{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.738 visninger | Oprettet:

Må man - ? om P-skive {{forumTopicSubject}}

Sidste år til jul fik vi sådan en Georg Jensen (tror jeg) P-skive på batterier, vi har bare aldrig fået sat den i bilen.
En af grundene er min frygt for, at den skal løbe tør for batterier mens jeg holder et sted hvor P-skive er påkrævet eller at batteriet er løbet tør for strøm når jeg parkere bilen og hvad gør jeg så ??

Mit spørgsmål er så ....... må jeg hvis den er løbet tør for batteri når jeg parkere og der så ingen klokkeslet er på, sætte en seddel hvor jeg skriver hvad tid jeg har parkeret ?
Eller skal jeg købe mig en almindelig rund P-skive som kan sættes fast i forruden med en af de der små sugekopper (f.eks.) og så bruge den i nødstilfælde ?

Hjælp søges, så jeg kan bruge min julegave uden at risikere en bøde, hvis uheldet er ude.

Andre forumemner med "Må man -"
Må man ....
.... gøre opmærksom på en annonce i forum ?
Skrevet af: Anne R *I love my Silky's* . - 16. feb 2012
må man..
gerne skrive om noget i forum som man undrer sig over i en annonce herinde ?
Skrevet af: Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3 - 4. okt 2011

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man - ? om P-skive
  • #1   17. dec 2011 Man må kun have 1 p-skive i forruden...... Så vidt jeg erindrer......

Vi har sådanne en P-Watch og den har fungeret i snart 5 år (7-9-13) uden problemer:-)

• #2   17. dec 2011 Men hvis nu at P-skiven ikke virker, hvad gør man så. Den der Georg Jensen er jo kun på batterier, så den kan jo løbe tør lige pludseligt.
    Hvis jeg satte en mere traditionel P-.skive med sugekop ville den kun blive sat i forruden når jeg parkere bilen og opdager den elektroniske ikke virker - den skulle ikke sidde der permanent, kun til nød. Jeg ville så sætte et stykke parpir ned foran den anden, så den er dækket til.

• #3   17. dec 2011 Uha, det tør jeg ikke sige. For så risikerer jeg at du kommer efter mig og slår mig med en P-bøde........*GGGGGGG*

• #4   17. dec 2011 Bare rolig, det gør jeg ikke. Har desværre ikke kompetance til at udskrive P-bøder, selv om det kunne være fedt en gang imellem, for nogle folk parkere virkelig med hovedet under armen.

• #5   17. dec 2011 Anne..
    Den fra Georg Jensen giver besked i GOD tid før den løber tør smiley
    Har selv en smiley

• #6   17. dec 2011 Man kunne vel også bare have et ekstra batteri til at ligge i bilen til den situation.....

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #7   17. dec 2011 Jeg kender en, der faktisk i sidste uge fik 2 P-bøder i samme uge - den første fordi den batteridrevne p-skive var løbet tør for batterier, og den anden fordi han dagen efter havde sat en af de "gammeldaws" p-skiver op ved siden af den batteridrevne (indtil han fik købt nyt batteri) - her fik han så bøden for at have to p-skiver i...

Aaah, træls da - og så lige op til jul smiley Jeg skal dog ikke kunne sige, om den batteri-drevne p-skive ikke havde advaret ham, eller han bare har "overhørt" det...

• #8   18. dec 2011 jeg mener bestemt at du gerne må skrive en seddel - det har jeg selv gjort mange gange og har aldrig modtaget en parkeringsbøde. Du skal bare sikre dig, at der kun er denne ene seddel og ikke andet i ruden, der kan forvire omkring hvornår du har parkeret

• #9   18. dec 2011 I vores lastbil og nogle af vores kasse biler er der ingen p skiver.
    der skriver vi en seddel og lægger i forruden.
    Hvis man TYDELIGT har angivet ankomst kl. slet så er det gyldigt som p skive :o)

• #10   18. dec 2011 Skiven skal kunne stilles mauelt i det tilfælde... Så det kan skiven selvfølgelig, ellers er den ikke godkendt.

Wendy Jean B
    Vrøvl.
    Det eneste der er gyldigt som en pskive er en pskive.
    Og der er også regler for hvilken udformning og materiale skiven er lavet i.
    Og et stykke papir med et klokkeslet hører ikke under nogen af disse.

• #11   18. dec 2011 § 2. Parkeringsskiver skal være fremstillet af plastic, plasticbehandlet pap eller andet lige så holdbart materiale.
    Stk. 2. De skal være udformet i overensstemmelse med bilag 1, jf. dog § 7 hvis parkeringsskiven er automatisk. Tallene fra 13 til 24 kan dog udelades.
    Stk. 3. Viser og urskive skal have forskellig farve. Der må ikke findes påtryk inden for urskivens felt bortset fra, hvad der følger af stk. 2.
    Stk. 4. Ved parkering af udenlandsk indregistreret bil kan anvendes parkeringsskive, der opfylder kravene i hjemlandet.

§ 7. En automatisk parkeringsskive skal automatisk indstilles til udløbet af det kvarter, inden for hvilket køretøjets motor standses.
    Stk. 2. En automatisk parkeringsskive skal kunne indstilles manuelt, jf. § 3, stk. 2 og 3.

