{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad per md til menneske :-)
  • #1   31. dec 2011 Det kommer jo gevaldigt an på hvad sådan en person spiser ....

  • #2   31. dec 2011 Point taken..

    nu tænker jeg mere hvis man skal overleve. rugbrød pålæg aftensmad smiley
    Hvis man nu skal leve. og ikke grill osv smiley

    lidt ligesom i luksusfælden de har vidst hvad en familie på 2 burde kunne leve for..
    kan bare ikke huske mere smiley
    Så ville gerne høre om nogle ved hvad man burde kunne leve for?


  • #3   31. dec 2011 Jamen igen - kommer an på vaner, mærker og mængde ; )



  • #4   31. dec 2011 IHA smiley jamen bare sådan ca da smiley

    folk kan jo også tage af hvad de selv bruger på dem selv smiley
    - ved der findes sådan en " man burde kunne klare sig for " smiley


  • #5   31. dec 2011 Stinne - Wauuuw okay, så burde jeg kunne overleve.. Skal nemlig flytte, og da jeg får lidt hjælp her til at starte med til min kontanthjælp går iorden har jeg 1000 til mad.. Så det burde jeg bestemt kunne! smiley

  • #6   31. dec 2011 Stinne - Ja da , men sådan må det jo bare være hvis man ikke har for mange penge, hellere det end at kunne spise godt i en uge, og derefter slet ikke at have mad ? smiley

    Super flot du kunne klare det, må jeg tage hatten af for :-)!


  • #7   31. dec 2011 1000 kr for mad pr. måned lyder som en ganske fint.

    Hos er budgettet 2000 kr. for mad og andre dagligvarer. Det er for to voksne. Det er skrabet.


  • #8   31. dec 2011 CH - Okay, jamen det var godt, ved jo min mor nok skal hjælpe hvis jeg står og har problemer.. Nu drikker jeg heldigvis ikke eller ryger smiley Så det skal jeg ikke tænke på! smiley

    mange tak.


  • #9   31. dec 2011 Ch - undskyld jeg spørger, er det med regnet frugt og så videre? smiley tænker på jeres penge til mad hver md smiley

  • #10   31. dec 2011 1000 om måneden til mad synes jeg er sådan, at hvis man tænker sig lidt om, kan man leve ganske fint og varieret og også få råd til lidt gæster og guf i ny og næ

    Men det kommer jo også lidt an på, hvad der er med udover mad og hvor meget, man bruger på det; personlig pleje, husholdning, diverse til hjem og dyr osv., eller om det udelukkende er mad


  • #11   31. dec 2011 Marianne - Har 300 til alt det andet ,og der ved jeg min mor hjælper til jeg får et arbejde igen... Så 1000 til mad, og 300 til ALT andet... Og nu arbejder hun med rengørings ting, der kan jeg få lidt også.. Så tror det skal gå..

    Glad for man har råd til guf smiley jubii.. men finder jo nok ud af om jeg har overskud eller underskud sidst på md! i febuar...

    Tak for dit svar smiley


  • #12   31. dec 2011 MurderTeddy, det er alt inklusive.... Nogle gange også inklusive hunde- og kattemad.

  • #13   31. dec 2011 CH - Okay, mange tak fordi jeg måtte snage lidt.. :-)!

  • #14   31. dec 2011 Aaalt ok :o)


  • #15   31. dec 2011 Jeg bruger mange penge - måske 2500 til mad, alene til mig selv. Men jeg har det problem, at jeg lever efter en særlig diæt, som forhindrer mig i at kunne købe de billigste ting... Jeg må ikke få ris, kartofler og pasta, men skal have masser af fibre, grønt og proteiner - som er det, der er dyrest... :o/ Jeg prioriterer så mit helbred - kan ikke rigtigt andet - og så må jeg undvære andre ting i livet.

    Men spiser man "normalt", burde man kunne gøre det for 1000 kr, ville jeg mene :o)


  • #16   31. dec 2011 Therese - Du lever som jeg ønsker smiley men vil ikke undvære mine ris smiley ...
    okay, tusind tak for dit svar.. ser da ud til jeg ikke er helt tabt smiley ..
    men giver helt sig selv, har ikke mere, så det SKAL slå til smiley


  • #17   31. dec 2011 Rikke - Okay tusind tak! smiley
    Dog tror jeg ikke både jeg kan mad og alle ting til hus/lejlighed for 1300 men har jo heldigvis hjælp på begge fronter, står kun alene med den lille bitte del af det. men vil bare gerne helst kunne klare mig selv :-)!


