nu godt 7 måneder så håber da han vokser fra at fryse sådan, men vil da ikke have han skal fryse indtil han vokser fra det?...
Så igen - kan jeg give han en nattrøje på eller er det dyreplageri ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nattrøje til hund? HJÆLP !
  • #1   22. apr 2012 Køb en babydyne til ham at ligge under om natten. Det ville jeg have gjort. Mine hunde har masser af tæppe og min gamle hund var det sidste jeg gjorde hver aften at lægge dynen ind over hende. Så sov hun.


  • #2   22. apr 2012 Ja har fået ham undersøgt ! 2 gange endda ! Men de siger han ser fin ud og han nok bare er kuldeskær ...

    En dyne er måske en god ide ? smiley Kan man ikke folde dem på en måde så jeg ikke altid skal over og ligge den over ham ? Altså gøre så han kan kravle ind i den ?


  • #3   22. apr 2012 En kold snude siger nu intet om hvorvidt hunden fryser;o)
    Men jeg ville da blot købe en passende "foret" kurv -evt en af dem der er hævet lidt over gulvt og så med en babydyne i og/eller lidt tæpper at putte i.

    Tøj burde ikke være nødvendigt indenfor, medmindre man da bor meget koldt.

    Mine forældre har osse hunde med noget tyndt pels. Den ene er en værre frossenpind, men han klarer sig altså fint indenfor, osse om natten hvor han bare har lidt tæpper at putte i (når han da ikke sniger sig op i sengen;o))


  • #4   22. apr 2012 Domino4ever -nu er det jo ikke alle racer der overhovedet har underuld. Og har hunden ingen underuld, ja så kan den altså ikke lige trylle mere frem når den fryser;o)

  • #5   23. apr 2012 Jeg har købt en baby bodystocking med lange ærmer (dog til en opereret hund i ryggen) den kan hun ikke tage af. Så måske det var en idé. Den sidder tæt på kroppen og er lun.

  • #6   23. apr 2012 Kan man ikke komme til at vænne hunden til at have det varmt? Jeg mener hvis den altid har tøj på så vil den vel fryse uden. Men hvis den ikke har tøj på hele tiden så vænner den sig vel til temperaturen. I hvert fald inden døre. Udenfor om vintren ved jeg godt at det kan være for koldt.

  • #7   23. apr 2012 Okay så ingen tøj men en dejlig varm dyne burde gøre han ikke fryser?
    Lige et sidste spørgsmål :

    Er der forskel på varmen i en babydyne og en voksen dyne ? smiley


Kommentér på:
Nattrøje til hund? HJÆLP !

Annonce