{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Økonomisk bil - med plads til vovsen:) {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo gået i lang tid og leget lidt med tanken om at skulle have bil igen og nu ser det endelig ud til at det kunne være muligt:) Det skal self være en brugt bil:) Meen hold nu K*** et gedemarked:/

Jeg har kigget på:

Suzuki Alto fra 2005
Citröen Saxo
Fiat Punto
Fiat stilo
Golf 3'er på gule plader
Peugot 206

Jeg vil give imellem 20-30.000kr og den skal være en økonomisk bil:) Min gamle passat jeg havde for nogle år tilbage trak 3500kr ud af budgettet hver måned og det vil jeg simpelthen ikke give:) Det mest optimale ville være en bil som havde plads til et af de hundebure som er testet imod bilskader(ikke at jeg regner med at køre galt, men vil gerne at sikkerheden i forhold til prinsessen er i orden).

Jeg blir ved med at komme tilbage til Altoen, da det jo er en meget økonomisk bil. Men for at få et bur i altoen skal bagsæderne pilles ud.

Hvad siger de kloge hoveder herinde?:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomisk bil - med plads til vovsen:)
  • #1   20. mar 2012 Jeg lurer lige med, er også på jagt efter en anden smiley

Jeg har en 206'er nu og kan havde 2 hunde bagi (en lab blanding og en dalmatiner). Jeg har gitter i om til bagagerummet. . (blor info til dig)

Jeg har luret lidt på punto også. og så skoda fabia.

altoen har jeg os set på, det er nok den der kører længest på literen smiley

• #2   20. mar 2012 til omkring de 30-40.000 kan du få en Renault Kangoo (renault version af Peugeot Partner og Citroens Berlingo) Den kiggede jeg på oprindeligt.

Jeg endte på en WV Caddy Life - men den er lige lidt dyrere ca. 60-80.000

• #3   20. mar 2012 Anna: er de økonomiske at køre i?:)

Louise: Du kigger bare alt det du vil:) Vi kan ligeså godt hjælpe hinanden:) Jeg blir jo også ved med at vende tilbage til altoen. Det er regnet ud at med vægtafgift, forsikring og benzin vil budgettet på altoen ligger omkring de 1350kr. Self afhænger det af hvor meget man køre, men i gennemsnittet:)

Pernille: Det ved jeg ikke. Den har jeg slet ikke luret på men vil da lige huske den:)

• #4   20. mar 2012 De er nok mindre økonomiske end nogle af dem du har kig på - tilgengæld er der plads til masser af skrammel i dem ;-D

Jeg har to hunde og kører til rigtigt mange stævner, så jeg skulle have plads til 2 faste bure, stævnebure, telt, stol osv osv osv...

Vær opmærksom på, at køber du en gulpladebil, så skal du jo betale en årlig "strafafgift" for at bruge den privat...

• #5   20. mar 2012 Caddy'en som jeg har nu kører omkring de 16 km på literen

• #6   20. mar 2012 Jeg har lige fået mig en lille Polo Fancy fra 89, til samme formål.. 5400,-

• #7   20. mar 2012 Diva - Jeg tror næsten heller ikke man får mere økonomisk bil end Altoen. Den er bare lige en tand for lille til mig.

Men jeg går hovedsagligt os efter en der kører over 15 km pr liter, billig vægtafgift og så skal den helst være fra min 2002.

Jeg har set en del altoer på bilbasen og dba. smiley

• #8   20. mar 2012 Louise: det er også eneste minus for mig, at den er så lille:) Men jeg ville jo også helst have en rigtig gejler vogn;) Måske man bare skulle tage at blive lidt voksen, hehe:) Jeg har set en del altoer fra 2005 på de samme sider som dig til til prisklasse jeg vil give:) Såå måske det ikke bare er den jeg skal holde mig til:) Skal lige have sparet op så er heldigvis ikke en beslutning jeg skal tage lige nu:)

• #9   20. mar 2012 Ja Jeg har samme problem.

