{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Må dagplejeren det?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
En træls oplevelse ved dagplejeren...
Det handler om en mor X og hendes datter Y . Dagplejeren Z
X kommer og henter sin datter Y ved dagplejeren, og hører et barn sige mor, men da vinduet er åbent, tænker hun at det kommer der inde fra.
Hun går ind i huset, og bliver mødt af dagplejeren, og får at vide at datteren altså er uden for.
X går hen og henter datteren, og blir mødt af en pige med iskolde hænder, strømpebukser og gummistøvler... Pigen HAR vinterstøvler, handsker og termobukser hos dagplejen. Men alt dette hang inde på knagerækken.
+ pigen havde en ble med pølser i. Og dette var ikke nylavet.. Det var næsten tørt og der skulle virkelig gnubbes med vådserviet for at få det af.!
Alle de andre børn i dagplejen var inden for, og havde ikke røde kinder eller lign.. De løb rundt inde i huset og hyggede sig.
I tirsdages sagde Y - Ikke ind Z sur.. og det har Y sagt engang imellem siden tirsdag.. + Z har sat børnene til at se lilleper, og mener da at dagplejerenskal aktivere børnene?
Så her er spørgsmålet.. Må dagplejeren, lade et barn på 1 år (2 i november) gå alene uden for, uden opsyn af voksen?

X syntes selv det er noget svineri, at et barn på 1(snart 2) går alene uden for, der kunne være sket noget ved gyngerne eller rutchebanen osv. og har bæ i bleen- som næsten er tørt!.

Jeg er ved at uddanne mig som PAU'er og der hvor jeg er i praktik, må der være 6 børn ude alene men med opsyn engang imellem... Og jeg er i praktik i en børnehave - hvor børnene kan lidt mere osv.
Men at lade et barn gå der ude helt alene, sys jeg er uansvarligt, der er vel andre regler for så små børn?

-Heidi-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må dagplejeren det??
  • #1   13. okt 2011 Ville snakke med kommunen hvad reglerne er, og derefter bede om at få en anden dagplejer... Lyder i mine ører totalt som en useriøs dagplejer...

• #2   13. okt 2011 Jeg oplevet noget af det samme dengang min søn var lille... Jeg klaget og fik medhold i min klage om at et 2 året barn ikke må være alene ude uden opsyn...
    Men denne dagplejer var virkelig også noget for sig selv oplevet bla. at hun slog et lille barn over fingerne og ja jeg gik til barnets mor som jeg arbejdet sammen med...

Jeg ville lyttet til mig barn hvis det som 2 året sagde vil ikke ind X sur så ville jeg finde ny plads til mit barn med det samme...

Min datter fremprovokeret opkastninger i en alder af 2 år fordi dagplejen tvang hende til at spise hvad hun havde taget og vi fik ny plads med det samme da jeg ringet til kommunen og fortalte hvad der var sket...

• #3   13. okt 2011 jeg synes overhovedet ikke det er okay...

• #4   13. okt 2011 X har også fundet 3 udsædvanlige blå mærker på barnet.. bla. på inderlåret og midt på ryggen... X vil dog ikke male fanden på væggen og dømme dagplejeren for at gøre barnet ondt.
    Men Y kommer dog ikk i dagplejeren i morgen, og kommunen vil blive kontaktet!

• #5   13. okt 2011 Kommunen skal da straks kontaktes ..
    Og hvis jeg havde opdaget blå mærker mystiske steder havde jeg på en pæn måde spurgt, hvor de kom fra .. Ligesom jeg gør med mine niecer og nevøer, hvis der er nogle mærker . Det kunne jo ligeså godt være, barnet er faldet .. (Forstå mig ret smiley )

Men det er bestemt ikke i orden .. Jeg tror slet ikke et så lille barn må være udenfor alene ..

• #6   13. okt 2011 Dejligt at X tager fat på det.... Det med de blå mærker kan være en af de andre børn eller kan være sket på legepladsen....

Og hun skal fandme slå fast at Y ikke skal tilbage til den dagplejer....

