{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

at træne og smerter {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at træne ordentlig igen efter ja 1-1½ års pause. og har trænet i 1½ uge nu 5 gange i ugen. Jeg har fået en rigtig god cross trainer af min kæreste i julegave og jeg står på 30 min. 5 gange i ugen. og den halve time giver jeg den gas:-) men idag har jeg lige fra jeg stod op kl. 7 haft ondt i højre knæ. ikke så meget at jeg halter, men det gør især ondt når jeg strækker den. min tanke er jeg har forstrukket den, under træning og den jo lige skal vende sig til det, (Jeg har normalt ikke knæ problemer) Jeg ville være ked af at skulle hoppe over træningen idag, men på den anden side ville jeg være endnu mere ked af, hvis jeg ikke kan træne i flere uger, hvis det bliver værre. har i er faring med det? synes i jeg kan træne idag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at træne og smerter
  • #1   18. jan 2012 det gør især ondt når jeg strækker den. men kan mærke det hele tiden

• #3   18. jan 2012 Hold pause i hvert fald i dag. Det lyder som en (ret typisk) "skade" som man får når ens sener skal begynde at træne igen. Det der tager længst tid at træne op er ens sener. Det tager omkring et års tid. Og du er begyndt at træne rimlig meget og ret pludselig så ta' det med ro. Evt bare cykel en tur, det skåner lidt mere.
    Men sådan en skade kan altså godt blive vedvarende, derfor er det yderst vigtig at passe på med at overtræne/belaste.

• #5   18. jan 2012 øv øv. tager en pause idag så. er igang med et vægttab, og kan se at motion hjælper rigtig meget:-) hvad kan jeg gør for det hurtigt bliver bedre? varmepude, varmecreme osv?

• #6   18. jan 2012 musklerne kan rimligvis godt tåle din hårde træning, men det kan senerne ikke.

• #7   18. jan 2012 langsom træning smiley

Prøv at lade være med at gøre det så hurtigt, ta' det lidt mere med ro og evt så lidt længere tid.

• #9   18. jan 2012 Jamen jeg er typen at det er sgu enden eller. Hvis jeg i bagefter nærmest kunne brække mig og bare kan mærke det var hårdt. Så bliver jeg glad og tilfreds. Hvis jeg bare gik ud på den nu i 30 min. og bare stod lige så stille der, ville jeg blive lige så tilfreds som hvis jeg bare havde lagt på sofaen i 30 min. ved godt der er for hårdt at ligge ud sådan. men det er jo kun 30 min. hm øvøv, jeg nyder ellers træningen meget allerede nu, eller i hvert fald den tilfredsstillelse bagefter:-) Så tror jeg at jeg i stedet tager regntøj på og går i hundeskov med Balder, om ikke andet forbrænder han da en masse:-)

• #11   18. jan 2012 løbe hverken kan eller vil jeg endnu. jeg er små 30 kg. overvægtig og jeg har hørt meget om at man max. skal være 10-15 kg. overvægtig før ens krop ikke bliver overbelastet. men at min crosstrainer også kunne få mig til at overbelaste, den var lige godt fanden:-) ej tager kun idag pause og plejer den. så må jeg på den imorgen igen

• #12   18. jan 2012 Som de andre skriver er du startet alt for hårdt ud, jeg tror det er dét din krop prøver at fortælle dig. Du kan få svære skader og fibersprængninger hvis du overbelaster din krop for meget.

Og ja, en crosstrainer kan godt overbelaste din krop. Jeg ville holde en dags pause imellem træningerne i starten og så ellers bygge op lige så stille. De dage hvor man ikke træner, kan man gå en ekstra lang tur med hunden, det giver også godt smiley

Kommentér på:
at træne og smerter

Annonce