{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.253 visninger | Oprettet:

Nældefeber. Lidt hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Jeg fik et voldsmt udbrud af nældefeber lørdag. Almindelige Alnok tog ikke noget, fik en recept på noget stærkere søndag som heller ikke tilsyneladende hjalp. Mandag var jeg ved lægen da mine led var meget hævede og enormt ømme. Jeg fik taget blodprøver og den ene viste en betændelses tilstand i kroppen.

Min aller største frygt er jo hundene da rødmen kommer og går uden noget fast mønster, men jeg ligger i sofaen med dem det meste af tiden..

Er der nogle der har prøvet noget lignende.?
Får svar fra lægen i morgen, men ind til da, nogle idéer om hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nældefeber. Lidt hjælp søges
  • #3   3. jan 2012 Jeg har ligget hjemme i sofaen siden lørdag hvor det hele startede. Og har mere eller mindre været rød konstant, men det er ikke de samme steder. Det startede i hovedet og hænder, så forsvandt det dér og gik over i ben, fødder og maven, nu er det sådan lidt over det hele. Det forsvinder måske efter et par timer og kommer så i løbet af 2 minutter andre steder, eller nogle gange samme steder igen.

    Jeg har været syg op til i lørdags, men nu fejler jeg intet andet end det rødme og hævede led. Det får jeg dog pencilin for, så det er ved at hjælpe...


  • #4   3. jan 2012 Jeg har bare ikke spist noget jeg ikke plejer i meget lang tid. Men ved man lige pludselig kan blive allergisk overfor et eller andet.. Bare det for guds skyld ikke er hundene..

  • #5   3. jan 2012 Havde selv en tur med nældefeber sidst i oktober, det var en rigtig hård omgang. Jeg havde det over det hele, undtagen i ansigtet og på håndflader og under fødderne.
    Fik først en sprøjte med binyrebarkhormon, tog løbende Telfast 180 mg et par gange om dagen (plejer at kunne klare mig med 1 om dagen for min husstøvmideallergi).
    I løbet af natten tog jeg et par Prednisolon.
    Næste dag fik jeg en sprøjte med kraftigt antihistamin.
    Tog kolde bade ind i mellem, og på et tidspunkt gik det så over igen, men det er godt nok noget hø at komme igennem.
    Jeg har aldrig tidligere været ude for, at samtlige læger jeg var i kontakt med, mente, at det var forfærdelig synd for mig.
    Der var ikke nogen egentlig forklaring på det, men en mistanke til noget medicin.
    Håber din læge har et godt svar til dig i morgen.
    God bedring.


  • #7   3. jan 2012 Har du spist kodimagnyl ?

  • #9   3. jan 2012 Lise-lotte: ja det er et helved at komme igennem. Er ved at gå ud af mit gode skind for hold da kæft hvor det klæer, gør ondt i leddene og er så ubehageligt..

    Is-hunde: Ååhr tror ikke jeg har noget med nakken andet end det jeg plejer, og når jeg har sovet i sofaen er nakken jo altid sådan lidt stiv.

    Lise: Ikke sådan lige for nylig. Det er nok 14 dage siden...


  • #10   3. jan 2012 Jeg er helt hysterisk overfølsom overfor acetylsalicylsyre........får nældefeber bare jeg får det mindste af det stof.....det er blandt andet i kodimagnyl........

  • #11   3. jan 2012 Jeg vil foreslå at du får en allergi test. Det er det eneste som har virket for mig - altså at prøve at undgå det jeg er allergisk overfor. Og ja, man kan blive fuldstændig sindssyg af det kløen. Det er uudholdeligt.

    Jeg har fået hydrocortison creme og steroid tabletter. Det er noget skrapt stads, men det tog faktisk kløen i løbet af en lille times tid og jeg skal love for at min hudlæge lige røg i toppen af min top 10 liste af yndlingsmennesker i hele verden. smiley



Kommentér på:
Nældefeber. Lidt hjælp søges

Annonce