  • #18   31. dec 2011 MurderTeddy; Jeg har også haft svært ved at undvære risene - og kartoflerne!! Men har desværre ikke noget valg - så finder man på alternativer, som f.eks. spelt-, byg- og rugkerner, men de koster desværre en bondegård!

  • #19   31. dec 2011 Simpelthen så sørgeligt det er sådan det skal være så dyrt! smiley

    - Stinne godt nytår til dig os.!


  • #20   31. dec 2011 Jeg levede også stivelsesfrit nogle år og det er bare sådan, at det kan ikke lade sig gøre, hvis man ikke har penge at gøre godt med.

    Det er ærgerligt, at økonomi i så høj grad har indflydelse på den kost, man må spise.

    Her betyder den lidt kedelige økonomiske situation at grøntsager ikke er højt prioriteret, og det er jo heller ikke det bedste i verden.


  • #21   31. dec 2011 Ch . HELT enig, det er rigtig surt og ærgeligt verden er skruet sådan sammen smiley
    Men har heldigvis en mor der hjælper med støreste delen af mad, men ville da være fedt selv at kunne styre det igen smiley Men må jo prøve så godt jeg kan! smiley


  • #22   31. dec 2011 MurderTeddy
    hvis du har en nogenlunde plan for, hvad du har brug for og vil have og så køber en til en uge af gangen, så godt det kan lade sig gøre, så bør det ikke være et problem. Så kan du også hurtigt se, hvis du har brugt lidt for meget en uge og må have et par dage med grød eller tomatsuppe ugen efter smiley


  • #23   31. dec 2011 Her bruger vi 2000. kr til mad og daglig varer om måneden.
    Det er fordi hunden bliver råfodret og kattene (3) får et kvalitetsfoder.
    Vi får spist godt både grønt og frugt, kartofler ris og pasta.
    Diverse kødrtter, alt det traditionmæssige mad


  • #24   31. dec 2011 Marianne - Ja lige præcis! smiley Mange tak.. mon ikke jeg hurtig finder ud af det..

    Suzy - Dejlig at høre du kunne få det til at rende rundt, så kan jeg sgu os! smiley
    tak...

    Lady a - Årh okay, jamen ser da ud til 1000 kr er rigeligt til en person! smiley


  • #25   31. dec 2011 Min kæreste og Jeg bruger 3500,- pr. mdr. på mad og dagligvarer.
    Da jeg boede alene brugte jeg ca. 2000-2500,- pr. mdr - Men der bestilte jeg også tit mad udefra eller smuttede forbi og købte en sandwich eller ligende. Og så er jeg heller ikke god til at lave mad til flere dage af gangen.. :o)


  • #26   31. dec 2011 Det kommer helt an på hvad man spiser, jeg kan ikke leve for 1000kr om måneden. jeg vil have god sund mad og går ikke på kompromi med det, så jeg spendere omkring 3000kr på madbudgettet alene.

  • #27   31. dec 2011 Jeg bruger for mange penge om måneden smiley Så jeg er ikke et godt eksempel

  • #28   31. dec 2011 Jeg er sikker på man kan hvad man vil og vil man leve for feks. 2500 om måneden så kan man os det.

  • #29   31. dec 2011 Rikke aka. rap-anden :- )

    Ja selvfølgelig kan man det, man kan da hvad man vil :))



  • #30   31. dec 2011 Har bare intet andet end det, kan ikke bruge mere.. det er MAKS det er det jeg har når alt er betalt ....
    Så bliver nok svært, men selfølgelig hvis man virkelig vil kan det vel lade sig gøre for 1000 kr også.. så godt som.


  • #31   1. jan 2012 •MurderTeddy .

    Ja bestemt kan det lade sig gøre, det bare at planlægge og lave madplan til en uge af gangen.


  • #32   1. jan 2012 Ja, du har nok helt ret smiley vil jeg gøre!