• #7   13. okt 2011 Det her er også en af grundene til at mine børn ikke kommer i kommunal dagplejer! Synes tit man høre grimme historier smiley Øv

Kan dælme godt forstå at hun ikke sender sit barn afsted

• #8   13. okt 2011 jeg ville snakke med dagplejeren inden jeg gik til kommunen. Jeg har selv været dagplejer, og ville blive rigtig ked af at blive kontaktet 'udenom' - ikke at jeg synes det er i orden det der er oplevet, men mener ikke man kan være bekendt at gå ad omveje. Jeg sagde altid til mine forældre: hvis jeg gør noget godt, så sig det ude i byen, men hvis jeg gør noget I ikke er tilfredse med, så sig det til mig:)

• #9   13. okt 2011 Jeg ville helt sikkert fjerne mit barn omgående. Og klage under samme omgang.. Det er bl.a pga sådanne episoder at mine børn ikke skal i dagpleje. i en vuggestue er de flere voksne til at "holde øje" med hinanden..

lyt til barnet, og tro på hvad det siger. en på 2 år lyver ikke om sådanne ting..

• #10   13. okt 2011 X er meget ops på hvad Y siger.. Men tror bestemt ikke at de blåmærker er fra fald, da det er på begge inderlår og midt på ryggen kan self. godt være fra fald...
    Men man føler sig ikke velkommen hos Z når man kommer, hun sms'er X når Y er vågnet, og så skal man komme inden for lidt tid og hente barnet.. Når X så kommer er Y allerede i tøjet...

• #11   13. okt 2011 ja tal med dagplejer.

Hvis man har børn ude at lege selv er det vigtigt at holde godt øje. Jeg syntes det er synd den pige får lov til at gå i så lidt tøj ude.
    Et er ikke godt det barn går med en fyldt ble,

hvis dagplejer ikke vil samarbejde så må man jo kontakte kontoret.

Håber i finder en løsning
    Laila

• #12   13. okt 2011 Jeg havde holdt mit barn hjemme, ringet til dagplejen og sagt de her ting her, samt ringet til kommunen og klaget

• #13   13. okt 2011 Jeg har en pige der bliver 2 år om 14 dage.
    hun går i dagpleje og det er vi rigtig glade for.

Hvis jeg kom og hentede mit barn og hun gik ude alene på den måde du beskriver, så var jeg blevet tosset og dagplejeren ville overhoved ikke være i tvivl om at hun aldrig ville få lov at passe mit barn igen.

Det er bare overhoved slet ikke i orden

• #14   13. okt 2011 Nu har jeg en moster der er dagplejer + min mor og nej ingen børn må være uden opsyn!

Jeg ville tage en snak med dagplejeren og derefter med dagplejekontoret!
    Det er bestemt noget de skal vide på dagplejekontoret. De skal osse vide at hun nærmest ingen tøj havde på og at hun ikke var skiftet.

• #15   13. okt 2011 Jep, X ringer som sagt i morgen til kommunen.. smiley Trist trist..

• #16   13. okt 2011 Ja MEGET trist...
    Må så indrømme at jeg har haft verdens bedste dagplejer...
    Min datter fik desværre fat i et helt nyt uåbnet børnesikret glas med panodiler,( ingen kan finde ud af hvordan hun har åbnet det ) ved dagplejeren, hun ringede omgående til mig og jeg kørte babu babu til hospitalet med hende, det viste sig så at hun ingen panodiler havde spist med hun havde åbentbart fået fat i andre ting osse, hvordan ved ingen heller ej heller representanten fra kommunen, da hun stadig sad i sin weekend seng...
    Men hun fik kul og blev udpumpet på hospitalet... Og fik taget blodprøver hver halve time...
    Havde godt nok mine tanker om at sende hende afsted igen, men stolede bare på min dagplejer og vidste hun aldrig ville kunne få fat i noget som helst igen da alle hendes medicamenter blev låst inde i et aflåst rum...
    Min dagplejer var grædefærdig og havde tanken om at stoppe med at være dagplejer, hun sagde så da jeg afleverede hende den første dag efter at havde jeg ikke været sådan som jeg var var hun stoppet... For hun havde været dagplejer i over 20 år hvis det kan gøre det og havde aldrig oplevet sådan noget ej heller nogen sinde fået en klage...
    Kan virkelig sige med sikkerhed at hun var verdens bedste dagplejer ellers ville jeg aldrig have afleveret mit barn der igen... smiley
    Hun er så desværre død af kræft nu så i denne kommune er der mange børn som går glip af hende.... DESVÆRRE....

