{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sharm El Sheik eller Hurghada?
  • #1   5. feb 2012 (link fjernet)

• #2   5. feb 2012 CKH den artikel er fra 2011...

• #3   5. feb 2012 Og jeg tror også bare jeg skriver igen, at det vidst ikke er det mest oplagte skønne sted at tage hen lige for tiden...

• #4   5. feb 2012 CH har forstået din pointe.
    Men det er jo vores valg, og ikke det mit spørgsmål går ud på!

• #5   5. feb 2012 Har noget familie der lige er kommet hjem fra S.E.S. og det havde været en dejlig tur - præcis som de andre gange de har været dernede. smiley

• #6   5. feb 2012 Jeg hælder nu også mest selv til Sharm El Sheik, det er blot fordi datoen for afrejse passer bedre med hurghada smiley

• #7   5. feb 2012 Jeg har ikke selv været der, men det er vist 4. eller 5. år de har været i SES, så de er meget begejstrede for det. :o)

Men hvis datoen ikke passer med SES men med Hurghada, så har du vel det åbenlyse svar der...?? :o)

Men god tur hvis/når det er!! :o)

• #8   5. feb 2012 Nej, for begge datoer passer, den ene bare bedre end den anden smiley
    Og jo tak.

• #9   5. feb 2012 Sorry, det havde jeg ikke set - den har bare floreret på facebook hos andre der skulle til egypten.

• #10   5. feb 2012 Jamen jeg takker for det småflabede svar... Håber på at kunne kvittere en anden god gang.

• #11   5. feb 2012 Helt i orden smiley

• #12   5. feb 2012 Hvis i kan leve med taxier der dytter altid - døgnet rundt for at for jer med og gadesælgere der nærmest overfalder dig, så skal i vælge Hurghada... Jeg kender ikke Sharm El Sheik. Ville foretrække El Gouna, hvis i vil til Egypten. Der kan man gå i fred.

• #13   5. feb 2012 Mmmm... hygge...

(link fjernet)

• #14   5. feb 2012 Jeg har været 3 gange(for meget) i Hurghada. Ej de to første gange var ok, men den sidste gang fik både jeg og manden madforgiftning eller lignende, og lå døden nær i 5 døgn. Er heller ikke til irreterende dyttende biler4, trælse pres sælgere og at man ikke kan gå og kigge i fred.

• #15   5. feb 2012 CH - Den slags kan ske uanset hvor i verden du rejser... smiley

• #16   5. feb 2012 Orrk, ja... derfor er det da fuldstændig oplagt at tage til et land i oprør :o))

Men hver sine fornøjelser, man kan jo få et kick ud af hvad som helst :o)

• #19   5. feb 2012 Siger jeg ikke - siger bare at mange steder i verden bliver turister overfaldet/kidnappet; uanset hvilken verdensdel du er i.

• #20   5. feb 2012 LAN, Det forstod jeg godt at du skrev.

Det forandrer så stadig ikke på, at Egypten er et land, hvor befolkningen er i oprør og hvor der er politisk instabilitet. Noget der så kan ses ved, at den ellers så gode sikkerhed i landet er blevet kompromitteret af bøller - who gives a damn.

Ingen ved, hvordan det ender - som M.P er det arabiske forår kun lige startet. Hvordan der ser ud i Egypten om en måned aner ingen - om det er bedre, værre, det samme...
    Medmindre man ligefrem synes sådan noget er en god oplevelse, så ville det da give meget mere mening at finde et sted, hvor der IKKE er politisk uro.

• #21   5. feb 2012 Jojo så langt er vi enige - det med at finde et andet sted, men når nu ts spurgte til SES så kunne jeg kun fortælle hvad jeg har hørt.

Og så fandt jeg det bare ikke relevant at læse om noget der finder sted i mange andre lande - også hvor der ikke er politisk uro. smiley

• #22   5. feb 2012 Hver sine lyster..

• #23   5. feb 2012 Jeg var i SES i november rigtig lækkert, dog er der ikke meget at se hvis man gerne vil opleve egypten. Men rejseselvskaberne lave både ture til ørknen, Luxsor, the blue hole, Cario osv. Jeg ville ikke være bange for at tage til SES feks. Det er mest i Cario alle optøjerne sker. SES er næsten ren turist og de lever af os turister. Hvis det havde været farligt at rejse til Egypten havde rejseselvskaberne ikke rejst derned !!

- Ang madforgiftninger så anbefaler de danske læger jo at man får nogle vac i forbindelse med en rejse til Egypten (vi fik det dog ikke), husk håndsprit brug den før du skal spise, efter mad, efter wc besøg (sid aldrig på brættet, kun på dit hotel værelse) - og sprit efter du har givet hånd med nogen og rørt ved deres penge. I SES vasker de fleste hoteller deres salat/grønsager i det vand vi selv køber i butikkerne i Egypten. Deres isterninger er ofte også det vand, da de ved vi ikke kan tåle deres vand.
    Men spørg på jeres hotel. Man kan selvfølgelig aldrig være sikker på de vasker deres grønsager godt nok, så evt drop rågrønsager på ferien smiley

- Når du er i bad så husk og luk munden og brøst tænder i det vand du køber i butikkerne smiley håber du får en god rejse, vi rejste med atlantisrejser.

