778 visninger
|
Oprettet:
hjælp til kommentar til påstand??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg er i gang med en engelsk stil, og skal kommentere og komme med en holdning til en sætning...
Problemet er, at jeg virkelig ikke aner, hvad jeg skal skrive, så håber, der er nogen, som kan/vil hjælpe...
Sætningen lyder:
"The clothes we wouldn't be seen dead in will grace a slum in Nairobi, or be recycled (like our cars) for a new life"
Det eneste jeg kan komme på er, at det er godt for de fattige, at vi sender brugt tøj til fattige lande, så de kan få tøj på, når de ikke selv har råd til at købe tøj pga fattigdom...
Og det fylder altså ikke ret meget...
Håber I kan hjælpe...
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Nogle ville måske mene, at tøjet hellere skulle gives til andre organisationer så danskere kunne købe det billigt osv.
Måske, du kunne finde noget info om, hvad det koster at sende brugt tøj til ulandet? Om det økonomisk set kan betale sig?
Har personligt kendskab til et aktiveringssted, hvor der sorteres tøj til Rumænien og ved at det koster 25.000 kr., hvis tøjet ikke er sorteret ordentligt, fordi det så bliver sendt tilbage..
Tænker at sætningen er et udgangspunkt, hvor du jo selv kan vælge, hvilken retning stilen skal tage, sålænge udgangspunktet er nævnte sætning
okt 2007
(link fjernet)
okt 2007
Synes, der er masser af muligheder med det udgangspunkt, du har
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
U-landshjælp, som Helle nævner...
Den ofte probematiske måde tøj fremstilles på for at holde udgifterne nede... konsekvenserne af denne for børn og voksne i de fattige lande..
Vores overfæødighedssamfund og hvordan "køb og smid væk" har udviklet sig...
Modens indflydelse på vores samfund og, måske især, de unge generationer
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
tusind tak for hjælpen... vender nok lige tilbage når jeg har nærlæst det...
hjælp til kommentar til påstand???