{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Nærsynet trods linser {{forumTopicSubject}}

Hmm, ja - tænker at mange herinde bruger briller og linser og tænkte at I måske oplever det samme som mig. Har gået med det i flere år, men aldrig tænkt over at nogen måske kunne døje med det samme.

Jeg har brugt briller og kontaktlinser siden jeg var teenager. Har haft den samme styrke siden jeg var 18 år gammel og er adskillige gange blevet testet ved forskellige optikere for at se om min styrke nu er den rette, men alle komme frem til det samme resultat.

Problemet er bare at jeg stadig er en smule nærsynet selvom jeg har mine linser i eller briller på.
Jeg kan ikke læse vejskilte, har svært ved at læse undertekser på et tv'et og fx at se hvem folk er når de er på afstand.
Optikerne mener at jeg har gamle øjne og at jeg skal købe læsebriller med lidt styrke i - men det gør bare det hele værre.

Er der nogen der oplever det samme?
Nogen der ved hvad det kan være og hvad jeg evt selv kan gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nærsynet trods linser
  • #1   1. okt 2011 Har ikke oplevet det samme. Kan kun råde dig til at bestille tid hos en dygtig øjenlægen. Der er desværre ofte så lang ventetid at de fleste lader sig nøje med optikeren. Og optikkerne er også blevet rigtig dygtige, men der er ting som kun en øjenlæge kan finde.

• #2   1. okt 2011 Ja grunden til at jeg ikke har været ved øjenlægen er pga den lange ventetid. Da jeg var til en første gang skulle vi vente flere måneder, det var helt hen i vejret. Og så var det samme resultat som optikeren kom med smiley

Men måske jeg alligevel skulle overveje det - tænker bare at andre må sidde derude kende lidt af svaret smiley

• #3   1. okt 2011 jeg startede med at bruge briller som 6årig hvor jeg var langsynet, så blev mit syn normalt i et års tid og da jeg var 9-10år var jeg blevet nærsynet..

Idag bruger jeg linser og briller og på snart 16år er jeg gået fra en +2 på begge øjne til en -6,50 på begge øjne.. Har brugt den styrke jeg har nu i små 2år og håber det e gået i stå nu, men tvivler for jeg kan ikke altid, lige som dig, læse vejskiltene og andet.. smiley

Men så vidt jeg ved kan ens syn være arveligt..
    Min mor har -2,25 på begge øjne og min far har -10.. smiley

• #4   1. okt 2011 Kan egentligt være du har en begyndende bygningsfejl eller sådan, men det burde øjenlægen jo have set så..

• #5   1. okt 2011 Kun en af de mange optikere fandt en bygningsfejl og de er kendt for at give bygningsfejl til alt og alle, så det tør jeg ikke stole på.

• #6   1. okt 2011 nej det kan jeg godt forstå..

• #7   1. okt 2011 Det oplever jeg godt nok ikke, langt fra

• #8   1. okt 2011 Jeg bruger briller, men kender ikke til dit problem.

• #9   1. okt 2011 Hehe hvorfor så skrive, hvis I ikke kender til problemet ;D

• #10   1. okt 2011 Undskyld, men du spørger om nogen kender det.

Kom lige i tanke om noget dog.
    Hvornår på dagen er det du kører og ikke kan se skiltene optimalt? Jeg var til optiker ved 16-tiden engang, hvor jeg havde siddet og rodet med mini perler hele dagen. Mit syn var utrolig ringe ved synsprøven! Dagen efter fik jeg en tid igen om formiddagen og der var det meget bedre. Så hvis det "kun" er når du har lavet noget småtteri eller anstrengt din øjne, så kan det godt være årsagen.

• #11   1. okt 2011 Det er altid en god ide at komme til øjenlæge.

Ved der er nogle i Aalborg der har kortere ventetider, min far, morfar og søster havde fået en tid der indenfor kort tid smiley

• #12   1. okt 2011 Hehe ja - tænker bare at jeg ikke kan bruge at I ikke kender det til så meget smiley Kender mange der bruger linser og briller som heller ikke kender til det. Men vil gerne høre fra dem som måske havde et bud på hvad det kunne være.
    Ikke for at være uhøflig eller noget smiley

Mit syn er halv slemt hele dagen, desværre. Men kan godt mærke at hvis jeg er træt så bliver det værre.

• #13   1. okt 2011 Øv smiley Jeg kan ret godt lide at få ret. Og du har prøvet med en anden slags linser? Jeg bruger det ikke, bruger briller, så har ikke så meget forstand på det, men er det ikke noget med der både findes bløde og hårde?

• #14   1. okt 2011 Jeg har brugt de samme linser siden jeg var 18 - mine øjne kan desværre ikke tåle de andre jeg har prøvet. Det er bløde linser jeg bruger.
    Men tænker at det ikke kan være linsernes skyld, da samme problem er når jeg bruger mine briller. Troede nemlig også først at det var linserne der skabte problemerne.

Hmm, der er nok ikke andet for end at skulle til tur til øjenlægen. For synes det er blevet værre her på det sidste.

• #15   1. okt 2011 Nå for søren, nej så virker det jo ikke til at være det. Øv! smiley

• #16   1. okt 2011 Har du så prøvet at få sat styrken lidt op/ned? Hvis nu deres maskiner, etc, alligevel skulle have lavet nogle fejl.

