923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Hvad F skal jeg lige gøre... Hvad F skal jeg lige gøre...

Har 2 af mine børn boende ved deres far har selv givet lov til det...

Men nu vil min søn på 13 snart 14 bare hjem igen han bliver ved med at fortælle at han er hunderæd for sin far, han kan ikke konkret fortælle helt hvad det er der gør ham så bange for ham, ham har jeg så søgt om at få hjem igen igennem amtet...

Men så står mine børns far gudhjælpemig og fortæller mig at han nogen gange går ud til vores datter på 12 år når hun er i bad for at se hvor langt hun er kommet i sin udvikling... Dette bekymrer mig en del. Hun fortæller selv at hun ikke bryder sig om at han kigger på hende når hun er i bad... Men hun tør eller formår ikke selv at fortælle ham at hun ikke vil have dette.
Min lille pige på 12 år er en pige der elsker at gøre gode ting for andre, og hun har så spurgt sin far om hun skal skrubbe ham på ryggen som han tidligere kæreste har gjort, og dette siger han så god for...??? Hvilket jeg ikke fatter en brik af da han jo har været igennem en uddannelse som fortæller strikst hvad der er Go og ikke Go....

Han har nu været igennem pædagouddannelsen 3 gange da han dumper til eksamen... Han siger selv at det er fordi han ikke kan huske de ting han har læst men jeg er godt nok begyndt at tvivle på om det er grunden til at han dumper...

What to do hvis jeg indberetter dette ser det jo ud som om jeg er ude på at ramme ham eller andet... Hvilket jeg jo ikke er...
Er der nogen med et godt råd...?????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad F skal jeg lige gøre...
  • #1   2. jan 2012 jeg ville omgående rådfører mig med min sagsbehandler - det kan kun gå for langsomt!! føj hvor ulækkert!

• #2   2. jan 2012 Ja men problemet er at så er jeg da bare ude på hævn...

• #3   2. jan 2012 Hvis jeg havde de mistanker om mine børns far som du har ville jeg gøre ALT i min magt for at få dem hjem igen... en dreng på 13 år er IKKE bange for sin far uden grund!

• #4   2. jan 2012 Jeg kan slet ikke forstå at du kan være i tvivl om noget som helst... I morgen går du ned på kommunen og fortæller dem alt hvad du lige har skrevet her, og så skal de børn hjem til dig i en pokkers fart!

Ja det kan godt være at det kommer til at virke som om at du er ude på at ramme ham og få hævn, det "problem" må du takle bagefter...

• #5   2. jan 2012 Altså man dumper jo ikk en eksame fordi men evt skulle være til børn..?? det er da det dummeste jeg længe har hørt.. Hvis det havde været moren som gjorde som ham havde man ikk haft et problem..

Jeg ville da være obs på det.. Men hvis børnene vil bo hos dig skal de da det de er gamle nok til selv og vælge så der er jo ikk så meget i det.. har intet med hævn og gøre men hvad ens børn gerne vil og har lyst til

• #6   2. jan 2012 Er det ikke ligegyldigt om han tror at du er ude på at få hævn?
    Hvis du føler der er noget forkert, så skal du da reagere lige med det samme, specielt når drengen er bange for ham og pigen fortælle de ting som er virkelig upassende!

Jeg havde IKKE ventet med gå videre med det!

• #7   2. jan 2012 Dit ansvar ligger i at passe på dine børn, ikke at gå op i hva han eller andre tænker!!!

• #8   2. jan 2012 Ja men jeg gav jo lov til de måtte flytte derhjem, men nu hvor min søn både har sagt det til skolen og akt lærer og alle andre at han vil flytte hjem, siger hans far bare at HANS ønske er at han bliver boende hjemme ved ham og jeg kun vil have ham hjem pga pengene. Det er ikke mig der har spurgt om han vil flytte hjem men ham der har bedt om at komme hjem igen....
    Det med pengene har han så sagt til vores fælles søn... Hvilket jeg heller ikke syntes er i orden da jeg ikke siger noget negativt om deres far til dem....
    Han har ikke engang sørget for at min søn havde en ordentlig vinterjakke, det sørgede jeg så for da jeg var meget træt af at se drengen frøs. Og hans vinterstøvler var så flækket og revnet men drengen TØR ikke engang sige at de var i stykker til hans far...
    Så endte osse med at købe ordentlige stævler til ham så han ikke blev mere syg end han var ved at blive pga våde kolde fødder... Og ikke engang et tak, kun sure miner...

• #9   2. jan 2012 Jeg kontakter min familierådgiver imorgen tidlig så må jeg se hvad hun siger til det...

• #10   2. jan 2012 Anika - Det lyder som om at du går mere op i hvad andre tænker, specielt faderen ... jeg må indrømme at jeg synes det er MEGET synd for dine børn at de bor der og er bange, og du ikke har reageret lige så snart du vidste der var noget galt.

• #11   2. jan 2012 Du ligemeget hvad den eks tænker...

Men sys godt nok du skal passe på med dine beskylderne omkring med pedofili som du ligger lidt om til her der er en meeeeeget alvorlig anklage og kan give nogle forfærdelige følger som både vil gå ud over ham og rigtig meget dine børn.. og især uden beviser af ingen art..

• #12   2. jan 2012 Og skal så lige siges at jeg ALDRIG ville gå ud til hverken min datter eller søn for at tjekke hvor langt de er kommet i deres udvikling, de kommer skisme selv hvis der er noget de er i tvivl om, og har det noget at gøre med diller eller mis så er der noget der hedder lægen...
    Ikke at jeg er flov men det kan de fannerme hurtigt blive....

• #13   2. jan 2012 Jeg beskylder ham ikke for pædofili, men ytrer min bekymring...
    Og det at jeg mener at det IKKE er i orden at han gør det han gør...

