{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Hestegalleri- kan hun tillade sig det? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Nu er mennesker med hunde tit nogen søde og forstående mennesker og har virkelig brug for et råd.. det godt nok om heste..

Nu er det sådan jeg osse har hest oprettet på hestegalleri og sat hende under sports araber.. så for en par dage siden lå der en bedsked i indbakke fra en som skriver at hun ikke kan finde min hest som afkom af Wandahl og at hun ikke kan finde hende reg i araber.. jeg svare så jeg syntes det en smule sjovt hun lige frem tjekker min hest og skriver så at der er bøvl med min hests papir.. Så i dag da jeg logger ind ligger der ingen en bedsked hvor der står hun vil kontakte araber halløjet(kann ikke lige huske hvad det hedder) omkring min hest..

Kan hun godt tillade sig at tjekke min hest på den måde ?
jeg føler mig en lille smule presset.. hallo det faktisk min hest?

jeg er i gang med at få lavet hendes papir og hun er DNA testet og er faren er godkendt jeg er bare første gangs opretter så det tager lidt længere tid at sætte sig ind i det for det altså super svært ..

Skal jeg være helt ærlig så føler jeg lidt hun hænger mig op som løgner. hvilket jeg ikke er!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestegalleri- kan hun tillade sig det?
  • #1   29. aug 2011 Synes da at du skal kontakte araber halløjet før hende og få redt trådene ud. For så kommer hun ikke langt

• #2   29. aug 2011 Puha.. de der araberfolk er stride... De tjekker ALT om de arbaber heste. der bliver oprettet... Fatter ikk de gider... smiley Diu bestemt ikk den eneste de efter...

• #3   29. aug 2011 Anne - det har jeg skam gjort det er bare svære end som så.. der skal en helt masse i gang og det bliver ikke færdigt i morgen .. mener mere om hun kan tillade sig at ringe og forhører sig om min hest når jeg har skrvet til hende jeg først er i gang med hendes papir og kan jeg tillade mig at sige hun skal blande sig uden om ?

• #4   29. aug 2011 Ja, hun kan da bare kontakte dem, hvis hun har lyst. Så længe du ved at du har dit på det rene er der jo ingen problemer. at hun ikke har andet at gå op i er jo trist for hende:-) Kan dog godt forstå at du synes at det er mærkeligt..

• #5   29. aug 2011 Du kan da sagtens tillade dig at sige hun skal blande sig udenom.
    Om hun kan tillade sig at tjekke op på din hest i araber halløjet, ved jeg ikke. Men også derfor jeg synes du skal ringe til araberhalløjet igen og snakke med dem, høre om de mener hun kan tillade sig det.
    På den måde er de også forberedt hvis hun ringer ind og er emsig. Så kan de fortælle hende helt klart, at den sag skal hun ikke blande sig i, at araberhalløjet har hånd om det. Og så kan hun ellers BUT OUT

• #6   29. aug 2011 Ja de er stride derinde, da jeg oprettede min hest havde jeg ikke skrevet hans stambogsnavn ind men kun kalde navn der gik de også ind og tjekkede ham og skrev han ikke var DV osv, så jeg måtte sku skrive hans stambogs navn og nr ind for at få fred for de krager og det var faktisk imens han stod og skulle aflives :-((

• #7   29. aug 2011 Lykke- jamen det har jeg .. det bare det der med at hun vil få medhold i at min hest ikke er reg. som wandhls afkom endnu fordi hingste ejeren ikke har sendt fødsel reg ind endnu.. men wandhals bold ligger i "blodbakken" fordi han er avls-himgst så hun kunne sagtes dna testets..

• #8   29. aug 2011 Så er der jo ingen ko på isen.

• #9   29. aug 2011 Hvis det er din hest og dine papire som du har på hesten som hun tjekker søger hun oplysninger om en andens ejendom som hun ikke er berettiget til at få information om. Dyr er = ting/ejendom i følge dansk lovgivning Men ligger oplysningerne omkring hesten frit tilgængelig i feks. et avls reg./stamtavle reg. så kan hun søge alt det hun vil, dog må dine personlige oplysninger ikke ligge frit tilgængelig.

Men jeg syntes bestemt godt at du kan be' hende pænt om at passe sine egne ting, så skal du nok passe dine.

• #10   29. aug 2011 Lykke. Nej det er der nok ikke .. jeg bliver bare sådan lidt halv muggen over det..

Nadja - Åh det var træls.. syntes det så træls når nogen skal være så stride..

