807 visninger
|
Oprettet:
Christina Med sbt og blandingsfisen<3 H
8. sep 2006 Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.418
8. sep 2006 Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.418
thailand???? {{forumTopicSubject}}
Hey:) sidder her og muligvis skal til thailand igen..
´men vil lige høre jeres erfaringer omkring hvad det koster..
vi har morgenmad på hotellet..så kommer der middagsmad og aftensmad + drikkelse til maden og i løbet af dagen.
hvad vil i mene at 1 person bruger for i danske kroner på mad og drikkelse om ugen?..bare såda ca:)
vi skal selvfølgelig også på nogle ture..men det kommer ved siden af
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Min kollega skal af sted til thailand om 14 dage, han viste mig denne hjemmeside:
http://www.cctravel.dk/html/thailand/
Han sagde at de havde rejst med dem før og havde været rigtig glade for dem. Måske det var noget?
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Skal nemlig selv til Thailand om 3 uger (JUBIIIIIIIII)
jan 2008
nov 2007
jan 2008
nov 2007
Vi var 2. personer og vi fik:
Fly tur/retur
Vi boede den første uge i Bangkok hos en ven så det var gratis til gengæld spiste vi ude 3 gange dagligt, var på sky bar, fik ordnet tænder, alt det tøj jeg havde med der ned smed jeg ud og købte nyt af, vi fik begge et skræddersyet jakkesæt med 2 skjorter til, vi var på 2 markeder og købte gaver til familien, vi købte nye kufferter.
Så var vi en uge hos en venindes mor hvor vi boede i en lille bitte landsby. Der var vi til tempelfest, ude og se en krokodillefarm og se vandfald.
Så var vi en uge på Cho chang. Super hyggelig badeferie på et af de lidt finere hoteller. Vi snorklede, legede kanoer, legede knallert, red på elefanter…
I prisen var også inkluderet 3 forskellige hospitalsbesøg hvoraf jeg var indlagt en hel dag den ene gang…
jan 2008
Så fik i også lidt for pengene
Jeg skal selv til Ko Chang ! Kan fortælle noget spændende om Ko Chang ?
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.418
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
sep 2006
gad godt kunne vide hvad man skal bruge på mad og drikke i 14 dage to mennesker sådan ca..ved godt det kommer an på hvilke mad..men det mest thai mad og det jo billigt
nov 2007
Ko chang er et rigtigt ”postkort” sted – du ved med strande så flotte som et postkort. Blåt vand, hvide strande og palmer med hængekøjer
Desværre var det på ko chang at jeg fik en maveinfektion, så jeg kan klart anbefale at man køber sådan nogle piller hjemmefra der forebygger den slags (men deres hospital er fantastisk).
Det skal lige siges at det kun var mig ud af 4 personer der blev syg, så jeg tror ikke i skal være bange for maden – bare forberedt…
Jeg vil også anbefale at man køber nogle benadryl mod allergi og tager med fordi Thai myg er specielt aggressive over for nordiske typer. På trods af alverdens myggebalsam blev jeg stukket en hel del, og fordi nordiske folk ofte er mere overfølsomme overfor deres myggestik klør det som en i h******! Og hvis det så bare var det, men der går rigtig hurtigt infektion i skidtet, og så ender man med myggestik der er på størrelse med tennisbolde – og tro mig det gør nuller!!! Det kræver desuden behandling med penicillin…
Vi legede en knallert der nede, og kørte rundt på – det var en rigtig god måde at opleve hele øen på. Vi var af sted med nogle venner hvor hun er thai og han har boet i thailand, så vi havde guider på. Vi var rundt og så et af deres mange vandfald, og vi svømmede i bjerg søen (hunde koldt). Når man sad stille med fødderne i vandet kom der de der fisk der spiser død hud på fødderne
Vi så også aber der kravlede rundt i junglen.
Vi red på elefanter - det var super hyggeligt. Vores elefant forsøgte flere gange at stikke af fra føreren der gik ved siden af, men den gjorde det så langsomt at det selvfølgelig blev opdaget. Til sidst kom jeg til at grine hver gang den gjorde et ”flugt forsøg” og det resulterede i at den begyndte at daske blade op i hoved på mig – mega sjovt
Vi snorklede en del fordi der er så mange flotte fisk – også helt tæt på stranden. Udstyret købte vi i en lokal dykker butik på selve ø’en. Jeg havde aldrig prøvet det før så jeg turde ikke bevæge mig ud hvor jeg ikke kunne bunde. De andre legede dog en kano mens jeg var indlagt for det med maven, og så sejlede de ud til et koralrev. Jeg vil nok bare anbefale at man betaler sig fra det og tager på en af de der turer hvor der er guide med – at gøre det selv når man ikke kender området er måske lige friskt nok
Vær opmærksom på, at hvis i ikke rejser med et selskab men selv planlægger turen, så kan i risikere at i ikke kommer af færgen samme sted som i steg på. Det skete for os fordi kongefamilien var på besøg, og det skabte lidt forvirring. Men rejser i med et selskab bør de selvfølelig have styr på den slags. Og en lille ting mere man sejler som sagt til ko chang fra fastlandet med en færge, så det er vigtigt at i begge kan bære jeres kufferter og ikke kun rulle dem på hjul, for man skal op at trapper…
jan 2008
TAK for super gode tips og informationer !!
Det bliver kopieret og sendt til min familie
sep 2006
nov 2007
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Men sån en gang Pad Thai er altså også fantastisk!
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 18
Vi var i thailand i 2 mdr, og rejste rundt helt op til den nordligste del af Thailand hvor vi så de langhalsede kvinder, en tur mod øst hvor der ikke er så meget turisme - og hvor vi svømmede med delfiner på et rehabiliteringscenter for delfiner som er blevet indfanget under tunfangsten, vi så river Kwai og besøgte tigertemplet (hvilket bestemt IKKE var en rar oplevelse!) og så var vi nede syd på til full moon party, og fik taget dykkercertifikat og advanced divers certifikat.... og vi kom af med ca 20.000 på de to mdr ALT inklusiv (og jeg købte endda en hund med hjem!)
Man kan selvfølgelig spise i alle prisklasser, og det billigste jeg fik var nogle nudler fra et gadekøkken til ca 10 bath (var vel to kroner dengang)
Jeg vil afsted igen
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Har ikke været ude og rejse siden jeg var 10år gammel.. Og det var i 1999...
sep 2006
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 18
sep 2006
thailand????