{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Familie boende...... {{forumTopicSubject}}

Hvordan ville i reagere hvis jeres søster/bror skulle bo sammen med dig og kæresten???

Jeg har pt min lillesøster boende da hun ikke har noget sted at bo. Da jeg ikke gider betale for hendes forbrug skal hun betale 2000 kr om mdr med mad, strøm, vand og varme. Hun har nu boede her i 3 mdr og kun 2 gange har hun betalt 1000 kr og påstået at hun ikke har flere penge. Denne her mdr har hun slet ikke betalt. Lavde så en aftale at hun skal gøre rent 2 gange om ugen nu når hun ikke betaler og det gør hun så heller ikke.

Hvad ville i gøre???? Min kæreste Dennis er på nippet til at smide hende ud, men hun er jo stadig min søster.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familie boende......
  • #1   12. okt 2011 Jeg havde været hård og bedt hende pakke og finde et andet sted at fise husleje af.
    Jeg gider ikke folk der er respektløse - heller ikke familie

• #2   12. okt 2011 Jeg havde sagt at hun får en sidste chance og så er det ud!
    Det kan godt være at det er svært fordi det er din søster, men det går jo begge veje - og det ender med at det skaber problemer i dig og kærestens forhold i stedet.

• #3   12. okt 2011 Hvis jeg vidste hun havde pengene, men bare valgte at bruge pengene på noget andet, så røg hun på porten, søster eller ej.

Du kunne jo starte med at lave mad til dig og kæresten, kun dække til to, og når hun så undre sig, kan du jo sige at hun jo ikke har betalt for maden.

• #4   12. okt 2011 og jeg synes slet ikke 2000 er meget, når det er med fuld forplejning, det finder man skisme ikke billigere nogen steder.

• #5   12. okt 2011 Jeg havde nok også valgt at sige at hun måtte pakke sine ting, hvis hun ikke vil betale...hun kan end ikke få en lejlighed med vand og varme til de penge, så derudover kommer mad osv...så synes du er helt fair. så ja, ville sige at hun havde en uge til at pakke i, ellers måtte hun betale det hun skylder

• #6   12. okt 2011 Sig til hende hun må finde et ander gratis hotel og bo på.

• #7   12. okt 2011 Jeg ved at hun har penge, men vælger at bruge dem på andre ting. Hun har altid været respektløs. Også da hun boede hos min mor. Hun er 19 år og har fast arbejde hvor hun får 15000 kr udbetalt. Min mor vil ikke have hende hjem da hun sidste gang næsten ødelagde min mor og stedfars forhold og min mormor er 71 år og nærmest dement, så hun kan heller ikke tage hende. Men kan mærke at det tager hårdt på en.

Vi er stoppet med at lave mad til hende. Vi har sagt at hvis hun vil have noget at spise så må hun selv købe det. Min kæreste har prøvet at tage fat i hende men så går hun totalt amok og begynder med alt muligt lort.

• #8   12. okt 2011 Miriam - Har lagt et skema for hende hvad hun skal hvad for nogle dage og den var hun selv med på. Men nu står jeg og skal have en ny hund hjem lørdag og vil gerne have gjord hovedrent og det ville hun jo godt hjælpe med. Men hun er stadig ikke kommet hjem, jeg har lavet halvdelen. Imorgen skal hun besøge sin kæreste i spjælet, så der ser vi hende heller ikke. Fredag er jeg på døgnvagt og lørdag henter jeg jo hunden efter arbejde i jylland. Har både skrevet og ringet til hende de sidste par timer uden svar.

• #9   12. okt 2011 Den opførelse havde jeg så ikke fundet mig i i mit hjem.
    Jeg var godt nok blevet tosset og havde slev pakket hendes ting.
    Bare husk på at du ikke skal hjælpe andre hvis det ødelægger noget for dig selv. Det er ikke det værd i mine øjne og hun lærer det kun hvis folk siger fra

• #10   12. okt 2011 Ja, så havde jeg givet hende en frist på en uge, var pengene ikke faldet, så kunne hun finde sine ting på gaden og låsen skiftet, for så havde hun ikke længere adresse hos mig.

• #11   12. okt 2011 2000,- om måneden for kost og logi er billigt... til den pris bør hun, uden at blive spurgt, deltage i vask, rengøring, madlavning m.m

Jeg havde stillet hende et ultimatum: Betal - eller flyt!

• #12   12. okt 2011 Jeg havde smidt hende ud... Hun lærer jo aldrig at klare sig selv hvis du bare betaler for hende... Jeres forhold bliver nok heller ikke bedre af at du går og er irriteret. Forklar hende hvorfor du smider hende ud, og at du holder af hende alligevel.

