847 visninger
|
Oprettet:
Er dette en perspektivering??? {{forumTopicSubject}}
Mig og min veninde har projektuge om vold og vi har lidt svært ved at finde ud af om dette er en perspektivering.(vi har selv skrevet det)
Der er kommet en lov om at man ikke må give endefulde i hjemmet, det er jo også til at forstå.
I 70’erne prøvede forældrene at få sine børn til at lytte til dem. I dag vil folk gerne have sociale børn. Opdragelsen er ændret i de forskellige hjem.
Lægerne møder også færre børn med blå mærker og brækkede arme, ben osv, end de gjorde for 30 år siden. Der er kommet mindre vold i samfundet, men det er ikke til at se.
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
jeg har ikke lært noget om perspektivering:), men synes det lyder bedre:)
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
En perspektivering er mere.. Perspektiverende. Sæt tingene i perspektiv, tænk videre - hvordan ser det ud nu, hvordan tror I det vil se ud om 10 år? 20? Hvorfor? Hvordan kan det gøres bedre?
Sådan nogle ting. Det er for at afslutte med at hæve opgaven til et højere niveau i slutningen.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 139
Problemformulering/indledning: hvor man stiller nogen spørgsmål, man ønsker svar på.
Diskussion: hvor man finder nogen mulige svar til sine spørgsmål. (litteratur/teorier/www osv).. Det forklarer man sådan lidt.. Man har gerne flere forskelige teorier, som man "stiller op imod hinanden".
Konklusion: her laver man en kort opsamling af al indholdet og dermed får svaret på sine problemstillinger.
Perspektivering: er så, når man finder en helt tredje teori, eller en tænkt fremtidsvision.. Man skal vise at man "kan de fremad/ud fra sin opgave
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 139
Perspektivere betyder egentlig "fremtidsudsigt".. Håber det kan hjælpe lidt
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.951
Er dette en perspektivering???