• #17   13. okt 2011 Anika: puha en oplevelse, men fedt at du kunne stole sådan på hende!

• #18   13. okt 2011 Anika: Fejl og uheld kan ske.. Og når de sker så er man heldig hvis dem der har ansvaret for ens barn reagerer som dit barns dagplejer..

at et barn går alene udendørs i alt for lidt tøj og med en beskidt ble er ikke en fejl.. Det er et svigt

• #19   13. okt 2011 Ja derfor jeg skriver hun var verdens bedste dagplejer... smiley
    Hun sørgede altid for børnene først, når det blev koldt udenfor og vanterne blev våde eller blev væk havde hun altid handsker hun selv strikkede så børnene ikke fik kolde fingre... Har det mest kræsne barn og dagplejeren sørgede altid for der var et eller andet hun vidste hun kunne lide, osse chokolade... smiley
    Hun kunne bruge 10 min sammen med de andre børn på at sige farvel og vi ses imorgen, som sagt en kanon dagplejer...

Havde så en gæste dagplejer som min datter slet og så absolut ikke brød sig om overhovedet, og så gik min dagplejer ind og sørgede for at hun fik en anden som hun tit brugte tid sammen med og som min lille pige kunne lide... smiley

Og ja giver dig ret i at den dagplejer X har, hun har svigtet groft.. smiley

• #20   13. okt 2011 Anika: Hold da op, lyder virkelig som en dagplejer der ville sit job!
    Sådan var det også med Y's tidligere dagplejer der desværre måtte stoppe efter mange års job som dagplejer smiley Hun var også utrolig dejlig for både Y + X, hun gav sig tid til børnene, og bød næsten altid forældre ind på te eller kaffe, mens ungerne legede sammen.
    Det er dejligt.
    Men ja, Z har svigtet, og X er besluttet om at få fjernet Y, da Y ikk bryder sig om at være der... smiley

• #21   13. okt 2011 Syntes det er fedt at X har taget en beslutning ud fra hendes barns tarv og velbefindenhed... Like knappen taget i brug... smiley

• #22   13. okt 2011 Uanset hvad...så kand et sgu ikke bortforklares at barnet render rundt i ingenting. Det er simpelthen for grove løjer. Jeg havde fjernet mit barn omgående!

Cathrine N....har børn i den alder ikke ind i mellem deres egen opfattelse af hvordan og hvad der er sket? Lidt svært ved at skille fantasi og virkelighed ad??? Eller er det først fra 3års alderen?

• #23   13. okt 2011 Tina...HØRT

• #24   13. okt 2011 barløse...og det der med de blå mærker, min søn, min datter og jeg selv får let blå mærker. Mine børn har tit haft blå ben og blå mærker sære steder. Det lyder opsigtsvækkende, men synes også man skal passe lidt på med de tanker.

• #25   13. okt 2011 Det tyder meget på svigt fra dagplejerens side ...jeg ville gå til kommunen straks.

• #26   13. okt 2011 Ja et barn i 2 års alderen har svært ved at skille fantasi og virkelighed ad, men hvor skulle et 2 årigt barn høre de ting som hun siger...??? Ergo i min verden er det fordi barnet ikke syntes Z er sød og glad, og det er ikke i orden... Ej heller at barnet næsten bliver smidt ud af døren, fordi Y er vågen...