  • #33   1. jan 2012 Årh tak Suzy smiley

    vil gøre det samme som dig og de andre så...
    - må rigtig holde øje! smiley uha, mig og bagning ... når jeg bager boller bliver de så hårde jeg kunne slå naboen ihjel *S*


  • #34   1. jan 2012 Suzy - hihi vil jeg lige lede efter smiley

    - Jamen ved det simpelthen ikke, de er farlige for både tænder og mave tror jeg..
    har aldrig prøvet franskbrød :)!


  • #35   1. jan 2012 Her i huset smider vi 300kr i ugen hver ( 2 voksne ) som rækker til mad og hvad man ellers skal bruge toiletpapir, tandpasta osv. Vi lever ganske udemærket.

    Vi sørger altid for at planlægge mad et godt stykke frem så vi kan handle tilbud ind efter det. Bare f.eks nu har vi lavet madplan for hele januar : )


  • #36   1. jan 2012 Med de priser vi har på mad nu vil jeg ikke mene det nemt at leve for under 1000kr om måneden alene hvis man gerne vil have mad på bordet morgen middag og aften...

    Vi har heller ikke altid det store at leve for men handler meget i Netto og rema og i netto og rema har de tit frost kød sat ned fordi det kun kan holde sig en dag mere og så kommer det i fryseren eller laves samme dag smiley
    Det en af de måder vi klare os på, ved at købe billigt/stort ind af tilbudene-- Feks da der var 4 smør for 32kr der købte jeg 20 pakker så vi havde til meget lang tid da en pakke smør koster omkring 19kr nu...
    Problemet med madplanen er at man så ikke har mulighed for at købe tingene på tilbud og leve efter hvad der er billigst at købe..
    Men så kan man nøjes med at lave madplan for èn uge af gangen og lave den lørdag når reklamerne er kommet, så man kan se om hvad der denne uge er billigt i de butikker man handler i...


    Men det med hvor meget man har at leve for er ret svingende..
    Da vi købte hus var bankens mening at vi skulle have 10.000 at leve for mig,kæresten og vores søn... Det var jo helt vanvittigt.. Vi var vant til at leve for 2500 om måneden-- dog levede vi bestemt ikke af varmt mad ret ofte.. Der var jo også madpakker osv...
    Men vi kom frem til at vi skulle have 4000 om måneden at leve for- det sagde vi til banken var nok fordi vi jo ikke var vant til mere, så vi forventede intet luksus budget .. og vi lever fint for de 4000 om måneden - det er mad og alt andet som shampoo, sæbe osv... og tøj indimellem til vores søn og godbider og hundemad...

    Men jeg ville ikke leve for mindre.. Det ville være for trist...

    God fornøjelse...



  • #37   1. jan 2012 Trist ligefrem? nok alt efter hvad men ser som livsglæder! smiley
    bare jeg får mad på bordet, man spiser jo tit hos veninder og til tider hos ens mor anyways hvis man er på besøg smiley

    Men tak for dit svar....


  • #38   1. jan 2012 Ja trist..
    For så ville jeg aldrig kunne som nu tage min søn med i byen og spise soft ice... dele en frokost pizza i byen med ham eller tage ham med på ture.... og købe tøj og legetøj til ham....
    Det ville jeg synes var trist...
    Det betyder meget for mig at kunne give min søn nogle dejlige oplevelser og hygge dage bare mig og ham.. Kunne have råd til at han er "med på moden" i skolen hvor der skal bruges penge på dyre fodbold kort osv for at man er med i legen i frikvarterende mm..



  • #39   2. jan 2012 Fordi det de penge der er til det.. De penge vi har- de 4000pr måned er til alt mad/husholdning mm. Det er hvad der er til alt vi vil om vi vælger en dag i tivoli så er det derfra pengene tages- for der er ikke andre penge at tage af...
    Det er også til gaver, legetøj, tøj osv...


  • #40   2. jan 2012 Vi har ikke noget decideret madbudget - men tror vi bruger ca. 2000 kr. på mad og diverse til to personer. Måske lidt mindre

  • #41   2. jan 2012 Jeg synes den tristheds-faktor er ret relevant. For det giver nemlig et ensidigt liv kun at have så man lige kan få mad på bordet hver måned.

    Man kan kun leve sådan en begrænset tid før det begynder at tære på en. Ikke at have overskud til at gøre noget som helst - ikke kunne forny garderoben, når der er huller i tøjet, kunne udskifte udslidte ting og så videre, giver ubehag og stress.

