{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

kærlighed og sexualitet... {{forumTopicSubject}}

Sad og talte med en ven igår som er homoseksuel...

Og jeg er kommet til at tænke på hvorfor skal to mennesker der elsker hinanden defineres udfra deres sex, hvis de er alt andet end hetero.... altså jeg er gift med min mand på 32. år, men der da ingen der siger hvis vi kommer gående hånd i hånd, ja der kommer XX de er hetero seksuelle....

Men med min ven og hans mandekæreste, der er der altid den der krølle på ... der kommer YY, de er homoseksuelle....

Det er da totalt sk-ørt og uden mening.....
Som jeg sagde til ham, hvad folk foretager på den front og med hvem rager da ikke andre, og definerer da ikke hvad man står for som menneske....
Jeg har det princip, at når sex er mellem to ligesindede, to der kan dømme handling og konsekvens udfra samme niveau. og to der er fysysk, psykisk og mentalt er på samme sted, så er der da ingen andre der skal definere noget om dem udfra det...

Sex med, børn, dyr, mentalt handicappede der ikke kan sige til og fra osv fx mellem plejer og patient osv det er NO GO.... Det skal foregå så der ikke er nogen der er udsat for overgreb og det er en nydelse og glæde for dem der har det.... Så er jeg da ligeglad med om folk gør det med samme køn, går i swinger, slår, bliver slået eller hvad f.... de foretager sig...

Men hvorfor er det så sådan at de der ikke har en seksualitet som den de fleste nok har, hvorfor skal der label på dem når man skal definere dem som mennesker...

Min ven har da selvfølgelig homo-sex med sin kæreste i sagens natur.... men det er jo ikke det hele, de elsker hinanden, de har et forhold, en hverdag, hus og have der skal holdes, tøj der skal vaskes osv Ganske som min mand og jeg...

Lidt tanker på en kold morgen... må på job, men er spændt om nogen vil byde ind på en tråd som jeg mener kan være spændende....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kærlighed og sexualitet...
  • #1   9. feb 2012 Jeg er lidt i tvivl om hvad du vil med indlægget?

Alt, der adskiller sig fra normen bliver jo normalt lagt mærke til og fremhævet..

• #2   9. feb 2012 Jeg bryder mig heller ikke om at sætte mærkater på folk pga. deres seksuelle tilbøjeligheder, når vi lige ser bort fra de selv samme anormaliteter, som du selv er inde på (pædofili, dyresex udnyttelse af handicappede osv.), og jeg kan heller ikke se, hvorfor kærligheden mellem to af samme køn skulle være hverken mere eller mindre værd end kærligheden mellem mand og kvinde. smiley

• #3   9. feb 2012 Det er jo kun i første øjekast, at et homoseksuelt par skiller sig ud.

Og i det første øjekast bliver de udsat for den samme "straksdom" som alle andre mennesker også gør - her er det blot deres seksualitet, der er synlig og den, der lægges højst vægt på.

Hos andre kan det være deres tøj, deres vægt, deres make-up, størrelsen på brysterne, whatever.
    Vurderet og sat i bås bliver vi alle og gør vi alle.

Men - når man så kommer et skridt nærmere, så er det jo mennesket der udfolder sig, og så bliver alle de andre ting - inklusive seksualiteten - fuldstændig sekundær.

Jeg tænker ikke det mindste over at mine homoseksuelle venner er homoseksuelle i min hverdag. De er bare dem selv, hver for sig og sammen.
    Fuldstændig som det er gældende for alle de andre par, jeg kender.

• #4   9. feb 2012 @ Indica... lige præcis..

