774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvor henvender man sig - ufødt barn Hvor henvender man sig - ufødt barn

En jeg kender, er blevet gravid, efter 3 frivillige aborter, og hun er 20 ...
hun er "hjernemæssigt" nok 13 - 14 år, men bor sammen med en kæreste - den 3 inden for 1 år, altså hun flytter fra den ene ind til den anden ...
Hun klarer sig uden hjælp af kommunen, da hendes mor træder til med penge ...
hun ryger, drikker hver weekend, og bare sådan generalt virker hun bare alt for umoden (lidt amalie agtig når hun snakker), så vi er lidt bekymret ....
Hendes mor opgav hende da hun var lille, og hun voksede op ved sin far ....
men da hun ikke har kontakt til kommunen, frygter jeg lidt at det ikke bliver opdaget ....
Det skal ikke forstås som om at jeg vil melde hende, og ha fjernet barnet, men håber seriøst der bliver sat ind med hjælp ...
Håber man bare at sundhedsplejesken opdager det, eller bør man gøre noget ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor henvender man sig - ufødt barn
  • #1   27. mar 2012 Man bør gøre noget :o)

Du kan henvende dig til socialforvaltningen i hendes kommune og give dem et hands up :o)

• #3   27. mar 2012 Enig med CH som altid ;o),
    Hellere få chek på problemet i tide end efter barnet er født.

• #4   27. mar 2012 Min mening er at jeg synes du skal klappe hesten lidt.. Hun har aldrig prøvet at gennemføre en graviditet.. Og man siger jo at nogen vokser med opgaver og bliver voksen af det..
    Måske du skulle give hende en chance for at bevise at hun kan klare det.. :o)

• #5   27. mar 2012 Harmo - og hvis hun ikke vokser med opgaven?

Jeg må jo erkende, at jeg synes det er det ufødte barn, der kommer først i den række.
    Hvis den vordende mor kan klare det selv, så er der jo ingen problemer i, at den tilbudte hjælp ikke er relevant.

Til gengæld er der store problemer i, at den relevante hjælp aldrig blev tilbudt.

• #6   27. mar 2012 Der bliver jo ikke skrevet hvor langt hun er henne...

Hilsen Harmo9 :o)

• #7   27. mar 2012 Hvori ligger forskellen?

Det vælter ikke med tid, når det handler om at gøre et umodent menneske klar til at være forældre.

• #8   27. mar 2012 Jamen der er da altid flere sider af en sag..
    I farre altid frem herinde.. Hvad med at give pigen en chance.. Hvis hun kun lige er få uger henne, kan alt da forandre sig..

• #11   27. mar 2012 Harmo, hvis du vidste, hvor svært det er at sætte gang i en socialforvaltning...

Der skal SÅ ufatteligt meget til.

Jeg har set nok skadede børn til at vide, at hvis ikke der er noget at komme efter, så læner kommunen sig tilbage og gør INGENTING.

Det kan være det er at fare frem - men det er et menneskeliv, der er på spil. Better safe than sorry....

• #13   27. mar 2012 Jeg går ud fra at det er mig du skriver til når du skriver Harmo (9)

Jeg synes bare man skal give folk en chance.

Hilsen Harmo9

• #14   27. mar 2012 Harmo - at give folk en chance er også at skabe de bedste muligheder for barnet og moderen ved at sikre at de begge kommer godt igennem graviditet og fødsel.

Det er i langt højere grad at give en chance end at overlade det til en tyveårig umoden pige. Det er at lade hende i stikken, IMO.
    Selvfølgelig skal sådan en pige have hjælp. Og når der så også er et barn involveret, så skal hun tage i mod den.

• #15   27. mar 2012 Puha sikke en dum tøs.. undskyld mit grimme sprog!

Men jeg syntes godt nok du skal kontakte kommunen og give dem oplysninger på hende, sådan at de kan følge op på sagen..

Man vokser med opgaven som gravid, Ja.. men SÅ meget vokser man sku heller ikke.. Jeg er selv 20 og er 39 uger henne, og ja jeg er vokset en hel del.. Men havde det ikke været for at jeg i forvejen var utrolig voksen af min alder og havde et stabilt liv, så havde jeg ikke kunne klare det..

Jeg håber godt nok der er nogle som tager hånd om hende!

• #16   27. mar 2012 Man har rent faktisk indberetningspligt. OGSÅ i disse tilfælde så vidt jeg ved. Så kontakt kommunen (gerne skriftligt) og bed dem om at hjælpe denne pige og at holde øje med hende.

• #17   27. mar 2012 Husk i øvrigt en kvittering på din henvendelse - bare for en sikkerheds skyld!

• #18   27. mar 2012 Er 100% enig med CH her..
    Man lukker ikke bare øjnene og håber på det bedste..

Man indberetter så kommunen kan hjælpe moderen med at få de bedst mulige forudsætninger til fremtiden for hende og hendes lille barn..

Jeg ville personligt aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg bare tænkte "hun vokser nok med opgaven" og den lille pode så blir skadet fordi hun ingen hjælp får..
    Det er altså et lille liv man gambler med, og det er ikke en fair chance at tage !

• #19   27. mar 2012 Når der er tale om små børn er det ALDRIG at gå for hurtigt frem. Det kan galt altfor hurtigt.

Så jeg ville også underrettet kommunene om situationen.

• #20   27. mar 2012 Men jeg prøver så også at leve efter min salig fru moders tese: Hvis man ser en uret blive begået og intet gør for at standse den, er man lige så skyldig som den, der udøver den.

AMEN Mamma. *Ss*

• #21   27. mar 2012 Har ikke læst det hele så ved ikke om jeg gentager noget smiley

- Klart du skal indberette din bekymring til socialforvaltningen.
    - Selvfølgelig kan hun vokse med opgaven som gravid, men det har hun jo nogle måneder til at bevise.
    - Ryger og drikker hun mens hun er gravid?
    - Hvis hendes mor og far ikke er der for hende, er der måske en masse spørgsmål som hun søger svar på, dermed ville det være godt at få en fra kommunen over.
    - Hvis hun gør det hele godt, jamen så vil kommunen jo slippe hende med det samme,

• #22   27. mar 2012 Harmo9: Hvorfor ikke indberette og så lade de professionelle vurdere hvilken form for støtte der er behov for og er der ikke behov for støtte, ja så er det jo bare skønt.

Det er så vigtigt at der indberettes i tide, således at den mindst mulige indgribende foranstaltning der evt. er behov for kan indsættes. Det er et lille liv vi taler om, ikke en ny hobby.

• #23   27. mar 2012 Amen Charlotte! smiley

• #24   27. mar 2012 Må også indrømme at jge er enig med CH :o)

• #25   27. mar 2012 Erklærer mig enig med stort set alle her...

Klart det skal indberettes... Det kan jo netop være med til at hjælpe pigen, også i at modnes osv at der er nogen der træder til og støtter - råder og vejleder hende gennem dette!!!

Kommentér på:
Hvor henvender man sig - ufødt barn

Annonce