577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Familien og problemer Familien og problemer

Ja, jeg er lige blevet smidt ud af familien, fordi jeg har sagt til min mor, at jeg syntes det var dårligt for min lillebror, at hun indtil nu, har støttet ham i 4 forskellige uddannelser som han alle har startet og efterfølgende droppet siden marts, samtidig med, at hun har betalt for hans kørekort og efterfølgende, bil med dertil hørende regninger, og ikke kræver af ham, at han i det mindste påbegynder kontanthjælp, indtil han har fundet sig et job. Jeg HAR snakket med min bror om det, og spurgt ham, hvorfor han ikke bare møder op til det møde der er sat op til ham nede på socialcentret. Hans svar var, at han var ligeglad, og ikke gad i virksomhedspraktik. Så spurgte jeg ham hvordan han så vil betale for sin bil, og hans efterfølgende svar var så, at han så måtte stå i gæld. Min mor siger, at hun HAR prøvet at motivere ham til at finde sig et arbejde, men at det ikke har virket, og at hun ikke kan tvinge ham. Jeg fortæller hende så, at jeg ikke gider at høre om, hvor mange regninger hun har til den bil, når hendes 18 årige søn, der bor under hendes tag, og spiser af den mad hun køber ind, ikke engang kan motiveres til, at gå op og få et kryds i en kalender to gange om dagen, så han kan aflaste hende. Hvordan skal han overhovedet holde et job, når han synes det er sent at køre kl.08.20 om morgenen? Jeg har været ude at gå med Nanna, og går af og til forbi deres have, hvor jeg lukker deres hund og Nanna sammen. En dag var kl.11.30, og da var der ikke en lyd i huset, og ingen kom og hilste på, mens hundene legede. Jeg går ud fra, at det var fordi han stadig sov. Derudover har hun et eller andet imod min kæreste, og er overbevist om, at han er væk alle hverdage og drikker i weekenden. Det har været et problem i vores forhold, som vi har taget op, hvilket jeg fortæller hende, men alligevel skal han så have en sviner, da jeg fortæller hende, at jeg har snakket med ham om min bror, og at han har givet mig ret i, at han ender som en bums, hvis han bruger alle dage på at sidde indenfor og spille computer. Derudover har hun nu bedt mig holde mig fra den hest, som jeg i flere måneder dagligt har hjulpet hende med at omskole og ride op (for ikke at tale kørsel, da min bror først fik kørekort for nogle uger siden), som derfor dagligt også har involveret min kæreste, da jeg ikke har kørekort. Tak for lort siger jeg bare.

Undskyld det lange indlæg, men skulle bare ud med det. Er simpelthen så sur og rasende.

PS: Hun flyttede til Jylland af egen fri vilje (kommer fra kbh), men hun har sidden hun flyttede ikke snakket om, hvor dårlig Jylland er, så nu flytter hun tilbage igen, og tager højst sandssynligt alt og alle med sig (bror/hund/hest). Jeg føler mig såret og pisset på.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Familien og problemer
  • #1   20. sep 2011 Håber i forstår hvad jeg mener, selvom jeg efterfølgende godt kan se, at det er lidt rodet og at der mangler et par ord.

• #2   20. sep 2011 Jeg skal være HELT ærlig og sige at hvad kommer det dig ved at din bror ikke har noget arbejde og at din mor forsørger ham? Det er HENDES valg!!

Det skal lige siges at jeg, for første gang i mit liv, er arbejdsløs og har været det i 4 måneder af mit snart 30 årige arbejdsliv. Så det er ikke fordi JEG bare har siddet og gloet hele mit liv.

• #3   20. sep 2011 Det rager mig fordi jeg er bekymret for min bror. Han sidder KUN foran computeren og kommer aldrig ud. Og desuden så brokker og klager hun til ALLE om alle de regninger det skaber med den bil, men hun vil heller ikke gøre noget ved det. Da jeg boede hjemme betalte jeg madpenge og havde desuden arbejde fra jeg var 16 og frem, men det er i orden at han ikke støtter op derhjemme, når nu hun har brug for det? Han kommer aldrig nogensinde ud blandt mennesker. Og ja, det bekymrer mig, fordi jeg ønsker det bedste for ham.

• #4   20. sep 2011 Jeg synes det er iorden at fortælle sine forældre hvad man mener. Hvis man ikke kan fortælle dem det, hvem kan man så tale om det med ?
    Ja, det er hendes valg. Men jeg havde også valgt at tale med min mor om det hvis jeg var i den situation. Det er ikke holdbart at hun ikke kan få ham til at lette numsen og få sig et job eller i det mindste komme på kontanthjælp.

• #5   20. sep 2011 Hmm .. En ting er at snakke med din mor om det, noget andet er at du brokker dig over det, som det lyder som om , du gør overfor hende ..

