{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sladder?
  • #1   7. okt 2011 At "sladre" er jo at udgive informationer som ikke var meningen skulle komme ud.. Så sladder er vel at udgive en andens "hemmelige" informationer??

At videregive informationer om andre f.eks. Liselotte har fået hvalpe er mere nyheder, da Liselotte ikke har noget at "skjule" omkring emnet smiley

• #2   7. okt 2011 Jeg mener egentlig ikke det er relevant at skelne.

Sladder er noget, der er fuldstændig nødvendigt for mennesker, der lever i sociale sammenhænge - hvilket de fleste af os jo gør.

Det er med til at udvikle os som mennesker, fordi vi gennem sladrer spejler os selv og vores værdier i andre og deres værdier.

Vi skaber os selv ved at tale om andre, vi skaber netværk og relationer. Og vi former tilhørsforhold gennem sladder.

Der er så forskel på positivt og negativt sladder. Men sladder er nødvendigt og en rigtig god ting for os mennesker - det fortæller, at vi har en interesse i hinanden på mange forskellige niveauer.

• #3   7. okt 2011 I min verden er sladder negativ. Man fortæller løgn historier eller historier som man slet ikke ved om er sande. " Positivt" sladder er i min verden, en snak om en eller anden hvor budskabet er facts eller omsorg ..

• #4   7. okt 2011 Marianne
    Præcis, jeg ville aldrig kalde noget for positivt sladder, det findes ikke i min verden. Så er det måske kategoriseret under en nyhed eller en snak som du selv siger smiley

• #5   7. okt 2011 Enig med Marianne.

• #6   7. okt 2011 "positiv sladder" relevante gode oplysninger....glædelige begivenheder....kært barn har mange navne, synes nu selve ordet sladder er negativt ladet.....og kan ikke tage/fordrage slasdderkællinger....

• #8   7. okt 2011 enig med CH

• #9   7. okt 2011 Marianne - helt enig
    CH - hvor er det godt at du kan læse

• #10   7. okt 2011 Britta, ja, det er jeg også ret glad for. Det gør nemlig at jeg får udvidet mit perspektiv, lærer nyt og kan følge med - og dermed undgå at blive ALT for fordomsfuld og ensporet... Dejligt.

• #11   7. okt 2011 *CH*

Synes godt om smiley

• #12   7. okt 2011 hmmmm - jeg er ikke blevet meget klogere...

Det er sådan at der er mange kvinder på min arbejdsplads og der bliver sladret i stor stil og jeg vil ikke være en del af det og nogle gange taler jeg over mig i en eller anden given situation og jeg kunne bide tungen af min selv bagefter men så er det forsent - andre gange ser jeg sladder som en update til en kollega så kollegaen ved hvad der foregår i hendes team syntes det er meget svært at finde balancen og skelne.....

Har aldrig prøvet sådanne situationer før da jeg forhen har arbejdet på mandsdomineret arbejdspladsen og er ved at skifte branche hvor faget er domineret af kvinder og er ved at finde fodfæste og er ved at fylde rygsækken op med flere erfaringen om hvordan man håndtere kvinde sladder......

• #13   7. okt 2011 Reiki Master, en ret god rettesnor er jo, at man udelukkende siger til andre, hvad man kan sige til vedkommende selv. Den har for mig fungeret upåklageligt - også selvom jeg naturligvis falder igennem en gang i mellem.

• #14   7. okt 2011 Det er en god huske reglen - hva ska man dog gøre for ikke at blive spundet ind i det spil?

Har en kollega som skaber splid mellem os andre kollegaer og denne kollega troede jeg at jeg var ved at opbygge et venskab med da jeg arbejde sammen med vedkommenen så var vi som pot og pande og da jeg meldte ud at jeg ikke kunne magte det psysike pres mere og følte mig som en lus mellem to negle (arbejde tæt sammen med to kollegaer) og sagde fra kom jeg i den anden ende af afdelingen og denne kollega har jeg fortalt fortroligt om mine fustrationer om den anden kollega jeg havde og nu høre jeg fra pålidelig kilde at den person jeg troede jeg var ved at opbygge et venskab med har dolket mig i ryggen og jeg er så skuffet og træls over den opførsel...

Kommentér på:
Sladder?

Annonce