{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom med en god opskrift
  • #2   3. nov 2011 Wok er bare godt.. Og kan laves på mange mange forskellige måder...



  • #3   3. nov 2011 Hopper med Anika F ... Wok er fantastisk !! smiley

  • #4   3. nov 2011 Der er det , men efter min mening skal der kokusmælk i og det kan jeg desværre ikke tåle mere smiley


  • #5   3. nov 2011 Du behøver så absolut ikke putte kokosmælk i...
    Jeg bruger så bare bouilionvand istedet.... Selvfølgelig med kyllingesmag...
    Og man kan få nogen flasker med anden smag man kan tilsætte i wokken.... smiley


  • #6   3. nov 2011 Og soya i mens man svitser kyllingen... Mums....

  • #7   3. nov 2011 Min frokost i dag er stegte nudler med kylling... en wokret, hvor der bestemt ikke skal kokosmælk i :o)

  • #8   3. nov 2011 Soya, lidt mørk sesamolie, fivespices, ingefær, hvidløg...

    Grøntsager efter eget valg... Og så kyllingen, der lige marinerer lidt...

    Mumse..


  • #9   3. nov 2011 Kylling i karry.

    4 spsk mel
    3 dl vand
    6 dl mælk
    4 tsk karry
    1 løg
    1 tsk estragon


    Fremgangsmåde:

    Kylling:
    Bring kyllingebryst i kog i let saltet vand sammen med 2 løg skåret i kvarte og 2 bullion terninger (grøntsag) i en gryde. Koges i ca. 30 min. eller indtil de er møre.

    Sovs:
    Pil og riv løget. Karry ’brændes af’ i en gryde med smør. Derefter tilsættes løget hvor det hele svitses. Hæld mælk og vand sammen med karry og løget i gryden. Tilsæt meljævningen efter anvisning nedenfor. Smag til med salt, peber og estragon.




    Meljævning.

    4 spsk vand eller mælk
    2 spsk mel

    Meljævning er mel og is koldt vand eller mælk rystet godt sammen/rørt godt sammen. Forholdet mellem vand/mælk og mel er to til en, hvor konsistensen minder om piskefløde. Det is kolde vand eller mælk skal tilsættes inden melet. Der må ikke være klumper i jævningen, når den hældes i sovsen. Sovsen bringes i kog inden jævningen tilsættes. Jævningen hældes i sovsen under omrøring imens sovsen koger. Sovsen koger videre til smagen af mel er væk, ca. 5 min. for hvedemel.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    Kyllingbryst med grøntsager.
    300g kyllingebryst
    2 porrer
    1/2 agurk
    1 rød peberfrugt
    1 dl fløde (med mindst fedt % i)
    2 spsk hakket basilikum
    4 tomater
    2 fed hvidløg
    1 tsk citronskal
    salt og peber

    Tilbehør: Pasta eller ris med salat

    Skær kyllingebrystet i tynde skiver og svits det. Tag det op af wokken.

    Svits porrer, agurk og peberfrugt

    Hæld fløden ved. Læg kyllingekødet ovenpå, drys basilikum over. Lad det dampe ved jævn varme 4-5 min.

    Skær tomaterne i både og tilsæt sammen med hvidløget og citronskallen. Kog yderligere 5 min under låg.


  • #10   3. nov 2011 Hvis man døjer med klumper i meljævningen så en lille si på det tager klumperne.... Har ikke en melryster med mølle så bruger den med sien...
    Hader klumper i sovs... smiley


  • #11   3. nov 2011 Der kommer ikke klumoer i meljævningen når vandet/mælken er iskold og man røre/ryster godt

  • #12   3. nov 2011 En karrysovs skal da også bages op, ikke jævnes ;o)

  • #13   3. nov 2011 Rister champignon, løg (forårsløg), peberfrugt, gulerodstern og bacon på panden og blander det bagefter sammen med smørreost (fek Phillidelphia). I kyllingbrysterne skær jeg så en lomme og maser fyldet ind i. Et par skiver bacon vikles omkring kyllingbrysterne, og så er det ellers ind i ovnen på ca 225 grader i 30-35 minutter.
    Mums


  • #14   3. nov 2011 Du kan jo marinere kyllingen, inden den bliver stegt i wok - en teriaky-marinade er lækker! Den laves af soyasauce, frisk ingefær og hvidløg. Mmm ja, med stegte nudler (evt. fuldkorn), sukkerærter, forårsløg, bønnespirer, og hvad man ellers har lyst til at have med. Og evt. lidt røræg blandet i til sidst. Mmmmm... Jeg får helt lyst til det selv! :oP

    Men nu skal jeg hjem til min mor lige om snart og have wienerschnitzler med hele molevitten! ;oD


Kommentér på:
Kom med en god opskrift

Annonce