• #13   12. okt 2011 Miriam - Tager færgen over til ebelttoft og får den leveret der smiley Det er en 1 års corgi tæve jeg har købt til ersatning for min gamle rotte som desværre ikke kunne mere og fik fred.

Alle jeg har talt med vil da gerne bo her for 2000 kr om mdr. Men min søster syntes at det er for dyrt. Jeg har prøvet at tale med hende mange gange nu. Men syntes ikke det fiser ind.

• #14   12. okt 2011 Holder med de fleste andre... 2000 kr om måneden er billigt og hvis hun ikke vil betale det, så ud med hende, søster eller ej!
    Hvis hun har 15000 udbetalt så har hun jo rigtigt med penge!

• #15   12. okt 2011 Trine- desværre er min lillesøster såen at hvis du smider hende ud så taler hun ikke til dig mere. Min stedfar smed hende ud for 1 år siden og de taler stadig ikke ordenlig sammen. Hun mener at man ikke holder af hende hvis man gør sådan nogle ting.

• #16   12. okt 2011 Jamen hvis hun synes det er for dyrt, så kan hun jo bare finde et værelse ude i byen, hvor hun kan bo og spise for 2000 kr. om måneden.

• #17   12. okt 2011 Så bed hende tale med en psykolog...
    Ja undskyld men sys ikke rigtig hun har så meget virkelighedssans og trænger til at lære lidt om hvordan man tænker lidt på andre frem for kun på sig selv.
    Jeg havde smidt hende ud alligevel og taget konsekvensen

• #18   12. okt 2011 Hun fatter desværre ikke at ting koster penge og at det ikke er gratis. Den første mdr fyldte vi køleskabet og lavede mad til hende hverdag og vi smed halvdelen ud hvergang. Også brokker hun sig til min mor over at hun skal betale så meget når der aldrig er noget mad herhjemme. Vi har altid masser af mad i køleskabet.

• #19   12. okt 2011 hvis man skal lade sig træde på, for at vise man kan lide sin familie, så er det vist sundere for dig at undvære familien. I sidste ende er det jo din søster der står uden familie, mens I andre stadig har hinanden og jeres selvrespekt i behold.

Forklar hende at det ikke er fordi hun ikke er elsket som søster, men at du ikke synes hun viser hun elsker dig og viser dig respekt, når hun ikke overholder jeres, for hende, fordelagtige aftale.

• #20   12. okt 2011 Hun ryger helt sikkert ud efter weekenden. og jeg har før ikke talt med hende i 2 år så klare det nok igen.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #21   12. okt 2011 Mon ikke hun er klar over at du er tilbageholden med at smide hende ud?

Hun skal være glad for hun ikke er min søster.

Jeg havde sat tingene udenfor og skiftet låsen, men det du beskriver...

• #22   12. okt 2011 Jamen så er det bare bare med at få hende fortalt at efter weekenden er det ud.

Din selvrespekt er vigtigere end hendes børnefornærmelse. Hun er myndig, og skal til at stå på egne ben og lære hvad tingene koster.

• #23   12. okt 2011 Blah B - Det er det hun ved. Har altid været hjælpsom. Da hun boede ude og ingen penge havde kom jeg med kød osv til hende. Så måske jeg har været for sød. Men må finde mit gamle jeg frem igen som ellers har været pakket væk.

• #24   12. okt 2011 Prøv lige at hør hvad du skrev bare med andre ord: Det er mere fair at min kæreste og jeg skal betale for min lillesøsters mad og forbrug, samt at vi skal gå og være irriteret på hinanden og hende, end det er fair at min lillesøster skal finde sit eget sted at bo. Grunden til dette er at hun bliver sur, og så er det jo bedre at jeg bare bider det i min, og det derved kun går ud over min kæreste og jeg. Det er også fair at jeg skal gøre rent i hele huset nu når det er meningen at hun betaler den store sum af 2000 kr., hvis hun så ikke betaler ville det være skønt hvis hun gad gøre lidt rent, men selvfølgelig kun hvis hun har lyst!
    Hun udnytter jer helt vildt, og hun har rigtig godt af at mærke hvordan det er at tage ansvar for sit eget liv, og det lærer hun kun hvis der ikke er nogen til at pakke hende ind i vat.

• #25   12. okt 2011 Trine - Tak det hjælp lige at få stillet det i et andet lys. Kan godt se hvor god man er når det er familie.