@ Lise... jamne ved ikke, af med tanker, hører hvad andre tænker, være med til at jo flere der er med på at kærlighed sker mellem ørene, og også kan være mellem 2 af samme køn, jo nemmere er det for folk at få et helt og lykkeligt liv, når de tør gå, stå og bo med den de elsker, uanset andre kunne mene det er "unormalt"... at det at nogen mener sådan minimeres...
    Mine børn har altid haft venner og kæester med hjem, skiftende kærester i teenage årene, osv, de er alle velkomme, og når noget at gået forbi har vi da savnet de unge mennesker vi ikke længere ser osv... Men min ven fortalte mig at rigtig rigtig mange unge mand ikke tør tage deres kæreste med hjem og spise fx en søndag aften, fordi at de møder den der med at nu er det ikke 2 der er kærester der sidder ved bordet, nu er det lige pludselig 2 homoer... altså når mine 2 piger sidder der med deres kærester, så er det da ikke 2 hetero seksuelle par der spiser med.. nej så er det familie, men sådan har de unge homoseksuelle det ikke, de føler sig definerede og dermed lever de deres følelses liv i det skjulte meget længe... jeg tænker for mig er det vigtigt at se mine børn glade, og få del i det liv der gør dem glade og er det når kæresten er af samme køn, så er det da bare inderligt ligegyldigt, men ved også at i dele af min familie ville det være svært at sluge for nogen, selv i 2012...

@ CH... ja ok, når jeg føler efter så ja selvfølge "dømmer" man men jeg synes ikke jeg gør det i en og samme sætning inde i hovedet som jeg synes det bliver gjort med homoseksuelle... altså sådan der kommer XX hun har store bryster, eller hun er tyk....det kan komme senere måske, men øver mig da virkelig i at lade være og se mennesker for hvad de står for som mennesker og ikke på kiloene, farven osv... og så jo alligevel... ja du ret....

Men rart at høre at folk ikke mener det er sådan det skal være og at kærligheden mellem 2 mennesker den mellem ørene er detd er tæller...

• #5   9. feb 2012 Hvis folk jeg møder på gaden eller andre steder vil definere mig, som hende den homoseksuelle, så fred være med det.
    Som Lise er inde på, så vil man altid lægge mærke til folk der udskiller sig fra normen. Sådan tror jeg altid det vil være.
    Ellers er jeg helt enig med CH:) Vi "dømmer" andre mennesker konstant.
    Hvem siger at ens seksualitet definerer hvad man står for som menneske?

• #6   9. feb 2012 @ camilla, tror bare stadig der er folk der tager afstand vis de som indledning får af vide at det og det menneske er homoseksuel, og dermed ikke ser, og lærer mennesket bag at kende, og dermed har man vel lidt defineret det menneske udfra oplysningen om vedkommendes seksualitet....

Men måske det er det samme med den tykke, den høje og den rødhårede....

• #8   9. feb 2012 @ maria og M.... ja det er det jeg mener, der skal altid glo´s en ekstra gang.... men godt der er nogle der alligevel tør stå ved at de er kærester med eget køn.... synes det er så trist at nogen skal leve følelses livet i det skjulte, det må tage noget af glæden... tænker hvor meget folk typisk stråler når de er forelskede, det må være træls at følde men ikke "må"

• #10   9. feb 2012 hanne- Tror altid der er folk der vil udvise sådan en opførsel, desværre.

Maria- Det overrasker mig virkeligt. Specielt når jeg ser hvor du bor henne smiley

Jeg gør det samme med min kæreste og er generelt lidt ligeglad med hvad folk tænker. Ja det var en overvindelse, at lære at tænke sådan, men gider ikke rende rundt og bekymre mig over hvad andre mener.
    Jeg lyver ikke når jeg siger, at jeg på stående fod ikke kan huske nogen der virkelig har gloet, når vi er kommet gående hånd i hånd eller for den sags skyld når jeg har givet min kæreste et kys eller lignende.
    Jo jeg har da oplevet et par gange at nogle har kigget, men det gør jeg da også selv på andre der kommer gående smiley
    Nogen gange for jeg dog en smule "ondt" af bøsser for tror generelt at de får mange flere skæve blikke.

• #11   9. feb 2012 Indica- Må jeg have lov til at spørge hvad der gjorde, at folk reagerede sådan?

