707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Jeg går snart op i limningen! Jeg går snart op i limningen!

Jeg kender en som har fået en hundehvalp for nogle mdr. siden.
En race som ikke er bare liiiige, og som har tendens til at være angst for at være alene hjemme.

Den har siden de fik den ædt af huset, givetvis fordi den er angst for at være alene.

Hun lægger hele tiden billeder op på fb og er ked af at hunden ødelægger ting, og både jeg og andre har rådet hende til at få fat i en hundetræner, adfærdsbehandler, hundespykolog you name it.
Jeg har sågar fortalt hende det mest basale om hvordan man lærer en hund at være alene hjemme - som de vel havde sat sig ind i inden de fik hunden!

Alligevel lader det ikke til de gøre noget ved den hund.
Da det lød som om hun trak ham i ørerne og skældte ham ud, flejnede jeg fuldkommen! Det er ikke hundens skyld, og det hjælper i hvert fald ikke.

Jeg blokere hende snart på face. Jeg vil ikke blive ved med at se på at de ikke får hjulpet den stakkels hund.
Og jeg er så hjælpeløs.. Jeg kan jo ikke bare skælde hende ud, selvom guderne da skal vide at jeg har lyst.
Men jeg ved jo ikke hvad der ligger bag helt 100%.

SUK hermed får i mine frustrationer.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg går snart op i limningen!
  • #1   21. sep 2011 Det er en beagle.
    Og jeg ved de elsker ham, og børnene kan slet ikke undvære ham, men for fanden i helvede da, de 2000 det koster for en adfærdsbehandler er sku da nul og niks i forhold til hvad det koster at lave vægge, møbler, computere osv.
    Det er så synd for hunden. Jeg har anbefalet at de kommer af med den, til folk der kan finde ud af det, og så må de have en sofahund eller noget.

• #2   21. sep 2011 at beagler har tendens til at have seperations angst tror jeg ikke på, men jeg tror på, at nogle anskaffer sig en hund uden den nødvendige viden først.
    fortæl hende om DcH, der kan hun få råd.

• #3   21. sep 2011 Altså da vores blev angst for at være alene hjemme da han kom i puberteten, så ringede vi til en adfærdsbehandler (egentlig pga. noget andet, for vi vidste ikke at han var angst), men det kunne hun så fortælle os, og han fik da et helt andet liv.
    Man er da nødt til at ofre når man får hund, nogengange kun lidt, men andre gange meget.
    Eller skal man da lade være, syntes jeg.

• #4   21. sep 2011 beagle er især kendt for at seperationsangst, de er avlet til at gå i stor flok på jagt, puha kan godt forstår dig, håber at de åbner og for råd og hjælp

• #5   21. sep 2011 Doggymom, det har en beagle - så vidt jeg ved. Det er i hvert fald det jeg har fået af vide af temmelig en del personer efterhånden - alle som har haft beagle.
    Hvis den ikke lærer det rigtigt at være alene, over lang tid, så sidder den bare og hyler og gnaver.
    - har jeg fået af vide. Men har ikke nærlæst om racen for skal ikke selv have den, så det er muligt at jeg er fejlinformeret smiley

Hun har fået alverdens råd, og nr. på folk hun kan ringe til osv.
    Men det har de åbenbart ikke tænkt sig at gøre.

• #6   21. sep 2011 puha det lyder ikke rart for den lille vaps!! Jeg har selv to beagler så jeg kender ret meget til racen - desværre er der mange som anskaffer sig en beagle uden at vide hvad det indebærer.... Det er en hund som med tålmodighed kan trænes til alt (næsten :-))

• #7   21. sep 2011 Rikke, nemlig.
    Da hun fortalte at de skulle have en tænkte jeg også bare "jeg håber SÅ meget at de har sat sig ind i den race, for det er ikke bare liiige).
    - men hvor mange hunde er også lige det.

Og det gængse svar: jamen jeg har haft hund før og de var ikke så svært...
    Det giver da ikke lov til at du bare sejler hen over problemerne nu!
    Jeg er fuldkommen ligeglad med de materielle ting, det er udelukkende hundens ve og vel og tænker på.

Kommentér på:
Jeg går snart op i limningen!

Annonce