• #26   12. okt 2011 Ud med hende - det er simpelthen ikke fair af hende. Sådan en lille nasserøv.

Min lillebror boede hos mig i 4 mdr, og betalte 2500 pr mdr for det - det dækkede ekstra forbrug af vand/el, samt mad.
    Vi var begge enige om at det var absolut fair.

• #27   12. okt 2011 Camilla - Endda min mor syntes at vi er urimelige at tage 2000 kr om mdr. Men hun vil jo ikke selv have hende boende. Så det kan hun jo sagtens sige. Vi bor godt nok billigt i det hus vi bor i. Men ekstra forbrug skal vi betale som der jo så kommer af at hun bor her.

• #28   12. okt 2011 Man skal også være god ved dem man holder af, men det skal gå begge veje... Tror det er virkelig vigtigt din søster lærer at klare sig selv, ellers lærer hun heller aldrig at sætte pris på tingene. Hvis hun bliver sur siger du bare at det er helt ok, og du holder af hende aligevel, og din dør altid er åben hvis hun har lyst til en kop kaffe når hun bliver glad igen.

• #29   12. okt 2011 Trine - Hendes far sagde at han var skuffet over hende fordi hun har droppet sin uddannelse og nu vil hun aldrig tale med ham igen. Hun er lidt speciel. Men heldigvis står min storsøster bag mig. Har lige snakket med hende.

• #30   12. okt 2011 Miriam - Har også bedt min mor om at blande sig udenom. Og min mor kender mig for godt til ikke at blande sig i mit liv. Har et slemt temp. over for min mor. Kan ikke fordrage hende rent ud sagt.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#31   12. okt 2011 Vicky:

Det lyder sådan smiley

Nu er jeg selv af den holdning, at hvis jeg skulle trænge mig på i andres hjem så ville jeg gøre mit ypperste for ikke at være til gene, betale hvis det var en del af aftalen og på eget initiativ vise min taknemmelighed ved at hjælpe til, hvad end det måtte være.

Man må indordne sig, når situationen er som den er.

Måske er det forkert, men når jeg selv har det sådan, så forventer jeg det samme af andre. Mit hjem er mit helle og hvis andre får lov at bo der, så forlanger jeg respekt i mit eget hjem. Afdebatteret.
    Ikke om jeg ville finde mig i den slags adfærd - heller ikke min egen familie. Nogle ville argumentere, "jamen, det er jo min familie", som en begrundelse for at være mere overbærende. Hvad jeg ikke forstår, er, hvorfor gælder det ikke den anden vej rundt? Det er da om noget et argument for at den slags utakemmelige adfærd bare under ingen omstændigheder burde forekomme - med andre ord, en udmærket grund til at føle sig disrespekteret.

Ja, måske overdriver jeg...men hvad angår at komme i mit hjem, at jeg åbner det, nærmest til fri afbenyttelse, endda med så rimelige regler du fortæller om, jeg ville blive stiktosset over at det blev tolket, som din søster tillader sig.

Nu kender jeg ikke nogle af jer, og undskyld mig, men det lyder som om hun uuuudmærket godt ved at du intet gør - faktisk forkælet og manipulrende.
    Måske er det groft at låse hende ude, men jeg ser det som at tale et sprog hun kan forstå og som ikke er at tage fejl af.
    Hun forstår ikke en simpel besked, har ikke pli nok til selv at gøre det og ignorere dig. En låst dør er ikke at tage fejl af.

Så kan hun jo mugge her fra og til verdens ende. Jeg synes ikke du skal gå på kompromis i dit eget hjem, når det kan have konsekvenser for dit forhold og eget velvære.

Jeg stemmer for en konsekvent løsning, så i kan gå en konfliktfri weekend i møde og byde det nye medlem af familien velkommen.

• #33   12. okt 2011 Min søster havde en periode hvor hun var helt ude og skide. Hvor hun virkelig opførte sig respektløst overfor mig. Så jeg sagde til hende at nu var hjælpen slut og hun måtte klare sig selv..

Min storesøster hjalp hende så bagom ryggen på min og jeg - men idet at min storesøster ikke har nogen virkelighedssans, ødelagde hun endnu mere for min lille søs.. Så det endte med at min lille søster, kom med en undskyldning, samt en klar lovning på forbedring. Dét har hjulpet. Hun har forstået, hvor meget jeg har gjort for hende og hvor langt hun kan gå før jeg siger fra. Hun havde åbentbart brug for at se at det jeg gør ikke kan erstattes med hjalp fra en anden (heller ikke en anden søster)..