Jeg kan simpelthen ikke gå rundt hver dag og skjule mig. Sådan hverken kan eller vil jeg leve mit liv. Jeg forstår dog godt, at man bliver påpasselig når man bliver udsat for ting som hatecrimes.

• #12   9. feb 2012 @ Camilla, sad med spørgsmålet, men du svarede i tråden... for jeg har nemlig på fornemmelsen at det er lidt svære for fyrene, specielt når de er unge, og ikke blevet stærke nok til at være ligeglade.... der er tit et pres i de unge år til at skulle være en fandens tyr og score piger på stribe, og man går jo ofte sammen i en gruppe, og så er man da vildt bange for hvordan drenge vennerne ser på en når man springer ud... og må sige at jeg tror generelt piger/kvinder har en maget mere afslappet holdning til at nogen finder kæreste og vælger en seksualitet der ligger ved eget køn...

• #13   10. feb 2012 Det er da ikke uden mening... man deffinere ofte personer/ting/tilstand ud fra det der evt gør at de/det skiller sig ud fra mængden. Det behøver ikke være negativt, men bare en præcisering af hvad man taler om.
    Så længe man ikke tillægger det en negativ betydning, så kan det da kun være ok... de er jo homo, nogen er rødhåret, jeg er høj, min hund er fladsnudet and so on.... intet mærkeligt i det.

• #15   10. feb 2012 Jeg tror da at I har fuldstændig ret i, at folk "definerer" andre mennesker udfra det der adskiller dem fra mængden. Ikke fordi de mener noget ondt med det, men simpelthen fordi vi, som mennesker, har behov for at kunne placere vores medmennesker i vores bevidsthed. Om man så bliver "defineret" som overvægtig, homo, hende med alle hundene eller hvad der ellers findes af muligheder, er jo egentlig lige meget. Det er jo mennesket bag der tæller...

I vores lille by må folk meget gerne definere og benævne kæresten og jeg som de to homoseksuelle. Det er jo for pokker det vi er...;0) Jeg føler mig ret sikker på, at denne placering af seksualitet udelukkende handler om, at folk har brug for at kunne placere andre. Jeg gør det jo selv....;0)

• #17   10. feb 2012 "I vores lille by må folk meget gerne definere og benævne kæresten og jeg som de to homoseksuelle. Det er jo for pokker det vi er...;0)"

Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet af dette smiley

Maria- Hvorfor skulle folk kigge mere fordi i ikke lever op til stereotypiske lesbiske?
    I min logik ville det da give mere mening hvis det var omvendt.

• #19   10. feb 2012 @ Balders mor.... ja jeg synes det giver mening.... og ja vi trænger til at tage lidt mere stilling, og lære at glæde os på andres vegne på tværs af vores fordomme....

@ Trine L... ja men der er bare nogen der så alligevel er så skræmte at de bruger vold for for at vise de har taget stilling... tænker ikke mange tykke eller rødhårede er udsat for fx hate crimes, men igen når det så handler om at nogen vælger en "anden" seksualitet så er der stærke reaktioner, og nogen der mener at den må man slå på... så ja vi dømmer mange, men lige det der med seksualiteten skal enten påtales eller endnu værre reageres på voldeligt, af nogen ihvertfald...

• #20   10. feb 2012 selvfølgelig er homoseksuelle meget mere end deres seksualitet... men han den meget overvægtige i svømmehallen eller der fylder i stolen ved siden af i biografen, er jo også meget mere end det... men hvem af os, hetro, bi eller homoseksuel, kan sige sig fri for at sætte folk i bås?? det tror jeg ikke vi er ret man der kan... så må vi bare håbe at vi er åbne nok til at se forbi det også.

• #21   10. feb 2012 @ platugler... ja vi sætter da folk i bås...øver mig faktisk i at lade være, men det sker nu af og til alligevel, har da nogle yndlings-aversioner fx på den konto....men det er nu et sært behov...

Kommentér på:
kærlighed og sexualitet...

Annonce