{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

T. S
T. S
Tilmeldt:
13. aug 2007
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73

salg af andelsbolig {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har sat en andelsbolig til salg for to år siden. Ejendommægleren sagde at det var solgt eller gratis. Jeg var selv med og bad om det på skrift. Men det skulle vi ikke have, for det var deres praksis sagde, at det var altid var solgt eller gratis.
Nu er andel faldet i værdi og kan derfor slet ikke sælges for mere end 40.000 kr. Og han vil derfor ud af aftalen og har sendt en regning på 10.000 kr.
Nu påstår han det aldrig har været en aftale med solgt eller gratis, og ringer på skift til mig og min mor, for at spille os ud mod hinanden.
Har i nogle gode råd? Mine forældre valgte dem, fordi det netop var solgt eller gratis. De er pensionister, og har ikke 10.000 til at komme ud af aftalen.

Håber nogle har nogle råd.
Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af andelsbolig
  • #1   15. sep 2011 Det skal i bare slet ikke finde jer i , prøv at kontakte gratis retshjælp og få dem til at skrive et brebv til mægler ... evt google dem , mange ting kan stadig ses på nettet smiley , hvem er mæglerne forøvrigt ?

  • #2   15. sep 2011 Så må dig og din mor aftale, at kun én af jer snakker med ejendomsmægleren .. Og modsatte part må så afvise ham, når han ringer .
    Har I på skrift, at det koster noget at han har haft den til salg?
    Der må være lavet en kontrakt?


  • #3   15. sep 2011 Og hvor ligger andelen? ;o)

  • #4   15. sep 2011 hvad står der i jeres kontrakt

  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #5   15. sep 2011 I Ringsted. Det er realmægleren. Vi har ikke opsagt kontrakten heller. Dem er ham selv fordi den er faldet så meget i værdi. I kontrakten står der ikke at det koster et beløb hvis den ikke bliver solgt. Men der står så heller intet om at det er gratis. Det ville han som sagt ikke skrive, for det var det altid¨, hos dem.
    Jeg har også afvist at tale med ham, de sidste gange han har ringet, men nu vil han ikke tale med min mor mere. Fordi hun er bedre til at argumentere end mig... problemet er bare det står også i mit navn fordi jeg lånte dem pengene til indskud.. da var det lejebolog der blev lavet om til en andel.


  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #6   15. sep 2011 der står det skal vurderes hver halve år om det skal forlænges eller om det skal tages af salg. Ikke noget andet

  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #7   15. sep 2011 vi har heller ikke forlænget det, det sidste år. Det har de bare selv gjort, og det står der i kontrakten de skal have på skrift fra sælger hver 6. måned, og det har vi aldrig skrevet under på.

  • #8   15. sep 2011 T.S: Jeg ville få fat på noget gratis advokat hjælp .. For der har jo så været noget hele tiden, der ikke har været i orden ..

  • T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #9   15. sep 2011 Ja jeg vil prøve at læse på det gratis retshjælp i aften. Håber vi kunne få et råd der.

Kommentér på:
salg af andelsbolig

Annonce