{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Skitur - n00b... {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal på skitur i uge 4 med nogle venner. Skal til Val T og er simpelthen en NOOB når det kommer til ski og hvad hører dertil, så jeg vil høre jer rare mennesker om HVAD jeg skal tage med?

Det er self med afterski hver aften og vi skal bo en en lejlighed sammen...

Har planer om at leje ski dernede og låner nok et sæt skitøj af en venindes mor.

Så hvad skal jeg anskaffe mig?

Ski-undertøj? Ski-sokker? Solcreme? Solbriller?

Har en lille drøm om at jeg gerne vil have den her jakke: http://www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1114004

og de her støvler: http://www.naturligvis.com/vare/4646-timberland-timberland-stoevle-hoejskaftet

til at gå rundt i dernede...

Men synes sgu det er svært når jeg aldrig har prøvet det før...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skitur - n00b...
  • #1   5. nov 2011 Du skal også have solbeskyttelse til læberne og i det hele taget er det meget rart at have et lille hjemmeapotek ved hånden :). Muskelvarmer, hovedpinepiller, vabelplaster og den slags. Personligt ville jeg ikke tage nye støvler med. Efter en lang dag i skistøvler prioriterer jeg komfort højere end at se godt ud smiley

Jeg kan bedre lide skibriller end solbriller og ellers er du vist meget godt med

• #2   5. nov 2011 Jeg ville tage min egen private læge med....medbringende en masse gips-bandager.....ha ha ... for jeg ville garanteret brække både arme og ben.....*GG*

God tur..... :o)

• #3   5. nov 2011 Min plan var at leje ski og støvler... har ikke lyst til at investere i skistøvler mv da jeg ikke ved hvad jeg synes om at stå på ski endnu. Men kunne godt finde på at købe den jakke jeg linker til og måske også nogle skibukser da jeg jo kan bruge dem hvis der er meget sne herhjemme...

• #4   5. nov 2011 Jeg tænker lidt på at stå på snowboard bare for at undgå for mange vrid i knæene når ben drejer i hver sin retning mv....

• #5   5. nov 2011 De 5 sekunder, jeg har stået på snowboard, synes jeg, det var meget mere belastende for knæene end ski, men det andler sikkert bare om teknik (eller manglen på samme :D)

Og nej, der er ingen grund til at købe ski og støvler

• #6   5. nov 2011 Jeg har lige set de der støvler på tilbud enten i intersport eller sportsmarster hedder de ikke det?

Hmm jeg har både stået på ski og board, og vil sige at en uge er Alt for lidt til at lære og stå på board, men måske er jeg bare en Total klumpe dumpe smiley

Og rigtig god tur, skal selv afsted i uge 5 dog til trysill vi har børn med og skal bo 45-50 mennesker sammen i en hytte, det er hele min kæreste's familie her fra dk og Norge vi skal afsted smiley

• #7   5. nov 2011 Når du køber skisokker kan det helt klart godt betale sig at investere i de lidt dyrere - for det bliver vanvittigt koldt om fødderne efter en hel dag på ski :)))

Men ellers som Marianne siger - et apotek - læbepomade med solfaktor.

Skiundertøj - solbriller eller skibriller (en smagssag) - hue + gode varme vanter (her kan det også godt betale sig at give lidt ekstra penge)

Husk hvis du skal have hjelm på, at der ikke skal være knast på din hue ;D

• #8   5. nov 2011 LOOOL, NITTIB.....

• #9   5. nov 2011 Nu har jeg aldrig været i Frankrig kun Norge Sverige og Østrig, og vil sige at ski undertøj, og i stedet for en mega varm jakke så tag et par lag af tøj på, det er ikke alle hjælme det er rart at have hue på indeunder. En halsedisse er også god at have med, det med vanter er lidt en smagssag, jeg kan ikke selv holde ud at have vanter på når jeg står på ski, så de er kun på når vi skal med lift eller holder pause.

Det med at have lag af tøj på, så kan man bedre regulere ens temp.

Den ene gang jeg var i Østrig stod jeg på ski i ski bukser og en kort ærmet bluse uden jakke så varmt var der i solen, det var i sant Anton (kan ikke stave det)

Men ja rigtig god tur smiley

• #10   5. nov 2011 Har bøde været på skiferie i Norge og Italien. Aldrig i Frankrig, men går ud fra at det vejrmæssigt er nogenlunde som Italien. Der blev det altså supervarmt om eftermiddagen. Havde kun jakke på om morgenen. Ellers kørte jeg bare i skibukser og en Helle Hansen undertrøje. Så hav evt også en flecetrøje eller andet i den dur med, hvis det også bliver varmt på din tur..

Norge er KOLDT!!!!

Med henblik på om du skal vælge ski eller board.. Jeg synes personligt board er sjovest. Hvad der var nemmest at lære er svært at sige. Ski lærte jeg da jeg var 5-6 år, så kan ikke rigtig huske det. Board da jeg var 15. Har haft instruktør til begge. Jeg synes det er vigtigt at lære de rigtige teknikker fra start, det gør det meget sjovere og man bliver hurtigere god, i stedet for at skulle prøve sig frem..

Kommentér på:
Skitur - n00b...

Annonce