• #27   13. okt 2011 Anika F...jeg mener ikke at man skal fæste sin lid 100% på et så ungt barn. Men til gengæld til det man har set. At hun tuller rundt uden for i stotset intet tøj.
    De kan høre det mange steder fra. Opdigte det. Bygge videre på en hændelse.

• #28   13. okt 2011 Anika F...det der med at være vågen er jeg vist gået glip af...må lige læse igen smiley

• #29   13. okt 2011 Hmm når min pige har sagt sådanne ting er det både dagplejeren og jeg selv der har lyttet...
    Derfor min dagplejer sørgede for en anden gæstedagplejer.... smiley

• #30   13. okt 2011 Skrevet: 13-10-2011 20:10:47 det er den du skal læse Camilla

• #31   13. okt 2011 Anika F...Tak, men er vist stået helt af.

"Hmm når min pige har sagt sådanne ting er det både dagplejeren og jeg selv der har lyttet...
    Derfor min dagplejer sørgede for en anden gæstedagplejer.... :)" Er det dig det er sket for eller?

Vi kan sagtens blive fuldstændig enige om at det er så meget IKKE i orden at den stakkels pige går uden i næsten intet tøj. Jeg var blevet ikke mindre end RASENDE.

Men jeg forstår ikke hvorfor det er forfærdeligt at barnet er i tøjet når moderen kommer efter hende????

• #32   13. okt 2011 Ja det er mig selv og min egen pige som har været ude for det... smiley

Fordi et barn som tages op tager tid og skifte ble osv tager osse tid og så tager hun dælmene ikke den tid der skal til for et barn...
    Min dagplejer tog sig altid god tid og tit når jeg hentede mit barn var hun vågnet ca en halv time før og sad stadig i sovetøjet og hang eller sad ved bordet og fik lov til at vågne helt op i hendes tempo... Derfor jeg reagerer som jeg gør i denne tråd...
    Mener en som bliver betalt for at børn skal have en god dag skal give sig tid til børnene... smiley
    Tit blev jeg inviteret på kaffe mens de små sov til snak og hygge.... Og når mit barn så vågnede var jeg der, og det var bare så dejligt med en dagplejer som inviterede en til at se deres mønstre i form af når de vågnede ved hende... Og generelt var meget åben med hvad og hvordan hun gjorde med børnene...

• #33   13. okt 2011 Anika F...heheheh endnu mere forvirring for jeg har kun kommenteret til barløses indlæg....damn jeg fatter hat...min hjerne ER vist gået op i seng smiley
    Men pyha en oplevelse du også var ude for med din datter!!! Håber hun er ok og stakkels din dagplejer, det må også have været forfærdeligt for hende. Pyha og kan slet ikke forestille mig hvordan du har haft det som mor at få den besked smiley

Nu er der heller ikke sat tidspunkt/tid på lige i det der var skrevet, men selvfølgelig skal en dagplejer da give sig tid til hvert enkelt barn. Har selv været privat dagplejer, så ved godt at de forskellige ting tager tid smiley
    Men da jeg læste lød det ikke som om moderen stod der 10min efter smiley

• #34   14. okt 2011 Som det er skrevet lyder det netop som om hun er der ret kort tid efter og der er barnet allerede klædt helt på, og i mine ører lyder det netop som om hun ikke kan få barnet hurtigt nok ud... smiley

• #35   14. okt 2011 Jeg ville da spørge dagplejeren...

Har jo selv med børn at gøre og vi til tider helt forskellige opfattelser af en given situation...

Vil sige at jeg har det lidt svært med sådanne historier fortalt på anden hånd.

Så er spændt på en opdatering ( selvom jeg ville gå direkte til dagplejeren, fremfor kontoret til at starte med)

• #36   14. okt 2011 Rene - mangler 'synes godt om* knappen

• #37   15. okt 2011 Der er blevet ringet til kommunen, og de vil kigge på det, og vi skal holde øje, de var glade for at høre omkring det. og skulle nok tage et kig på sagen smiley

• #38   15. okt 2011 Hanne L. Er heller ikke sikker på at X vil have Y tilbage der til...

Kommentér på:
Må dagplejeren det??

Annonce