528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

En udfordring til alle HG brugere En udfordring til alle HG brugere

Min påstand:
Man kan ikke være enig med alle eller bryde sig om alle, men derfor kan man vel godt være flink.

Det, jeg så vil udfordre HG brugerne med er, at I skal omtale, snakke pænt til en person, som I bestemt ikke bryder Jer om.
Jeg vil da gerne være den første til at begynde.

Der er brugere herinde, jeg bestemt ikke bryder mig om, da jeg ofte synes de er efter andre og det kan jeg ikke lide.
MEN disse brugere brænder jo for hunde og kæmper det bedste de har lært for at undgå uheldsepisoder osv.
Så respekt for det, det tager jeg hatten af for.
De pågældende brugere ved godt hvem jeg mener, men skriver ingen navne, da det jo er udhængning smiley

Men kan I andre tage udfordringen op og være flinke overfor brugere herinde, som I konstant er uenige med?? Altså finde et eller andet ved den bruger, som I finder sympatisk og rart???
Jeg prøver, gør I???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En udfordring til alle HG brugere
  • #1   9. nov 2011 Uh den er jo lidt svær den der Heino.....

Men der er et par brugere herinde som jeg heller ikke kommer så godt ud af det med.

Men alligevel tager jeg hatten af for nogle af deres holdninger og kan da godt se fornuften i det de siger............

• #2   9. nov 2011 Tror desværre at det fra nogen og hos nogle ville blive opfattet som falsk og måske endda flabet ? :S

Jeg vil gerne prøve da smiley

• #4   9. nov 2011 Maj-Britt der er bare nogle man ikke kan overse til tider, dem som helle tiden dukker op i tråd for bare at hagle ned på andre eller for at irriterer en bestemt person som er med i tråden.

• #6   9. nov 2011 Freja
    Det er lige netop det, jeg vil hen imod.
    Hvorfor er det lige, at der er brugere herinde ( inkl mig selv) der ser rødt, når en eller flere bestemte brugere forsøger " at øse ud af deres erfaring"??
    Hvorfor er der næsten altid nogen, der pålægger andre motiver og holdninger, som man ikke har???

Om det er ok at overse dem - det er det da, men så skal man holde sig langt fra de tråde, de befinder sig i - eller i det mindste ikke kommentere på deres holdninger ( gælder osse mig)

• #7   9. nov 2011 Heino, jeg vil hjertens gerne - faktisk synes jeg ikke det er svært overhovedet.
    Jeg har aldrig modtaget hverken en frysning eller blot en advarsel for at tale grimt til folk.

Der er profiler herinde, der ser rødt, når de ser mine to dejlige hunde på profilbilledet - jeg ser da rigtig gerne at dialogerne bliver mere konstruktive.

Når du skriver flink, hvad mener du så helt præcist?

• #9   9. nov 2011 Jeg er bare bange for Heino, at hvis jeg pludselig begyndte at snakke PÆNT og ordenligt osv til de 2-3 brugere jeg ved ikke kan fordrage mig - Så ville de hakke mere ? måske endda kalde mig flabet og påstå at jeg gemte mine meninger bag smileyer og pæne formuleringer ? :S

Tror ikke det ville ændre så meget desværre - Ikke med dem der allerede ER "i totterne på hinanden"

men overfor nye kan det nok give lidt

• #10   9. nov 2011 Jep - Overse inlæg og brugere kan vi godt lege *G*
    Den er jeg med på - så optrappes konflikterne vel ikke mere smiley

• #11   9. nov 2011 *CH*
    Jeg mener, at man bør måske tænke lidt mere over det, man siger inden man siger det. Altså spørge sig selv om det kan misforståes.
    Med at være flink, så mener jeg at man ikke er skarp rent retorisk, men jeg kan faktisk godt se, at når man i forvejen er i konflikt med brugere, så kan det kun misforståes, at man pludselig er flink - som Freja og Majbritt så rigtigt skriver.

En måde måske at undgå optrapning af diskussion var følgende vending:
    <b> Jamen, du ved lige så godt som jeg, at vi ikke er enige og bliver det desværre nok heller ikke. Så skal vi ikke bare lade den ligge der?? </b>

Kan det opfattes som værende flabet eller falsk?? For det vil nok være sådan, jeg vil formulere mig fremover.
    Men hvis jeg ikke er enig med en bruger i en udtalelse, så må jeg hellere bide mig selv i fingrene for ikke at kommentere på det - selvom jeg har noget så grusomt meget lyst til det.
    Ja, jeg tror sgu nok når det kommer til stykket, at det vil være svært, men jeg giver det sgu et forsøg.