    Så at leve for få penge er noget man kan gøre med stor succes i perioder, men i årevis ad gangen er det mentalt ufatteligt hårdt...


  • #43   2. jan 2012 Præcis CH
    - mange der ikke har boet alene eller boet ude og
    selv skulle sørge for alt glemmer at der er mange
    ting der koster penge som man ikke liiiige har med
    i sit budget...
    og er det som her feks at der kun er de 4000 til mad mm
    efter alle faste udgifter, jamen så man nød til at have i tankerne
    at der jo er andet end bare mad på en madplan... der er de dage hvor
    man køber is, køber sodavand, køber en pizza, køber wc rens osv.. og det høre som regel med under ens rådighedsbeløb efter alle faste udgifter, selvom man bare kalder det madpenge.. så er der ofte ingen andre penge jo.. de kommer ikke flyvende fordi man gerne vil i tivoli med venner, børn eller andet.. eller fordi man fik ødelagt sin vinterjakke eller hundens sele gik i stykker osv...

    Det skal man huske på... smiley
    Det synd når ingen nævner det fordi
    så mange kommer til at sidde for hårdt for længe..
    og så bliver livet trist og hårdt..

    Man kan ikke regne med at man måske bliver inviteret hjem til nogle, spiser hos familie og venner mm..
    Man er nød til at have i sit budget at man skal spise hjemme hver dag... og så blive glædeligt overrasket hvis man bliver inviteret ud og kan spare lidt mad de dage...

    Vi spiser feks aldrig hos andre, men har oftere venner og familie der spiser her... Det koster al sammen mere end bare mad til sig selv smiley

    Det ikke for at blande andet ind i madbudgettet, men for at forklare at vores rådigheds beløb kalder vi madpenge men det dækker forskelligt over forskellige ting.. som ikke er det samme hver måned smiley
    Så jeg ved ikke hvad vi præsis bruger KUN på mad fordi jeg ofte handler billigt kød osv til fryseren som bliver brugt måneden efter måske osv....



  • #44   2. jan 2012 Jeg bruger så åbenbart også mange penge på mad.
    Men som mopsejer skriver er det også alt incl. som sæbe, vaskepulver, tandpasta, toiletpapir osv osv.
    Vil tro jeg bruger omkring 1800-2000 om mdr. Det er så med alt som hører husholdningen til. Mel, sukker kulør krydderier, osv osv. er jo også med i madplanen.
    Jeg syntes bestemt ikke jeg frådser med mine penge, og syntes man skal tænke sig rigtig godt om, inden man handler, hvis man også gerne vil have ordenlig mad sidst på mdr. Og jeg er så også alene, køber altid på tilbud, men jeg VIL have sund mad, da man ellers i længden går i stå, fordi kroppen jo ikke får det den skal bruge. Har prøvet nogle mdr med rigtig dårlig økonomi, og der går man altså helt i stå. Som jeg siger, man skal have noget kroppen kan bruge. En bil kan jo ikke køre på vand. Vores krop kan heller ikke køre på kun at blive mæt. Der skal også være næring i maden man spiser.



  • #45   2. jan 2012 Rikke - take-out MÅ da unægteligt komme under madbudgettet?

  • #46   2. jan 2012 Ok - men det giver jo så et lidt misvisende billede af, hvad man kan leve for om måneden.

  • #47   2. jan 2012 Rikke - du beskriver egentlig min pointe, Rikke.

    Uafhængigt af, hvordan I har valgt at dele jeres økonomi op, så er de penge, I bruger på take-out brugt på at leve. Og det vil sige, at hvis man skal have et billede af, hvad I bruger på mad om måneden, så er de penge jo inkluderet - også selvom de kommer fra en anden "kasse" hos jer :o)


  • #48   2. jan 2012 Uh, det er sgu svært for mig at forklare det her ;o)

    Selvom I vælger at tage pengene fra et andet budget, så er det stadig penge, der bliver brugt til mad.
    Og skal man give et overblik over, hvad det koster at leve, så må man jo tage alle 30-31 dage i måneden med og ikke tage nogle af dem ud fordi man har betalt fra en anden kasse.
    Det giver jo et billede af, at mad på en måned er billigere end det reelt er.

