Jeg går snart op i limningen! Jeg går snart op i limningen!
Jeg kender en som har fået en hundehvalp for nogle mdr. siden.
En race som ikke er bare liiiige, og som har tendens til at være angst for at være alene hjemme.
Den har siden de fik den ædt af huset, givetvis fordi den er angst for at være alene.
Hun lægger hele tiden billeder op på fb og er ked af at hunden ødelægger ting, og både jeg og andre har rådet hende til at få fat i en hundetræner, adfærdsbehandler, hundespykolog you name it.
Jeg har sågar fortalt hende det mest basale om hvordan man lærer en hund at være alene hjemme - som de vel havde sat sig ind i inden de fik hunden!
Alligevel lader det ikke til de gøre noget ved den hund.
Da det lød som om hun trak ham i ørerne og skældte ham ud, flejnede jeg fuldkommen! Det er ikke hundens skyld, og det hjælper i hvert fald ikke.
Jeg blokere hende snart på face. Jeg vil ikke blive ved med at se på at de ikke får hjulpet den stakkels hund.
Og jeg er så hjælpeløs.. Jeg kan jo ikke bare skælde hende ud, selvom guderne da skal vide at jeg har lyst.
Men jeg ved jo ikke hvad der ligger bag helt 100%.
SUK hermed får i mine frustrationer.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Og jeg ved de elsker ham, og børnene kan slet ikke undvære ham, men for fanden i helvede da, de 2000 det koster for en adfærdsbehandler er sku da nul og niks i forhold til hvad det koster at lave vægge, møbler, computere osv.
Det er så synd for hunden. Jeg har anbefalet at de kommer af med den, til folk der kan finde ud af det, og så må de have en sofahund eller noget.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
fortæl hende om DcH, der kan hun få råd.
jan 2010
Man er da nødt til at ofre når man får hund, nogengange kun lidt, men andre gange meget.
Eller skal man da lade være, syntes jeg.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
jan 2010
Hvis den ikke lærer det rigtigt at være alene, over lang tid, så sidder den bare og hyler og gnaver.
- har jeg fået af vide. Men har ikke nærlæst om racen for skal ikke selv have den, så det er muligt at jeg er fejlinformeret
Hun har fået alverdens råd, og nr. på folk hun kan ringe til osv.
Men det har de åbenbart ikke tænkt sig at gøre.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 505
jan 2010
Da hun fortalte at de skulle have en tænkte jeg også bare "jeg håber SÅ meget at de har sat sig ind i den race, for det er ikke bare liiige).
- men hvor mange hunde er også lige det.
Og det gængse svar: jamen jeg har haft hund før og de var ikke så svært...
Det giver da ikke lov til at du bare sejler hen over problemerne nu!
Jeg er fuldkommen ligeglad med de materielle ting, det er udelukkende hundens ve og vel og tænker på.
Jeg går snart op i limningen!