Med min erfaring vil jeg klart sige at hun skal pakke sine ting og ud! Hun værdsætter ikke din og familiens hjælp. Du kan ikke gøre noget for hende, andet en at håbe hun bliver klogere...

• #34   12. okt 2011 Altså, der var sgu ingen i min familie der brokkede sig over hvad han gav for at bo her.
    Jeg tjente ikke på at han boede her for den pris - nærmere tværtigmod *G*
    Men jeg ville jo gerne hjælpe ham *S*

• #35   12. okt 2011 Blah - Såen har jeg det også. Men hun er styg. Svare min kæreste igen når han siger noget til hende. Hvis han spørger om hun gider at støvsuge så for han et svar tilbage som lyder sådan her : Og hvad skal du så lave. Hun er altid blevet forkælet og hun forstår ikke at ting koster penge og at man må have respekt for andre. Vi har en regel i huset og det er at hendes kæreste ikke er velkommen og hvad gør hun når vi ikke er hjemme. Hendes kæreste er ikke velkommen hos hverken min mor eller storsøster. Og hun respektere det ikke. Vi vil heller ikke have at hun tager sine drengevenner med hjem. Hendes veninder er velkommen. Og nu er jeg rent ud træt af det. Heldigvis sidder hendes kæreste inde.

• #36   12. okt 2011 Henriette - Hehe den var god smiley

• #37   12. okt 2011 Camilla - Min mor mener at hun skal bo her gratis. Og det mener min lillesøster så også fordi min mor holder med hende.

• #38   12. okt 2011 Nej det gør den nemlig ikke. For hun har hende jo ikke boende.

• #39   12. okt 2011 Sig til hende at det er slut og hun skal være ude den og den dag på det tidspunkt. Det er absolut en fair pris, for at kost og logi. Ved godt det kan være svært når det er familie, men jeg synes ikke at du skal finde dig i den behandling. Utaknemmelige tøs!

• #40   12. okt 2011 Stella - Venter lige på at hun kommer hjem. Så må hun få klart besked.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#41   12. okt 2011 Vicky:

Jeg tager sgu hatten af for jer!

Din kæreste burde f****** forklare hende at han ikke skulle lave en fløjtende skid mens hun støvsugede, på samme måde som hun ikke bidrager med en skid, men han hjælper hende med tag over hovedet!

Jamen jeg bliver helt arrig på jeres vegne smiley ...tænk sig at have så lidt respekt for andre i deres eget hjem, sorry, men det kommer sig af en indstilling der ikke vil bringe ret langt her i livet!
    Kunne ham der den vidunderlige kæreste der er værd at risikere sit forhold til familien for, ikke lige se og tage sig lidt af sin dame og skaffe hende et sted og bo...jesus man...

Hun trænger til en lærestreg i ydmyghed og mon ikke en kold nat med alt ens lort i bæreposer ville være en god start.

Du må være et meget tålmodigt menneske smiley

• #42   12. okt 2011 Må indrømme at hvis min største søn gjorde som sin søster så var han røget ud for laaang tid siden....
    Var det en anden for den sags skyld i min familie, så var de osse blevet smidt ud...

Boede hos min mor i 9 dage hvor jeg vaskede op lavede mad og gav hende en smule ekstra da jeg fik penge plus hun fik en buket blomster som tak...
    Meeen gør det aldrig mere har det bedst når jeg har mit eget... smiley

• #43   12. okt 2011 Vicky - Nu står jeg selv i den situation at jeg bliver nødsaget til at flytte hjem til mine forældre igen for en periode og allerede nu har vi lagdt klare linier for hvordan det skal forgå.
    Jeg skal give 3000kr for husleje, el, vand, varme og mad. Derefter skal jeg hjælpe med rengøring og madlavning.
    Jeg ser det som en del af det at være voksen og ansvarlig og betalte da også husleje til mine forældre da jeg var 19 og boede hjemme.

Så ud af klappen med hende..

• #44   12. okt 2011 Ked af høre at hun ikke har nogen fornemmelse om hvordan man skal opføre sig, og svare andre på og være taknmmelig og alt det..

Hvis det var mig, så får jeg det næsten helt dårligt hvis jeg ikke skal hjælpe til med noget hos andre fx, hvis destår og laver noget, og man så tilbyder sin hjælp og de så bare siger nej nej.. Ja så får jeg det altså dårligt over at jeg ikke lige kan hjælpe med det..

Håber hun en dag indser hvordan og hvorledes., da det sikkert bare vil gå hende endnu værre i fremtiden.. ;/

Ikke for at sige noget ondt om dine forældre, men det er lidt trist at hun er blevet forkælet på den måde!