    Hvis vi nu hos os tog på Mc. D en gang om ugen så var det jo efter din beregning kun 6 gange om ugen vi spiste aftensmad og ikke 7 som tilfældet jo er.
    Det samme gælder fastfood, når man er på farten, osv. Det er alt sammen mad og selvom det er fornøjelse, så går de penge ud fra det normale budget.



  • #49   2. jan 2012 Rikke: Har du set luksusfælden???Ellers skulle du prøve det så forstår du hvad CH mener smiley

    Hos os findes der bare ikke lommepenge.. Det er vores rådighedsbeløb/madpenge der er de 4000 om måneden så det hele bliver taget derfra og om vi spiser hjemme eller på mac D så er det stadig mad der koster penge der skal regnes med i hvad det koster at spise og leve...

    Lomme penge er noget vi har hvis vi heldige at få penge for noget vi sælger, får penge tilbage i skat eller lign.. og sådan er der mange der har det...



  • #50   2. jan 2012 Her ligger vi på 3500 for 2 voksne og 1 barn plus 2 ældre børn hver anden weekend.

  • #51   2. jan 2012 Vi har bestemt heller ikk fast food med i budgetet. Men det nu heller ikk vildt tit vi få det.. Men det er ikk med og mit beløb på 3500 dækker jo så også andre dagligvare og lang fra kun mad der er pleje producker ind under og vaskepulver og hvad der ellers høre til af dagligvare

  • #52   2. jan 2012 Det er i denne forbindelse slet ikke afgørende hvor man selv trækker pengene fra.

    For at sætte sagen på spidsen.

    Vi spiser ude 4 gange om ugen betalt af vores lommepenge.
    Vi spiser hjemme 3 gange om ugen til 60 kr. pr. dag.

    En spørger så, hvad vi spiser for om måneden fordi denne vil vide om det er et realistisk beløb vedkommende har sat op.

    Mit svar vil så være: Vores madbudget er på godt og vel 700 kr. om måneden.

    Og det er jo altså en sandhed med modifikationer.... Og ikke et tal, som andre kan bruge til et sammenligningsgrundlag.


  • #53   2. jan 2012 Har ikke læst alt endnu, men hvis nogle tror jeg ikke har boet ude før har jeg, men aldrig alene, altid med en kæreste og et barn. & vidste ikke hvad jeg ville bruge til en person altså mig Selv :-). Læser lige alt senere

  • #54   2. jan 2012 Jeg tror vist, det kan være temmelig relevant at starte sådan en tråd med at få defineret hvad man præcist mener indgår i et madbudget. Jeg synes denne tråd viser meget tydeligt, at vi beregner det meget forskelligt.

  • #55   2. jan 2012 Nå, jamen så vil jeg gerne præcisere hvad jeg mener med alt inklusive.

    Det er med alle fornøjelser som fastfood, slik, aviser og blade, dagligvarer som plejeprodukter, vaskemidler, toiletpapir og lignende.

    Alt der ikke er faste udgifter går hertil - med undtagelse af brændstof og i gode måneder, hunde- og kattemad.


  • #56   2. jan 2012 Det betyder i øvrigt at med de omkring 1000 kr. per person, så er der ikke plads til fastfood, blade osv i budgettet.

    Og det er det, der kan være opslidende, når man lever sådan i længere tid.


  • #58   2. jan 2012 Jo jo, men eftersom nogen definerer nogle former for forlystelser (fastfood, chips og slik) som værende uden for et madbudget, så er det vist meget relevant med en samlet definition.



  • #60   2. jan 2012 Okay tak Kira! smiley ...

    - Til andre . Undskyld skal nok prøve beskrive bedere næste gang smiley
    troede bare når man skrev man har 1000 kr at folk godt kunne regne ud man priotere mad hele md frem for take out 5 gange og så ikke har råd til mad resten af md smiley men åbenbart ikke alle der tænker sådan / logisk ( den sidste sætning lyder flabet, og er den ikke kunne bare ikke formulere mig anderledes ) smiley

    Tusind tak for jeres svar, lyder til jeg nok skal kunne klare den hvis jeg tænker mig om .. :-)!

    Til jer der tror jeg ikke kan have sjov, det noget pjat det kan man nu også..
    og skal jo nok få hjælp hvis det går helt galt en md smiley har 300 til "sjov" smiley ikke meget men lidt har osse ret.


Kommentér på:
Mad per md til menneske :-)

Annonce