Fri ifbm dødsfald og begravelse.. Fri ifbm dødsfald og begravelse..
Jeg mistede min farmor igår aftes, vi var alle ved hendes side da hun døde, og det var meget fredeligt.
Jeg ringede self til mit arbejde (jeg er i afklaring i en børnehave) og bad om fri idag så jeg kan mødes med min familie og snakke med bedemanden, hvilket ikke var noget problem, som jeg heller ik regner med det blir til begravelsen.
Men skal jeg ringe og orientere min sagsbehandler eller skal jeg regne det som "lovlig" fravær?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Jeg går måske nok med både livrem og seler, men jeg ville kontakte sagsbehandleren , for og være på den sikre side.
Varme tanker til jer.
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Tror det er en god idé du ringer og hører sagsbehandler - for fx i staten får man ikke fri hvis bedsteforældre går bort - ej heller fri til begravelse.
Der er efterhånden strammet og skruet så meget at man kun har fri ifm ægtefælles eller børns død/begravelse.
Alt andet kan man godt få fri til, men man skal selv betale i forma af ferie eller fleks :o(
Varme tanker herfra
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Jeg ville nok også gå med livrem og seler og kontakte sagsbehandleren. Der er så mange undelige regler på det område, så hellere være på den sikre side.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Jeg giver min sagsbehandler et kald for at være på den sikre side, så kan jeg ikke gøre mere ihvertfald..
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
Du har ret til fri. Dog kun den dag hvor hun skal bisættes eller begraves.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Jeg kan huske, jeg skulle kæmpe ret så meget for at få fri til min morfars bisættelse....
Og til min mormors var jeg elev og fik ikke fri, men måtte sygemelde mig, hvilket også gav ballade da de vidste hvorfor
Fri ifbm dødsfald og begravelse..