Synes 206'eren er en smart bil, men det bliver ikke sådan en jeg skal have igen. smiley

• #10   20. mar 2012 Uhh har du prøvet at kigge på Hyundai getz?:) faktisk fin og økonomisk bil:)

• #11   20. mar 2012 Ja den har jeg også luret lidt på :O)) Dem er der en del af.

• #12   20. mar 2012 Pernille N >>>> Fiat panda er hverken dyr eller for lille, vi kan ha begge vores i bagagerummet og de kan begge ligge ned uden at mase hinanden.. smiley

selve økonomien i sådan en panda er også ganske ok... vores 1,2 kører i snit 20,4km/l dvs blandet kørsel.... by kørsel kører den 17-18km/l landevej ved 85km/t kører den 22-25km/l

så nej dene r bestemt ikke dyr og de fåes brugt til meget små penge, faktisk har jeg lige set en til salg fra 04 til 15000kr.... men ellers skal man regne med 40-50000kr for en 06-08 derover er de lidt dyrere. Vores er en årg 09 og en tilsvarende ved forhandler idag vil koste 65-70000kr

• #13   20. mar 2012 Louise: ja og den er lidt ligesom altoen men bare lidt pænere;)

• #14   20. mar 2012 Diva>>> En panda kan os nemt blive en "gejler vogn".... kan godt smide et billed op imorgen af vores den lille hvide panda smiley

• #15   20. mar 2012 Kim: det er bestemt ikke et krav:) må erkende at det vigtigste er at den kan køre billigt og at prinsessen kan være med:)

• #16   20. mar 2012 Nete G >>> Du glemmer lige at fortælle at reserdele til sådan en 3L koster det dobbelte af hvad det koster til en normal Lupo.. smiley taler af erfaring smiley

Diva>>> Plads er der skam også i sådan en Panda.. er varm fortaler for dem, man finder ikke en mere solid motor en den 1,2 8v med 60-69hk, den er så gennemprøvet det er helt uhyggeligt, vil faktisk sige den er så dum den ikke engang kan finde ud af at gå i stykker. smiley

Siden 09(som vores er fra) er der på vores skiftet bremseklodser 3gange(jeg gør det 1 gang årligt) skiftet bremseskiver 1 gang og så selvfølgelig alm service 1 gang årligt. thats it..... vores koster inkl finansering,forsikring,grøn ejerafgift,service 1950kr i måneden.( de 1400kr er finansering) og den kører ca 600km på 1 tankfuld benzin a 30liter smiley hvis man kører normalt.

• #17   20. mar 2012 Elsker Lupo men vil aldrig ha en igen! Den er for dyr i rep:)

• #18   21. mar 2012 Nete G >>> Den med at justere vægten på dørene glemte de så vidst lige på deres Lupo modeller, den er lavet så billigt som overhovedet muligt og samlet i brasilien ligesom så mange andre biler er, så samle kvaliteten er der ik noget specielt ved....

Som de gode herrer i Top Gear siger, VW laver udmærket biler, bare en skam at selvr mærket skal være så dyrt....

• #19   21. mar 2012 Ja jeg ved ihvertfald den Lupo vi havde i sin tid var det mest arrige P*S jeg nogen sinde har haft, synes ik der var andet end problemer med den og har det samme er hørt fra omgangs kredsen der har haft dem, ud over det når man smækkede dørene så lød det som om det var en gang meget tynd blik plade man lukkede....

Jeg vil til enhver tid hellere ha en Kia Rio f.eks kontra en Lupo men nu endte vi med en Fiat Panda og den har været trofast i 3år nu uden at gå i stykker overhovedet smiley Teknikken er så gennemprøvet i dem, der er intet nyt i dem så det virker bare, hver dag....

• #20   22. mar 2012 Nete G >>> Helt enig, hver sin smag, og heldigvis for det da, ellers kørte vi jo alle i de samme slags biler.... smiley

Kommentér på:
Økonomisk bil - med plads til vovsen:)

Annonce