• #11   29. aug 2011 Ring og snak med araberhalløjet, så du ved du har din sti ren og så bede hende om at blande sig udenom.

• #12   29. aug 2011 vagthunden- det er tilgænligt.. men syntes bare det lidt meget hun lig frem vil kontakte dem for at få mere afvide:S

Jeg har skrevet på min hests profil hvem hun er efter og det er en rimelig fin hingst.. men føler lidt hun går over mine grænser ..

• #13   29. aug 2011 Anne R - det gør jeg nok også..

• #14   29. aug 2011 Torben- Hvordan gør man det filter noget ?

• #15   29. aug 2011 Maria må man ikke få et link så man kan se hende smiley

• #16   29. aug 2011 Du går ind på brugeren og hvis det er magen til her på HG, så vil du under hendes profilbillede se hvor du kan sætte hende på filterliste

• #17   29. aug 2011 Ja jeg syntes bestemt også at det er at gå over grænsen at alm, mennesker forlanger dokumentation på en andens ejendom, ligesom jeg syntes det er at gå over stregen herinde at nogen gør det. Myndighederne kan forlange dokumentation i visse tilfælde, men at folk mener at være berettiget til at forlange eller få fremlagt dokumentation for andres ting/dyr, er også i min verden at gå langt over stregen og langt over egne beføjelser.

Jeg syntes helt sikkert at du skal bede hende pænt om at passe sit, og fortsætter hun må du jo indberettige hende for admin. på hestegalleriet og evt, også til Araber Halløjet.

• #18   29. aug 2011 Tilføj til filterliste - hedder den

• #19   29. aug 2011 Takker. .. det vil jeg prøve at gøre smiley

• #20   29. aug 2011 torben-

Ja men kan ikke forstå folk ikke bare kan passe dem selv.

• #21   29. aug 2011 Sys godt nok også det er lige lovlig heftigt at gå så langt, hun kan vel være fuldstændig ligeglad med hvem din hest er efter og hvad den er reg som? Vi har selv arabere, både en hingst og en hoppe og ja, må sku indrømme at mange af dem der har arabere sQ er noget indspiste, uden at du misforstår mig..

Hvad hedder din hest derinde, vil da rigtig gerne se den smiley

• #22   29. aug 2011 Torben - Ja kunne man tro men hun har faktisk selv nogen rigtig fine heste..

• #23   29. aug 2011 smiley

• #24   29. aug 2011 Only - Frydenhøjs fleur

• #25   30. aug 2011 Hanne L - Mange araberfolk derinde kan virkelig være stride, men det kan de andre "racer" også være, men især på hg, er araberfolket kendt for virkelig at være efter hinanden smiley Også derfor vi ikke oprettede vores to ox'ere før vi havde alt papir og stamdata, for så var der intet at komme efter.. Træls det skal være sådan smiley

• #26   30. aug 2011 hovsa jeg har da hvis lavet en fejl .. hihi

Hvis man vil finde min hest

Race Sportsaraber (A)
    Navn: Fleur

Frydenhøjs fleur er hun reg som.

• #27   30. aug 2011 Kan slet ikk forstå hun vil ha alle de oplysninger om din hest, der skal ikk være stamtavle på for at de kan stå under en race, den skal bare være racetypisk.

• #28   30. aug 2011 Der er flere her på HG som synes at andre går i for små sko, men derinde på Hestegal. går de da virkelig i miniatureponysko.

Hvad rager det hende, at du endnu ikke kan dokumentere, at din hest har den afstamning den nu har. Det er en araber, det ved du, har oprettet den som sådan og så er den jo ikke ligefrem ulovlig. Hun er da bare en snop af format, der skal lære at holde sin kæft.

Om hun har ret til at undersøge oplysningerne vedr. din hest, ved jeg ikke, men det er i hvrt fald ikke særlig sympatisk.

Bed hende holde sin mule for sig selv og fortæl hende at du venter på dokumentation fra hingsteejeren. Derefter skal du slet og ret ignorere hende, for hun er da ikke værd at spilde mere tid på.

Iøvrigt rigtig smuk hest du har der. smiley

Men jeg er nødt til at spørge: Hvad sådan helt præcist er en Sportsaraber?

• #29   30. aug 2011 Kender godt far til din hest, har selv araber stutteri.

Går ud fra at du har talt med sekretariatet og er igang med det papirmæssige, og så er der jo ingen problemer i det.
    Lad vedkommende undersøge det hun vil, hun får ikke noget ud af det smiley

Du skal dog overveje at det kan betale sig at registrere hesten, det er temmelig pebret alt efter alder . Reg. er 1500 kr i fødselsåret, året herefter dobbelt takst, herefter tredobbelt, firdobbelt osv.

