561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Håber der er nogle der kan hjælpe? Håber der er nogle der kan hjælpe?

Håber at der er nogen som kan svarer på dette:

Min kæreste kører som eksport chauffør, og kører rundt i Sverige og Norge. Her sidste uge, fulgtes ham og hans mester derop hvor de skulle hen (i hver deres lastbil), så kører min kæreste i grøften (Oppe i det nordlige Sverige, på én vej hvor der ikke var fjernet sne). Og lige efter kører hans mester i grøften. Mester måtte jo så have nogle ud og hive dem op, og har jo så fået én regning på 20000 Dkr. Nu mener mester at min kæreste skal betale halvdelen af dette beløb. Kan han tillade sig dette? Min umidelbare tanke er at han ikke kan, da det jo er hvad der sker, og det jo er derfor man skal have forsikringer. Nogle der kan svarer på dette?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håber der er nogle der kan hjælpe?
  • #2   30. jan 2012 Han har kun haft arbejdet i 3 måneder. Men vi er blevet enige om at han skal prøve at finde nået andet, da der også er problemer med lønnen.
    Mener nemlig også selv at forsikringen skal tage den, men kom i tvivl.

• #3   30. jan 2012 Jeg tror da ikke at forsikringen dækker, hvis man skal trækkes op af grøften? Det gør vores ihvertfald ikke.

Det er sådan noget de forskellige former for vejhjælp dækker (Falck-abonnement fx) men det må mesteren da også have på sine biler? Alt andet virker da fuldstændig tåbeligt.

• #4   30. jan 2012 Selvfølgelig skal din kæreste ikke betale halvdelen.. Gå evt. til fagforeningen,,,

• #5   30. jan 2012 Gør vi bestemt heller ikk ;o) Og min kæreste er heldigvis medlem af 3F, så det kan ikke gå helt galt ...

• #6   30. jan 2012 Det nægter jeg at tro på, kan være din kærestes problem.
    Som arbejdsgiver er du forpligtiget til at have en forsikring.

Man hører da heller aldrig om en taxa chauffør der selv erstatter. Eller en lager-arbejder der skal betale hvis han vælter en palle.

Jeg ville taget fat i fagforeningen med det samme .... Og finde en anden arbejdsgiver.

• #7   30. jan 2012 Min kæreste vil først tage dialogen med ham selv smiley
    Men er da glad for at hører at loven er på vores side.
    Problemet lægger så også lidt i at der ikke er nogen ansættelses kontrakt, så der er jo ikke nogen forsikring som dækker. Min kæreste har hevet og flået i ham i 1 måned om at de skulle have den lavet, men der er ikke sket nået, og vi står desværre i den situation at det er den eneste indkomst vi har, så den kan ikke undværes

• #8   30. jan 2012 min kæreste siger at vognmanden SKAL have en forsikring som dækker dette og at han IKKE må lade sine chauffører betale.. smiley

• #9   30. jan 2012 Hov ?! Siger du ingen ansættelseskontrakt ?
    Det er direkte ulovligt ! Og din kæreste har faktisk krav på 10.000kr i erstatning.

• #10   30. jan 2012 X3M - et mangelfuldt/manglende ansættelses bevis kan give en bod på op til 20.000 smiley

• #11   30. jan 2012 Det ville jo næsten være det samme, hvis jeg ødelægger et røntgen apparat ( arbejder på en røtgen afd) og min arbejdsgiver sagde jeg skulle betale selv hvad det koster at få det lavet igen:-\

Tror ikke din mands vognmand kommer langt med det......

Godt din mand ikke kom til skade....

• #12   30. jan 2012 Att: Molly

Som udgangspunkt siger man 10.000kr, men ja ...
    Det kan koste arbejdsgiveren op til 20 ugers løn skærpende omstændigheder.

• #13   30. jan 2012 Jeg tror ikke at den vognmand har helt fat i den lange ende smiley

Lidt jura til dig Heidi:

(link fjernet)

• #14   30. jan 2012 X3M: Har han bestemt heller ikke, men det er også den første danskemedarbejder han har, de andre har været fra Polen eller Ukraine...
    Men ansættelseskontrakten skulle gerne komme her på fredag smiley Bare rigtig irriterende, da det ikke er første gang han er blevet taget ved næsen.

• #15   30. jan 2012 X3M - Jeg sidder selv i en sag lige pt. hvor bla. ansættelsesbevis er under al kritik, og der er det 20.000 som er det normale at kræve.. smiley

Kommentér på:
Håber der er nogle der kan hjælpe?

Annonce