Tror hun vil havde godt af der kommer nogen faste rammer, som fx at smide hende ud. Og så forklar hende hvorfor og at du stadig holder af hende, meeen der er nogen ting hun dog skal forholde sig til.

• #45   12. okt 2011 Rotterne...med de betingelser kan du også få lov til at flytte ind her *GG*

• #46   12. okt 2011 Rotterne, hvor stort værelse kræver du?

• #47   12. okt 2011 Jeg havde bedt hende om at flytte hvis, hvis hun ikke fik fingeren ud af gaskammeret, og kom igang med de ting hun var blevet bedt om. I får jo sikkert heller ikke jeres penge fra et pengetræ.... Jeg er ligeglad om det er søster eller ej ....

• #48   12. okt 2011 Vi giver hundemad og guffer med i købet, hvis det er ....

• #49   12. okt 2011 Altså men den løn hun får udbetalt ( NÆSTEN det samme som min løn med 14 års erfaring på en mellemlang vidergående uddannelse!!!) og hun ikke vil betale 2000 kr pr mdr eller hjælpe i det daglige, så var hun sgu længe røget ud af mit hotel....

Hun lyder som en forkælet lillesøster. Med den løn kan hun jo sagtens selv få sig en lækker lejlighed. 19 år, så burde man kunne sørge for sig selv og flytte hjemmefra!!!

• #50   12. okt 2011 Vicky: undskyld mig men troede først hun var på SU og derfor nok ikke havde særlig mange penge og derfor tænkte jeg at 2000kr var i overkanten.. Men da du så skriver at hun har 15000 udbetalt ja så er 2000 kr lige pludeselig små penge.. Det virker til at hun er forkælet en.. Jeg tror faktisk det bedste for dig og hende er at du smider hende ud selvom det bliver hårt for hende så hun selv kan lære at stå på egne ben og det kan hun sagtens med de penge hun får i løn.. Eller så bruger hun dem ihvertfald helt forkert...

• #51   12. okt 2011 Rotterne, tror værelset er 10-12 m2 men du skal altså dele med manden når der er fodbold i fjernsynet lol smiley

• #52   12. okt 2011 Rotterne, bare jeg ikke skal se sport og gyser, så er jeg ikke så kræsen smiley

.....og jeg har bestemt heller ikke rengøringsvanvid smiley

• #53   12. okt 2011 Ren mad bruger vi 2500 for 2 personer herhjemme...
    Hvis din mor ikke mener at din søster skal betale for at bo hos dig - jamen så må din mor jo betale for din søster *G*

Altså, jeg forstår slet, slet ikke den holdning!
    Selv på en SU er 2000 for kost og logi, internet, licens osv. da absolut intet at betale.

• #54   12. okt 2011 Rotterne, lol vil du så være her de uger jeg arbejder eller de uger jeg har fri?

• #55   12. okt 2011 Haha, jamen så kan du få en uge af hver smiley

• #56   12. okt 2011 Hvornår flytter du ind?

• #57   12. okt 2011 LOL jeg har hørt om delebørn og delehunde, men en delerotte er ny smiley

• #58   12. okt 2011 hovhov springer du på målstregen?

Altså jeg trænger så frygteligt meget til at få gjort rent.

• #59   12. okt 2011 Hmmm, pudsede ellers skærmen i går, måske det er brillerne der skal pudses.

Hmmm, eller også skal jeg bare gå i seng.

• #60   12. okt 2011 Aiiijjj...Miriam...og du snakker om at overbyde...synes pludselig at jeg faldt helt ud af planen - kunne vi ikke lave en rotationsordning: en uge hos Miriam, en hos Moster, en hos mig og en hos kæresten...det bedste fra alle verdener...

• #61   12. okt 2011 Henriette, ja det var da en god ide smiley

og så er det sengetid for moster, godnat tøser smiley

• #62   19. okt 2011 Nå så er der sket lidt siden sidst. Hendes kæreste er blevet løsladt, så nu er hun smidt for porten. Dejligt at have huset for sig selv igen smiley

• #63   19. okt 2011 Godt for jer smiley

• #64   19. okt 2011 Vicky - Godt at hører, så kan hun jo passeden flytte ind sammen med ham og lærer at tingene ikke er gratis. smiley

• #65   19. okt 2011 De er så flyttet ind hos min stakkels mormor.

• #66   19. okt 2011 Godt du fik gjort dine grænser klart, så må det så være op til resten af familien at gøre det samme.

Kommentér på:
Familie boende......

Annonce