{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Pc kyndig søges. (Billed format) {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der nogle kloge hoveder tilstede smiley Jeg er ved at lave mig en fotobog og i den anledning har jeg noget tekst, der er skrevet i powerpoint inkl. nogle giffer. Mit ønske er at få lavet formatet så godt som muligt. Men hvordan gør man lige det?

Jeg har gemt min fil som bmp., men i fotoprogrammet hvor jeg indsætter mit (nu) billede, beklager programmet sig over at kvaliteten på billedet ikke er god nok. Er der noget jeg kan gøre for at få endnu bedre kvalitet på opløsningen, når det nu er en tekst jeg forsøger at gøre til et billede, som kan sættes i en fotobog?

(Jeg kan ikke bruge et alm tekstfelt som er indbygget i programmet det er en kombi mellem tekst og giffer og det vil være Alt for omstændigt. Det drejer sig nemlig om hele 42 sider.)

Alle forslag vil blive modtaget med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pc kyndig søges. (Billed format)
  • #1   23. nov 2011 ja, jpg eller png, så kører det. smiley

  • #2   23. nov 2011 Hmm det synes fotobog desværre ikke smiley Nu får jeg et lille surt rødt ansigt i stedet for det gule utilfredse jeg havde før. smiley æv hvor er det bare skidt at man ikke kan overbevise programmet om at det skal printe mine bogstever lige så fint som mine billeder .. hmprf hulk hulk.. smiley

  • #3   23. nov 2011 jeg prøver lige png har jeg ikke testet endnu smiley

  • #5   23. nov 2011 har et link til et program - det er nemt og tager dig 5 min. at gøre billederne mindre i format smiley

    Vil du have det??


  • #6   23. nov 2011 SIkke mange svar. I er da bare kvikke til at hjælpe mange tak.. Jeg har lige haft lidt om ørerne så beklager min sløvhed til at besvare smiley

    Jeg linker her et eksempel på hvordan min side ser ud. (efter konvertering)

    http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66054

    Altså problemet er at så snart filen bliver konverteret til alle andre formater end det indbyggede pptx fra powerpoint så falder kvaliteten så drastisk at det er svært at læse skriften som fotobogen jo reelt snydes til at tro er et billede. Jeg kan ikke indlæse siden som det originale pptx da programmet kun accepterer fotos.

    Og så var det jo at jeg gerne ville have det hele i så god en opløsning som muligt, så det kan læses uden bogstaverne flyder sammen. Jeg kan ikke rigtigt gøre billederne mindre (som programmet ellers viser en fin grøn smiley ved, da det jo skal kunne læses i en a4 str.

    Iiih hvor er det svært at forklare hihi. Håber det giver mening. Altså det er opløsningen fra billedet der viser tekst, som jeg gerne vil have så god som muligt så det kan læses selvom det er trykt som et billede... hmm..

    Tak til de der snørkler sig igennem den forvirrende forklaring.


  • #7   23. nov 2011 Mikael H

    Jeg takker for inputtet, men problemet er stadig tilstede. Min opløsning er en anelse bedre med paint løsningen, men stadig synes jeg det er skidt. F.eks. kan jeg se på fil. str. at filen bliver ca 2,5 mb større og dermed ved jeg at kvalien også er bedre.

    MEN.. her er tricket.. igen igen.. at jeg skal lave billedet i næsten postkort størrelse for at kunne få en "glad smiley" fra fotobog programmet... Jeg smider lige et før og efter billede i albummet så du kan se problemet i fysisk forstand. Hvis du orker kan du se smileyen som er gul / grøn i toppen af skærmen. (firkantet smiley) i nederste værktøjslinie yderst til højre. Sidste ikon. Det ikon fortæller om mit bille er godt nok til trykken eller ej.. hmm..
    Billedet smider jeg om få mins. skal lige have lavet det smiley


  • #8   23. nov 2011 Kan man på nogen måde vælge at print scr skal være anden kvalitet? smiley

  • #9   23. nov 2011 Så er billederne også tilføjet af det smiley

Kommentér på:
Pc kyndig søges. (Billed format)

Annonce