• #12   9. nov 2011 Hehe...er jeg den eneste der sådan decideret ikke har noget imod bestemte brugere?

Det eneste jeg kan sidde og grine lidt af, er når folk spørger om et råd til whatever og så flegner de, bare man siger det mindste, selvom det var DEM der spurgte om råd smiley Det sætte ikke just mit pis i kog....jeg sidder bare bag skærmen og fniser lidt af dem smiley ...og så bliver jeg til tider ret sarkastisk over for dem smiley

• #13   9. nov 2011 Jamen jeg synes din ide er helt fin Heino :)) Det er bare liiige hvordan man nu skal gøre det.

Måske dni vending ville fungere i nogle tilfælde - Men tror nu nok at i en varm diskution at nogen skulle få noget flabet ud af det også smiley - Det er jo næsten umuligt ikke at opfatte noget som flabet hvis man i forvejen har set sig sur på en person ( kender jeg da fra migselv, også er det man lukker ned *GGG* )

• #14   9. nov 2011 Heino - i dét tilfælde, ville jeg droppe det ene "?" og så også indsætte en ":)" til sidst. To "?" kan godt, på skrift, virke som om man lidt siger "halloooo?? Prøv lige at høre her!" - syntes jeg. Altså på en semi-negativ måde.

Brug af flere "?" høre sig kun hjemme i undren. Så som "kan det virkelig være rigtigt??".

Ikke at jeg vil lege skolelærer, men altså....skrift kan SÅ nemt misforstås smiley

• #15   9. nov 2011 Altså at være på et debatforum og så lade være med at debattere, det synes jeg er meningsløst.

Hvis det er sådan, at man skal afbøje hver gang en argumentationsudveksling starter, så gider jeg slet ikke at være her.

• #17   9. nov 2011 Det, der måske kan virke er nok nærmere at man er ærlig i sin dialog, ikke benytter sig af kommunikative manipulationer, ikke fortolker andres indlæg, men bare tager for gode varer, hvad der står.

Så når man langt.

En ting, der bliver brugt meget her på stedet og som hver eneste gang afsporer debatten er passiv aggression. Offer/martyrmentalitet, som er meget virkningsfuld og uendelig krænkende.
    Kunne man komme ud over den slags, så ville vi være nået langt, for så ville vi nemlig debattere temaer og ikke sindstemninger....

• #21   9. nov 2011 hahaha MB - DEN var nu god !

• #22   9. nov 2011 *CH* - true. Der er vel en grund til at det hedder en "debat"... Og netop af dén grund, burde folk også kunne tåle lidt modgang og svar fra folk ikke ikke just er enige i start indlægget.

Meeeen så igen, jeg syntes som sådan ikke at man bevidst, skal pisse folk af og lege troll. Det er noget fis. Men en sarkastisk kommentar hist og her, er der sgu ingen der har lidt fysisk eller psykisk overlast af smiley ikke hvad jeg ved af, i al fald... smiley

• #24   9. nov 2011 Maj-Britt - hahaha! Good one smiley jeg tror helt oprigtigt at folk nogle gange har den mentalitet der hedder "what goes on the internet, stays on the internet" - not true smiley

• #25   9. nov 2011 Nina, jeg er enig. Lige for tiden er der nogen, der excellerer i det der med at gå ind i en tråd og smide en provokation. Det handler aldrig om emnet, men derimod om debatformen. Det afsporer hver gang, og det skaber en elendig stemning.
    Det er nemlig ikke de intense debatter, der gør det - de er sjove, opbyggende og perspektivudvidende, men der provokationer er personlige og drønubehagelige.

• #26   9. nov 2011 Nina
    Kan faktisk godt se hvad du mener med antallet af ?????
    Den tages lige til efterretning her i hytten.

