En udfordring til alle HG brugere En udfordring til alle HG brugere
Min påstand:
Man kan ikke være enig med alle eller bryde sig om alle, men derfor kan man vel godt være flink.
Det, jeg så vil udfordre HG brugerne med er, at I skal omtale, snakke pænt til en person, som I bestemt ikke bryder Jer om.
Jeg vil da gerne være den første til at begynde.
Der er brugere herinde, jeg bestemt ikke bryder mig om, da jeg ofte synes de er efter andre og det kan jeg ikke lide.
MEN disse brugere brænder jo for hunde og kæmper det bedste de har lært for at undgå uheldsepisoder osv.
Så respekt for det, det tager jeg hatten af for.
De pågældende brugere ved godt hvem jeg mener, men skriver ingen navne, da det jo er udhængning
Men kan I andre tage udfordringen op og være flinke overfor brugere herinde, som I konstant er uenige med?? Altså finde et eller andet ved den bruger, som I finder sympatisk og rart???
Jeg prøver, gør I???
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Men der er et par brugere herinde som jeg heller ikke kommer så godt ud af det med.
Men alligevel tager jeg hatten af for nogle af deres holdninger og kan da godt se fornuften i det de siger............
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Jeg vil gerne prøve da
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Det er lige netop det, jeg vil hen imod.
Hvorfor er det lige, at der er brugere herinde ( inkl mig selv) der ser rødt, når en eller flere bestemte brugere forsøger " at øse ud af deres erfaring"??
Hvorfor er der næsten altid nogen, der pålægger andre motiver og holdninger, som man ikke har???
Om det er ok at overse dem - det er det da, men så skal man holde sig langt fra de tråde, de befinder sig i - eller i det mindste ikke kommentere på deres holdninger ( gælder osse mig)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg har aldrig modtaget hverken en frysning eller blot en advarsel for at tale grimt til folk.
Der er profiler herinde, der ser rødt, når de ser mine to dejlige hunde på profilbilledet - jeg ser da rigtig gerne at dialogerne bliver mere konstruktive.
Når du skriver flink, hvad mener du så helt præcist?
jul 2008
Tror ikke det ville ændre så meget desværre - Ikke med dem der allerede ER "i totterne på hinanden"
men overfor nye kan det nok give lidt
jul 2008
Den er jeg med på - så optrappes konflikterne vel ikke mere
okt 2010
Jeg mener, at man bør måske tænke lidt mere over det, man siger inden man siger det. Altså spørge sig selv om det kan misforståes.
Med at være flink, så mener jeg at man ikke er skarp rent retorisk, men jeg kan faktisk godt se, at når man i forvejen er i konflikt med brugere, så kan det kun misforståes, at man pludselig er flink - som Freja og Majbritt så rigtigt skriver.
En måde måske at undgå optrapning af diskussion var følgende vending:
<b> Jamen, du ved lige så godt som jeg, at vi ikke er enige og bliver det desværre nok heller ikke. Så skal vi ikke bare lade den ligge der?? </b>
Kan det opfattes som værende flabet eller falsk?? For det vil nok være sådan, jeg vil formulere mig fremover.
Men hvis jeg ikke er enig med en bruger i en udtalelse, så må jeg hellere bide mig selv i fingrene for ikke at kommentere på det - selvom jeg har noget så grusomt meget lyst til det.
Ja, jeg tror sgu nok når det kommer til stykket, at det vil være svært, men jeg giver det sgu et forsøg.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Det eneste jeg kan sidde og grine lidt af, er når folk spørger om et råd til whatever og så flegner de, bare man siger det mindste, selvom det var DEM der spurgte om råd
jul 2008
Måske dni vending ville fungere i nogle tilfælde - Men tror nu nok at i en varm diskution at nogen skulle få noget flabet ud af det også
sep 2008
Brug af flere "?" høre sig kun hjemme i undren. Så som "kan det virkelig være rigtigt??".