Ps. Husk lange bukser og trøjer (evt en sommer jakke) det er koldt om aftenen, kjoler og toppe er alt for koldt at rende rundt i efter kl. 18

• #24   5. feb 2012 læs altid udenrigsministeriet info inden du rejser til lande med uro, der bliver opdateret ofte.
    http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/egypten/

• #25   5. feb 2012 Helle w. Jeg er også ret sikker på at alle rejseselvskaberne fra Danmark følger udenrigsministeriet, jeg så nemlig noget med det i tv avisen eller hvor pokker det nu var. Fordi folk ikke kunne forstå at et rejseselvskab rejste til ukraine eller hvad land det nu var smiley

• #26   5. feb 2012 Min mor og hendes mand har lige været i Sharm El Sheik - de siger de aldrig vil derhen igen.
    Det var MEGET touristet - min mor beskrev det som at der nærmest ikke boede noget lokalbefolkning i området fordi det var så dyrt for dem.
    Hun var absolut ikke tilfreds, men sagde det var okay hvis man bare kom for at ligge ved poolen.

Mine bedsteforældre har været i Hurghada mange gange. Hvad der har gjort de har taget der til igen og igen (12 gange) ved jeg ikke...

• #27   5. feb 2012 jeg dykker og overvejer rejsemålet til sommer. er ikke int. i de andre turister.bare dykkerstedet er ok.

• #28   5. feb 2012 Jeg var i sharm for et år siden. synes det var rigtig godt om omkring 25 grader nu. Jeg synes altså ikke det er slemt de med at de trækker flok ind i butikkerne og sådan, man kan da lade være at købe noget.. Ja taxaer er der mange af, og vi oplevede et par gange hvor de gik efter for at få kunder til turen til hotellet, men det er da bare at sige nej!! kunne nemt finde på at tage der til igen. også rigtiig god mad smiley (fik først lidt med maven da vi var hjemme, men spiste også salat og sådan..

• #29   5. feb 2012 Altså jeg vil sige det med at det er MEGET touristet, det er der jo mange steder som er & de står også ude på vejen i byen namabay (staves) - de bruger tit den med om du ikke vil skrive en lille hilsen da mange andre dansker har gjort det. Men lad hver og sig ja gå videre. Evt lad som om du er døv smiley ' Når du har været der i nogle dage så går du bare forbi uden at skænke dem et blik smiley - Det gode er dog at når du går ind i en butik (uden de har kaldt dig ind) for at kigge så lader de dig kigge uden de blander sig og går du igen siger de ikke noget smiley

Lidt råd til turen:

Der er både en masse busser og taxaer i sharm. Busserne er billiger end taxaerne( og dem vinker du bare ind fra vejkanten og så blinker de hvis de har set dig, eller os blinker de fordi de ikke har plads.) Men taxaerne er også billige. giv omkring 15-20 af deres penge for at komme hjem til dit hotel, vi gav til at starte med 30-40 og så fandt vi ud af man saktens kunne presse dem ned på de 15-20 smiley ' Få evt samme nummer på en taxa mand og så lav gode priser med ham.
    & husk at have bytte penge for ellers så siger de tit de ikke har nogen bytte penge når du er blevet kørt hjem eller står i en butik og skal købe noget smiley
    Det sjovt de dytter så meget, jeg har hørt af en taxa mand dernede at det koster en bøde at bytte hvis politiet ser det & dem er der mange af inde ved byen´:D

• #30   5. feb 2012 Vi var i Hurghada og ja det er et kæmpe turistmål med ikke meget lokalliv, medmindre man tager ind til den gamle bydel. Båd SES og Hurghada er gamle beduinbyer, hvor man så fandt ud af at man kunne tjene penge på dykkere og så voksede byerne op og er nu meget yndet turistmål for russere, tyskere og englændere. Det er super lækkert sted til en daseferie ved poolen med meget venlig lokalbefolkning. Hurghada er oplagt til udflugter, men det er nok ikke det man skal nu.

• #31   5. feb 2012 har kun været i sharm, og vi er rigtig godt tilfredse - kender flere der har været i hurghada flere gange og så har prøvet sharm, de kunne alle bedst lide sharm, men det er jo forskelligt fra person til person.

• #32   5. feb 2012 Jeg var i Hurgada og holde nytår, og det var rigtig lækkert og spændende (: Fik en ven dernede, og han fortalte at hurgada var mindre turistet og noget billigere end SES, men om det passer ved jeg ikke (:

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #33   6. feb 2012 Hvorfor vælge et land til sol og strand når du kan få det samme et andet sted uden at skulle frygte livet.Aldrig om jeg skulle på udflugter der nede lige nu og det er jo dem der gør landet anderledes i forhold til mange andre lande.

Kommentér på:
Sharm El Sheik eller Hurghada?

Annonce