Tilmeldt:
26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Hmmm dårlig service eller? {{forumTopicSubject}}
Jeg købte for nogle dage siden 1 litter lakseolie til Sitta, og hold op hvor fik jeg en overraskelse da jeg igår aftes åbnede den.
Ved det første pumpeslag kom der noget hvidt med ud, og undrede mig godt lidt over det, plus at jeg synes at olien lugtede underligt. Inden jeg giver Sitta hendes mad vil jeg lige se hvad pokker det var for noget hvidt noget der var kommet med ud, og til min store væmmelse ser jeg at det er en stor tyk maddike.
Stikker næsen helt ned i flasken med olien, og er ved at brække mig over lugten, det lugter som halvrådden fisk.
Nå men får smidt foder + maddike ud, og tænker at så må jeg hellere køre ind og få byttet olien, og selvfølgelig sige at jeg synes at det var en noget ubehagelig overraskelse at få.
Kører så ind til dyrehandleren i dag, og får så af vide af de altså ikke bare lige kunne bytte min lakseolie, damen skulle først lige have fat i leverandøren eller noget deromkring, så de kunne kalde ordren tilbage. Og det kunne hun først gøre på Mandag. Så jeg måtte pænt køre tomhændet hjem.
Er det bare mig, eller er det ikke dårlig service? Burde hun ikke have byttet min olie med det samme og så have snakket med leverandøren bagefter, samt evt have smidt en undskyldning til mig?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men du kunne jo have fået pengene eller et tilgodebevis.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Og så havde et lille plaster på såret også været på sin plads, det var ihvertfald det der ville være sket, hvis det havde været i min butik
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
1 l. lakseolie er jo ikke det dyreste i verden, og hvis hun selv kan se den maddike ville jeg (som ejer) have givet dig en ny + et gavekort på 50-100 kr. for kompensation for den ubehagelige oplevelse...
Hvis det var mig der havde fået den behandling havde jeg IKKE handlet der igen!
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
Man får ofte en bedre oplevelse ved, at gå direkte til producenten, da de sikkert gerne vil have opklaret hvad der er sket og at diverse 'fejl' jo giver dårlig omtale af deres produkter.
Butikker har ofte en elendig service hvad reklamation angår og der er ofte risiko for, at man kommer til at gå derfra med uforrettet sag.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
Havde du bon med, for hvis ikke har butikken ret til at sige de ikke kan gøre noget, da bonen jo er et bevis på hvor og hvornår du har købt varen.
Må jeg spørge hvilken butik det er?
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 369
Havde hun sagt sådan til mig, så havde jeg åbnet flasken og tømt den udover disken.
Jeg kører ikke forgæves for noget som helst.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Og jo kunden har ret i denne omgang da der er maddike og det er råddent olie der er i bøtten....
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Helt klart, det er jo op til butikkens koncept...
MEN derfor er det stadig super DUMT af dem at skulle gøre et så stort nummer ud af det, de har højst sandsynligt mistet en kunde og fået dårlig omtale.. Dette kunne "fikses" med pengene retur/nyt produkt til hvad 90 kr? Og evt. et lille gavebevis..
Så jeg synes det er en ualmindelig dårlig strategi butikken kører efter, og selvom det ikke er ekspedientens skyld så er det bare den eneste person man lige kan brokke sig til.. Det har ALLE vidst oplevet der har stået i butik.. Jeg fik også klager da jeg stod i bageren - men det var ligesom ikke mig der har lavet brødet, det hører bare med til jobbet at "fikse" det og bringe det videre til de højere magter
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
Jeg blev bare forarget over Buksetrold's indlæg, at ville hælde flasken med olie ud over disken!
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 369
Meget muligt.
Hvis ikke hun vil bytte rådden olie til frisk, eller give pengene retur, så må hun jo rydde op.
Så kan hun lege skrankepave med en anden kunde.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 369
Der skal ikke meget til at forarge dig hva.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 369
He he
Søde lille ven da.
Nu ikke blive fornærmet vel
Jeg fatter nok en del mere end du.
Og nu du nævner at du mener at jeg er respektløs, savner du så ikke lidt takt og tone, når du henleder til, hvad jeg fatter og ikke fatter ifølge dig
Det er igen den der med stenen og glashuset ikke.
Så kan du jo så passe dit, og så passer jeg mit.
Men i dette tilfælde var det jo så dig der indledte kontakten til mig, og mente at du skulle fortælle mig hvor respektløs og dårligt opdraget jeg var.
Stik piben ind en anden gang, hvis du i virkeligheden ikke kan diskutere, men kun fortælle folk hvor skidt de opfører sig og hvor lidt respekt du mener de er i stand til at udvise for andre mennesker.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 369
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
Forstår ikke helt hvad du mener med denne sætning: Er du da sindssyg, der findes folk der er dem selv nærmest............
Det er også derfor jeg spørger TS om hun havde bon med, for hvis ikke er det måske derfor butikken ikke gør noget med det samme.
Jeg giver ret i at det ikke er god service overhovedet, men som sagt synes jeg ihvertfald ikke man skal stå og hælde olien ud over disken!
Jeg har prøvet med en kunde der kom ind med Frontline loppemiddel hvor der var hul på en af pipetterne. Selvom kunden ikke havde bon med og vi faktisk rigtig ikke må ta imod loppemiddel fordi det er et lægemiddel, så gjorde vi det alligevel og kunden fik en ny med med det samme og forlod glad butikken.
Det er dog ikke i alle tilfælde kunden kan forlange det går så let til. Men når det gælder sådan en billig ting som lakseolie, så vil jeg mene butikken godt kan være bare lidt fleksibel.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
Her hentyder jeg til det du skrivert længere oppe at man som oftest kommer længere med en god dialog fra starten.
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Nå, men for at svare på Henriettes spørgsmål.. Jeg havde min bon med, snakkede pænt til damen, som så også er en af ejerene af stedet :O)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Når det så er sagt - så er ejeren i sin fulde ret til at sende produktet tilbage til tjek og derefter, når det er gjort, vælge om der skal kompenseres med et beløb tilbage, et tilgodebevis eller en ny vare.
Det er dog ikke så hamrende almindeligt, når det er varer af denne type at vente på tjekket.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Ingen der siger det skal være penge, det kunne være en pose godbidder til hunden, vi mennesker er meget "nemme" på det punkt
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
nej egentlig ikke, nu var der tale om et grimt tilfælde hvor produktet har fejlet BIG TIME med en maddike i?
Hvis man bare skal have byttet produktet og der ikke er noget galt, ville jeg jo bare tilbyde alm. bytteservice...
Som René skriver kan der være mange former for kompensation, men 50 kr. er INGENTING i forhold til den gode respons du kan få igen - det er jo en reklame i sig selv...
Hmmm dårlig service eller?