{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.263 visninger | Oprettet:

pædagogik eksamen hjælp :S {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg står og skal til pædagogik eksamen imorgen :S
Den opgave jeg har skrevet handler om dobbeltsocialisering, habitus og system og livsverden som jeg så har sat op mod en case, jeg har også brugt dales kompetance model.

Men ja nu skal jeg jo så til eksamen imorgen og aner ikke hvad jeg skal fremlægge jeg skal snakke i fem min. men om hvad dog..

jeg har overvejet at tage noget inklusion vs. integration med da der i casen er lidt der man ku tage fat på :S

Men er virkelig på bar bund og håber der sidder et klogt hovede derude der lige kan hjælpe mig på vej, så spørgsmålet lyder kunne man tage inklusion med eller burde man uddybe det der er skrevet da det er lidt tyndt eller andre ideer til hvad man kunne inddrage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pædagogik eksamen hjælp :S
  • #1   18. apr 2012 Jeg kan ikke hjælpe dig med at sige hvad du skal snakke om, men hvis jeg må komme med et godt råd synes jeg du skal starte med at remse din plan op omkring HVAD du vil snakke om, inden du begynder...
    Det virker som om du har styr på tingene allerede derfra :o)

    Held og lykke med din eksamen selvom jeg ikke kunne hjælpe med emner smiley


  • #2   18. apr 2012 Tak for svar smiley Ja det vil nok være en god ide at gøre, ku være man fik skabt lidt overblik smiley



  • #3   18. apr 2012 Sørg for at tage udganspunkt i din opgave. lav dig en plakat eller lign. i stor størrelse ( A3) som du hænger op i lokalet når du kommer ind. plakaten får dig til at se op og ikke sidde og kigge ned på eget papir.
    på plakaten laver du en række stikord / korte sætninger.
    på denne måde er du sikker på du holder sig til emnet og at du kommer hele vejen rundt. lav en kort liste til dig selv og udlever den til lærer og censor så kan de støtte sig i at nå det du har forberedt og forhindre at du kommer ud af et sidespor, som nemt bliver irrelevant.


  • #4   18. apr 2012 Ja, havde tænkt at lave en disposition men måske man også sku lave en planche (staves) agtig ting smiley

  • #5   18. apr 2012 vi får råd af vores lærere til at vi ikke skal begynde på noget nyt.. det skal være en større uddybelse af opgaven, ikke noget nyt.

    Jeg skal til at skrive IIS eksamensopgave, og jeg er også på bar bund haha..



  • #6   18. apr 2012 uha nej aldrig tage hul på noget nyt, hold dig til opgaven men uddyb.
    ved at have en planche udviser du nemmere overblik og samtidigt holder du dig til emnet og det er nemt for lærer/censor at se hvor du vil hen.

    jeg har selv brugt det på både lærer og pæd. seminariet til eksamination og det virker godt at man ikke skal sidde og se ned. samtidigt viser du vejen for læreren og kommer ikke så nemt til at gå i stå.
    OG jo længere tid og jo mere du kan tale om relevante ting jo mere taletid får du og jo mindre tid har lærer(censor til at komme ind på emner du måske ikke har så meget lyst til at komme ind på smiley


  • #7   18. apr 2012 Jeg er uddannet pædagog, men for godt 5 år siden, og har aldrig rigtigt arbejdet som pædagog. Så på det punkt kan jeg ikke hjælpe. smiley
    Men da jeg tog ejendomsmægleruddannelsen for et par år siden, fik jeg den besked (som jeg også fik på seminariet), drag kun nyt ind, hvis din opgave er fuldstændig fyldstgørende.

    Det lyder for mig som om, du selv mener, at der er nogle ting i din rapport, som du kan uddybe lidt mere. Evt. drage parleller til nye ting, indenfor samme område, som ikke er nævnt i rapporten. Så medtag kun nye ting, hvis det er ting, som er nævnt i rapporten i forvejen, men som ikke er fyldstgørende nok, eller hvis der er kommet noget nyt inden for emnet.
    Giver det mening?


  • #8   18. apr 2012 Simone: IIS ja, det var også en træls opgave, hvad skriver du om? smiley

  • #9   18. apr 2012 MB: drage paraleller til nye ting, mener du så en anden mål/brugergruppe eller er det en anden tanke du sidder med?

    men ja det giver god mening, og i lader alle til at der ikke skal drages nyt ind, tror også bare det er fordi jeg tænker at jeg kan jo godt det der står i opgaven og den kan de jo spørge ind til og derfor for at vise man kan noget udover så drage ny teori ind men stadig holde den op mod den case jeg har?


  • #10   18. apr 2012 Det jeg mener er, hvis der nu er kommet noget nyt frem om emnet efter du har skrevet rapporten.
    Ex. hvis der er et nyt lovforslag på vej omkring emnet, noget som du ikke vidste, da du skrev rapporten.
    Om du skal tage en ny målgruppe, kunne godt være, hvis det giver mening i forhold til din rapport.


  • #11   18. apr 2012 DortheS: ja, det er jo så det positive ved at styre samtalen med noget man selv kan, altså det jeg har skrevet i opg smiley

  • #12   18. apr 2012 MB: Okay, ja, det vil jeg lige få kigget på smiley Tak for svar smiley

  • #13   18. apr 2012 Jeg er nyuddannet pædagog, færdig i jan 2012.. Har et ret pænt snit (når jeg selv skal sige det)- ved mine eksamner har jeg ALTID indraget nyt materiale, dels fordi jeg synes et emne bliver udtømt efter at have arbejdet med det noget tid og dels fordi jeg mener det giver et godt alsidigt billede af "emnet" hvis man ser det fra flere vinkler.. Jeg har haft forskellige vejledere, nogle har frarådet at medtage andet teori og andre har tilrådet det.

    Min styrke er at jeg er super god til at vende tingene, så de passer til emnet, selvom man umiddelbart ville tro at det ikke passede ind. Det vigtigste er sammenhæng, husk at vend tilbage til hovedpunkterne i din opgave- hold alt op med det.


  • #14   19. apr 2012 kamilla - ja jeg glæder mig bare til den er skrevet og afleveret hehe.. Jeg skal skrive om årsagen til skilsmisser ud fra Giddens syn, og selvfølgelig hvilke udfordringer det giver pædagogen smiley

  • #15   19. apr 2012 du må lige skrive hvordan det gik smiley

  • #16   19. apr 2012 Simone: hehe kan jeg godt forstå, det er altid godt at få opgaver overstået smiley Jamen det gik ganske udemærket endte på et 10 tal så det jo fint smiley slettede min disposition i nat kl 00 og var fuldstændig blank så jeg hade været tilfreds med en bestået smiley

  • #17   19. apr 2012 Tillykke

  • #18   19. apr 2012 Stort tillykke! smiley

  • #19   19. apr 2012 MB og Maria: tusind tak skal i ha smiley og tak for hjælpen i panikkens øjeblik smiley

Kommentér på:
pædagogik eksamen hjælp :S

Annonce