• #17   1. okt 2011 nu har jeg ikke læst hele tråden så det er muligt nogen allrede er kommet med mit forslag..

du kan lave monovision dvs den ene linse ser du lang med og den anden på korte afstande, mange af vores kunde der har prøvet det er rigtig glade for det

• #18   1. okt 2011 Jeg syntes du skulle tage en snak med din optiker.

Hvor gammel er du hvis jeg må spørge ?

( jeg har arbejdet 3 år hos en optiker)

• #19   1. okt 2011 Jeg synes det lyder som om at du har en uopdaget bygningsfejl.

Jeg har bygningsfejl på begge øjne og mine briller er korriget til bygningsfejlen. Det er mine linser derimod ikke, da det er møgdyrt at få speciallavede linser og derfor er der kompenseret for bygningsfejlen ved at sætte styrken en grad op i mine linser.

Men jeg ser ikke ret godt med linserne, trods det. Tingene er slørede, og jeg skal have det tæt på for at kunne læse ting og jeg bliver træt i øjnene af at have linser på for længe af gangen.

• #20   1. okt 2011 Jeg er 26 år, så har haft briller i 14 år og linser i 8 smiley

• #21   1. okt 2011 Mie: Det kan da godt være at det er en bygningsfejl og den ene optiker havde ret. For jeg skal også ret tæt på for at læse ting eller se tingene tydeligt. Det er dog bedre end uden hvor jeg føler at jeg er total blind til trods for at jeg kun har -3.50

• #22   1. okt 2011 Jeg har nogenlunde samme styrke som dig og jeg skal altså heller ikke gå uden briller eller linser. Det ville være farligt for både mig selv og mine omgivelser :o)

Jeg oplevede en dag, at jeg i bilen på vej fra arbejde skulle skifte fra mine briller til mine solbriller (med styrke) og i skiftet tabte jeg det ene par og kørte lidt uden, da jeg lige skulle finde dem igen. Jeg nåede faktisk at tænke at det var lidt foruroligende hvor lidt jeg rent faktisk kunne se. De biler jeg passerede kunne jeg kun se farven på. Mærke, fører, nummerplade, osv. var helt sløret, selv idet den passerede. Det var en ret vild oplevelse, syntes jeg :o)

• #23   1. okt 2011 Mie: Jeg har det på helt samme måde - jeg køre dog ikke bil.
    Oplevede engang at stå i et prøverum i Bilka, min søster skulle lige holde mine briller imens. Hun gik hen og kiggede på nogle ting og da jeg kom ud kunne jeg ikke finde hende. Alt var sløret og jeg følte mig som palle alene i verden, fordi jeg intet kunne se. Kunne heller ikke finde min søster til trods for at hun stod ikke så langt derfra.
    Derefter brugte jeg udelukkende linser. Jeg nægter at gå med briller til dagligt smiley

• #24   1. okt 2011 jeg ville gå ned til optikkeren og prøve og få lavet en syns prøve igen, og finder de en bygnings fejl, så kan du hos de fleste optikkere prøve linser med din bygningsfejl gratis

• #25   1. okt 2011 I min familie har vi en øjensygdom, som min søster også har. Hun har, ligesom dig, problemer med at genkende folk når de går forbi, læse undetekster, se hvad læren skriver på tavlen osv. Oven i det er hun så også normalt nærsynet, så hun kan se lidt bedre hvis hun bruger briller.
    Jeg ved ikke så meget om sygdommen, men den blev fundet da hun var til øjenlæge (:

• #26   1. okt 2011 Anja: Må prøve og en tur til øjenlægen og se hvad han siger og ellers til optikeren igen hvis jeg skal have nye linser og briller smiley

• #27   1. okt 2011 Det er spild af tid at gå til øjenlægen så længe der ikke er noget galt med dine øjne, nu ved jeg ikke hvem din optiker er, men fortæl om dine problemer, så kan du jo få nogle andre linser der gør noget for dig.

• #28   1. okt 2011 Hvis det er meget generende (hvilket det lyder til at være), kunne det være du skulle overveje en øjen-operation.

Sådan en sparer jeg selv op til... Mit syn kan også godt drille en del til tider, men det er mere i perioder mit syn ligesom bliver værre, for så at blive bedre igen...

• #29   1. okt 2011 Trust: Er i forvejen ved at spare op til at få lavet mine tænder og det kommer til at koste dyrt - så kommer øjnene lidt i 2. række, specielt hvis det kan klares med linser. Men kan sagtens se fordelene ved at få det gjort.

• #30   2. okt 2011 jeg har brugt linser i ca. 15 år og har været igennem læse brillerne og den påståede bygnings-fejl, det eneste det hjælp på, var vægten af pungen.
    På et tidspunkt skifter jeg optiker.....som siger: du har godt nok tørre øjne....øøøhhhhh nå og hvad betyder det så?.....jo du ser dårligt og utydeligt.
    Løsningen var et lynkursus i at blinke ordentligt og en ny slags linser.

prøv en ny optiker og tænk på at der hele tiden kommer nye linser på markedet

• #31   5. okt 2011 Jeg har været ved en ny optiker i dag - han smed -1.0 oven min normale styre så den nu er på -4.50 - så nu kan jeg sørme se igen. Hurra smiley

• #32   5. okt 2011 det glæder mig at du ser godt ud igen og at det ikke var "andet " end en forkert styrke :o)

Kommentér på:
Nærsynet trods linser

Annonce