Igen, kan osse godt se, at hvis man ikke kan debattere, så er der vel ingen mening med at være her. Men debatten kan vel holdes på et plan, hvor man ikke risikerer at såre andres følelser, vil jeg mene.
    For selvom det er nettet, det her, så skal man da opføre sig pænt overfor andre ( dunker lige sig selv i hovedet)

Den tråd I omtaler har jeg ikke set, men har heller ikke været hyperaktiv herinde i laaang tid smiley

• #28   9. nov 2011 Ja jeg har også spottet dem der egentlig kun løfter pegefingre af debatformen og ikke skriver en dyt om emnet.. :S

• #29   9. nov 2011 Heino - en Fucking Flink opfordring smiley

Men jeg kan godt huske den der tråd...og lige hende der havde nok rullet den røde løber ud i den helt store stil - og jeg tilstår at jeg også var ved at trille ned af stolen af grin .........

• #30   9. nov 2011 Har et eksempel på det med ignorere en bruger, men det er IKKE noget, der er foregået herinde, vil jeg lige skynde mig at sige.

Jeg er ofte på et andet chatsite, hvor vi snakker om alt. Af og til kommer der en person derind og tilsviner alt og alle med uhyrlige beskyldninger. Jeg er bl.a. blevet beskyldt for at slå min afdøde kæreste ihjel ( meget ubehageligt). Men denne person ignoreres af alle andre på sitet og efter 1 times tid forsvinder vedkommende igen - sletter sin profil og smutter. Opretter så en ny efter noget tid og det starter forfra. Men denne person ignoreres konstant.
    Alle er klar over at det er en Troll, men ikke destomindre er det ubehagelige ting, vedkommende slynger om sig.

Det sker så heldigvis ikke herinde, synes jeg, men tonen er skarp af og til.

• #31   9. nov 2011 Maj-Britt, desværre er det sådan, at hvis man ikke lige har lagt mærke til profilerne, der benytter sig af de tricks der, så ryger man lige i. Af menneskelige årsager, for det er jo dybt provokerende, hvad der foregår.

Så tråden bliver jo spoleret - også selvom der er enkelte, der ignorere.

• #32   9. nov 2011 Heino, de er heldigvis lette et se. Dem, der er svære at se er dem, der får pakket tingene ind og går i offer/martyrrolle. Disse får hevet sympatisører til sig alene ved måden at kommunikere på. Og så ruller lavinen.

Man kan ikke umiddelbart se, hvad de gør, hvis man ikke sætter sig og kigger på dynamikken i de tråde, hvor det foregår.

• #34   9. nov 2011 Har lige siddet og kigget i en anden tråd. Der er debatten ved at ryge lidt af sporet synes jeg, for der er kommet personlige bemærkninger osv. Det er ikke ok at blive personlig bare fordi man ikke er enig med personen og fordi man synes personen gør noget knapt så smart.

Der er det så at man bør overveje om man vil kommentere på vedkommendes udtalelser eller ignorere dem.
    Jeg kommenterer ikke på dem - trods det at jeg synes det ikke er så smart.
    Men hvordan ville I kommentere på en dum udtalelse, som I synes er for langt ude - med den gode tone i mente?

• #35   9. nov 2011 ej en medløber

For mig er det såmænd ok. smiley

• #36   9. nov 2011 Heino - det handler i den grad om hvad situationen er smiley kan du komme med et eksempel?

*Ej en medløber* - Fnis.... smiley

• #37   9. nov 2011 Et lille bøvs...

• #38   9. nov 2011 Nina
    Ja, prøv at kigge efter en snak om en MH...

• #39   9. nov 2011 Heino - kan du sende en pb? For jeg har lige kigget og jeg er ikke helt 100% på om det er dén jeg har fundet som du mener smiley

• #40   9. nov 2011 Nå, jeg hopper ud af tråden for nu smiley Arbejdet kalder snart!

I skal lige alle have et skulderklap for den gode tone her i tråden! Thumbs up! smiley Man KAN jo faktisk godt diskuterer, uden at ryge i totterne på hinanden... smiley hehe

Kigger med igen i aften smiley

• #41   9. nov 2011 Det hjælper faktisk var med i en tråd hvor jeg var uenig med en anden og vi blev enige om at være uenige...
    Men jo jeg kan dælmene osse blive arrig i visse tråde men er endnu ikke blevet frosset.... smiley

• #42   9. nov 2011 Jamen går man da ind i en debat for at blive enige?

Personligt går jeg ind i en debat for at afprøve egne argumenter op i mod andres for på den måde at udvide mit eget perspektiv.

Om folk er enige eller ej, når tråden slutter, det er for mig fuldstændig uvigtigt.

Kommentér på:
En udfordring til alle HG brugere

Annonce