{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Billig aftensmad - opskrifter {{forumTopicSubject}}

Hej. Da vi har haft en uheldig mdr med et fyr der har været gået ned, og bilen der nu for 2 gang skal på værksted, er vi nødsaget til at stramme helt op og skære ind til benet.

Nogle der har forslag og opskrifter på billig aftensmad?!
- Vi er to voksne og en trold på 2år. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig aftensmad - opskrifter
  • #1   18. feb 2012 det billigste man overhovedet kan gøre er at købe stort ind og så fryse ned i portioner (hvad der passer til jeres familie) smiley

lasagne, spagetti og kødsovs er billigt at lave smiley

Derudover laver jeg ofte wok med sådan en frossen grøntsagspakke, nudler og kød hvis man lyster...

hvis i nu har ris i overskud kan man lave stegte ris: krydderi, grøntsager og kødrester smiley

et andet sted at spare er ved at bage selv smiley det er måske dyrt 1. gang man køber lækkert mel ind men så er der til mange gange smiley

og rugbrød til aftensmad med fx varmt pålæg (fiskefilet, frikadeller, fiskedeller) kan også være lækkert smiley især hvis rugbrødet er friskbagt!

• #2   18. feb 2012 Æggekage hehe den måtte komme fra mig ;o) har man rester fra dagen før, kan være næsten hvad som helst (dog ikke suppe) kan det puttes i :o) kan spise rugbrød til, så mætter det mere og måske der bliver noget tilovers som kan bruges som pålæg dagen efter.

Havregrød

Spagetti med ketchup evt. med party pølser til

Kartoffelmos, millionbøf hvor man kan nøjes med kun at putte lidt kød i.

Boller i karry

Så kan man lave "ruskomsnusk" ;o) sætte vand over til pasta eller ris, svits løg, svits kød med de krydderier man nu synes, slut af med lidt olie i (eller vand) + evt. en halv bouillon terning, bland det hele sammen og servere. Har man lidt gulerødder kan man rive dem og svitse som det første ved svag varme, så de bliver bløde. Har man porreringe, kan de også bruges. Kun fantasien der sætter grænser ;o)

Skidende æg.

Ønsker for jer I ikke render ind i mere bøvl :o) pøj pøj med det hele :o)

• #3   18. feb 2012 Tak skal i have .. Der var da lidt ideer .. smiley

Hva søren er skidende æg ? Ggg

• #4   18. feb 2012 Hehe det er smilende æg med senneps sovs og rugbrød der smuldres i. Der er ingen her der kan lide senneps sovs, så der bliver lavet hvid sovs som æggene kommer i og rugbrødet ved siden af ;o)

• #5   18. feb 2012 Mætter faktisk ret meget, man kan vel som voksen spise 3-4 æg :o)

• #6   18. feb 2012 Noget nemt, sundt og godt:
    hk oksekød el. tern af??
    gulerødder
    kartofler
    løg

kartofler skæres i skiver, gulerødder ligeledes, kød og løg svitses på panden.
    alt kommes i lag (i en "gryde" af glas eller porcelæn/ler med låg der kan gå i ovnen) krydres med salt og peber (evt. lidt herbes de provence) og dækkes med vand - kun lige dækket...

efter 1½ times tid har du "Hot pot" smiley

Man kan også lave frikadeller med blomkål i ostesauce smiley
    ostesauce lavet ligesom bechamelsauce med ost efter eget valg i
    MUMS!

• #7   18. feb 2012 Mmmm.. En masse gode ideer.. Men de skidende æg, tror jeg ikke er vores stil .. haha .. lyder underligt .. !?

• #8   18. feb 2012 Michelle, prøv, det smager godt :o) jeg havde samme opfattelse som du engang ;oP

• #9   18. feb 2012 Altså, smilende æg, det er æg der er midt i mellem blød- og hårdkogt ikk ??
    Skal man blande æg med sovs !?

• #10   18. feb 2012 http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/prislag/billig_mad-1.php

den her er super go den bruger jeg meget

• #11   18. feb 2012 Ja, det er smilende æg, dog synes jeg altid at når de er pillet og kommer i sovsen (hele) er de som hårdkogte ;o)

Sovs: margarine - mel, brug piskeris, hæld lidt mælk (letmælk eller sødmælk) i af gangen og pisk godt, når sovsen har været oppe og koge og er smagt til med salt, piller du skallen af æggene og putter dem i sovsen også er det klar til servering med et brød til :o)

• #12   18. feb 2012 Hjemmelavede grøntsagssupper med flutes - bla. Tomatsuppe, kartoffel/porresuppe er hit ved mine børn (det er blendede supper)
    Risengrød
    Pitabrød
    Hj. Lavet pizza
    Svensk pølseret

Er alle billige retter smiley

• #13   18. feb 2012 Aino, det må afprøves så .. smiley

Tak for de mange gode forslag. smiley

• #16   18. feb 2012 Altså.... Kan ikke lade være med at grine, men i min verden er "Skidende æg" - æg, der skider - eller er i gang med at skide!

Skidne æg er mad, som i øvrigt smager godt...

-Og bare for at bidrage lidt til tråden, så er gulerodsalat med rosiner, citron og lidt sukker billigt, sundt og de fleste børn gider spise det (ved ikke hvad 2-årige spiser, men er det ikke bare normalt mad?)

-og ellers er rodfrugter billige - og holder meget lang tid - bag nogle med timian, oregano eller hvidløg - og få et stegt kyllingebryst til - de kan ofte købes meget billigt!

Chili con carne (bønner er billige)

Mad med kål er også billigt - man kan få det både som salat, stuvet, kogt, gratineret, stegt...

Kommentér på:
Billig aftensmad - opskrifter

Annonce