Skitur - n00b... {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal på skitur i uge 4 med nogle venner. Skal til Val T og er simpelthen en NOOB når det kommer til ski og hvad hører dertil, så jeg vil høre jer rare mennesker om HVAD jeg skal tage med?
Det er self med afterski hver aften og vi skal bo en en lejlighed sammen...
Har planer om at leje ski dernede og låner nok et sæt skitøj af en venindes mor.
Så hvad skal jeg anskaffe mig?
Ski-undertøj? Ski-sokker? Solcreme? Solbriller?
Har en lille drøm om at jeg gerne vil have den her jakke: http://www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1114004
og de her støvler: http://www.naturligvis.com/vare/4646-timberland-timberland-stoevle-hoejskaftet
til at gå rundt i dernede...
Men synes sgu det er svært når jeg aldrig har prøvet det før...
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jeg kan bedre lide skibriller end solbriller og ellers er du vist meget godt med
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
God tur..... :o)
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 862
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 862
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Og nej, der er ingen grund til at købe ski og støvler
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
Hmm jeg har både stået på ski og board, og vil sige at en uge er Alt for lidt til at lære og stå på board, men måske er jeg bare en Total klumpe dumpe
Og rigtig god tur, skal selv afsted i uge 5 dog til trysill vi har børn med og skal bo 45-50 mennesker sammen i en hytte, det er hele min kæreste's familie her fra dk og Norge vi skal afsted
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.140
Men ellers som Marianne siger - et apotek - læbepomade med solfaktor.
Skiundertøj - solbriller eller skibriller (en smagssag) - hue + gode varme vanter (her kan det også godt betale sig at give lidt ekstra penge)
Husk hvis du skal have hjelm på, at der ikke skal være knast på din hue ;D
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
Det med at have lag af tøj på, så kan man bedre regulere ens temp.
Den ene gang jeg var i Østrig stod jeg på ski i ski bukser og en kort ærmet bluse uden jakke så varmt var der i solen, det var i sant Anton (kan ikke stave det)
Men ja rigtig god tur
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 756
Norge er KOLDT!!!!
Med henblik på om du skal vælge ski eller board.. Jeg synes personligt board er sjovest. Hvad der var nemmest at lære er svært at sige. Ski lærte jeg da jeg var 5-6 år, så kan ikke rigtig huske det. Board da jeg var 15. Har haft instruktør til begge. Jeg synes det er vigtigt at lære de rigtige teknikker fra start, det gør det meget sjovere og man bliver hurtigere god, i stedet for at skulle prøve sig frem..
Skitur - n00b...