Jeg synes ikke, det er noget der vedrører dig .
    Hvis din mor brokker sig til dig over regningerne, kan du jo på en pæn måde sige, at du ikke orker at høre på det, fordi du mener han selv skal betale .
    Men fra det og så til direkte at brokke sig til hende, der synes jeg er meget langt ..

Jeg tror du skal skelne i mellem at brokke dig til dem og at snakke med dem .

• #6   20. sep 2011 Jeg er enig med Katrine........ Den her: *Da jeg boede hjemme betalte jeg madpenge og havde desuden arbejde fra jeg var 16 og frem, men det er i orden at han ikke støtter op derhjemme, når nu hun har brug for det? * lyder lidt som jalousi?

Nej, gu er det EJ i orden at han lever på den måde. Men igen, så er det HENDES valg? Hvis hun ikke fandt sig i det, så ville det jo aldrig finde sted?

• #7   20. sep 2011 Katrine N: ja, det lyder som om jeg brokker mig tilbage til hende, og det gør jeg nok også, men vil i bund og grund bare gerne at de to løser deres problemer. I en kort sætning kunne jeg også havde sagt "Hvis du har så mange problemer med at betale til hans bil, så bed ham lette sig og skafe penge til den, for jeg ved godt hvad jeg ville havde gjort." En anden problemstilling er jo så også bare, at jeg ikke reelt set mener han har godt af bare at sidde indenfor. Jeg forstår godt, at det er svært at flytte til en by, hvor man ingen kender, men så er det jo netop bare dobbelt win, hvis nu han starter på ET eller anden Job/uddannelse/kontanthjælp, hvor han kunne møde nogen, det gør man jo ikke gennem en skærm, og derfor har jeg sagt til hende, at jeg synes hun skulle skære igennem, og kræve af ham, at han hjælper til derhjemme, for dem begges skyld, men det er åbenbart nok til, at blive smidt ud af familien....

• #8   20. sep 2011 Ja i min optik er det ihvertfald unfair og ulige vildkår at kunne stille krav til det ene barn, men ikke det andet? Og slet ikke når det resulterer i, at hun direkte smider mig ud af deres liv, fordi jeg kommer med min mening.

• #9   20. sep 2011 Det er også helt fair at komme med sin mening, på en ordentlig måde!
    Det gør vi skam også i min familie, slet ingen tvivl om det ..

Men når man bare kaster en kold spand vand i hovedet på folk, får man den kolde skulder .. - Hvilket jeg vil skyde på, er det der er sket, når du er blevet bedt om at holde dig væk fra dem ..

Og tja, dengang du boede hjemme havde hun måske en anden holdning, eller havde slet ikke råd til det .. Der kan være så mange ændrede ting ..
    Det er jo svært for os at vide, og svært for dig at vide når du ikke spørger .

• #10   20. sep 2011 Jeg kender det godt. Jeg har selv en bror af samme kaliber, utroligt nok er han faktisk min storebror. Jeg er sikker på at han er psykisk syg ligesom min far.
    Han er for få uger siden kommet ud fra spjældet, der sad han for væbnet røveri - han mente at han var nødt til at gøre som han gjorde fordi kommunen ikke ville hjælpe ham økonomisk - men han har aldrig gjort et forsøg på at få sin økonomi op at stå, han sidder også dag ud og dag ind foran computeren og spiser ulækker mad og nasser vores far for penge.

Jeg blev ikke smidt ud hos min far - jeg valgte selv at flytte væk derfra fordi min far og bror begyndte at true mig og min kæreste (min far er også tidligere kriminel og jeg har hørt rigtig grimme ting om ham fra den anden del af familien), jeg snakker ikke længere sammen med dem og det er jeg rigtig glad for! Nu nyder jeg livet sammen med min kæreste og vores dejlige dyr og ser frem til at starte på HG i oktober smiley

• #11   21. sep 2011 det hjælper ikke noget at brokke sig til din mor, forstået på den måde at du kaster det i hovedet på hende, ja du måtte betale, du var den første og den store, han er den mindste, og dermed den lilel kæledække, men det vigtigste han viser at han har brug for din mor.
    det er desværre meget typisk at nogen kvinder vil gøre en favorisering af den sidste, fordi de er bange for enten ensomhed, eller at de føler der ikke er brug for dem mere, så jo længere de har den mindste boende hjemme, jo længere er der brug for dem.
    mit råd til dig er at du ikke brokker dig over at din bror ikke gider lave noget, men at du vender situationen om, og fortæller din mor at hvis han nu klarede sig selv, så ville hun få mere tid til alle de ting hun kan lide at lave, og at hun så ville have mere tid, til at være sammen med dig, så i kunne lave nogen hyggelige ting, som feks. tøsefrokost og den slags ting, samt at hun ville få mere tid til evt. børnebørn. dette gjorde min mindste datter ved mig da jeg havde min anden mindste boende hjemme som 25 årig, og jeg har aldrig haft det bedre end jeg har det nu.

• #12   22. sep 2011 Han må mangle selvrespekt.

Kommentér på:
Familien og problemer

Annonce