• #12   18. dec 2011 Link til bilag 1

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1573#B1

• #13   18. dec 2011 Nej,en seddel dur i realiteten ikke.. det kommer helt an på,hvor large p vagten er smiley

• #14   18. dec 2011 Kører p-skiven ikke på bilens batteri ?

Det mener jeg da min fars gør, men det er så ikke georg´s

• #15   18. dec 2011 @Pruttehund du kan selv være vrtøvl.
    Min mand har da spurgt politiet så du du udtaler dig om noget ved ved en skid om.

• #16   18. dec 2011 Vi parkerede engang i Vejle midtby, hvor jeg så skulle stille p-skiven. Pludselig sad jeg med "pilen" i hånden... Vi skrev en seddel til p-vagten, hvor vi kort forklarede problemet.

Da vi kom tilbage fra handel, stod p-vagten ved vores bil og skrev på noget papir. Jeg frygtede jo en bøde, så jeg løb over til hende og sagde meget hurtigt, at vi jo havde skrevet en seddel til hende og at vi ville købe en ny skive på vejen hjem...

Den søde dame smilede og sagde: "Tag det roligt... Jeg er bare lige ved, at skrive en seddel til dig om, at jeg har lagt en ny p-skive til dig i forruden..." Hun var så rar...;0)

Jeg ville benytte mig af den nye smarte skive på trods af risiko for batterisvigt. Risikoen for, at jeg glemmer at stille skiven, er væsentlig større...

• #17   18. dec 2011 ***René*** nogle af p-skiverne skal tilsluttes bilens batteri. Men der er også nogle der ikke skal. Bla. den fra Park One skal ikke. Den kører på batteri og giver besked når batteriet er ved at være fladt.

• #18   18. dec 2011 ja der er mange slags med dem der har eget batteri kan mindst holde i tre år, det er granteret. og hvis de er ved at løbe tør for strøm vil de fleste give
    advarsler først fx. et bib.
    jeg vil nu også mene det er en skrab p-vagt hvis man for afgift for at have en seddel i ruden.
    jeg har selv min alm. p skive siddene i venster side, det må man heller ikke men har spurgt en p-vagt hvad hun synes om det, og fik at vide at hun ikke kendte til nogen der havde fået en afgift for det

• #19   18. dec 2011 Wendy Jean>>> Pruttehund har faktisk ret, en lap papir er IKKE gyldig som p-skive.... og sådan er loven bare, så hvis din mand har spurgt politiet direkte om det, så kender den bent betjent han har snakket med tydeligvis ikke loven, men det kommer nu ik som nogen overraskelse...

Anne R>>> De georg Jensen skiver til batterier giver besked i MEGET go tid når de er ved at mangle strøm og du er ikke i tvivl når den gør det, så det skal du ik bekymre dig om, desuden så har de en batteri garanti på 5år hvor hvis du får en bøde fordi den er løbet tør for strøm inden den tid, så kan du få den refunderet ved producenten, du skal bare dokumentere det og det jo nemt ved at tage et billed.....

• #21   18. dec 2011 1. Det er en jacob jensen
    2. Den advare dig inden den går tør for strøm.

Altervativet er en P-watch da den er koblet til strøm. Dog er FS02 at foretrække frem for FS03. FS02 er for det første mere stabil over for fejl (PASS) . FS02 er strømmen i en holder så man let kan løfte maskinen af og nulstille den. FS03 er ledningen fast i maskinen, og man der derfor skille tingene ad for at komme dertil hvor den er tilsluttet..

• #22   18. dec 2011 Wendy jean

Kan du se mit link og de § Jeg kopierer?!

Godt så!

Daf ind og læs op på reglerne istedet for at spille så skide klog.

Og jeg udtaler mig tydeligvis om noget jeg ved meget mere om end du, din mand og landbetjenten!

• #23   18. dec 2011 Du kan rolgit bruge den fra Georg Jensen, vi har haft vores siden sept sidste år og endnu ikke skiftet batteri i den, så det skal nok gå.

bare få den så i bilen. smiley

• #24   18. dec 2011 Vi har en P-watch F502. Den er vi super glade for:-) OG den er billigere end en p-bøde.......*GG*

• #25   18. dec 2011 Den hedder Jacob jensen smiley Og den gir besked i god tid, vi har den også smiley Dog har vi også en Georg Jensen liggende som også er en isskraber, den er lige til at smide op i forruden, den skal hverken klæbes fast eller noget smiley

• #26   18. dec 2011 Som nogle skriver, så er det en Jacob Jensen og ikke en Georg Jensen, som jeg kom til at skrive.
    Men dejligt at vide, at den giver lyd i MEGET god tid når den er ved at løbe tør for batteri. Jeg vidste heller ikke det med de 5 års bødegaranti, men dejligt at vide smiley

Tak for hjælpen - så må jeg hellere se at få den sat i bilen.

Til den som spurgte hvorfor jeg så ikke bare købte en af dem som sættes til bilens batter. Hvorfor skulle jeg gøre det, når nu jeg har fået den anden i gave ? Det er da fjollet !

• #27   18. dec 2011 Det håber jeg sandellig. Har desværre fået et par enkle bøder på bla. Ro's torv i Roskilde og det er ikke særlig rart.

• #28   18. dec 2011 Thi hi - det er nok også billigere i længden smiley

• #29   19. dec 2011 Anita O
    Hørt

Kommentér på:
Må man - ? om P-skive

Annonce