Jeg er tidligere registrator i foreningen, så skriv endelig hvis du har spørgsmål og jeg kan hjælpe med noget.

• #30   30. aug 2011 På et tidspunkt var der en gruppe derinde. Var medlem af den da min veninde var.. Men kun indtil jeg fandt ud poå hva den egentlig havde til formål. Nå men den gruppe gik ud på man sad og holdte øje med hvem der oprettede ders heste. OG var der DET mindste at komme efter galte det om at stemme hesten ud... Synes det var vildt ubehageligt.. Bla. derfor jeg ikk er bruger derinde længere... Sådanne folk har simpelthen for lidt at lave

• #31   30. aug 2011 Kunne være man skulle gå ind og oprette sin for længst afdøde hest og se hvad der sker ved det, om man overhovedet kommer ind ??

• #32   30. aug 2011 Anne, jeg skal nok byde den velkommen smiley

• #33   30. aug 2011 Tak smiley
    Tror jeg dropper det. Alle mine hestebilleder ligger som papirsbilleder, dvs. jeg skal først skanne dem ind for så at lægge dem ind på hestegalleri, efter jeg har betalt for at blive oprettet som bruger derinde.
    Lyder lidt for omstændigt og besværligt for en interesse jeg ikke rigtig har længere.

Havde ellers en dejlig DV

• #34   30. aug 2011 Kunne dog ellers være sjovt at se om min efterfølgende hest er på hestegalleri ???
    Se hvad der blev af ham.

• #35   30. aug 2011 jeg kigger gerne efter ham hvis du har lidt oplysninger smiley

• #36   30. aug 2011 Da jeg havde ham hed han Mr. O'Neill. Kan ikke huske hvilke racer der var i ham, men mener i hvert fald Trakhener (staves).
    Han blev solgt til Stribolts, som hurtigt solgte ham videre til en der hed Sanne (så vidt jeg husker) En ung pige med pukkel som blev opereret og rettet op. Men hun red ham vist alrig rigtig, det gjorde en berider. Og det var ikke kønt at se på - jeg græd efter jeg så det
    Men jeg hørte dog, at O'Neill endte med at springe S-klasser, men han var også en super springer. Berideren var et kæmpe fjols, men O'Neill reddede hans røv over hvert spring.
    Da Sanne købte ham (eller hendes forældre nærmere betegnet - far var slagter) blev han omdøbt til Great Delight eller sådan noget

• #37   30. aug 2011 Enten Trakhener/Hannoveraner eller Trakhener/Oldenborg ????

• #38   30. aug 2011 Der er to på hestegalleri der hedder Great Delight, men begge under racen Connemara. Begge meget lys skimmel, nærmest hvid. med grå man og hale og 150 i stang

• #39   30. aug 2011 Han var ikke en pony og slet ikke en Connemara.
    Han var lys brun med hvide aftegninger, sort på benene, hale og manke.
    Han var godt nok ikke specielt stor, måske ca. 160-163 i stang.
    Så det er nok ikke nogen af dem.
    Han er formentlig nok aflivet i dag. De har nok slidt ham ihjel smiley

• #40   30. aug 2011 Tak for at du kiggede smiley

• #41   30. aug 2011 Miemiv, M & K - Night Creatures' Nightmare L--
    mange tak .. Jamen puha `? lad være med at spørge om sådan noget .. jeg har fået en forklarning men kan faktisk ikke finde ud af at give den videre sorry ! smiley

• #42   30. aug 2011 Monica P-ja ved det godt. men ville bare gerne det er helt rigtigt.. smiley
    Så kan du måske svare mig på hvem det er de kalder " sjakierne" (staves?)
    jeg er bare lorst nogen gange smiley ha ha

• #43   30. aug 2011 Opdatering !

bedsked modtaget igen smiley nu er hun så sur over jeg skrev til hende jeg syntes det var mærkeligt at hun "tjekkede" min hest og at hun skulle passet sit eget. jeg havde skrevet det på en pæn måde men så man kunne forstå at jeg ikke brød mig om hun var så påtrængende..

så er jeg hoven,og negativ + jeg er ligeglad.. ?

He, jeg er begyndt at syntes det er en smule komisk..

• #44   30. aug 2011 Hanne- Hun er 47.. :S

Kommentér på:
Hestegalleri- kan hun tillade sig det?

Annonce