{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sosu folk, Hjælp:)
  • #1   31. aug 2011 Altså min elevtid var ikke hele tiden sjov og der er ikke andet end at prøve at holde ud. Mit bedste råd er at snakke med din vejleder hvis du ellers har det ok med ham/hende eller kontakte din fagforening hvis det er over i grov udnyttelse at arbejdestid. Ellers bid tænderne sammen og vær stolt af dig selv når du er færdig og tænk på at kunne du klarer det så kan du alt her i verden.

• #2   31. aug 2011 Det er rent psykisk fordi det ikke er et rart sted at være!

• #3   31. aug 2011 Hold ud, det kun kortvarig du skal være der.

• #4   31. aug 2011 Min praktik vejleder? eller uddannelseskoordinator?

• #5   31. aug 2011 min første praktik som hjælper var fin nok, men anden praktik var simpelthen forfærdelig.. jeg var på et plejehjem, hvor der var omkring 10 faste dagvagter, og de var virkelig modbydelige.. ikke imod mig, men imod hinanden. De bagtalte hinanden og var direkte onde, og de var også stride ved beboerne. midt i min praktik blev lederen fyret fra dag til dag, og så stod jeg der uden nogen at gå til når det hele kogte på. min praktikvejleder var der aldrig..

jeg kontaktede flere gange den praktikansvarlige på kommunen, men hun syntes bare at jeg skulle gøre praktikken færdig, der hvor jeg var, når det alligevel var så kort tid.. men det er jo også let nok for hende at sige, når det ikke er hende der stod i det..

men det værste var næsten den måde de gamle blev behandlet på.. en dag ved middagsbordet, blev jeg tilskuer til at en sosuhjælper kom op at slås med en dement beboer, fordi at han slog med en ske i bordet. Den ansatte kom hen og tog hårdt fat i hans arm og sagde at det gad hun sgu ikke høre på, og den gamle mand hev så fat i hendes hår... det var slet ikke rart at være vidne til!
    de gamle blev også tvunget op om morgenen, de havde ikke selv noget valg om hvornår de ville op.

men nu hvor jeg er i praktik på et sygehus som assistent, så er det noget helt andet.. her er en rigtig dejlig og venlig omgangstone, og der er altid nogen der vil hjælpe mig hvis der er noget jeg er i tvivl om smiley
    som hjælper elev stod jeg nærmest altid helt alene, og der var aldrig tid til praktikvejledning osv.. men det er der nu, heldigvis smiley

• #6   31. aug 2011 Ja for helvede!! Min første praktik var rædselsfuld, eller rettere de sidste to måneder. Jeg havde en vejleder der ikke kunne give kritik, hvilket dybest set kom til at betyde at jeg troede at det gik fint og at midtvejsevalueringen blot var en formsag, men jeg var faktisk lige ved at dumpe. Og alt det jeg så ikke havde lært i de to første måneder havde jeg så kun 6 uger til at nå.
    Jeg var til samtaler hver 2. uge med klinisk vejleder, og jeg følte virkelig at jeg var til eksamen hver 2. uge.

Jeg er sosu-assistent og min første praktik var på Hvidovre hospital.

• #7   31. aug 2011 syntes helt klart at du skal se om ikke det er muligt at finde en anden praktikplads.da det er svært at suge viden til sig hvis du ikke trives,samt at et dårligt arbejdsmiljø måske kan gå hen at få konsekvenser for dig.

• #8   31. aug 2011 Jeg har snakket med en praktikvejleder fra skolen og hun siger at enten skal jeg gå til min praktikvejleder eller bide det i mig.. Jeg ved at min nye vejleder er super sød og vi kan rigtig godt sammen, så måske det ikke blir så slemt alligevel?:)

• #9   31. aug 2011 Maja: jeg skal jo så være der i 4måneder.. Ved sku ikke hvad jeg lige gør?:)

• #10   31. aug 2011 det er altså bare ikke så nemt, at man kan sige at man vil have et andet praktiksted, og så får man det.. sandsynligheden for at de ikke kan finde et andet praktiksted er enormt stor, og måske mener kommunen slet ikke at de er nødvendigt med et andet sted.. det skal virkelig være meget slemt, før at de vil begynde at lede efter et andet praktiksted, især fordi at man jo skal lære om kommunikation og samarbejde, og så er det jo meget rimeligt at man også skal kunne tilpasse sig sit praktiksted..

• #11   31. aug 2011 Ja jeg skiftede praktiksted...

• #12   31. aug 2011 Freja og zoe: Lige præcis!

• #13   31. aug 2011 man kan jo for øvrigt slet ikke dumpe hjælper praktikken længere smiley jeg kom igennem min praktik tid, ved at pjække en hel masse, og så ellers bare holde mig så neutralt til kollegaerne som muligt.. det var faktisk sjældent at jeg egentlig snakkede rigtigt med dem, kun hvis jeg skulle viderebringe informationer om mine beboer..

men jeg tror generelt at det er rigtig svært at finde en god arbejdsplads indenfor dette fag.. der er ALT for mange kvinder, og de fleste plejecentre/hjemmeplejer er nærmest som at være i en hønsegård..

• #14   31. aug 2011 freja: Jaa det kunne jeg nok lære noget af:) Er ALT for meget på.. Meen kæft en dag blir os lang hvis man er helt passiv:(

• #15   31. aug 2011 ja det bliver hurtigt kedeligt og "ensomt".. jeg var så heldig, at jeg havde 2 års erfaring fra mit gamle arbejde ved hjemmeplejen, så jeg behøvede jo ikke rigtig noget hjælp eller støtte i praktikken.. jeg gjorde bare mit arbejde og så tog jeg hjem og gruede for næste arbejdsdag..

jeg tror bare at du skal prøve at holde dig så meget ude af fællesskabet som muligt.. og lad for guds skyld vær med at tage del i bagtaleriet og mobningen der måske foregår på dit praktiksted.. du ender bare med at have det så dårligt med dig selv, og det er slet ikke det værd, bare for at blive accepteret af de andre..

bare hold fast i dine meninger, og hvis nogen prøver på at pådutte dig deres mening, så bare sig, at du forstår deres synspunkt, men at du ikke er enig.. hvis du bare starter næsten alle sætninger med: "jeg forstår..." eller "jeg respektere..." eller "jeg føler...", så kan du komme udenom de fleste verbale smæk smiley det har jeg ihvertfald lært på den hårde måde smiley

• #16   31. aug 2011 Freja: Tusind tak:)

Kommentér på:
Sosu folk, Hjælp:)

Annonce