Ikke at jeg vil lege skolelærer, men altså....skrift kan SÅ nemt misforstås
aug 2006
Hvis det er sådan, at man skal afbøje hver gang en argumentationsudveksling starter, så gider jeg slet ikke at være her.
aug 2006
Så når man langt.
En ting, der bliver brugt meget her på stedet og som hver eneste gang afsporer debatten er passiv aggression. Offer/martyrmentalitet, som er meget virkningsfuld og uendelig krænkende.
Kunne man komme ud over den slags, så ville vi være nået langt, for så ville vi nemlig debattere temaer og ikke sindstemninger....
jul 2008
sep 2008
Meeeen så igen, jeg syntes som sådan ikke at man bevidst, skal pisse folk af og lege troll. Det er noget fis. Men en sarkastisk kommentar hist og her, er der sgu ingen der har lidt fysisk eller psykisk overlast af
sep 2008
aug 2006
Det er nemlig ikke de intense debatter, der gør det - de er sjove, opbyggende og perspektivudvidende, men der provokationer er personlige og drønubehagelige.
okt 2010
Kan faktisk godt se hvad du mener med antallet af ?????
Den tages lige til efterretning her i hytten.
Igen, kan osse godt se, at hvis man ikke kan debattere, så er der vel ingen mening med at være her. Men debatten kan vel holdes på et plan, hvor man ikke risikerer at såre andres følelser, vil jeg mene.
For selvom det er nettet, det her, så skal man da opføre sig pænt overfor andre ( dunker lige sig selv i hovedet)
Den tråd I omtaler har jeg ikke set, men har heller ikke været hyperaktiv herinde i laaang tid
jul 2008
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Men jeg kan godt huske den der tråd...og lige hende der havde nok rullet den røde løber ud i den helt store stil - og jeg tilstår at jeg også var ved at trille ned af stolen af grin .........
okt 2010
Jeg er ofte på et andet chatsite, hvor vi snakker om alt. Af og til kommer der en person derind og tilsviner alt og alle med uhyrlige beskyldninger. Jeg er bl.a. blevet beskyldt for at slå min afdøde kæreste ihjel ( meget ubehageligt). Men denne person ignoreres af alle andre på sitet og efter 1 times tid forsvinder vedkommende igen - sletter sin profil og smutter. Opretter så en ny efter noget tid og det starter forfra. Men denne person ignoreres konstant.
Alle er klar over at det er en Troll, men ikke destomindre er det ubehagelige ting, vedkommende slynger om sig.
Det sker så heldigvis ikke herinde, synes jeg, men tonen er skarp af og til.
aug 2006
Så tråden bliver jo spoleret - også selvom der er enkelte, der ignorere.
aug 2006
Man kan ikke umiddelbart se, hvad de gør, hvis man ikke sætter sig og kigger på dynamikken i de tråde, hvor det foregår.
okt 2010
Der er det så at man bør overveje om man vil kommentere på vedkommendes udtalelser eller ignorere dem.
Jeg kommenterer ikke på dem - trods det at jeg synes det ikke er så smart.
Men hvordan ville I kommentere på en dum udtalelse, som I synes er for langt ude - med den gode tone i mente?
okt 2010
For mig er det såmænd ok.
sep 2008
*Ej en medløber* - Fnis....
aug 2006
okt 2010
Ja, prøv at kigge efter en snak om en MH...
sep 2008
sep 2008
I skal lige alle have et skulderklap for den gode tone her i tråden! Thumbs up!
Kigger med igen i aften
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Men jo jeg kan dælmene osse blive arrig i visse tråde men er endnu ikke blevet frosset....
aug 2006
Personligt går jeg ind i en debat for at afprøve egne argumenter op i mod andres for på den måde at udvide mit eget perspektiv.
Om folk er enige eller ej, når tråden slutter, det er for mig fuldstændig uvigtigt.
En udfordring til alle HG brugere