Har været ved skolen ved akt læren som har sagt at de ville kigge på det, min familierådgiver mener han skulle have været indberette så det kunne have været undersøgt om min søn har noget at være bange for...
    Men det med min datter er nyt... Og i min verden ikke rart....
    Ikke at det nødvendigvis er pædofili men at det er grænseoverskridene og ikke i orden...

• #14   2. jan 2012 Anika - Jamen HVIS du synes han overskrider deres grænse, som det virker til at du gør - hvorfor har du så ikke gjort noget? smiley

• #15   2. jan 2012 Jamen så snart med ham om det.. og snak med din datter om det. også søgom at få børnene hjem til dig hvis de vil være hos dig er det da der de skal være..

• #16   2. jan 2012 Skal til møde på statsamtet torsdag... Og der beder jeg om en midligertidig afgørelse på min søn.

• #17   2. jan 2012 Fordi han er en hidsig prop og mine børn skal ikke udsættes for ret meget mere ang ham, for det er dem det går ud over når jeg så er gået.... DERFOR...
    Og det er så en af grundene til at jeg ikke kan snakke med ham om noget som helst andet end hvis man siger hvor er du dygtig osv kun ros aldrig ris...
    Sidst vi snakkede om en vigtig ting da smed han røret på over for mig, fordi jeg mente at han ikke kunne se hvornår man snakker voksen snak og hvornår man ikke blander børn ind i voksen ting...

• #18   2. jan 2012 Ved at hvis der sker noget så ringer eller skriver min søn med det samme... Og så kan jeg være der i løbet af 5 min og samtidlig ringe til politiet...

• #19   2. jan 2012 Nej hun siger godt nok hun er bange for sin far når han bliver sur, men at min søn er endnu mere bange for sin far end hun er... Det er så bare det at han i mine øjne overskrider deres grænser...

• #20   2. jan 2012 Jeg skal nok kæmpe kampen det har jeg lovet min søn... smiley

• #21   2. jan 2012 Ville slet ikke kunne lade mine børn være hos en de var bange for.

• #22   2. jan 2012 en kamp bliver det jo ikk for nå de har den alder de har så bestemmer de helt selv hvor de vil være.. =)

• #23   2. jan 2012 Mette J - heller ikke mig.

• #24   2. jan 2012 Nej men man tager dem jo bare heller ikke hjem når deres adresse er ved faderen.

• #25   2. jan 2012 Børn kan fra de er 12 år selv bestemme hvem de vil bo hos.

• #26   2. jan 2012 Børn kan fra de er 10 år gamle selv kontakte amtet hvis de ikke vil bo der de bor, det står der inde på deres hjemmeside... smiley

• #27   2. jan 2012 Du skal straks fortælle faderens hjemkommune , at du er bekymret over, om der er noget galt.

Hvis der er nogen forkert og det blev opdaget, ville du hade dig selv resten af livet for ikke at have grebet ind

• #28   2. jan 2012 Jeg tager en snak med min egen familierådgiver i morgen tidlig... Hun er den bedste til at råde hvad jeg skal gøre eller osse tager hun selv affære... smiley
    Skal nok give en opdate på hvad hun siger imorgen... smiley

• #29   2. jan 2012 Få dog de børn hjem - dem begge to - den mand skal de ikke være ved længere! Man kan ikke bare gå ind imens en anden eri bad for at se udviklingen, det er sygt! Og at drengen er bange for hans far, få dem hjem!

• #30   2. jan 2012 Tro mig jeg ringer til min familierådgiver imorgen og beder hende om at tage affære... Og så må vi se hvordan det ender...

• #31   2. jan 2012 Åhh det lyder godt!

• #32   2. jan 2012 Afsted med den indberetning. Det var da fuldstændig groteskt?!

• #33   2. jan 2012 Skræmmende at han takker ja til at din datter skal skrubbe ham på ryggen som , hans tidligere kæreste gjorde ? Ens børn. er ens børn , og kærester er en hel anden ting.

Håber du finder en løsning for dig og dine børn. Et barn skal ikke frygte sine forældre......

• #34   2. jan 2012 Vi læser begge til pædagog, og er derfor underlagt noget, der hedder "skærpet underretningspligt", hvilket betyder, at hvis vi får den mindste mistanke om vanrøgt af en eller anden slags, så skal vi kontakte kommunen.. Underretningspligten er ikke skærpet for privatpersoner, men den er der dog! Så man må ikke bare ignorerer, hvis man får stærk mistanke om noget.. Mht. Om faren bliver anklaget for pædofili, så sker det ikke bare lige sådan..! Der iværksættes, ved stærk nok mistanke, en paragraf 50 undersøgelse af kommunen.. Den undersøger først og fremmest om der overhovedet er hold i sagen.. Denne undersøgelse kommer jo ikke til at ligge til skue for offentligheden.. Anmelderen er desuden anonym efter ønske..

Jeg vedhæfter her et link til socialministeriets hjemmeside, der forklarer lidt overordnet pm underretningspligt og paragraf 50 undersøgelser.. Der er selvfølgelig meget mere i det.. Men ja, med hensyn til, om du burde gøre noget, så er det en god ide at huske at du lovmæssigt er underlagt underretningspligten..

(link fjernet)

• #35   3. jan 2012 Hun sagde så at vi lige tager torsdags mødet med statsamtet og ser hvad der sker, som hun siger det er godt at have det i baghånden, ikke at det kommer til at gå ud over min datter eller søn. Hun har skrevet det hele ned... Og som jeg sagde til hende at jeg ikke mistænkte ham for pædofili men at han ikke formår at se hvad der er rigtigt og forkert med børnene...

Kommentér på:
Hvad F skal jeg lige gøre...

Annonce